După premiera mondială de la Berlin de la mijlocul lunii iulie și în paralel cu roadshowul smart care va trece prin 15 orașe europene, noile generații ale modelelor smart devin disponibile pentru vânzare. Preţurile pornesc de la 11.352 euro cu TVA inclus, iar astfel, noul smart fortwo are același preț standard ca cel al modelului precedent, iar noul smart forfour este disponibil de la 12.040 euro cu TVA inclus, aceste valori fiind valabile pentru ambele modele echipate cu motorul de 71 CP și transmisie manuală, în echipări standard. Primele autovehicule smart de nouă generație vor fi livrate clienților începând cu data de 22 noiembrie 2014. Motorul de top, turbo cu 90 CP, va fi disponibil din luna decembrie 2014, iar transmisia cu dublu ambreiaj (twinamic) va putea fi achiziționată din primăvara anului 2015.
Chiar și în versiunile standard, smart fortwo și forfour sunt echipate complet din punctul de vedere al siguranței și al dotărilor de confort. Acestea includ lumini de rulare pe timp de zi cu LED, închidere centralizată cu telecomandă, atenționare/verificare vizuală a închiderii și imobilizator, cruise control cu limitator variabil de viteză, indicator al temperaturii exterioare cu atenționare de îngheț, instrumentar de bord cu display LCD monocrom și computer de bord, alături de geamuri acționate electric pentru portierele față.
Trei linii de echipare: passion, prime și proxy
passion, prime și proxy sunt noile denumiri ale liniilor de echipare disponibile pentru smart fortwo și smart forfour. Ele oferă o diferențiere vizuală între modele, mai ales la interior. Pe scurt, acestea sunt caracteristicile definitorii ale noilor echipări:
Modele în ediție limitată: edition #1
Modelele edition #1 pentru smart vor fi disponibile doar pentru o perioadă limitată de timp. Echiparea specială a acestora oferă o stilizare specială cu celula de siguranță tridion vopsită în nuanța "lava orange", iar panourile caroseriei sunt albe pentru fortwo și "gri grafit" pentru forfour. Alte caracteristici speciale de design sunt jantele din aliaj ușor cu diametrul de 16 inch vopsite în negru, suspensia sport care coboară garda la sol cu 10 mm față de cea standard și plafonul panoramic cu protecție solară.
Interiorul este coordonat perfect cu designul exclusiv al exteriorului: scaunele sunt îmbrăcate în material textil în combinația de culori negru/portocaliu, bordul și panourile centrale ale portierelor în material textil portocaliu, iar inserțiile din interior sunt de culoare negru/gri. Volanul sport multifuncțional are un design în trei spițe și este îmbrăcat în piele, la fel și manșonul schimbătorului de viteze. Pedalierul este creat într-un stil sportiv, din oțel inoxidabil polișat combinat cu elemente din cauciuc anti-alunecare. Covorașele sunt din velur și sunt inscripționate edition #1, iar partea inferioară a hayonului oferă spații de depozitare speciale. Dotarea standard a edițiilor speciale include funcții de confort precum: sistemul de direcție Direct-Steer, pachetul Cool & Audio, instrumentar de bord cu display color TFT, consolă centrală cu sertar și suport dublu pentru pahare sau sticle, lumină de citit pentru pasagerul din dreapta, oglinzi pentru parasolare, spațiu de depozitare a ochelarilor pentru șofer, mâner de susținere în plafon pentru pasagerul din dreapta, iluminarea portbagajului și mânere pentru deschiderea portierelor în finisare cromată.
Prețurile pachetului Edition 1 sunt de 3.225 euro cu TVA pentru smart fortwo, respectiv 3.579 euro cu TVA pentru smart forfour.
Sistemele de asistență electronică pentru șofer, care în trecut erau rezervate doar unor mașini din segmente superioare, sporesc acum siguranța și confortul șoferului în smart fortwo și forfour. Ele includ sisteme precum asistența stabilității la vând lateral puternic - Crosswind Assist (standard), atenționare la detecția unei coliziuni frontale - Forward Collision Warning (260 euro cu TVA) sau sistemul de atenționare la părăsirea benzii de mers - Lane Keeping Assist (396 euro cu TVA, standard pentru echipările prime și proxy).
În versiunea standard, cele două noi modele smart sunt echipate cu un sistem de direcție clasic, pinion-cremalieră. Sistemul opțional de direcție Direct-Steer (511 euro cu TVA) este servo-asistat electric și oferă o plăcere a condusului mai intensă, alături de o manevrabilitate mai bună și eficiență crescută.
Noile modele smart combină diverse opționale de confort și siguranță în cinci pachete de dotări practice și convenabile:
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!