No SSO cookie

ANIVERSARE: Mazda MX-5

voteaza
(0/ 0)
ANIVERSARE: Mazda MX-5
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Mazda MX-5 aniversează 15 ani de la lansare

 
 
[poza1s]Binecunoscutul roadster decapotabil Mazda MX-5 a aniversat, joi, 1 aprilie, 15 ani de la lansarea sa oficială. Vândut în peste 700.000 de exemplare, MX-5 reprezintă unul dintre cele mai longevive simboluri ale mărcii japoneze, dar şi ale industriei auto în general. Succesul sau a depăşit chiar şi cele mai optimiste previziuni. La momentul lansării in Europa, în 1989, cererile pentru noul Mazda MX-5 soseau mai rapid decât numărul maşinilor importate din Japonia. Nu a trecut mult până cand clienţii cu venituri ridicate au avut ideea stralucită de a importa automobilul pe cont propriu din Statele Unite. Pentru o perioada, denumirea "Miata", inscripţionata pe spatele masinii, şi care indica faptul că era un model american, a fost comparat cu apartenenţa la o societate secreta. [poza2s]Si in Statele Unite Mazda MX-5 a fost un câştigator de la bun început. În 1990, la un an de la intrarea pe piaţă, aproximativ 40.000 de americani platiseră pentru luxul de a putea merge un astfel de open-top roadster. Mazda MX-5 a fost conceput în principal pentru pieţele din SUA şi Japonia, dar într-un timp extrem de scurt a făcut valuri în Europa. Alocarea unor cantităţi mai mari pentru Europa a facut inutile importurile personale. Foarte repede, "lumea veche" a depăşit "lumea nouă" în privinţa vânzărilor anuale. Surprinzător, Germania şi Marea Britanie, ţări care nu se bucură de o vreme însorită în aceeaşi măsură ca statele din sudul Europei, s-au aflat în topul vanzarilor. [poza3s]Mazda MX-5, model care iniţial fusese conceput pentru a acoperi o nişă din piaţa, a devenit cel mai bine vândut roadster din toate timpurile. De fapt, Mazda MX-5 a fost înregistrată pentru această performanţă şi Guiness Book of World Records. În perioada 1989-1999 au fost realizate mai mult de jumatate de milion, iar până la sfârşitul lui 2003 mai mult de 677.000. O cariera extrem de reusita pentru o schiţă în cretă. Pentru că astfel s-a născut Mazda MX-5; de la un desen cu creta pe o tablă care atârna întâmplător prin preajmă. Schiţa a fost materializarea unei conversaţii despre viitorul mărcii Mazda dintre Kenichi Yamamoto, Director de Dezvoltare la Mazda, şi jurnalistul american Bob Hall. Se intampla in 1979, o perioada nu prea favorabila masinilor mai puţin practice – asa cum sunt roadsterele cu 2 locuri. D in acest motiv, chiar de la început, Mazda MX-5 s-a vrut a fi un automobil accesibil şi nu o maşină de lux cu un preţ exorbitant pe care şi-o puteau permite doar doar cateva zeci de mii de persoane înstărite. [poza4s]După o perioadă de "incubaţie" şi dezvoltare a proiectului, în martie 1989 roadster-ul Mazda a fost oficial prezentat publicului din Hiroshima. Maşina a fost sărbătorită ca o revenire a roadster-ului open-top, care fusese declarat mort de cateva decenii şi, din păcate, fusese uitat. Unul dintre secretele acestui succes este consecventa in materie de design care a caracterizat Mazda MX-5 in ultimii 15 ani. De altfel câţiva dintre iubitorii purişti ai genuli roadster au regretat trecerea la a doua generaţie, care a adus printre altele schimbarea farurilor în 1998; volumul vanzărilor pentru Mazda MX-5 a crecut în aceasta perioadă. În plus faţă de introducerea noilor faruri, a sporirii confortului şi a designului mai modern, roadsterul a fost mai bine echipat si are un standard mai ridicat. Pe scurt, "puiuţul" roadster a crescut. [poza5s]Fanii roadsterului au fost entuziasmaţi de noutăţile venite de la Mazda, care au dus la o serie de ediţii speciale, cea mai cunoscuta fiind cea de la a 10-a aniversare. Toate aceste editii speciale au fost valabile în cantitati limitate şi au devenit cu timpul obiecte de cult. Performanţa motorului a evoluat de asemenea de-a lungul timpului. Modelul initial era echipat cu un motor de 1.6 litri cu 4 cilindri care producea 85 kw şi 115 CP. În 1994 acestuia i s-a adaugat un motor de 1.8 litri cu 96 kw/131 CP, iar motorul de 1.6 litri a fost recalibrat la 66 kw/90 CP, pentru a asigura o diferenţiere suficienta intre cele doua motoare. A doua generatie Mazda, din 1998, a introdus noi versiuni de motoare, de cate 4 cilindri, cu 16 valve. În acel moment se putea alege între motorul de 1.6 litri cu 81kw/110 CP sau cel de 1.8 litri cu 103 kw /140 CP. În 2001, performanta motorului de 1.8 litri a fost sporită la 107 kw/146 CP printr-o sequential valve timing, iar o transmisie cu 6 trepte de viteze a fost introdusă în echiparea de bază. În perioada anterioară acesta a fost valabilă doar într-o ediţie limitată. Gratie performanţei motorului şi şasiului elaborat, cu o dublă suspensie wisbone pe toate cele 4 roţi, Mazda MX-5 şi-a câştigat repede reputaţia de a fi o maşina sportiva cu o manevrabilitate superioară. Pentru cei mai multi dintre posesorii Mazda, limita maximă de viteza si timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h nu constituiau facrtorii cei mai importanţi în alegerea roadsterului. De fapt, viteza era un element secundar. Detinerea unui roaster mai puţin practic doar pentru placerea condusului nu mai era la modă. Astazi se poate spune, fără riscul de a exagera ca Mazda MX-5 a reinviat un intreg segment şi i-a inspirat şi pe ceilalti constructori de automobile, iar istoria încă nu s-a terminat....

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3107 :: 22.1MB