No SSO cookie

Agilitate, precizie si emotie in stilul M - BMW M Performance

voteaza
(0/ 0)
Agilitate, precizie si emotie in stilul M - BMW M Performance
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noua gama de produse BMW M GmbH ofera clientilor mai multe modalitati de a experimenta "Placerea de a conduce" punand inca o data accentul pe sportivitate.

 
 

BMW M Performance se evidentiaza prin motoarele deosebit de puternice, agilitate imbunatatita si manevrabilitate precisa, design incarcat de emotie si caracter practic pentru utilizare cotidiana, dar si eficienta impresionanta pentru performantele pe care le ofera. Toate se bazeaza pe actualele modele BMW, iar BMW M GmbH isi foloseste intreaga experienta pentru modificarile de tehnologie si de design.

Premiera BMW M Performance anunta crearea unei noi categorii de automobile, una care evidentiaza intr-o noua forma potentialul sportiv al celor mai noi modele BMW. Noua gama debuteaza cu patru modele care vor avea in comun un motor nou dezvoltat, o versiune diesel cu sase cilindri in linie. Trei turbocompresoare, puterea maxima ce atinge 280 kW/381 CP si cuplul motor de 740 Nm furnizeaza o lansare energica.

Fara rival in segment, noul motor ofera modelelor BMW M550d xDrive Sedan, BMW M550d xDrive Touring, BMW X5 M50d si BMW X6 M50d performante impresionante, pe care competitia nu le poate oferi nici cu propulsoare de cilindree mai mare. Noua tehnologie M Performance TwinPower Turbo aduce o crestere semnificativa a puterii si a cuplului de-a lungul unei plaje mari de turatii. In acelasi timp consumul de combustibil si nivelul emisiilor in ciclul de testare EU au ramas aproape neschimbate fata de versiunile de sase cilindri diesel de putere mai mica.

Combinatia continuu optimizata intre placerea condusului si eficienta ofera o dovada noua a experientei remarcabile de dezvoltare pe care BMW M GmbH o detine in privinta tehnologiei sistemului de propulsie. Legatura unica intre intre propulsie, tehnologia sasiului si design este cea ce ofera caracterul unic BMW M Performance. Transmisia automata Sport cu opt trepte si sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive – optimizat pentru fiecare model in parte - sunt reunite cu modificari precise ale componentelor sasiului si cu jante din aliaj usor care sunt dezvoltate exclusiv pentru BMW M Performance Automobiles pentru a furniza caracteristicile de condus dominate de agilitate si precizie. Proprietatile de manevrabilitate, controlate cu precizie, reflecta experienta si priceperea BMW M GmbH in dezvoltarea masinilor sport superperformante.

Stilul M familiar este exprimat si prin designul care isi are originile in cerintele aerodinamice ale condusului la limita. Interiorul este construit pentru a pastra experienta unui condus sportiv deliberat.

Lansarea pe piata a primei game BMW M Performance reprezinta si premiera celui mai puternic motor diesel montat vreodata intr-unul din modelele marcii. Noul propulsor demonstreaza modul in care BMW se implica in dezvoltarea unor motoare diesel ultrasportive, dar si extrem de eficiente. Motorul cu sase cilindri dispusi in linie utilizeaza capacitatea de 2.993 cmc pentru a genera o putere maxima de 280 kW/381 CP, astfel ca noul agregat diesel are o putere specifica de 93,6 kW/127,3 CP per litru. La fel de impresionant este cuplul maxim al motorului, 740 Nm, pe care conducatorul il va avea disponibil inca de la 2.000 rpm.

Un rol important in aceasta crestere a puterii il joaca tehnologia M Performance TwinPower Turbo. In premiera, un motor BMW va fi echipat cu trei turbocompresoare.

Dimensiunea, aranjamentul si strategia de interconectare a turbinelor este conceputa astfel incat sa garanteze furnizarea puterii maxime pe un interval larg al turatiilor. Sistemul cuprinde doua turbocompresoare relativ mici si unul mai mare, care isi unesc fortele cu precizie pentru a livra nivelul cerut de putere. In functie de situatie, momentul redus de inertie al turbocompresoarelor mici este exploatat pentru a furniza reactii prompte, in timp ce conexiunea cu turbina mare este maximizata pentru a genera cat mai multa presiune de supraalimentare la turatii crescute.

