No SSO cookie

Motorul EcoBoost de 1,0 litri castiga un premiu important

voteaza
(0/ 0)
Motorul EcoBoost de 1,0 litri castiga un premiu important
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul motor EcoBoost de 1,0 litri produs de Ford a castigat premiul "Motorul International al Anului" 2012. Motorul EcoBoost de 1,0 litri a castigat si premiile "Cel mai bun motor nou" si "Cel mai bun motor sub 1,0 litri", acordate de revista Engine Technology International. Noul Focus este prima masina care va fi echipata cu motorul EcoBoost de 1,0 litri in trei cilindri.  Motorul va echipa si modelele Ford C-MAX si B-MAX in Europa in cursul acestui an.

 
 

Noul motor EcoBoost de 1,0 litri produs de Ford Motor Company – lansat cu succes in acest an pe modelul Focus in Europa – a fost numit astazi "Motorul International al Anului" 2012.

Motorul mic, in 3 cilindri, de inalta tehnologie, a mai primit alte doua premii  - "Cel mai bun motor nou" si "Cel mai bun motor sub 1,0 litri" - acordate de revista Engine Technology International pe baza voturilor exprimate de 76 de jurnalisti din 35 de tari din intreaga lume.

Aceasta este prima data cand Ford castiga premiul "Motorul international al anului" in istoria de 13 ani a premiilor.  Mai mult, motorul EcoBoost de 1,0 litri a obtinut cel mai mare scor din istoria premiilor.

"Ne-am propus standarde incredibil de inalte atunci cand am inceput sa concepem acest motor", a declarat Joe Bakaj, Vicepresedinte Ford, Global Powertrain.  "Am vrut sa oferim o economie de combustibil incredibila, performanta surprinzatoare, silentiozitate si rafinament -  si toate acestea sa fie asigurate de un motor foarte mic, in 3 cilindri."

"Echipa a reactionat la aceasta provocare aparent imposibila prin inovatii cu adevarat interesante", a adaugat Bakaj.  "Rezultatul schimba regulile jocului pentru motoarele pe benzina la nivel global", a afirmat Dean Slavnich, presedinte al premiilor "Motorul International al Anului" si editor al Engine Technology International:  "Aceasta este o victorie meritata pentru un motor cu adevarat remarcabil."

Motorul, care este destul de mic cat sa incapa pe o foaie A4, a fost conceput in centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie si Merkenich, Germania.  Motorul este construit in uzinele Ford din Craiova, Romania si Koln, Germania.  

Motorul EcoBoost de 1,0 litri foloseste turbine cu inertie mica pentru a furniza rapid putere atunci cand acceleratia este apasata la turatii mici si sa furnizeze putere mare la viteze de pana la 248,000 RPM.

Alte inovatii EcoBoost 1,0 litri includ:

•    Galeria de evacuare incorporata in chiulasa scade temperatura gazelor de esapament pentru a permite raportul optim carburant-aer in cadrul unei game de turatii mai largi

•    Un bloc unic de fonta incorporat incalzeste motorul mai repede decat un bloc de aluminiu conventional care reduce cu 50 la suta valoarea de energie "de incalzire" necesara si reduce consumul de combustibil

•    Doua curele de transmisie principale ale motorului sunt scufundate in ulei pentru a oferi un motor mai silentios, mai eficient

•    Echilibrarea configuratiei motorului prin "dezechilibrarea" intentionata a volantei si rotii de transmisie in loc de a adauga arbori de echilibrare consumatori de energie.    

Motorul EcoBoost de 1,0 litri a debutat in acest an pe Focus in Europa si va fi oferit apoi pe C-MAX si B-MAX in cursul acestui an.  Motorul EcoBoost de 1,0 litri va fi disponibil anul viitor pe modelele Ford in SUA, Asia Pacific si Africa.

Noul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri si 100 CP are un consum de top in clasa sa, de 4,8 l/100 km (58,9 mpg) si emisii CO2 de 109 g/km. Modelul de 125 CP are un consum de 5,0 l/100 km (56,5,5mpg) cu emisii de CO2 de 114 g/km.

In prima luna de vanzari in Europa, mai mult de 4.700 clienti au comandat un motor Focus EcoBoost de 1,0 litri, reprezentand aproape un sfert din toate masinile Ford Focus comandate pe cele 19 piete traditionale europene in care este prezent Ford.  

Ford Europa intentioneaza sa tripleze productia anuala de vehicule echipate cu motoare pe benzina EcoBoost eficiente la aproximativ 480.000 pana in 2015, de la 141,000 in 2011.  Compania estimeaza ca peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri.

"Motorul International al Anului" este ales de un juriu format din 76 jurnalisti auto din 35 tari din lume.  Membrii juriului iau in calcul manevrabilitatea, performanta, economia, rafinamentul si aplicarea cu succes a tehnologiei avansate a motorului.   Popularitatea motorului EcoBoost de 1,0 litri in randul membrilor juriului a facut ca acesta sa primeasca cu 28 procente mai multe puncte decat competitorul clasat dupa el si cel mai mare punctaj total al vreunui motor din istoria competitiei.

"Faptul ca un motor in trei cilindri propulseaza un vehicul ca Ford Focus cu atata usurinta dovedeste ca viitorul este unul foarte optimist pentru motorul cu ardere interna", a mentionat Dean Slavnich de la Engine Technology International.  "Putere, reactie si cifre foarte bune ale consumului de combustibil sunt doar varful icebergului cand vine vorba de acest motor si ce ofera astazi soferilor. Bravo, Ford!"

Si alti membri ai juriului au laudat motorul EcoBoost de 1,0 litri.

"Daca reducerea dimensiunilor este viitorul, actualmente nu exista un exemplu mai bun decat acesta.  Are aceeasi putere ca si motorul de 1.6 litri aspirat normal pe care il inlocuieste si este mult mai energic", a afirmat jurnalistul britanic John Simister.   

"Cu un cuplu bun la nivelul inferior, acest motor turbo in trei cilindri ofera performanta unui mic turbo diesel, dar fara zgomot si vibratii", a spus Christophe Congrega de la revista franceza L'Automobile Magazine.   

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1820 :: 17.8MB