No SSO cookie

Ce trebuie să știi înainte de a achiziționa un autoturism

voteaza
(0/ 0)
Ce trebuie să știi înainte de a achiziționa un autoturism
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacă te gândești să achiziționezi o mașină, dar ești dezarmat deoarece nu știi exact cât costă mai exact întreținerea ei anuală, fără a pune la socoteală costurile pentru combustibil, ar fi bine să citești cu atenție acest ghid pe scurt.

 
 

Nu uita, bineînțeles, că există întotdeauna soluții de împrumut mai simple pe care le poți accesa ușor pe site-ul www.heti24.fi, în caz că problemele încep să te depășească.

Mai întâi, ideal ar fi să cauți o mașină pentru care achiziționarea pieselor de schimb și a consumabilelor să nu coste o avere. Sunt nenumărate mașini de clasă mică, compactă, ale căror piese de schimb, revizii și combustibil nu depășesc nivelul unui buget mediu. De exemplu, autoturisme precum Opel Corsa, Opel Astra, Renault Clio, VW Golf sau VW Polo se situează în fruntea clasamentului preferințele românilor, din punctul de vedere al prețurilor accesibile la întreținere.

În al doilea rând, pe lângă prețul mașinii, va trebui să plătești la început taxa pentru plăcuțele cu numere de înmatriculare, care costă în jur de 100 ron. O veste bună este că au fost eliminate taxele de înmatriculare și timbrul de mediu. Partea negativă însă este că aveți nevoie de câteva zile libere pentru a completa dosarul cu acte necesare, care pare într-adevăr interminabil.

În cazul în care nu ai achitat mașina cu bani gheață, trebuie să știi că doar cu un sistem în leasing de numai 3 ani, costurile totale ar putea depăși cu 15-20% costul inițial al mașinii. Puțini sunt norocoșii care dispun de suma integrală pentru achiziția cu numerar a unei mașini bune.

Bineînțeles, fiecare posesor de autoturism este nevoit să plătească asigurarea obligatorie auto, adică polița RCA, aceasta variind de la suma de 500 ron până la 1500, sau chiar mai mult, în funcție de mai mulți factori, unul din aceștia fiind capacitatea cilindrică a motorului.

O dată la doi ani pentru autoturismele personale se efectuează inspecția tehnică periodică, ITP-ul, realizată de Registrul Auto Român. Prețurile diferă în funcție de combustibil, pentru autoturismele pe benzină prețul fiind mai mic, apoi urmând cele pe motorină și cele pe GPL. Revizia include diverse operațiuni ce necesită plata manoperei și a pieselor sau consumabilelor folosite. De obicei, în funcție de necesități, se schimbă uleiul, filtrele, și alte elemente. Toate împreună ajung să coste în jur de 400-600 ron, iar pentru mașinile premium revizia poate costa și 1000 ron.

Următoarele două taxe sunt rovigneta și impozitul, taxe încasate de autoritățile locale. Rovigneta este necesară dacă șoferul circulă în afara localității în care este înscrisă mașina, și de regulă pe un an de zile, aceasta costă în jur de 100 ron. Impozitul local variază în funcție de fiecare oraș, dar prețurile sunt accesibile.

Următoarea pe lista de cheltuieli este polița de asigurare Casco, aceasta nefiind obligatorie. Totuși, sunt destui șoferi care încheie consecvent această poliță, deoarece sunt protejați în cazuri de furt și diferite avarii ce apar fie din vina șoferului, fie din cauza altor persoane, ca urmare a unor accidente.

Fără îndoială, sunt multe alte aspecte pe care va trebui să le iei în seamă atunci când te hotărăști să cumperi un autoturism. În caz de forță majoră este bine să știi că poți apela la un împrumut rapid în 24 ore (pikavippi 24h), accesibil chiar în mediul online.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1879 :: 22.17MB