Audi își consolidează rolul de lider al construcției ușoare. Compania introduce noi arcuri pentru suspensie alcătuite din polimer ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP), conform principiului construcției ușoare. Acestea vor fi introduse la un model de clasă medie superioară, până la sfârșitul acestui an.
Arcul din GFRP, dezvoltat de Audi în colaborare cu un furnizor de origine italiană, este diferit de un arc din oțel până și la capitolul aspect. Acesta are culoarea verde, spirele din fibră fiind mai groase și având un diametru puțin mai mare decât cele din oțel, dar numărul acestora a fost redus. În timp ce un arc de oțel pentru un model aparținând clasei medii cântărește aproximativ 2,7 kilograme, un arc din GFRP cu aceleași proprietăți cântărește doar 1,6 kilograme. În total, cele patru arcuri din GFRP economisesc aproximativ 4,4 kilograme, jumătate relaționându-se la nivelul masei nesuspendate.
Nucleul arcurilor este alcătuit din lungi fibre de sticlă împletite și impregnate cu rășină epoxidică. O mașină înfășoară nucleul - cu diametrul de câțiva milimetri - cu fibre suplimentare la unghiuri alternante de plus și minus 45 de grade față de axa longitudinală. Aceste straturi de tensiune și compresie se sprijină reciproc pentru a absorbi în mod optim tensiunile ce acționează asupra componentei. În ultimul pas de producție, semifabricatul este întărit într-un cuptor, la temperaturi de peste 100 de grade Celsius.
Arcurile din GFRP pot fi reglate în funcție de cerințe, materialul afișând proprietăți extraordinare. Acestea nu sunt afectate de coroziune, chiar și în urma ciobiturilor produse de pietricele și sunt rezistente la chimicale precum soluțiile pentru curățarea jantelor. În plus, producția acestora necesită mai puțină energie decât cea a arcurilor de oțel.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!