No SSO cookie

Piata "motoarelor" nu a fost în stare sa depaseasca 1.000 de unitati

voteaza
(0/ 0)
Piata "motoarelor" nu a fost în stare sa depaseasca 1.000 de unitati
Moto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Piaţa moto din România, care include vânzările de motociclete şi scutere, precum şi modele de teren cu patru roţi ATV-uri, a crescut, anul trecut, cu 4,3%, până la 997 unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

 
 
[poza1s]Acest rezultate se situează sub aşteptările importatorilor şi dealerilor moto autohtoni. Se poate spune că cifrele reflectă o oarecare reticenţă faţă de acest tip de vehicule, cu toate că mai multe păreri din piaţă spun că modestul avans în acest segment are ca motiv preţul relativ ridicat al acestor produse, achiziţionarea unui astfel de vehicul fiind mai degrabă o împlinire a unei pasiuni şi nu a unei nevoi. Chiar dacă vânzările sale sunt în scădere, Piaggio se menţine în continuare lider de piaţă, cu 189 de unităţi vândute, faţă de 252 în 2002. Pe locul secund şi în crestere uşoara s-au plasat modelele Peugeot, cu 145 de unităţi, faţă de 114 unităţi comercializate în anul anterior. Poziţia a treia aparţine, cu o motocicletă în minus - 144 de unităţi, mărcii Gillera, ale carei vânzări s-au redus faţă de 2002 cu 36 de bucăţi. [poza2s]Între celelalte mărci prezente în România, în ordinea vânzărilor, sunt KTM - 105 unitati, nivel similar cu cel atins in 2002 - Yamaha cu 66 unităţi (53 unitati în 2002), Moto Badsi - 57 unitaţi, în creştere comparativ cu 49 unitati in 2002 - şi Suzuki - 43 unităţi, faţă de 32 în 2002. Potrivit agenţiei Mediafax, aşteptările dealerilor în privinţa vânzărilor din 2003 erau ceva mai optimiste, venind dupa un an 2002 în care piaţa a dat semne încurajatoare de revigorare. "Dacă facem abstracţie de cele 50 de motociclete vândute în 2002 de Automobile Bavaria (dealer BMW, n.r.) către Poliţia Rutieră şi de lipsa unui asemenea contract în 2003, plus scăderea vânzărilor de scutere a dealerului Paneuro în 2003 fata de 2002, atunci putem considera ca piaţa a crescut cu peste zece procente mulţumită mărcilor care au fost lansate sau relansate pe piata romanească - Honda, Harley Davidson, Kawasaki", apreciază Mircea Eremia, brand manager Honda. [poza3s]Reprezentanţii principalilor importatori de motociclete şi scutere apreciază că dezvoltarea lentă a pieţei moto româneşti este cauzată, pe lângă resursele financiare reduse de care dispun românii, de "lipsa de educaţie pentru vehiculele cu două roţi", de aerul poluat din oraşe, de starea precară a drumurilor şi de taxele vamale ridicate. Potrivit datelor furnizate de cinci dealeri moto, reticienţa românilor în achiziţionarea unui scuter sau a unei motociclete are la origine şi ideea că astfel se expun la un risc mai ridicat de accidentare, la care este asociată şi condiţionarea sezonieră a utilizării vehiculelor pe două roţi. "Credem ca a deţine o motocicletă este o chestiune de stil de viaţă, de pasiune. Exista oameni care nu s-ar urca niciodată pe o motocicleta şi, dimpotrivă, sunt persoane care au motocicleta şi nu şi-ar cumpara niciodată un automobil. Dar, la noi ca oriunde, de altfel, trebuie sa-ţi permiţi să cumperi o motocicletă şi să o întreţii. Costul este foarte important, chiar daca nu constituie singurul impediment", considera Petre Ştirbu, director al Daperom Grup, importatorul general al motocicletelor şi scuterelor Peugeot în Romania. [poza4s]Pe de alta parte, Cornel Ardeleanu, directorul de vânzări al B&S Motors, imporator al motocicletelor Suzuki este deparere că principalul motiv al ritmului lent de dezvoltare a sectorului moto din Romania rezidă în lipsa resurselor financiare şi a posibilităţilor limitate de achiziţie în leasing. "Până acum, românii s-au orientat catre motoarele second-hand, dar publicul se educă şi începe să conştientizeze că este mai rentabil să cumperi un motor nou în rate, la care să ai garanţie şi un service profesional", spune Ardeleanu. La rândul său, Ciprian Popescu, director general al Dual Tours, dealer Yamaha, crede că motivul principal al rezultatelor modeste ale firmelor din domeniu este reprezentat de puterea de cumpărare redusă a românilor. "Nu exista o clasă de mijloc căreia să se adreseze acest gen de produse, la care se adaugă cuantumul ridicat al taxelor vamale. Nu este vorba de un produs de lux care să justifice o taxă de 30%", a arătat Popescu. [poza5s]Aceasta idee este împărtăşita şi de Greta Crihana, directorul de comunicare al Too Fast (dealer KTM), care suştine că "puterea slabă de cumpărare a publicului ţinta, raportată la costurile ridicate ale promovării, duce la o oarecare ineficienţă financiară". În schimb, Mircea Eremia, brand manager