No SSO cookie

Pregătite pentru lansare: noul BMW Seria 1 în varianta cu trei uşi şi BMW M135i

voteaza
(5/ 2)
Pregătite pentru lansare: noul BMW Seria 1 în varianta cu trei uşi şi BMW M135i
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

O a doua variantă de caroserie este disponibilă la noua gamă BMW Seria 1. Noua versiune cu trei uşi vine să sublinieze caracteristicile sportive ale modelului compact. Designul sportiv şi elegant şi completările atractive ale portofoliului de propulsoare, consolidează poziţia specială pe care BMW Seria 1 o deţine în cadrul segmentului, caracterizată de sistemul unic cu tracţiune spate şi manevrabilitatea superioară.

 
 

Debutul pe piaţa din România este aşteptat pentru luna septembrie a acestui an. Preţul de pornire pentru noul BMW Seria 3, varianta cu trei uşi, va fi de 18250 Euro fara TVA pentru BMW 114i.

Noul BMW Seria 1 cu trei uşi are proporţii puternice specifice mărcii. Se remarcă prin capota alungită şi zona habitaclului împinsă mult în spate pentru o prezenţă sportivă. Alte elemente care sunt definitorii pentru limbajul de design al mărcii sunt farurile de zi cu inele duble şi iluminare LED, grila dublă a radiatorului, linia mediană puternic definită, Curba Hoffmeister a montantului C şi stopurile în formă de L.

Alături de proporţii şi capota lungă, o imagine sportivă este creată şi prin uşile late cu geamuri fără ramă. Panourile laterale puternic conturate cu accentuarea pasajelor roţilor spate şi linia pragurilor laterale care se extinde în faţă, subliniază caracterul prelungit dinamic al siluetei automobilului.

Noul model preia aceleaşi pachete remarcabile de personalizare, BMW Sport Line, BMW Urban Line şi pachetului M Sport, care creează trei interpretări distincte, clar definite ale designului BMW Seria 1. BMW M135i continuă extinderea gamei BMW Perfomance şi se remarcă printr-un design specific, cu accente sportive mult mai puternic evidenţiate.

Extinderea caroseriei în lungime (+85 milimetri), ampatament (+30 milimetri), ecartament (faţă: + 51 milimetri, spate +72 milimetri) şi lăţime (+17 milimetri) în comparaţie cu modelul anterior, în timp ce înălţimea automobilului a rămas aceeaşi, creează imaginea unui model mai lat şi mai aplecat spre şosea pentru o prezenţă puternic sportivă.

Designul interior şi materialele sunt preluate de la versiunea cu 3 uşi. Se remarcă posibilităţile remarcabile de personalizare prin BMW Lines şi un limbaj vizual modern care culminează cu consola centrală şi display-ul iDrive cu desgin flat-screen.

Modificări importante la interior sunt pentru zona din spate care vine cu un spaţiu pentru picioare mai mare cu 21 de milimetri (faţă de generaţia anterioară) şi cu posibilitatea de a alege între două sau trei locuri în spate. Portbagajul a fost extins cu 30 de litri, la 360 litri,  capacitatea de stocare ajunge la maximum 1.200 de litri datorită rabatării spătarului scaunelor spate (rabatare fracţionată 40:20:40).

Noul model vine cu o varietate mare de modele pe benzină şi diesel echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo. Noul entry-level  va fi BMW 114i cu o putere de 75 kW/102 CP. Disponibile pe piaţă la lansare vor fi: BMW 116i (100 kW/136 CP), BMW 125i (160 kW/218 CP), BMW 116d (85 kW/116 CP), BMW 118d (105 kW/143 CP) şi BMW 125d (160 kW/218 CP) şi BMW 116d EfficientDynamics Edition cu putere de 85 kW/116 CP, măsuri suplimentare de eficienţă şi nivel al emisiilor CO2 de 99 g/km în ciclul de testare EU.

