No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: Dacia Duster

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: Dacia Duster
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Prezentat la Salonul de la Frankfurt în septembrie 2017, Noul Duster afișează un design atrăgător și inedit. Confortabil și cu un comportament performant în off-road, SUV-ul Dacia poate fi comandat în România din 24 noiembrie la un preț începând de la 12.350 de euro (TVA inclus).

 
 

Modelul emblematic al mărcii Dacia se reînnoiește. La exterior, Noul Duster se prezintă cu un design care exprimă robustețe. Interiorul, complet nou, este confortabil și ergonomic. Calitatea percepută înregistrează, la rândul ei, un progres vizibil. Dotat cu sisteme de asistență la condus și cu echipamente noi, Noul Duster se afirmă ca un SUV veritabil, polivalent și confortabil.

Clienții români pot comanda noul model în rețeaua Dacia din întreaga țară începând de vineri, 24 noiembrie 2017.

Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, atât la exterior, cât și la interior. Toate elementele exterioare au fost redesenate pentru a sublinia caracterul său robust. În ceea ce privește interiorul, acesta oferă un confort fără compromisuri. Un accent important a fost pus pe elementele care contribuie la calitatea percepută, progresele fiind evidente la nivelul finisărilor.

Partea frontală a Noului Duster adoptă un stil robust şi impozant. Modelul beneficiază de un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lățimea percepută a mașinii. Noul Duster adoptă o nouă identitate luminoasă, care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente. Capota redesenată generează o impresie de robustețe.

Din profil, Noul Duster prezintă flancuri înălțate, care accentuează impresia de soliditate, un parbriz poziționat cu 100 mm mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior, bare de pavilion cu un design modern, dispuse în prelungirea liniei parbrizului și jante din aliaj de 17 inchi și pasaje ale roților puternic evazate.

21200137_2017_new_dacia_duster_tests_drive_in_greece

 

Partea din spate a beneficiat, la rândul ei, de o evoluție semnificativă. Bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate dau vehiculului un aer impozant. Noul Duster adoptă semnătura luminoasă Dacia alcătuită din 4 carouri roșii. Blocurile optice sunt dispuse în extremitățile vehiculului. Scuturile de protecție (față și spate), de dimensiuni sporite, sunt perfect adaptate pentru incursiunile în off-road.

Design-ul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Stilul noii planșe de bord este specific modelelor din segmentul SUV. Fațada centrală include un ecran MediaNav Evolution poziționat mai sus cu 74 mm față de cel actual și orientat către șofer. Astfel, ecranul este accesibil și ușor lizibil (distanța de la ochi la ecran este printre cele mai reduse din segment).

Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc, prin forma lor rotundă, de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planșei de bord. Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului. Consola centrală adăpostește noi spații de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obținerea unui spațiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserții din crom satinat.

21200040_2017_new_dacia_duster_tests_drive_in_greece

 

Numeroasele reglaje disponibile asigură un plus de confort atât șoferului, cât și pasagerilor. Volanul este reglabil pe înălțime (40 mm) și adâncime (50 mm). Scaunul șoferului dispune, de acum, de o cotieră, de reglaj lombar și de un nou mecanism de reglaj în înălțime (60 mm). Șezutul scaunelor a fost alungit cu 20 mm pentru a asigura o menținere mai bună. Scaunele dispun de o nouă armătură și beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susținere laterală în viraje și o durabilitate superioară. Forma tetierelor îi asigură șoferului o mai bună vizibilitate spre înapoi atunci când locurile din spate nu sunt ocupate.

Noul Duster oferă un interior mai valorizant datorită îmbinărilor mai precise și a utilizării unor materiale de calitate. Planșa de bord este alcătuită din materiale cu o granulație mai fină și cu un aspect mai plăcut. Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste și cotiere din material plăcut la atingere. Tapițeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la confortul interior. Maneta schimbătorului de viteze, mai scurtă, dispune de inserții de culoarea cromului satinat. În funcție de versiune, volanul este îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent și, în același timp, mai moale și mai plăcut la atingere.

Nu în ultimul rând, asamblările sunt mult mai precise, spațiile dintre diferitele piese fiind mult reduse. Noul Duster dispune de numeroase spații de depozitare, al căror volum total ajunge la 27,2 litri. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,8 l.

Volumul portbagajului este de 445 dm3 VDA (478 l), în cazul versiunii 4X2, și 411 dm3 VDA (467 l), în cazul versiunii 4X4. În cazul în care bancheta spate este rabatată, volumul maxim poate ajunge la 1.478 dm3 VDA (1.623 l).

O atenție specială a fost acordată insonorizării. Nivelul de zgomot perceput la interior, în special zgomotul de rulare, a fost redus la jumătate, datorită utilizării unor materiale insonorizante mai eficiente.

21200123_2017_new_dacia_duster_tests_drive_in_greece

 

Insonorizarea a fost posibilă datorită creșterii de la 20% la 50% a suprafețelor acoperite cu materiale insonorizante la interior și în compartimentul motor, reducerii zonelor de emisii acustice prin utilizarea obturatoarelor sau a cordoanelor de mastic și creșterii cu 0,35 mm a grosimii geamurilor laterale din față.

Zgomotele generate de motor în timpul rulării au fost, de asemenea, diminuate datorită rigidizării blocului față (leagăn, lonjeroane, tablier), ceea ce a dus la atenuarea vibrațiilor transmise de caroserie în interiorul habitaclului.

Noul Duster păstrează capacitățile off-road care au contribuit la succesul primei generații. Acest lucru este posibil datorită caracteristicilor sale dimensionale care nu se îndepărtează de cotele predecesorului său:

- 4,34 m lungime;
- 1,80 m lățime;
- o gardă la sol ridicată (210 mm);
- un unghi de atac de 30° și un unghi de degajare de 33° în versiune 4X4 și 34° în versiune 4X2;
- un unghi ventral de 21°.