Honda în cadrul Inter Motorcycle, importatorul oficial al motocicletelor Honda, afirmă ca piaţa moto din Romania se află încă într-un stadiu incipient din cauza "lipsei de informaţie şi a mentalităţii defavorabile motocicletelor". Potrivit reprezentantului B&S Motor (Suzuki), promovarea insuficientă a motocicletelor este consecinţa unei întârzieri de circa zece ani a dezvoltării pieţei moto comparativ cu cea a autovehiculelor. "Abia acum a venit rândul motocicletelor; este un proces natural şi orice forţare este imposibilă în condiţiile în care o piaţă aşezată îşi cere singură produsele", a observat Cornel Ardeleanu. [poza6s]O altă explicaţie a informaţiei insuficiente cu privire la avantajele oferite de vehiculele pe două roţi este şi absenţa din Romania a filialelor constructorilor mari care să-şi asume activitatea de marketing şi distribuţie. "Importatorii dispun de resurse financiare limitate şi manifestă o anumită timiditate în abordarea unei pieţe incipiente. În acelaşi timp, distribuitorul zonal nu poate subzista numai din vânzarea de motociclete şi are tendinţa de a neglija aceasta afacere în favoarea uneia din care poate scoate un profit imediat", a adaugat reprezentantul Daperom (Peugeot). Soluţiile pentru depăşirea acestor neajunsuri ar fi, în opinia reprezentanţilor firmelor menţionate, introducerea unor condiţii avantajoase de creditare a tinerilor, diversificarea ofertei de publicaţii specializate, reducerea primelor de asigurare CASCO pâna la valori rezonabile şi diminuarea taxelor vamale. [poza7s]Cu putine exceptii, românii care optează pentru motociclete au vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani. Vârsta minimă a clienţilor Honda coboară la 23 de ani, in vreme ce vârsta maximă în cazul celor carealeg o motocicleta Yamaha sau KTM este de 35 de ani. O categorie distinctă de clienţi o reprezintă cei care preferă scutere, în acest caz evidenţiindu-se două grupe de virstă - tineri cu virsta cuprinsa între 16 si 20 de ani, respectiv adulţi între 30 şi 35 de ani. O parte însemnată dintre cumpărătorii de motociclete este reprezentată de persoane care deţin propriile afaceri sau au slujbe care le asigură venituri ridicate (în general peste 500 euro lunar), mai ales bărbaţi, dar şi femei care optează în special pentru motociclete din clasa mică. Cele mai apreciate modele Honda aparţin claselor Supersport, Custom şi On/Off, în timp ce clienţii Yamaha se orientează cu precadere pentru clasele Dragstar, Street-Touring şi Enduro. Cei care aleg un model KTM achiziţionează în special motociclete din clasele Enduro şi Adventure, iar cei care preferă marcă Suzuki se îndreaptă cu preponderenţa spre clasa GSX. [poza8s]În ceea ce priveste scuterele Peugeot, cel mai bine vândut este modelul Speedfight, cu motorizări de 50 sau 100 de centimetri cubi. Cele mai căutate clase de capacitate aparţin modelele din clasa mare sau cele cu o capacitate cilindrică mică, cererea pentru clasa medie fiind aproape inexistentă. Aceasta situaţie este în concordanţă cu polarizarea socială din România, cei cu venituri mari preferând motoarele puternice, reprezentative pentru situaţia lor materială, în vreme ce segmentul de populaţie cu venituri mai reduse achiziţionează modele mai mici, mai ieftine şi mai economice. Piaţa moto va cunoaşte o dezoltare semnificativă în acest an, manifestată prin tendinţa importatorilor de a-şi consolida poziţia prin extinderea reţelei de desfacere, concomitent cu apariţia pe piaţa a unor noi mărci de renume, afirmă reprezentantul Daperom. Competiţia se va acutiza în condiţiile în care unii importatori vor sa înglobeze mărcile cu o reprezentare mai slaba pe piaţă (Kawasaki, Suzuki), la care se va adăuga apariţia unor importatori noi şi puternici, cu baze solide din punct de vedere logistico-financiar şi de marketing, cum este cazul Honda, Cagiva şi Husqvarna. [poza9s]Prognozele privind ascensiunea vânzărilor din acest an iau în calcul şi aşteptată îmbunătăţire a condiţiilor de achiziţie în leasing a acestui gen de vehicule, ştiut fiind faptul ca 85-95% dintre motocicletele comercializate anul trecut au fost achiziţionate prin intermediul acestui instrument financiar. Scuterele fac excepţie de la regulă, anul trecut doar 5% din total fiind cumpărate în leasing. Dealerii explică această evoluţie prin rezervele exprimate de societăţile de leasing, care consideră prea mică valoarea unui scuter pentru a justifica o achiziţie prin această metodă. Vânzările vor fi impulsionate, pe lângă dezvoltarea reţelelor de distribuţie, şi de lansarea de noi modele, precum şi de o publicitate mai diversificată şi centrată mai mult pe spoturi TV.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0615 :: 17.78MB