Conceptul de supraalimentare in etape - inovator si unic la nivel global - reprezinta o metoda deosebit de eficienta de crestere a puterii. In plus, eficienta noului motor diesel este optimizata suplimentar prin inovatii care includ o noua etapa de dezvoltare a tehnologiei de injectie directa common-rail, sistem ce dispune de piezoinjectoare care functioneaza la o presiune maxima de 2.200 bar. Noul propulsor depaseste cel mai eficient echilibru intre putere si consumul de combustibil pe care il ofera oricare motor de serie de acest gen.
BMW M550d xDrive: un nou punct de referinta pentru placerea sportiva a condusului si eficienta in segmentul BMW Seria 5.

Proprietatile unice ale noului motor diesel cu sase cilindri dispusi in linie joaca un rol important in redefinirea de catre BMW M Performance a relatiei dintre placerea condusului si economia de combustibil - in acest fel, BMW M550d xDrive si BMW M550d xDrive Touring ilustreaza perfect filozofia BMW EfficientDynamics, care combina performantele crescute cu un consum si emisii CO2 foarte reduse. Interpretarea specifica M a caracteristicilor gamei BMW Seria 5 alatura performanta sportiva cu ergonomia si confortul exploatarii zilnice.
BMW M550d xDrive Sedan accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,7 secunde, in timp ce BMW M550d xDrive Touring realizeaza acelasi sprint in 4,9 secunde. Intr-o maniera la fel de convingatoare, cele doua modele demonstreaza si beneficiile de eficienta ale tehnologiei diesel. In ciclul de testare EU, varianta Sedan inregistreaza un consum de combustibil de numai 6,3 litri per 100 kilometri, iar cea Touring 6,4 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 165 grame per kilometru pentru BMW M550d xDrive Sedan, respectiv de 169 g/km pentru BMW M550d xDrive Touring. De asemenea, ambele modele indeplinesc cerintele specificate in standardul de emisii EU6.

Aflata in echiparea standard, transmisia automata Sport cu opt trepte beneficiaza de clapete de schimbare a vitezelor montate pe volan si de setari specifice modelului, ceea ce permite o schimbare si mai rapida a rapoartelor si ajuta la exploatarea la cel mai inalt nivel a caracteristicilor de performanta ale motorului. Totodata, BMW xDrive imbunatateste dinamica de virare a automobilului, precum si tractiunea si stabilitatea directionala. Sistemul electronic de tractiune integrala utilizeaza o strategie de control personalizata pentru fiecare model. Aceasta permite ca orice tendinta de subvirare in situatii de condus extrem de dinamic sa fie contracarata prin ajustarea repartizarii puterii, fara ca sistemul DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilitatii) - conectat la xDrive - sa fie nevoit sa intervina. In acelasi timp BMW M550d xDrive beneficiaza de elementele caroseriei care au fost optimizate aerodinamic (fata si spate), de oglinzile retrovizoare Ferric Grey si barele prizelor de aer, precum si de jantele exclusive din aliaj usor, de 20 de toli (disponibile optional).

Tehnologia remarcabila a sistemului de propulsie si a sasiului, in combinatie cu sistemul inteligent de tractiune integrala xDrive, permite modelelor BMW X5 (Sports Activity Vehicle) si BMW X6 (Sports Activity Coupe) sa demonstreze un control remarcabil. Gama BMW M Performance, bazata pe cele doua modele BMW X, duce aceste trasaturi de caracter la un nivel complet nou. Datorita celui mai puternic motor diesel din gama de propulsoare BMW, combinat cu transferul puterii, proprietatile de manevrabilitate si echilibrul aerodinamic - toate optimizate - pentru care automobilele M sunt renumite, BMW X5 M50d si BMW X6 M50d stabilesc noi standarde in clasele lor in materie de sportivitate, armonie conceptuala si eficienta.

