Lotus a lansat oficial, duminica, noul monopost de Formula 1, denumit E20 (fiind cel de-al 20-lea sasiu produs la uzina din Enstone, Marea Britanie).
Cu aceasta ocazie Eric Boullier, seful echipei, a declarat ca obiectivul principal este readucerea Lotus pe lista invingatorilor de curse din 2012 si a spiritului de invingator pe care echipa l-a avut cu cateva decenii in urma.
Pilotii oficiali ai echipei sunt finlandezul Kimi Raikkonen, campion mondial de Formula 1 in 2007 si francezul Romain Grosjean, campionul seriei GP2 din 2011. Pilotul de teste si de rezerva va fi belgianul Jerome d’Ambrosio.
Numele Lotus este cunoscut pentru ca a adus in lumea curselor foarte multe inovatii. Directorul tehnic James Allisson a anuntat principalele noutati ale monopostului, care consista in linia de esapament redesenata complet, ca si suspensia fata si spate, ceea ce duce la o imbunatatire a aerodinamicii. Lotus E20 este echipat cu un motor Renault V8, denumit RS27-2012.
Campionatul Mondial de Formula 1 din acest an va incepe pe 18 martie in Australia si va avea 20 de etape. Primele teste oficiale vor avea loc incepand de marti, 7 februarie, la Jerez de la Frontera, in Spania.
Cifrele cheie ale noului Lotus E20:
• 0.1 Timpul pe care il castiga pe fiecare tur Lotus E20, datorita greutatii mai mici, pe masura ce benzina se consuma (fara sa tinem cont de degradarea pneurilor)
• 1.6 Timpul in care Lotus E20 se opreste de la 100km/h
• 4.9 Timpul in care Lotus E20 ajunge la 200 km/h plecand de pe loc
• 6 Numarul de ore care sunt necesare unei echipe de 12 mecanici sa reconstruiasca masina pe circuit (de la un sasiu cu subansamblele deja instalate). Plecand de la zero, pentru a construi o masina cu totul sunt necesare sapte zile unei echipe de 150 de persoane
• 7 Numarul de rapoarte de viteza al cutiei de viteze al monopostului Lotus E20
• 500 Temperatura, in grade Celsius, pe care ambreiajul Lotus E20 o atinge in timpul unei curse
• 640 Greutatea minima, in kilograme, a monopostului Lotus E20
• 900 Temperatura, in grade Celsius, a gazeor de esapament, atunci cand motorul este in sarcina maxima
• 1.100 Temperatura, in grade Celsius, pe care o atinge un disc de frana al Lotus E20 in timpul unei curse
• 2.500 Numarul mediu de schimbari al rapoartelor de viteza pe care pilotii le fac in timpul unei curse
• 11.000 Numarul de schite tehnice produse in timpul constructiei monopostului Lotus E20 (cu 28% mai multe decat pe modelele precedente)
• 30.000 Numarul de componente individuale ce compun monopostul Lotus E20
• 250.000 Numarul de ore de lucru acumulat de echipa tehnica pentru design-ul Lotus E20
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!