No SSO cookie

Audi introduce noi arcuri ușoare la modelele de serie

voteaza
(0/ 0)
Audi introduce noi arcuri ușoare la modelele de serie
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania introduce noi arcuri pentru suspensie alcătuite din polimer ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP)

 
 

Audi își consolidează rolul de lider al construcției ușoare. Compania introduce noi arcuri pentru suspensie alcătuite din polimer ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP), conform principiului construcției ușoare. Acestea vor fi introduse la un model de clasă medie superioară, până la sfârșitul acestui an.

Arcul din GFRP, dezvoltat de Audi în colaborare cu un furnizor de origine italiană, este diferit de un arc din oțel până și la capitolul aspect. Acesta are culoarea verde, spirele din fibră fiind mai groase și având un diametru puțin mai mare decât cele din oțel, dar numărul acestora a fost redus. În timp ce un arc de oțel pentru un model aparținând clasei medii cântărește aproximativ 2,7 kilograme, un arc din GFRP cu aceleași proprietăți cântărește doar 1,6 kilograme. În total, cele patru arcuri din GFRP economisesc aproximativ 4,4 kilograme, jumătate relaționându-se la nivelul masei nesuspendate. 

Nucleul arcurilor este alcătuit din lungi fibre de sticlă împletite și impregnate cu rășină epoxidică. O mașină înfășoară nucleul - cu diametrul de câțiva milimetri - cu fibre suplimentare la unghiuri alternante de plus și minus 45 de grade față de axa longitudinală. Aceste straturi de tensiune și compresie se sprijină reciproc pentru a absorbi în mod optim tensiunile ce acționează asupra componentei. În ultimul pas de producție, semifabricatul este întărit într-un cuptor, la temperaturi de peste 100 de grade Celsius. 

Arcurile din GFRP pot fi reglate în funcție de cerințe, materialul afișând proprietăți extraordinare. Acestea nu sunt afectate de coroziune, chiar și în urma ciobiturilor produse de pietricele și sunt rezistente la chimicale precum soluțiile pentru curățarea jantelor. În plus, producția acestora necesită mai puțină energie decât cea a arcurilor de oțel.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3018 :: 17.87MB