No SSO cookie

OPINII: Le Nouvel Observateur" despre viitorul Dacia X90: "Un pariu nebun al autoturismului de 5.000 de euro"

voteaza
(0/ 0)
OPINII: Le Nouvel Observateur" despre viitorul Dacia X90: "Un pariu nebun al autoturismului de 5.000 de euro"
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Concurenţa este sceptică, dar Renault îşi propune să vândă 700.000 de unităţi din acest model în 2010. Noul model Dacia X90 a stârnit deja tot felul de controverse şi în rândul constructorilor mondiali de autoturisme, lansarea modelului fiind considerată una dintre cele mai mari provocări ale industriei de profil, relatează săptămânalul francez "Le Nouvel Observateur".

 
 
[poza1s]Sub titlul "Pariul nebun al autoturismului de 5.000 de euro", autorii articolului încearcă să anticipeze modul în care va fi primit acest autoturism atât în România, cât mai ales pe pieţele externe. "Producând şi vânzând cu marca Dacia şi sub propriul său stindard o maşina mare, solidă şi durabila, destinată cu prioritate pieţelor lumii a treia, Renault deschide un drum pe care ceilalţi constructori îl consideră fără ieşire", apreciază săptămânalul francez. "Linia sa este banală, nu va merge repede şi echiparea de bază este spartană. Un ziar românesc a calificat-o deja "limuzina săracului". Noul model pe care îl va scoate Renault îi va decepţiona pe fanii autoturismului. Dar ea nu are echivalent în lume", se spune în articol, autorii neuitând a aprecia că "lansarea sa comportă un risc foarte înalt, la fel de umflată ca achiziţionarea Nissan-ului in 1999!". Dacia X90 este considerat un pariu enorm pe care Louis Schweitzer, preşedintele Renault, îl va prezenta pe 2 iunie întregii prese mondiale. Concurenţa consideră că această maşina este nu numai imposibil de realizat, dar şi de vândut. "Imposibil", spun cu hotărare concurenţii, care afişează scepticism în faţa intenţiei Renault de a vinde 700.000 de unităţi ale X90 pe an, în 2010, adică aproape căt vând BMW sau Mazda cu toate tipurile de maşini pe care le fabrică! Argumentul scepticilor: în Ucraina, în Mauritania şi in toată lumea a treia, bogaţii cer ca maşinile lor să fie la normele europene cele mai sofisticate, în timp ce ceilalţi, care au mijloacele, preferă să cumpere o maşină de ocazie decât un model nou, fără facilităţi. Aceasta analiză este justa, recunosc cei de la Renault. În Europa de Est, în Orientul Mijlociu, în Africa sau America Latină, noile clase de mijloc manifestă, în schimb, nevoia puternica a unei maşini de familie solide şi relativ ieftine, vine replica fabricantului francez. Pentru autorii proiectului, important este să propună un produs adaptat acestei cereri. El nu exista până acum. În acest segment nu se mai află decât Lada, a cărei versiune de bază se vinde cu 3.500 de euro în Rusia, unde este fabricată. Mai sunt coreenii (Daewoo Kalos, Hyundai Accent, Kia Rio), dar este vorba de maşini de talie mică. Toate sunt mai puţin comode şi mai scumpe. Apoi, în India şi in Iran mai ruleaza înca maşini locale, dar ele dateaza din anii '50... Şi ziarul italian "La Republica" considera proiectul Dacia X90 unul împotriva curentului. Autorul articolului consideră viitorul model o maşină "no frills", adică fără prea multe îmbunătăţiri, însa o socoteşte, pe scurt, cronica unei revoluţii anunţate în industria automobilelor.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2014 :: 22.1MB