Primul automobil BMW M Performance din istorie echipat cu propulsor pe benzină, noul BMW M135i va fi disponibil şi în versiunea cu cinci uşi. Va fi echipat cu un motor de 3,0 litri, pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 235 kW/320 CP. Noul model se distinge şi printr-un şasiu îmbunătăţit şi elemente de caroserie optimizate aerodinamic, toate acestea specifice M.

Disponibile din noiembrie 2012 vor fi BMW 118i (125 kW/170 CP), BMW 120d (135 kW/184 CP), precum şi sistemul inteligent de transmisie integrală BMW xDrive disponibil în premieră la BMW Seria 1 pentru modelele BMW M135i xDrive şi BMW 120d xDrive. Simultan, sistemul BMW xDrive va fi disponibil şi pentru versiunea cu cinci uşi a gamei BMW Seria 1.

Toate variantele de motorizare sunt echipate standard cu transmisia manuală cu şase trepte optimizată. Ca opţiuni unice în segmentul compact se remarcă transmisia automată cu opt trepte, utilizare extinsă a tehnologiilor BMW EfficientDynamics care includ funcţia Auto Start Stop în combinaţie cu transmisia manuală şi cea automată, precum şi mod ECO PRO, care poate fi activat în combinaţie cu funcţia Driving Experience Control disponibilă standard.

Concept al maşinii orientat perfect spre plăcerea condusului, cu motoare dispuse longitudinal, tracţiune spate, distribuţie armonioasă a maselor şi tehnologie sofisticată a suspensiei; cea mai bună agilitate în segment combinată cu confort optimizat al călătoriei; puntea faţă cu braţe în cruce, cu dublă legătură, cu combinată MacPherson şi bară stabilizatoare, puntea spate cu sistem multibraţ; servodirecţie electromecanică foarte precisă, neinfluenţată de transmisie; opţional, direcţie sport variabilă; DSC Dynamic Stability Control ce include DTC şi Active Differential Brake (ADB-Sport) pe puntea spate ca dotare standard; structură a caroseriei rezistentă la torsiune; numeroase dotări de siguranţă.

Gama largă de sisteme de asistare a conducătorului şi servicii de mobilitate de la BMW ConnectedDrive include o serie de echipamente, multe unice în segmentul compact: High-Beam Assistant (control automat al fazei lungi), Adaptive Headlights (faruri adaptive), Rear View Camera (cameră pentru mers înapoi), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii) ce include Rear Collision Warning (avertizare la coliziune din spate), Parking Assistant (asistare la parcare), tempomat cu funcţie de frânare, Speed Limit Info (informare cu privire la limita de viteză) cu No Passing Indicator (avertizare privind interdicţia depăşirii), o serie extinsă de aplicaţii cu acces la internet care include BMW Apps şi BMW Line, integrare îmbunătăţită a terminalelor smartphone şi a playerelor muzicale, sistem de sunet Harman Kardon.

Variante de motorizare:

BMW M135i: motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 2.979 cmc, putere maximă: 235 kW/320 CP la 5.800 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 5,1 secunde (transmisie automată: 4,9 secunde). Viteză maximă: 250 km/h, consum mediu de combustibil: 8 litri (7,5 litri)/100 km, emisii CO2: 188 g/km (175 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 125i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 1.995 cmc, putere maximă: 160 kW/218 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 310 Nm între 1.350 şi 4.800 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 6,4 secunde (transmisie automată: 6,2 secunde), viteză maximă: 245 km/h (243 km/h), consum mediu de combustibil: 6,6 litri (6,4 litri)/100 km, emisii CO2: 154 g/km (149 g/km), standard emisii: EU5.

