No SSO cookie

Taxa de prima inmatriculare auto se calculeaza la Trezoreriile Statului

voteaza
(0/ 0)
Taxa de prima inmatriculare auto se calculeaza la Trezoreriile Statului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Contribuabilii pot solicita, incepand din luna iulie, organelor fiscale din localitatea de domiciliu, calculul taxei de prima inmatriculare auto, pe baza cartii de identitate a vehiculului, informeaza Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti (DGFP).

 
 
Taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule datorata de persoanele fizice sau juridice cu ocazia primei inmatriculari va fi calculata la punctele de lucru ale unitatilor Trezoreriei Statului, deschise in sediile organelor fiscale competente (administratiile finantelor publice). Pentru persoanele juridice contribuabili mijlocii care au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a Municipiului Bucuresti, taxa de prima inmatriculare se calculeaza la Trezoreria Municipiului Bucuresti.

Pana in prezent platitorii acestei taxe isi calculau singuri nivelul acesteia, intrucat organele fiscale nu dispuneau de un sistem informatic cu programe de calculator care sa faca automat acest calcul.

Potrivit datelor Ministerului Finantelor, in prima jumatate a anului 2007, veniturile incasate din taxa de prima inmatriculare auto s-au cifrat la 276,63 milioane lei (88 milioane euro), in conditiile in care Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in acest an.

Taxa de prima inmatriculare auto a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, odata cu noul Cod Fiscal, insa a fost contestata inca de la introducerea sa.

In luna martie, Comisia Europeana a transmis Romaniei o instiintare privind declansarea procedurii de infringement (incalcarea Tratatului Uniunii de catre Romania), pe motiv ca taxa incalca prevederile Uniunii Europene. CE solicita modificarea legislatiei, argumentand ca legea este discriminatorie in cazul autoturismelor vechi importate din alte state ale Uniunii Europene. Romania a avut la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa, astfel incat sa fie conforma cu normele UE.

Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste. Una dintre masurile propuse a vizat si extinderea, de la sase ani la 15 ani, a limitei de varsta pentru care se face diferentierea intre masini.

Noua grila orientativa propusa de MEF pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a transmis, in cursul lunii mai, varianta finala a grilei privind taxa auto comisarului european pentru fiscalitate si uniune vamala, Laszlo Kovacs.

MEF a primit recent din partea Comisiei Europene o scrisoare care cuprindea o serie de sugestii si observatii cu privire la taxa de prima inmatriculare auto. CE a recomandat Romaniei sa modifice nivelul taxei pana la sfarsitul actualei sesiuni parlamentare, adica pana la sfarsitul lunii iunie.

CE a solicitat MEF sa includa in calculul taxei observatia potrivit careia sunt considerate masini second-hand autoturismele mai vechi de o luna si nu de trei luni, conform variantei MEF.

Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de vechimea masinii, nivelul emisiilor poluante si capacitatea cilindrica a masinii.

Noua grila a taxei auto va intra in vigoare cel mai probabil dupa 1 ianuarie 2008, intrucat, conform Codului Fiscal orice modificare adusa, intra in vigoare dupa sase luni.

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1626 :: 17.85MB