No SSO cookie

Bentley vine cu noi detalii asupra noului sau V8

voteaza
(0/ 0)
Bentley vine cu noi detalii asupra noului sau V8
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Bentley a prezentat, in premiera mondiala, la NAIAS 2012, noul sau Continental V8.

 
 

Versiunile V8 ale Bentley Continental GT Coupe si GTC Convertible au fost prezentate cu aproape o luna inaintea debutului la NAIAS 2012. Noutatea este ca desi Bentley are sub capota, de zeci de ani, motoare V8, de aceasta data nu mai avem in fata unitatea de 6,75 litri care echipeaza Mulsanne, ci o motorizare nou-nouta, tot V8, insa redusa la 4,0 litri.


In ciuda faptului ca se gaseste sub unitatea W12, V8-ul are totusi plamani puternici, oferind 500 CP si 660 Nm, accelerand 0-100 km/h in mai putin de 5 secunde si atingand o viteza maxima de 290 km/h.
Noul V8 mai aduce o premiera, cel putin una aplicabila perioadei moderne a companiei Bentley. Pentru prima data, de ani de zile, Bentley ofera deodata 3 motorizari, iar oficialii britanici afirma despre ultimul venit, V8-ul de 4,0 litri, ca desi este vorba despre cel mai mic motor din oferta, acesta nu va reduce cu nimic placerea condusului si abilitatile supercarului.

Pentru ca nici macar companii precum Bentley nu pot trece neafectate de realitatea dura a vietii de zi cu zi, care cere masini cu un consum redus si emisii scazute de CO2, compania britanica a decis, incadin anul 2008, ca este necesara crearea unui motor mai mic, care sa se alinieze cerintelor moderne.

Insa inginerii britanici au reusit imposibilul, iar noul V8 de 4,0 litri este de departe un etalon in ceea ce priveste consumul de carburant si emisiile de CO2, oferind soferilor aceeasi placere a condusului ca si pana acum, in ciuda diferentei de cilindree.

Bentley a dorit sa imbunatateasca eficienta modelului Continental cu 40%. Era un proiect extrem de ambitios, care nu s-ar fi putut realiza fara a micsora numarul si marimea cilindrilor in detrimentul puterii si cuplului motor, ceea ce ar fi fost neplacut  pentru clientela Bentley.

In afara cilindreei identice cu a masinilor din anul 1959, motorul de pe modelul Mulsanne, un V8 de 6,75 litri, este de fapt o unitate noua, fabricata de la zero, care beneficiaza de tehnologia decuplarii cilindrilor la accelerari reduse. Aceasta se intampla si in timpul rularii la viteza constanta, sau in timpul decelerarilor si in fapt, sistemul opreste functioarea  a patru cilindri, motorul functionand ca un V4.
Pentru a reduce efectele tranzitiei de la V4 la V8 si invers, motorul este prevazut cu niste sisteme demontanti hidraulici care compenseaza rezonantele diferite produse de cele doua tipuri de operare, dar asigura si izolarea habitaclului de eventualele vibratii.
Si pentru ca totul sa decurga perfect, un sistem de management al motorului, care oprereaza cu un procesor TriCore de 32 biti, capabil sa efectueze 180 de milioane de procese pe secunda, asigura controlul motorului si tranzitia intre cele doua moduri. Acesta ajuta si la pastrarea unei temperaturi optime a motorului, controleaza sistemul de ungere cu ulei, transmisia si asigura o scadere cu 40% a uzurii motorului, minimizand frecarile excesive cauzate de lubrifiantii reci, sau intervenind cand motorul este prea cald.

Sistemul electric inteligent al masinii compenseaza de asemenea, pierderile de putere ale motorului la intrarea alternatorului in sarcina, care si el este prins intr-un circuit de recuperare a energiei.

Ultimul, dar nu cel din urma, in lista de elemente care asigura un consum cat mai mic si pierderi cat mai reduse, este cutia de viteze automata, prevazuta cu opt rapoarte scurte. Aceasta conteaza in proportie de 6% din totalul de elemente care reduc consumul si pierderile, datorita numarului mare de viteze care asigura intotdeauna o functionare a motorului intr-o turatie optima.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5891 :: 22.15MB