Succesul seriei Q Audi a convins oficialii companiei sa se extinda in segmentul SUV/Crossover.
In 2010, vanzarile Q7 au crescut cu 37,1% fata de 2009 ridicandu-se la 47.700 de unitati, iar Q5 a inregistrat o crestere de 32,4%, 155.000 unitati.
Noul lansatul Audi Q3 se asteapta sa aiba 100.000 de vanzari anuale si este destul de clar de ce sefii din Ingolstadt vor sa dubleze gama de modele SUV/crossover.
Surse din interiorul Audi au sugerat ca se lucreaza la dezvoltarea a trei modele noi. Primul care urmează sa fie lansat in 2014 sau 2015, va fi Q4 sport bazat pe versiunea revizuita a Q5 si va rivaliza cu Range Rover Evoque. In plus este de luat in considerare un model Q2, construit pe o platforma mai mica. Cu toate acestea, dupa cum dezvaluie revista CAR, Q6 ar putea fi cel mai interesant dintre SUV-urile Audi. Publicatia britanica spune ca Q6 va fi, de asemenea, vag bazat pe Q5, si va fi lansat cel mai curand in 2013, dar, cel mai probabil, germanii de la Audi vor astepta a doua generatie de Q5.
Ce a determinat Audi sa dezvolte Audi Q6 este acelasi lucru care a facut ca Mercedes-Benz sa lucreze la un nou SUV sport pentru anul 2015: succesul lui BMW X6, care anul trecut a vandut 44.000 de unitati. Revista CAR spune ca Audi intentioneaza sa-si surclaseze rivalii, oferind un interior mai spatios si mai practic. Si, desi schimbul de platforme SUV in interiorul VW Group este destul de restrictiv, designerii Audi au optat pentru o linie joasa a plafonului si o atitudine agresiva.
Audi Q6 va avea o gama larga de motoare. Versiunea de baza va fi probabil propulsata de un motor de 2.0 litri cu patru cilindri TFSI cu o putere de aproximativ 220 CP.
Mai sus in gama va exista un motor V6 pe benzina de 3,0 litri similar cu cel gasit in S5, dar cu un turbocompresor si o putere maxima de 300 CP. Cei preocupati de consum vor fi in masura sa opteze pentru un motor de 3.0 litri TDI V6 diesel cu 250 CP si 550 Nm cuplu sau o versiune hibrida, care va combina motorul de 2.0 litri TFSI cu un motor electric de 100 CP.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!