No SSO cookie

A murit Ferdinand Alexander Porsche

voteaza
(0/ 0)
A murit Ferdinand Alexander Porsche
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dr. Ing. h.c. F. Porsche Ag, Stuttgart, este îndoliată în memoria profesorului Ferdinand Alexander Porsche. Preşedintele onorific al consiliului de supraveghere a companiei a murit pe 5 Aprilie 2012 în Salzburg, la varsta de 76 de ani. Matthias Müller, preşedinte şi CEO al Porsche AG a ţinut un discurs în onoarea lui Ferdinand Alexander Porsche: “Suntem întristaţi de moartea partenerului nostru Ferdinand Alexander Porsche. În calitatea sa de creator al modelului 911, acesta a pus bazele unei unei noi culturi a designului în cadrul companiei, care a conturat maşinile noastre sport până în ziua de azi. Filozofia sa despre design reprezintă o moştenire pe care o vom onora mereu.”

 
 

Ferdinand Alexander Porsche s-a născut în Stuttgart, pe 11 decembrie 1935, fiind primul copil al Doroteei şi al lui Ferry Porsche. Încă din copilărie a fost influențat de maşini, petrecând mult timp în atelierele bunicului său Ferdinand Porsche.
În 1943, odată cu mutarea companiei şi a familiei Porsche în Austria, Ferdinand Alexander a fost înscris la şcoala din Zell am See. După întoarcerea sa în Stuttgart în 1950, acesta a urmat o şcoală privată din Waldorf, iar ulterior a studiat la şcoala de design din Ulm.

În 1958, F.A. Porsche, aşa cum era cunoscut de către colegii săi, s-a alăturat companiei Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG. Talentul de designer și l-a dovedit foarte devreme, modelând primul succesor al modelului 356 în plastilină, iar în 1962 a preluat frâiele departamentului de design. Un an mai târziu a făcut furori în întreaga lume cu modelul 901 (sau primul 911). Cu Porsche 911, F.A. Porsche a creat o legendă a maşinilor sport, care dăinuie şi în ziua de astăzi prin cea de a-VII-a generaţie. Pe lângă maşinile pentru şosea, în anii 60, F.A. Porsche s-a preocupat şi de maşinile destinate pistelor de curse. Printre cele mai cunoscute designuri ale sale se numără maşina de F1 Type 804, sau Porsche 904 Carrera GTS, considerată acum una dintre cele mai frumoase maşini de curse ale tuturor timpurilor.

Între anii 1971-1972, când Porsche KG a devenit societate pe acţiuni, F.A. Porsche, împreună cu ceilalţi membri ai familiei Porsche, s-a retras de la funcţia de conducere pe care o dobândise în cadrul companiei. În 1972 acesta a inaugurat “Porsche Design Studio” în Stuttgart, mai apoi mutând sediul la Zell am See în Austria. În următoarele decenii acesta a creat numeroase accesorii pentru bărbaţi precum ochelari, ceasuri şi ustensile de scris sub sigla “Porsche Design”. În colaborare cu echipa sa, a participat la proiectarea unei multitudini de produse industriale, electrocasnice şi consumabile sub sigla “Design by F.A. Porsche”. Crezul lui în materie de design era: “Designul trebuie să fie funcţional, iar funcţionalitatea trebuie să fie integrată în estetică, fară elemente ce trebuie explicate în prealabil”. F.A. Porsche: ”Designul coerent al unui produs nu presupune niciun fel de decoraţiuni; acesta este evidențiat doar prin forma pura.” Forma unui produs nu trebuie să distragă atenţia de la produs, şi nici de la funcționalitatea acestuia”. Convingerea acestuia era: “ Un design bun este unul cinstit”.

Ferdinand Alexander Porsche a primit numeroase onoruri şi premii, atât pentru munca lui ca şi designer, cât şi pentru meritele sale individuale. Spre exemplu, în 1963 “Comite International de Promotion et de Prestige” l-a onorat pentru designul deosebit al Porsche 911, în timp ce în 1992 Forumul Industrial din Hanovra l-a desemnat “Caştigătorul celor mai multe premii ale anului”. În 1999, preşedintele Austriei i-a acordat titlul de profesor.

Ferdinand Alexander Porsche a menţinut o relaţie apropiată cu Porsche AG, fiind numit partener şi membru al consiliului de administrare. Chiar şi după părăsirea postului de conducere pe care îl deţinea în cadrul companiei, el a continuat să contribuie la designul maşinilor sport Porsche, direcţionând de mai multe ori compania pe calea cea bună. Acest lucru a fost deosebit de dificil în anii ’90, când compania intrase în declin. Din 1990 până în 1993, F.A. Porsche a fost preşedinte al consiliului de administrație, jucând astfel un rol important în redresarea economică a companiei. În 2005 acesta s-a retras din consiliul de administrație în favoarea fiului său Oliver, asumându-şi poziţia de preşedinte onorific al consiliului de supraveghere.

Ferdinand Alexander Porsche va fi îngropat la cimitirul Schüttgut din Zell am See. La înmormântare vor participa membrii apropiaţi ai familiei. O ceremonie oficială va avea loc în Stuttgart la o dată ulterioară.

Valorile și filozofia Porsche, ca și efortul permanent de a îmbunătăți calitatea automobilelor pe care le realizează, fac ca peste 70% din toate mașinile Porsche construite vreodată să fie apte pentru trafic până în ziua de astăzi. Modelele Porsche nu sunt remarcabile numai prin design și performanțe, ci și prin fiabilitate și durată de viață. Calitățile lor excepționale sunt dublate de funcționalitate, după cum aerodinamica frapantă este completată de confort și siguranță pentru șofer și pasageri.
Fideli principiului de a obține performanțe maxime cu input minim, inginerii Porsche valorifică lecțiile învățate în circuitele de viteză în fiecare automobil pe care îl produc și le integrează pe toate în conceptul Porsche Intelligent Performance.

În România Porsche comercializează modelele Cayenne, Panamera, 911 Carrera, Boxster si Cayman prin importatorul unic, Porsche Inter Auto România.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3509 :: 17.87MB