Patru cercuri unite: simbolul uniunii celor patru
companii auto din Saxonia (Audi, DKW, Horch si Wanderer) ce au format
Auto Union AG exact acum 75 de ani, pe 29 iunie 1932. La sfarsitul
anilor ’30, una din patru masini din Germania era fabricata de Auto
Union AG care devenise astfel al doilea fabricant ca marime din
Germania. Astazi, cele patru cercuri au ramas simbolul AUDI AG. Thomas
Frank, directorul Audi Tradition, explica: „Cele patru cercuri
reprezinta un furnizor exculsivist de automobile si sunt o expresie
vizibila a identitatii de marca si calitate. In acelasi timp,
actioneaza ca o punte intre trecut, prezent si viitor.”
Manifestari
Tema „75 de ani de patru cercuri” este elementul central in 2007 si
Audi Tradition o va celebra in numeroase manifestari. Audi Tradition va
participa la cateva raliuri clasice si intalniri de masini de epoca,
dintre care enumaram Concours d'Elegance de Bergerac, Mille Miglia,
Donau Classic, Sachsen Classic, Chronoswiss Classic si Gran Premio
Nuvolari, cu numeroase modele clasice apartinand celor patru marci
Audi, DKW, Horch and Wanderer.
Se vor organiza expozitii speciale in Zwickau, Chemnitz si Ingolstadt pentru a marca aniversarea:
Muzeul Industriei din Chemnitz: „Patru Cercuri pentru Saxonia - 75 de ani de Auto Union" 9 Iunie - 2 Septembrie 2007.
Muzeul August Horch, Zwickau: „75 de ani de Auto Union AG – Curse, victorii si recorduri" 29 Iunie - 4 Noiembrie 2007
Muzeul mobil Audi din Ingolstadt: „Patru Cercuri, O Uniune –Un logo
implineste 75 de ani"; 25 Iulie - 31 Octombrie 2007, vizitatorii pot
explora 75 de ani de istorie a marcii.
Istorie
Presiunea asupra constructorilor de automobile din Germania crestea
inca din anii ’20. Automatizarea si liniile de asamblare erau la
ordinea zilei. Constructorii americani demonstrau cum vor sta lucrurile
in viitor. Masinile americane invadasera piata europeana. Constructorii
care nu reuseau sa isi uneasca fortele erau lasati in urma. Marea Criza
din 1929 a pus si mai multa presiune pe cei patru constructori de
automobile din Saxonia. Ideea unei uniuni a fost emisa pentru prima
data de Banca de Stat a Saxoniei. Companiile s-au unit pe 29 iunie 1932
sub denumirea Auto Union AG. Companiile care au intrat in alianta erau
Zschopauer Motorenwerke J.S. Rasmussen AG, care deja era detinuta de
Audiwerke AG din august 1928, precum si Horchwerke AG si divizia auto a
Wanderer Werke din Chemnitz.
Simbolul companiei erau patru cercuri unite, care simbolizau uniunea
inseparabila a celor patru companii fondatoare. Numele de marca Audi,
DKW, Horch si Wanderer au fost pastrate. Pentru a evita competitia
interna, fiecare din cele patru marci a primit o piata specifica:
motociclete si masini mici pentru DKW, masini medii pentru Wanderer,
segmentul mediu lux pentru Audi si segementul de top pentru Horch.
Un alt beneficiu al uniunii a fost centralizarea administratiei,
dezvoltarii, testarii, vanzarilor si marketingului in sediul central de
la Chemnitz. Auto Union reusea sa devina un pionier in sfera cercetarii
si dezvoltarii: Institutul Central de Testare (ZVA) si Biroul Central
de Dezvoltare si Design (ZEKB) faceau aceasta munca. Chiar si in acele
zile, ingineria materialelor, studiul consumului si masurarea acustica,
teste in tunelul aerodinamic si teste de impact erau la ordinea zilei.
AUDI AG profita astazi de munca de dezvoltare si cercetare dusa de Auto
Union din anii ’30. Si atunci, si astazi, elementele comune intre Auto
Union si AUDI AG sunt bogatia de idei, tehnologia inovativa si
produsele atractive. Aceasta este baza unei povesti de succes.
Cele patru cercuri din logo-ul Audi simbolizeaza marcile Audi, DKW,
Horch si Wanderer, care s-au unit sub umbrela Auto Union. Auto Union si
NSU s-au asociat in 1969 si au adus contributii majore la dezvoltarea
automobilului. AUDI AG a fost formata din AudiNSU Auto Union AG in
1985. Impreuna cu cele doua companii traditionale Auto Union GmbH si
NSU GmbH, Audi Tradition se ingrijeste si prezinta istoria vasta si
diversa a marcii Audi. Muzeul Mobil Audi din Audi Forum Ingolstadt este
deschis zilnic, de luni pana duminica, de la 9 la 18.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!