No SSO cookie

ANIVERSARE: APIA – 10 ani

voteaza
(0/ 0)
ANIVERSARE: APIA – 10 ani
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

APIA – 10 ani

 
 
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, aşa cum este ea cunoscută astăzi, a luat fiinţă la iniţiativa unui grup de entuziaşti ai automobilului care la începutul anului 1994 au convenit să-şi unească eforturile în promovarea şi dezvoltarea pieţii auto din România, în general, şi reprezentarea intereselor economice industriale şi comerciale ale comerţului cu automobile, în particular. Hotărârea judecătorească din iunie 1994 consfinţea constituirea Asociaţiei Reprezentanţilor şi Importatorilor de Automobile, primul preşedinte al acesteia fiind ales d-nul Călin Popescu Tăriceanu. Actuala denumire, APIA, datează din anul 1996, an când producătorii de automobile din România au devenit membri ai asociaţiei. Ulterior, şi alte companii legate în mod direct de sectorul auto au aderat la obiectivele APIA, astfel că astăzi, printre cei 54 de membrii ai Asociatiei se numără producătorii naţionali de automobile, majoritatea covârşitoare a importatorilor oficiali de automobile, precum şi unele dintre cele mai importante firme din domeniul importului de piese şi accesorii auto, produse petroliere, etc. O data cu trecerea timpului si cu maturizarea pieţii auto, misiunea Asociaţiei a evoluat, aceasta fiind completată cu obiective ce ţin de asigurarea unui cadru de dezbatere şi dialog de tip forum, şi reprezentarea intereselor membrilor APIA in relaţie cu instituţiile si organismele satului roman, sau în faţa organismelor internaţionale, în special a Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile – OICA. Recunoaşterea internaţională a reprezentativităţii şi activităţii derulate de APIA în domeniul automobilului din România a avut loc în 1996 când APIA a devenit membru cu drepturi depline (după ce timp de un an a avut statut de membru corespondent) al OICA. In plus, în toamna anului următor OICA a ţinut Adunarea Generală anuală la Bucureşti, fiind pentru prima dată când acest lucru se întâmpla într-o ţară din Europa Centrală şi de Est. Cu acest prilej, au fost prezente în România personalităţi de marcă ale industriei mondiale de automobile. Tot la capitolul recunoaştere internaţională, trebuie menţionat şi faptul că APIA a deţinut, prin d-nul Paul Schiaucu, funcţia de vicepreşedinte OICA pe perioada a doua mandate. Una din principalele preocupări ale APIA în cei 10 ani de existenţă a fost dezvoltarea şi structurarea pieţii auto din România. In acest sens, APIA s-a implicat în organizarea Salonului Auto naţional, care a devenit principalul mijloc de promovare şi cunoaştere a ofertei producătorilor şi importatorilor de automobile. Începând cu anul 1997 Salonul Auto organizat de APIA a primit din partea OICA statutul de salon internaţional, fiind inclus în calendarul oficial al saloanelor auto internationale, alături de saloane cum sunt cele de la Paris, Geneva sau Detroit. În decursul timpului, APIA s-a implicat şi in organizarea a diverse alte manifestări dedicate automobilului, cum ar fi manifestări expoziţionale (ex: Truck Show, Automobilul de Oras) sau conferinţe de profil (ex: Forumul Naţional al Industriei de Automobile). De asemenea, a colaborat indeaproape cu organizatorii competitiei ‘Maşina anului în Romania’. APIA deţine o importanta bază de date referitoare la piaţa auto, atât cea natională cât şi cea internaţională. La această bază de date apelează în mod obişnuit membrii asociaţiei, dar adesea beneficiază de ea şi firme de consultanţă, presa, sau organisme ale statului. Astfel, o componentă importantă a activităţii asociaţiei a fost şi este reprezentată de editarea unor publicaţii periodice informative referitoare la piaţa auto, indispensabile profesioniştilor din domeniu. Acestea sunt Buletinul Statistic (începând cu 1996) şi respectiv Catalogul de Preţuri (din 2001), care au devenit instrumente de lucru solicitate nu numai de către membrii noştri, dar şi de societăţi din domenii de activitate legate de industria auto (leasing, asigurări). Si pentru ca suntem la capitolul date statistice, trebuie menţionată şi o cifră: In ultimii 8 ani de când APIA realizează aceste statistici, au fost comercializate în România peste 1.100.000 de de autovehicule noi, din care 900.000 autoturisme Pe de altă parte, prin intermediul a numeroase colaborări internaţionale, cu organizaţiile similare din alte tări sau cu marile firme de consultanţă internationale, datele statistice şi analizele de piaţă referitoare la România se regăsesc în documentele de informare şi analiza auto cu circulatie mondiala. De asemenea, APIA oferă analize de piata, prognoze referitoare la piaţa auto naţională, precum si consultanţa specifică, către firme implicate în domeniul auto sau care doresc să se implice în acest domeniu în Romania. Pe această cale, APIA sprijină activitatea tuturor celor care vor să investească în România în domeniul auto sau în activităţi conexe. APIA a avut o permanentă colaborare cu presa natională, atât cea scrisă cât şi cu cea audiovizuală, asociaţia noastră furnizând constant date şi analize referitoare la domeniul auto, iar conferinţele de presă trimestriale referitoare la evoluţiile pieţii auto, bucurându-se de un succes deosebit şi o reflectare corespunzatoare în presă. Nu în ultimul rand, trebuie menţionat faptul că în toţi aceşti ani, APIA s-a implicat activ şi în diverse actiuni legate de completarea sau modificarea cadrului legislativ din domeniul auto (taxe vamale, accize, reglementări tehnice, omologari si atestari, siguranta rutiera, mediu concurential, probleme legate de calitatea mediului). Aceste actiuni au avut ca principal obiectiv dezvoltarea sectorului auto din România în conformitate cu interesele majore ale evolutiei pietii nationale auto, precum si cu reglementările şi practicile internaţionale din domeniu. In această activitate APIA a fost recunoscută, de cele mai multe ori, în mod constant ca un partener viabil de dialog de către diversele instituţii ale statului, contribuind activ la structurarea pieţii auto din România în probleme legate de integrare europeană, (mediu, concurenţă). Pentru viitor, APIA îşi propune continuarea şi dezvoltarea activităţilor derulate până în prezent, în special în ceea ce priveşte realizarea unui cadru legislativ competititiv care să armonizeze interesele naţionale cu cele legate de integrarea în UE, în beneficiul reciproc al consumatorilor dar şi al membrilor noştri. In acest sens, vor fi urmărite apecte precum cele legate de calitatea produselor şi serviciilor, etică, concurenţă şi nu în ultimul rand, de formare a personalului din sectorul auto.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0845 :: 22.1MB