No SSO cookie

ANIVERSARE Lamborghini

voteaza
(0/ 0)
ANIVERSARE Lamborghini
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Lamborghini: 40 de ani de istorie

 
 
Lamborghini, una dintre cele mai visate marci de automobile din lume, �mplineste anul acesta 40 de ani. Celebrarea este marcata de lansarea modelului Gallardo, o varianta la scara redusa a supermodelului Murcielago, care este mai ieftin si are un motor cu doi cilindri mai putin, adica un V-10. [poza1s]Mai mult dec�t at�t, cei 40 de ani de istorie Lamborghini aduc �n acest an Centrul de �nregistare si Centrul de Stilizare Lamborghini, ambele dedicate celor 10.000 de modele ale marcii aflate �n circulatie. De asemenea, l�nga celebra fabrica de la Sant'Agata Bolognese, foarte aproape de Modena, este deschis Muzeul Lamborghini, care detine c�teva dintre modelele rare sau unicat ale companiei, cum ar fi ultimul Countaches construit, GT2, un prototip de curse din 1998, ultimul Diablo iesit de pe linia de fabricatie sau un exemplar aurit al seriei 1966-1968 Miura. [poza2s] Una dintre legendele legate de aparitia acestei marci de supermasini spune ca Ferruccio Lamborghini, un constructor de succes de tractoare agricole, si-a fabricat prima sa masina sport �n 1963, modelul 350GT, cu motor V-12, ca pentru a arata un deget mijlociu aratat lui Enzo Ferrari, dupa ce acesta a aratat putina simpatie problemelor �nt�mpinate de Ferruccio cu modelul Ferrari pe care �l conducea. Astfel se nastea una dintre cele mai interesante rivalitati, care facea ca dormitoarele baietilor sa contina pe l�nga obisnuitele postere cu femei goale si fotografii ale modelului Countaches� 1963 * Ferruccio Lamborghini �nfiinteaza Ferruccio Lamborghini Automobili �n Sant'Agata Bolognese. Primul prototip, denumit 350GTV, �si face debutul la Torino Motor Show �n octombrie. 1964 [poza3s]* 350GT intra �n productie de serie mica, fiind putin mai rafinat fata de prototip, si este lansat la Geneva Motor Show. Modelul 350GT avea un motor V-12, capabil sa dezvolte 280 CP, administrati de o cutie de viteze manuala, �n 5 trepte. Suspensiile masinii erau independente, iar fr�na era pe disc. Raspunsul publicului a fost mai mult dec�t entuziast. 1966 * Miura P400, cu un design conceput de Marcello Gandini, avea un motor transversal de 4 litri V-12 engine, si a fost prezentat, de asemenea, la Geneva Motor Show. [poza4s]Miura este primul Lamborghini cu adevarat sport, care face ca reputatia lui Ferruccio ca producator de supermasini sa creasca �n mod corespunzator. 1968 * Islero 400GT, lansat din nou la Geneva Motor Show, este echipat cu un motor din aliaje de aluminiu, V-12, care dezvolta 320CP. Suspensia este independenta pe fiecare roata, fr�na actioneaza pe disc. Modelul se dorea a fi o masina pentru oamenii de afaceri, chiar daca era putin mai scurta dec�t 400GT 2+2. Calitatile proveneau de la faptul ca interiorul era destul de spatios, confortabil si oferea o vedere panoramica prin parbrizul si geamurile laterale extrem de generoase. [poza5s]* O noua aparitie pe piata este Espada, bazata pe sudiul Marzal prezentat de Bertone �n 1967 si combina aspectul, performantele si manevrabilitatea unei masini sport de top cu luxul unei limuzine. Espanda devine unul dintre cele mai importante modele de succes construite de Lamborghini. 1969 * Islero S si GTS sunt lansate la sf�rsitul verii 1969. Aceste modele aveau interioarele modificate si modificari semnificative ale suspensiilor, precum si motoare mai puternice, de 350 CP. Cele mai noi aspecte sunt orificiile de ventilatie cu contururi pronuntate, �naintea rotilor din fata, si pene triunghiulare la geamurile laterale. * Miura P400S, o varianta mai evoluata fata de P400, dispune de un motor de 370 CP si un sasiu din otel special. 1970 * Succesorul lui 400GT Islero este Jarama 400GT, construit pe o noua platforma derivata din Espada. Motorul V-12 de 4 litri este pozitionat �ntre rotile din fata, iar sasiul consta dintr-o singura tija de otel. Jarama 400GT se remarca prin viteza sa de top si abilitate si manevrabilitate Acest model a fost considerat o viziune accentuata care �nlocuieste spectaculosul si emfaza cu puterea. * Cu un design provenit de la studioul celebrului stilist Bertone, noul model Lamborghini Urraco P250, echipat cu un motor transversal, de 2,5 litri V-8, de 220 CP �si aprinde pentru prima oara luminile la Torino Auto Show. 1971 * O a doua revizie a prototipului Miura P400 din 1966, denumita P400SV, aduce un design complet redesenat, cu suspensii fata si spate de asmenea noi, roti modificate si trasaturi mai ascutite. Toate aceste transformari, �mpreuna cu motorul de 4 litri V-12 de 385 CP, fac din acest model un supersportiv pe toate gusturile. * Marcello Gandini, designerul de la Lamborghini �l aduce pe inginerul Paolo Stanzani pentru a dezvolta modelul Countach LP500, un prototip competitional, echipat ideal pentru conducere la viteze extreme, datorita stabilitatii excelente si a corpului din aluminiu, care a fost conceput aerodinamic. 