Noul Duster dispune de un nou sistem de direcție, asistat electric. Acesta permite reducerea cu 35% a efortului la volan în timpul manevrelor, în special al parcărilor la viteză redusă. Gradul de demultiplicare diminuat cu 6% permite astfel o manevrare mai directă și mai precisă atât în oraș, cât și la viteze mai ridicate pe șosele cu multe viraje. Direcția este echipată cu un sistem care adaptează nivelul de asistență la viteza vehiculului, ceea ce permite o mai bună menținere a traiectoriei pe porțiunile lungi de autostradă. În plus, sistemul filtrează reacțiile mai bruște ale direcției în cazul rulării pe teren accidentat.

Sistemul multiview camera (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele vehiculului) îi permite șoferului să observe mai bine ce se află în jurul mașinii sale. Acest sistem se dovedește deosebit de practic în timpul manevrelor de parcare. El se declanșează automat  în momentul cuplării treptei de marșarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră.
Sistemul poate fi acționat și manual, apăsând butonul « MVC » de pe consola centrală. Ușor de utilizat, ecranul de navigație afișează imaginea preluată de la o singură cameră. Sistemul poate fi oprit apăsând din nou butonul « MVC » sau automat, atunci când viteza vehiculului depășește 20 km/h. Camerele laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, asigură șoferului o imagine directă a roților din față, ajutându-l astfel să efectueze cu precizie manevra dorită.

21200147_2017_new_dacia_duster_tests_drive_in_greece

 

Sistemul de asistență la coborârea pantei (Hill Descent Control) permite menținerea sub control a vitezei mașinii la coborârea pe o pantă abruptă. Acționând asupra frânelor, sistemul asigură vehiculului o stabilitate excelentă.

Sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) și sistemul de asistență la coborârea pantei facilitează conducerea în teren accidentat. Pentru adepții traseelor off-road, ecranul de informații 4X4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului. Nu în ultimul rând, Noul Duster beneficiază de funcția mâini libere. Acesta declanșează automat deschiderea portierelor la apropierea șoferului și, respectiv, încuierea lor (însoțită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Datorită butonului start/stop, demararea mașinii se realizează prin simpla apăsare a acestuia.

Noul Duster este echipat cu o gamă de motoare care beneficiază de expertiza Groupe Renault și al căror preț este în continuare la fel de accesibil. În materie de motorizări de benzină sunt disponibile propulsoarele  SCe 115 (pentru versiunile  4X2 și 4X4)  și TCe 125 (atât pentru versiunea 4X2, cât și pentru cea 4X4), asociate cu o cutie de viteze manuală. În ceea ce privește oferta Diesel, modelul este disponibil cu motorul dCi 90, în cazul versiunii 4X2 și cu dCi 110 pentru versiunile 4X2 și 4X4 cuplate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 (în cazul versiunii 4X2) poate fi asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC.

Vehiculul dispune de o structură ranforsată cu lonjeroane noi, cu o grosime mai mare (+0,2 mm), din oțel cu proprietăți mecanice superioare și ranforsări structurale (cadru motor, lonjeroane sub planșeu).

De asemenea, sunt disponibile noi elemente de siguranță (în funcție de țară), precum armături noi ale scaunelor, tetiere noi, mai mari (ca suprafață și grosime), care oferă o protecție mai bună în cazul unui impact în spatele mașinii, airbag-uri cortină, dispozitive de pretensionare pirotehnică cu limitatoare de efort a centurilor de siguranță pentru locurile din față și pentru locurile laterale din spate, puncte de fixare Isofix pentru scaunele de copil pe locurile laterale din spate, sistem de avertizare Seat Belt Reminder (SBR) cu afișare pe tabloul de bord a numărului centurilor din spate necuplate și cu alertă sonoră în cazul decuplării unei centuri în timpul mersului și oglinzi retrovizoare cu suprafață mărită (+8%) 216,15 cm².

21200129_2017_new_dacia_duster_tests_drive_in_greece

 

Noul Duster beneficiază de sisteme de asistență utile pentru o siguranță sporită. Un avertizor de unghi mort alcătuit din patru senzori cu ultrasunete amplasați în cele patru extremități ale vehiculului. Aceștia detectează prezența oricărui vehicul aflat în spatele sau în laterala mașinii, într-o zonă aflată la o distanță de trei până la cinci metri. Un martor luminos (LED) aflat în oglinda retrovizoare semnalează automat pericolul. Dacă semnalul de schimbare a direcției de mers este acționat în momentul în care un alt vehicul se află în unghiul mort, martorul se aprinde. Sistemul este activ de la 30 km/h până la 140 km/h.

Limitatorul de viteză îi permite șoferului să-și mențină constantă viteza de deplasare selecționată. Sistemul este funcțional de la 30 km/h. Noul Duster are și senzori de aprindere automată a luminilor.

Clienții români pot comanda Noul Duster în rețeaua Dacia din întreaga țară începând din 24 noiembrie 2017.

Gama cuprinde două versiuni de echipare (Essential și Comfort) pentru motorizările pe benzină și trei versiuni de echipare (Essential, Comfort și Prestige) pentru motorizările Diesel.

Prețurile, în continuare cele mai competitive de pe piață în acest segment, variază între 12.350 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential 1.6 SCe 115 CP în configurația 4X2 și 18.750 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige 1.5 dCi 110 CP în configurația 4X4.

Pentru cei care doresc un model echipat cu cutia automată cu dublu ambreiaj EDC, prețul acestuia este de 16.800 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort și de 18.450 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5192 :: 22.25MB