Prin puterea maxima de 280 kW/381 CP si varful curbei de cuplu de 740 Nm, motorul dezvoltat pentru BMW M Performance aduce cele doua modele BMW X la un nivel de performanta pe care nici o alta masina cu motorizare diesel din segmentele lor nu il atinge. BMW X5 M50d accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,4 secunde, BMW X6 M50d in doar 5,3 secunde, in timp ce consumul in ciclul de testare EU se situeaza la 7,5 litri per 100 kilometri pentru Sports Activity Vehicle, respectiv la 7.7 l/100 km pentru Sports Activity Coupe - putin peste datele inregistrate de variantele diesel existente ale celor doua modele. Emisiile CO2 sunt de 199 grame per kilometru pentru BMW X5 M50d si de 204 g/km pentru BMW X6 M50d.

Transmisia automata Sport cu opt trepte, cu dinamica imbunatatita a schimbarii vitezelor, si sistemul de tractiune integrala xDrive, au fost adaptate pentru a se potrivi fiecarui model in parte si accentueaza reglajul traditional al automobilelor BMW (cu tractiune spate), pentru o nota suplimentara de sportivitate. Tehnologia sasiului, care si ea a fost modificata prin utilizarea experientei BMW M GmbH, accentueaza si mai mult agilitatea emblematica a modelelor BMW X, totul pentru calitati sportive imbunatatite. BMW X5 M50d si BMW X6 M50d isi subliniaza tendintele dinamice sub forma unor dotari specifice de caroserie, care au rolul de a optimiza furnizarea aerului de racire pentru motor, cat si proprietatile aerodinamice ale masinilor. Jantele M din aliaj usor, de 19 toli (BMW X6 M50d: 20 toli), sunt disponibile standard la aceste modele. Jantele din aliaj usor, de 20 toli, in Ferric Grey - dezvoltate exclusiv pentru gama BMW M Performance Automobiles - pot fi comandate ca optiune. In plus, capacele Ferric Grey metalizat pentru oglinzile retrovizoare si barele prizelor de aer - o alta particularitate pentru BMW M Performance Automobiles - ofera automobilelor un impact vizual unic.

Dezvoltarea masinilor sport superperformante - cu tehnologia personalizata a sistemului de propulsie si a sasiului, cu design si dotari de interior remarcabile, dar si butoane si afisaje specifice pentru model - reprezinta punctul central al afacerii BMW M GmbH. Aptitudinile necesare pentru a indeplini aceste cerinte isi au originile in decenii de experienta in conceperea masinilor de curse, care initial a fost singura preocupare a BMW Motorsport GmbH dupa infiintarea companiei in 1972. Totusi, nu a durat mult pana cand aceasta pricepere a fost utilizata si pentru a indeplini cerintele conducatorilor cu pretentii sportive, care doreau mai multa putere din parte automobilelor de serie. Inca de la jumatatea anilor '70, primele modele BMW Seria 5 au fost echipate cu tehnologii ale propulsiei si sasiului, modificate corespunzator.

In 1980, un model special BMW Seria 5 a fost prezentat in premiera; BMW M535i beneficia de o crestere semnificativa a puterii (la 160 kW/218 CP) si de modificari ale sasiului, franelor, cutiei de viteze si diferentialului spate. Tot pe baza celei de-a doua generatii BMW Seria 5 a fost dezvoltat si BMW M535i, care a fost comercializat intre 1984 si 1987 - alaturi de BMW M5, model lansat in 1985. Prin puterea suplimentara dezvoltata dinamic ireprosabil si prin identitatea stilistica remarcabila - subliniata de componentele caroseriei optimizate aerodinamic -, BMW M535i a furnizat o placere a condusului speciala, dar si o utilitate cotidiana. A marcat lansarea unui concept al carui succes a fost garantat de armonia pe care BMW M GmbH a realizat-o intre sistemul de propulsie, sasiu si design si care acum a renascut sub o forma complet noua, gama BMW M Performance.

Performantele extraordinare, caracteristicile motorizarii - axate pe armonia perfecta intre sistemul de propulsie, sasiu si designul optimizat aerodinamic -, precum si eficienta impresionanta scot in evidenta gama BMW M Performance.