BMW 116i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 1.598 cmc, putere maximă: 100 kW/136 CP la 4.350 rpm, cuplu maxim: 220 Nm la 1.350 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,5 secunde (transmisie automată: 8,7 secunde), viteză maximă: 210 km/h, consum mediu de combustibil*: 5,5-5,7 litri (5,6-5,8 litri)/100 km, emisii CO2*: 129-132 g/km (131-134 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 114i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 1 598 cm3, putere maximă: 75 kW/102 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 180 Nm la 1.100 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 11,2 secunde, viteză maximă: 195 km/h, consum mediu de combustibil*: 5,5-5.7 litri/100 km, emisii CO2*: 129-132 g/km, standard de emisii: EU5.

BMW 125d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor în mai multe etape cu geometrie variabilă a admisiei pentru supraalimentare la presiune înaltă, injecţie common-rail cu piezoinjectoare (presiune maximă de injecţie: 1.800 bar), Capacitate: 1 995 cm3, putere maximă: 160 kW/218 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 6,5 secunde (transmisie automată: 6,3 secunde), viteză maximă: 240 km/h, consum mediu de combustibil: 4,9 litri (4,8 litri)/100 km, emisii CO2: 129 g/km (126 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 118d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie common-rail cu injectoare cu supape solenoid (presiune maximă de injecţie: 1.600 bar), Capacitate: 1.995 cmc, putere maximă: 105 kW/143 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,9 secunde (transmisie automată: 8,6 secunde), viteză maximă: 212 km/h, consum mediu de combustibil*: 4,4-4,5 litri (4,4-4,5 litri)/100 km, emisii CO2*: 115-118 g/km (116-119 g/km), standard emisii: EU5.

BMW 116d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie common-rail cu injectoare cu supape solenoid (presiune maximă de injecţie: 1.600 bar), Capacitate: 1.995 cmc, putere maximă: 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 260 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 10,3 secunde, viteză maximă: 200 km/h, consum mediu de combustibil*: 4,3-4,5 litri (transmisie automată: 4,4-4,5 litri)/100 km, emisii CO2*: 114-117 g/km (115-119 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 116d EfficientDynamics Edition: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie common-rail cu injectoare cu supape solenoid (presiune maximă de injecţie: 1.600 bar), Capacitate: 1.598 cmc, putere maximă: 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 260 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 10,5 secunde, viteză maximă: 195 km/h, consum mediu de combustibil: 3,8 litri/100 km, emisii CO2: 99 g/km, standard emisii: EU5.

* Consumul de combustibil şi emisiile CO2 depind de dimensiunile pneurilor alese.

BMW M135i – sportiv la interior şi exterior

Potenţialul de performanţă al modelului BMW M135i este reflectat de dotările personalizate de design exterior şi interior, care sunt o parte integrantă a echipamentelor de serie la acest automobil BMW M Performance. Detaliile caroseriei sunt specifice pentru un automobil conceput să gestioneze cerinţele aerodinamice asociate cu situaţii de condus dinamic şi de înaltă performanţă. La partea frontală se remarcă prizele largi de aer necesare pentru a îndeplini cerinţele de răcire ale motorului superperformant cu şase cilindri dispuşi în linie, ale componentelor auxiliare şi ale frânelor supradimensionate. Caracterul competitiv al maşinii se poate observa şi în flapsurile tridimensionale ale prizelor de aer exterioare, un detaliu inspirat din motorsport. Aceste prize de aer ocupă spaţiul rezervat proiectoarelor de ceaţă de la celelalte versiuni ale variatei BMW Seria 1 în trei uşi. Acestea sunt separate prin bare orizontale de culoare Ferric Grey metalizat - un detaliu de design care distinge automobilele BMW M Performance.

Profilul lateral este accentuat de elementele metalice BMW Individual Shadow Line, capacele oglinzilor retrovizoare în culoare Ferric Grey, pragurile laterale conturate special şi jantele M de 18 ţoli, din liaj uşor şi cu design double-spoke. Bara spate, a cărei parte inferioară este finisată în nuanţă Dark Shadow metalizat, include şi cele două ţevi de eşapament.

