Porsche Boxster a ajuns la cea de a treia generatie, de la aparitia seriei, in 1996. Aceasta a treia interpretare Boxster vine cu o caroserie redesenata, realizata din materiale usoare, motorizari boxer, in sase cilindri, imbunatatite, un sasiu complet refacut si un design in stilul caracteristic Porsche.
Noul Boxster are o caroserie cu partile fata-spate mai scurte, un parbriz mai putin inclinat spre interior si o alura mai plata. Fata si spatele imprumuta liniile stilistice de la 918 Spyder Concept, care de asemenea, se afla in stadiu avansat si se indreapta catre liniile de productie.
Varianta de baza Boxster primeste motorul de 2,7 litri, sase cilindri, boxer, in locul celui de 2,9 litri. Impotriva faptului ca unitatea are o cilindree mai mica, aceasta produce cu 10 CP mai mult si aduna 265 CP care pot oferi o acceleratie 0-100 km/h in 5,7 secunde (fata de 5,8 secunde la modelul precedent).
Varianta mai musculoasa a modelului Boxster are sub capota aceeasi cilindreee ca si pana acum, 3,4 litri, dar in urma interventiei inginerilor de la Porsche a primit 5 CP in plus, ajunge la 315 CP in total si acceleraza de la 0 a 100 km/h in 5,0 secunde (cu 0,2 secunde mai rapid decat modelul precedent).
Ambele variante de echipare sunt cuplate la o transmisie manuala cu sase trepte, in standard, sau cu o transmisie automata, in sapte trepte, cu dublu ambreiaj PDK, evident, numai optional.