1972 * O noua versiune Jarama apare cu denumirea Jarama 400GTS. Se deosebeste prin puterea marita a motorului, precum si prin multe alte �mbunatatiri. Jarama este ultimul model Lamborghini cu motorul asezat �n fata. [poza6s]* Prototipul Countach LP400 este lansat oficial la Geneva Motor Show. 1974 * Demareaza productia Countach LP400, model cu un design spectaculos, deosebit, semnal�nd o noua era, alaturi de forta, datorata unui motor de 4 litri, V-12 de 375 CP. La cest model, portierele se ridica, �n loc sa se deschida �n lateral. 1975 * Modelele Lamborghini Urraco 200 si 300, succesoarele lui P250, sunt lansate pe piata. 1976 * Silhouette, un coupe de doua locuri, decapotabil, este prezentat pentru prima oara la standul Lamborghini de la Geneva. Silhouette este echipat cu un motor de 3 litri V-8, de 260 CP. 1977 * �n asteptarea unei prime serii de vehicule off-road pentru compania Mobility Technology International Company, Lamborghini dezvolta modelul Cheetah, semn�ndu-si intrarea pe piata vehiculelor militare. Cu un public arat�nd un real interes pentru masinile off-road mai exotice dec�t cu utilizare militara, Lamborghini hotaraste sa creeze si versiunea civila a lui Cheetah. 1981 * LM001, modelul urmator lui Cheetah, �ntra pe liniile de asamblare. Alta aparitie de succes, la vremea aceea este noua serie Jalpa, succesoarea lui Silhouette, dotata cu motor transversal V-8, de 255 CP . 1982 * Countach LP500S primeste un nou motor de 5 litri care produce 375 CP. Noua versiune este replica Lamborghini la normele legislative privind poluarea, intrate �n vigoare la acea data. [poza7s]* Se lanseaza LM002, care este urmasul modelului pomenit mai sus, �nsa acesta este echipat spre deosebire de precedesorul sau, cu un motor V-12. 1985 * Re�mprospatat cu o noua tehnologie cu patru valve per cilindru, Countach primeste al treilea upgrade si un nou nume, LP500 QV. 1988 * Lamborghini aniverseaza a 25-a aniversare ca producator de masini sport extravagante si lanseaza o editie jubiliara a ultimei versiuni Countach. 1990 [poza8s]* Lamborghini produce modelul Diablo, una dintre cele mai rapide masini sport din lume, capabila sa depaseasca o viteza de peste 345 km/h. 1992 * Versiunea decapotabila a lui Diablo �si face prima aparitie �n fata publicului la Geneva Motor Show. �n acelasi an, productia lui LM002 �nceteaza. 1993 * Versiunea cu tractiune integrala a lui Diablo - VT � este prezentata tot la Geneva, ram�n�nd, p�na �n ziua de azi, unica �n clasa sa. * �n septembrie, Diablo "Special Edition" este prezentat la fabrica din Sant'Agata. Productia a fost limitata la 150 de masini, care s-au construit �n 1994 si 1995. 1994 * Lamborghini a prezentat, �n aprilie, un nou motor de 950 CP, destinat �nsa pentru ambarcatiunile cu motor. * Sezonul curselor pentru ambarcatiuni se �ncheie cu doua competitii pe coasta Dubaiului, �n Golfului Persic, unde motoarele Lamborghini au fost �ncoronate ca World Champion �n segmentul Class 1. 1995 * Un Diablo Roadster VT de culoarea ciresei a fost prezentat la Bologna Motor Show, dupa care a intrat imediat �n productie de serie. 1996 * Diablo SV (Sport Veloceo versiune mai sportiva a lui Diablo si inspirata de lmodelul, legendar de acum, Miura SV, �si face aparitia la Geneva Motor Show. Motorul de 525 CP, care echipeaza modelul, �l propulseaza de la 0 la 100 km/h �n mai putin de 4 secunde.... * Un viitor nou model este Diablo SVR, propus pentru a concura �ntr-un campionat monomarca, pe mai multe dintre circuitele din Europa. Compania a produs 26 de Lamborghini Diablo SVR care au intrat �n aceste superraliuri. * Lamborghini c�stiga din nou titlul de campion mondial la Class1, cu motoarele sale pentru ambarcatiuni. 1997 * Modelul Diablo 1998 primeste un surplus de putere, datorita noului motor de 530 CP. 2002 [poza9s]* Sub tutela lui Audi, noul propietar al companiei Lamborghini, apare noul succesor al lui Diablo, denumit Murcielago, denumit dupa numele unui celebru taur de lupta spaniol. Supermasina are un motor de 6,2 litri, V-12, care dezvolta 571 CP, si dispune si de tractiune integrala. 2003 * Lamborghini lanseaza modelul mai mic, Gallardo coupe, prezentat pimavara aceasta la Geneva. Micul naravas are un motor V-10, de 500 CP� * Povestea continua��..

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0727 :: 18.67MB