No SSO cookie

Piata auto din Romania respira greu

voteaza
(0/ 0)
Piata auto din Romania respira greu
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

O piata care e in plop si plopu-n aer

 
 

Vanzarile auto au scazut enorm de mult in ultimii patru ani in tara noastra. Conform unor statistici, se pare ca a existat o scadere de aproximativ 70%. Bineinteles, motivul invocat este cel al crizei care a venit peste noi asemenea unui tsunami. In 2010 si 2011 cei ce doreau sa isi achizitioneze o masina s-au gandit de doua ori inainte de a face acest pas.
Desigur, nu vorbim aici de marii bogatasi ai tarii noastre care au continuat achizitionarea unor masini de toata frumusetea si amintesc marci precum Ferrari, Porsche, Lamborghini, Aston Martin, Bentley, etc.
Aici vorbim doar de romanul mediu sau de cel aflat sub medie (sunt si romani saraci care au masina ca asa e frumos).
Aceste scaderi masive s-au inregistrat in mare parte pe segmentul autoturismelor decente. La capitolul autoturisme de lux, unii inca traiesc visul. Stim cu totii momentul in care a fost lansat Ferrari 458 Spider in Romania. Ei bine, cele 10 unitati alocate Romaniei erau deja vandute in momentul lansarii. Ziceam eu cum sta treaba cu aceasta criza intr-un articol anterior.
Sa ne intoarcem la oamenii nostri acuma, nu dorim sa sughite toti smecherii de Romania.
Romanul obisnuit si cu minte a renuntat la achizitionarea unei masini noi. De aceea gandurile s-au indreptat in mare parte catre piata second-hand iar acum cu aceasta lege auto s-a taiat si aceasta craca. Totusi, legea asta se clatina destul de tare si s-ar putea sa fie exilata timp de un an. Cine stie ce se mai intampla in urmatoarele saptamani/luni. Totusi, dragi parlamentari, va rugam sa ne scuzati, nu producem cat furati ca sa ne putem permite si masini noi. Acuma ori va dam voua banii si ne luam masini second-hand, ori va descurcati cu banii de buzunar si ne luam si noi masini noi. Probabil o sa ramana prima varianta. Mai au si smecherii in costume nevoie de o amandina, o savarina, niste pufuleti, gen.

In alta ordine de idei, in 2011 romanii si-au indreptat in mare parte atentia catre marca noastra mioritica iar astfel avem urmatorul top:
Dacia 28337 unitati vandute
Volkswagen 10043 unitati vandute
Skoda 8260 unitati vandute
Renault 7229 unitati vandute
Ford 5547 unitati vandute
Opel 4872 unitati vandute
Cel mai probabil Dacia va ramane pe primul loc si in 2012, si in 20xx

Ca sfat de final, fiti cu minte cand vine vorba de astfel de achizitii, mai ales in perioada asta.

content channel

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de kLM

Ar fi interesanta si o analiza a evolutiei preturilor pentru ca, daca nu au scazut proportional cu scaderea pietei (a nu se intelege ca ma refer la o scadere de pret in procent de 70%), n-avem obiect de discutie si le doresc retailerilor sa se reprofileze pe vanzarea de ridichi si castraveti.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0646 :: 17.78MB