No SSO cookie

Sofia sufocata de autovehicule la mana a doua, dupa aderarea la UE

voteaza
(0/ 0)
Sofia sufocata de autovehicule la mana a doua, dupa aderarea la UE
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Suspendarea taxelor de import, odata cu aderarea la Uniunea Europeana, a provocat imense valuri de autovehicule de ocazie poluante, in Bulgaria, pe care infrastructura deficitara a Sofei le suporta cu greu, relateaza AFP.

 
 
Numarul autovehiculelor la mana a doua a inregistrat o ''crestere brusca'' de 46 la suta, a anuntat Ministerul de Interne bulgar, conform caruia de la inceputul acestui an s-au cumparat 34.677 de masini de ocazie, fata de 8.723 autovehicule noi.

Masinile fabricate in urma cu peste zece ani sunt importate de Bulgaria in special din Germania si Italia.

Absenta unui control tehnic strict ''impinge'' in jos pretul autovehiculelor, provocand o veritabila ''catastrofa'' ecologica, afirma presedintele Uniunii importatorilor de automobile Stoian Jelev.

Companiile membre ale acestei uniuni se tem de stagnarea achizitionarii de autovehicule noi, dupa o tendinta de crestere constanta, in ultimii ani.

''Autovehiculele de peste zece ani sunt foarte poluante /.../ si, in timp ce Germania si Italia impun exigente din ce in ce mai mari privind protejarea mediului inconjurator, tara noastra risca sa devina groapa de gunoi a Europei'', potrivit aceleiasi surse.

Intr-un targ de autovehicule dintr-o suburbie a Sofiei sunt puse in vanzare mii de masini, care in tara de unde provin au fost scoase de ani de zile din circulatie, iar kilometrajul afisat este cu mult depasit, in realitate.

Presedintele unei alte asociatii de importatori care grupeaza 70 de magazine de desfacere, Anastas Todorov, insista la randul sau pentru efectuarea unui control mai strict, din partea autoritatilor in domeniu. Acesta a prevazut o diminuare cu 10-15 la suta a pretului masinilor de ocazie, dupa epuizarea stocului celor importate in 2005 si 2006.

In ultima perioada, pretul la masini ''second hand'' a sporit accentuat, de teama eventualei cresteri a taxelor de inregistrare auto, pe care guvernul intentioneaza sa le aplice.

''Exista 520 de autovehicule la 1.000 de locuitori, in Sofia, un nivel la care autoritatile municipale se asteptau sa se ajunga in jurul anului 2020'', iar infrastructura a ramas cea de la nivelul anului 1977, afirma Gheorghi Popcev, un expert de la Centrul de dezvoltare economica, specializat in probleme ale transportului in capitala Bulgariei.

La Sofia, toate bulevardele duc spre centru, singura artera de circulatie a acestuia se afla in stare proasta, iar ambuteiajele afecteaza o data in plus fluxul autovehiculelor, in timp ce locurile de parcare sunt total insuficiente.

Din 1989, dupa prabusirea comunismului /care oricum nu avea in vedere o asemenea crestere a parcului de automobile particulare, n.r./ , ''nu a existat un raport intre intensele constructii de noi cartiere si proiectele de dezvoltare a transporturilor'', a subliniat Gheorghi Popcev.

''Singura solutie - apreciaza sursa citata - este ameliorarea transportului in comun si aplicarea unui plan de amenajare teritorial al Sofiei'', care a fost deja initiat de catre municipalitate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1911 :: 18.66MB