No SSO cookie

Audi introduce noi arcuri ușoare la modelele de serie

voteaza
(0/ 0)
Audi introduce noi arcuri ușoare la modelele de serie
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania introduce noi arcuri pentru suspensie alcătuite din polimer ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP)

 
 

Audi își consolidează rolul de lider al construcției ușoare. Compania introduce noi arcuri pentru suspensie alcătuite din polimer ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP), conform principiului construcției ușoare. Acestea vor fi introduse la un model de clasă medie superioară, până la sfârșitul acestui an.

Arcul din GFRP, dezvoltat de Audi în colaborare cu un furnizor de origine italiană, este diferit de un arc din oțel până și la capitolul aspect. Acesta are culoarea verde, spirele din fibră fiind mai groase și având un diametru puțin mai mare decât cele din oțel, dar numărul acestora a fost redus. În timp ce un arc de oțel pentru un model aparținând clasei medii cântărește aproximativ 2,7 kilograme, un arc din GFRP cu aceleași proprietăți cântărește doar 1,6 kilograme. În total, cele patru arcuri din GFRP economisesc aproximativ 4,4 kilograme, jumătate relaționându-se la nivelul masei nesuspendate. 

Nucleul arcurilor este alcătuit din lungi fibre de sticlă împletite și impregnate cu rășină epoxidică. O mașină înfășoară nucleul - cu diametrul de câțiva milimetri - cu fibre suplimentare la unghiuri alternante de plus și minus 45 de grade față de axa longitudinală. Aceste straturi de tensiune și compresie se sprijină reciproc pentru a absorbi în mod optim tensiunile ce acționează asupra componentei. În ultimul pas de producție, semifabricatul este întărit într-un cuptor, la temperaturi de peste 100 de grade Celsius. 

Arcurile din GFRP pot fi reglate în funcție de cerințe, materialul afișând proprietăți extraordinare. Acestea nu sunt afectate de coroziune, chiar și în urma ciobiturilor produse de pietricele și sunt rezistente la chimicale precum soluțiile pentru curățarea jantelor. În plus, producția acestora necesită mai puțină energie decât cea a arcurilor de oțel.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4408 :: 22.2MB