BMW 3.0 litri Twin Turbo 6 cilindri in linie pe benzina
BMW M 5.0 litri V10 pe benzina
BMW 2.5 litri 6 cilindri in linie pe benzina
MINI 1.6 litri Turbo pe benzina
Avand sapte premii primite pentru patru motoare, BMW se impune din nou
drept cel mai de succes brand in competitia internationala “Motorul
Anului 2007”. In cel mai important concurs al acestui domeniu,
producatorul auto bavarez a primit pentru al treilea an consecutiv
premiul principal, mult ravnitul “International Engine of the Year”.
Juriul care a decis acordarea distinctiei a fost format din 62 de
jurnalisti auto de renume international din 30 de tari. In acest an,
trofeul revine noului motor pe benzina BMW 3.0 litri Twin Turbo, ce
echipeaza toate variantele de caroserie ale BMW Seria 3. Primul motor
din lume cu 6 cilindri in linie cu tehnologie
Twin Turbo a iesit in frunte si la alte doua categorii, castigand “Cel
mai bun motor nou al anului 2007” si categoria 2.5 – 3.0 litri.
In plus fata de puterea enorma de propulsie a
motorului, juriul a fost impresionat de extraordinara eficienta a celor
225 kW/306 cp. Inregistrand 9.5 l la 100 km parcursi cu BMW 335i Coupé,
consumul mediu calculat conform normei UE este cat se poate de potrivit
pentru aceasta clasa exclusivista. Twin Turbo reuseste performanta in
principal datorita injectiei de inalta precizie BMW High Precision
Injection, primul sistem de injectie directa cu jet dirijat, ce permite
o masurare extrem de precisa a combinatiei aer-combustibil.
Doua premii au fost castigate de foarte performantul V10, ce se gaseste
sub capota lui BMW M5 si M6. Avand 507 cp si capacitate de 5 litri,
propulsorul a fost numit “Cel mai performant motor al anului”, ca si in
ceilalti doi ani anteriori, castigand de asemenea in clasa motoarelor
cu capacitate mai mare de 4.0 litri. In 2005 si 2006, acest exceptional
motor a luat chiar premiul “Motorul Anului”. “BMW V10 este in
continuare neintrecut”, a declarat Jeroen Jongeneel de la “De
Telegraaf”, unul dintre membrii juriului.
Premiul pentru 2.0 – 2.5 litri a fost castigat de motorul pe benzina de
2.5 litri in 6 cilindri cu VALVETRONIC utilizat pe BMW Z4 Roadster
2.5si si X3 2.5si. Cu sistemul de control complet variabil al valvei
folosit pentru prima oara in 2001 si care a dotat de atunci milioane de
vehicule, motorul furnizeaza 160 kW/ 218 cp si fondeza filozofia
“efficient dynamics” a BMW. “Motorul de 2.5-litri se percepe de la mare
distanta datorita sunetului sau desavarsit”, spune Rogelio Rivera-Nava
din Mexic, membru al juriului. “Constructia 6 cilindri in linie ofera
baza puritatii tehnice a celui mai faimos dintre toate modelele BMW.
Este o placere sa il conduci.”
Seria de premii pentru BMW Group nu s-a oprit aici. La categoria
1.4-1.8 litri trofeul a mers atat la BMW Group, cat si la PSA Peugeot
Citroën, partenerii ce au dezvoltat motorul turbo de 1.6 litri. Acesta
doteaza MINI Cooper S cu 128 kW/175 cp, ca si modelele partenerului
dupa adaptarile specifice marcii. Nou dezvoltatele caracteristici ale
acestui motor in 4 cilindri includ inovatoarea tehnologie Twin Scroll
turbo si o injectie directa a combustibilului.
Pe parcursul ultimelor noua ani, BMW a castigat mai mult de 30 dintre
mult doritele trofee “Motorul Anului”. Aceast fapt reprezinta o dovada
impresionanta a dominatiei pe care BMW o are pe piata constructiei de
motoare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!