Detaliile de interior includ tapiţerie exclusivă în combinaţie stofă Hexagon/Alcantara, volan M îmbrăcat în piele cu butoane multifuncţionale şi cusături distinctive de culoare albastră, capitonajul BMW Individual pentru acoperiş de culoare Anthracite, echipare interioară în Aluminium Hexagon cu linii distinctive de culoare Estoril Blue sau negru lucios, selector al vitezelor şi frână de mână îmbrăcate în piele, suport M pentru piciorul conducătorului, vitezometru şi turometru cu cadrane roşii.

Propulsorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu M Performance TwinPower Turbo pentru BMW M135i este vârful gamei de motorizări.

Acest motor îmbunătăţeşte varietatea de propulsoare disponibile pentru noul model compact BMW Seria 1 cu trei uşi. În acelaşi timp, este o componentă esenţială a portofoliului care poziţionează automobilele BMW M Performance în vârful segmentului de performanţă. BMW M135i este propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo care este cunoscută pentru performanţele spontane şi turaţiile ridicate, precum şi pentru un nivel remarcabil al eficienţei în această clasă de performanţe. Pachetul de tehnologii include un turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision Injection cu injectoare dispuse central şi cu mai multe orificii, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil al axului cu came Double VANOS. Acest motor de 3,0 litri furnizează o putere maximă de 235 kW/320 CP la 5.800 rpm. Acest nivel impresionant este obţinut pe fondul unui cuplu maxim de 450 Nm, care este disponibil pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.300 şi 4.500 rpm.

BMW M135i sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde (transmisie automată: 4,9 secunde) şi atinge o viteză maximă de 250 km/h limitată electronic. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 8,0 litri (transmisie automată: 7,5 litri)/100 km, iar nivelul de emisii CO2 este de 188 grame (transmisie automată: 175 grame) per kilometru. Sistemul de propulsie este dezvoltat exclusiv pentru modelul compact BMW M Performance şi dispune de sistem de răcire personalizat, M Performance Control şi reglaj al acusticii motorului, dar şi transmisia manuală cu şase trepte - dezvoltare nouă - cu lubrifiere cu carter uscat. Opţional este disponibilă şi o transmisie automată sport cu opt trepte, cu clapete de schimbare a vitezelor integrate pe volan.

BMW M135i: agilitate maximă combinată cu precizie de neegalat datorită reglajului specific M al suspensiei.

Tehnologia suspensiei, specifică modelului, permite ca BMW M135i să exploateze performanţele motorului foarte puternic, iar conducătorului să experimenteze o dinamică remarcabil de sigură şi de entuziasmantă. Graţie controlului individual al suspensiei şi al sistemelor de amortizare, precum şi reglajelor specifice ale punţii faţă, automobilul BMW M Performance are posibilitatea să răsplătească conducătorul cu caracteristici de condus deosebit de sportive. În plus, sistemul Variable Sports Steering (direcţie sport variabilă) oferă un răspuns mai rapid în viraje.

Modelul BMW M Performance este livrat cu sistem de frânare M Sport cu etriere fixe, cu unităţi cu patru pistoane la puntea faţă şi cu câte două pistoane la puntea spate - totul în configuraţia standard. Sistemul este echipat cu discuri de frână supradimensionate şi etriere de culoare albastru metalizat pe care se află emblema M. Sistemul de frânare M Sport este disponibil şi pentru celelalte modele ale noii game BMW Seria 1 cu trei uşi, în combinaţie cu pachetul opţional M Sport.

Jantele standard - model M, de 18 ţoli şi din aliaj uşor - de la BMW M 135i sunt completate cu pneuri diferenţiate:  225/40 R18 pentru puntea faţă şi 245/35 R18 pentru puntea spate. Pneurile cu aderenţă crescută, concepute special pentru acest model, garantează o transmisie optimă a cuplului de acceleraţie şi a celui de frânare către suprafaţa de rulare.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4778 :: 18.72MB