Primele modele din aceasta categorie - dezvoltate de BMW M GmbH - extind gamele BMW Seria 5, BMW X5 si BMW X6. Acestea sunt propulsate de cel mai puternic motor diesel care s-a aflat vreodata in echiparea unui automobil al marcii si dispun de o tehnologie a sasiului ce a fost adaptata exact la caracteristicile de performanta ale motorului. In plus, automobilele sunt echipate cu transmisie automata Sport cu opt trepte si cu o versiune a sistemului inteligent de tractiune integrala BMW xDrive ce a fost optimizat pentru accentuarea dinamicii. Elemente speciale de design subliniaza apartenenta modelului la o categorie speciala de automobile.

BMW M GmbH supervizeaza definitia si executia tuturor dotarilor tehnice si de design specifice modelului. Compania se poate baza pe experienta bogata in dezvoltarea de modele superperformante, adaptate din gama BMW. Acest know-how a permis personalizarea sistemului de propulsie si al sasiului si este sustinut de un limbaj de design propriu care se regaseste in conceperea pachetelor M Sport pentru fiecare model BMW.

Principiul de baza in dezvoltarea gamei BMW M Performance Automobiles a fost crearea unui caracter autentic, in care cresterea puterii motorului sa fie transferata controlat in performante dinamice. Totodata, s-au pastrat principalele calitati cotidiene ale fiecarui model BMW in special in materie de functionalitate si confort al calatoriei. Proprietatile de manevrabilitate ale BMW M Performance Automobiles sunt definite printr-o agilitate si o precizie remarcabile. Toate modificarile la arcuri si amortizoare, directie, sistem de franare, sisteme de control al sasiului si tehnologie de tractiune integrala sunt orientate spre caracteristicile specifice de performanta ale fiecarui automobil. La acestea se adauga faptul ca ele isi coordoneaza reactiile pentru a furniza cea mai precisa manevrabilitate. Chiar si atunci cand conducatorul atinge limitele dinamice ale automobilului, sistemele de transfer al puterii, directia si franele ofera reactii clare si previzibile la impulsurile sale.

Pozitionarea BMW M Performance se defineste atat de motorul aflat sub capota, cat si de setarea generala specifica modelelor M. Motorul dezvoltat pentru BMW M550d xDrive, BMW X5 M50d si BMW X6 M50d este cel mai puternic propulsor diesel din actuala gama a marcii, iar modificarile sasiului realizate de BMW M GmbH sunt rezervate exclusiv pentru BMW M Performance.

Originile BMW M GmbH se regasesc in dezvoltarea si producerea masinilor de curse si nu a durat mult pana cand au avut succes - in special in competitiile de turisme. Potentialul sportiv evident, care a fost transferat in modelele BMW de serie, a facut ca multi dintre clienti sa-si doreasca mai multa putere. La numai cativa ani dupa ce BMW Motorsport GmbH a fost fondata, in 1972, primele modele BMW Seria 5 au primit modificarile necesare la motor, transferul puterii si sasiu pentru a raspunde cerintei clientilor. Apoi, in 1980, un nou model a fost adaugat gamei BMW Seria 5: BMW M535i a fost propulsat de un motor de 3,5 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, care dezvolta 160 kW/218 CP. Ulterior acesta a fost disponibi  si la BMW Seria 6 si BMW Seria 7. Pentru a obtine maximum din avantajul semnificativ de putere, acest model a beneficiat si de modificari precise la sasiu, frane, cutie de viteze si diferential spate, precum si pneuri si jante speciale, scaune sport si volan imbracat in piele. Eleroanele fata si spate, optimizate aerodinamic, figurau si ele pe lista de optionale.

Un model BMW M535i a fost dezvoltat pe baza celei de-a doua generatii BMW Seria 5 si a fost comercializat  intre 1984 si 1987. Prin puterea crescuta si elemente de design distinctive, M535i a dus conducatorii la un nivel complet nou al placerii condusului si a oferit o utilitate cotidiana fara restrictii. Acest concept s-a bucurat de un succes de durata pe parcursul mai multor ani, chiar si dupa ce BMW M5 - un model sport foarte performant - a fost lansat in 1985. Iar acum a renascut intr-o maniera noua si contemporana, odata cu aparitia BMW M.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
4.0656 :: 18.72MB