No SSO cookie

Hispania, Virgin, Lotus: Scopul si durata vizitei?

voteaza
(0/ 0)
Hispania, Virgin, Lotus: Scopul si durata vizitei?
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Sunt Hispania, Virgin si Lotus doar in vizita in Formula 1 sau merita cele trei echipe un loc in Marele Circ?

 
 

Important este sa participi, nu sa castigi. Asta spune unul dintre cele mai vechi principii olimpice si asta ne e repetat ca un refren dupa fiecare competitie in care romanii nu intra in calcule pentru performante cu adevarat importante.

Important este sa participi. Probabil ca acesta este dictonul care reprezinta cel mai bine echipele de Formula 1 Hispania Racing, Virgin Racing si Team Lotus. Trei echipe, un an si jumatate de competitii, 30 de curse, niciun punct si o cea mai buna clasare pe locul 12( Heikki Kovalainen de la Lotus in Japonia anul trecut, intr-o cursa in care au trecut linia de finis 16 masini).

Important este sa participi, da, corect si foarte frumos. Dar nu e oare important sa participi la un nivel cat de cat ridicat comparativ cu ceilalti participanti? Nu spune nimeni ca Hispania ar trebui sa se claseze in puncte in mod constant, ca Virgin ar trebui sa se bata la podiumuri si ca Lotus ar fi trebuit sa aiba trei victorii in acest sezon. Cu toate acestea, nu credem ca cerem prea mult atunci cand ne asteptam ca pilotii celor trei echipe( sau macar unul dintre ei) sa fie capabili sa incheie macar o data in acelasi tur cu ocupantul unui podium.

Sau ca unul dintre pilotii celor trei asa-zise echipe sa obtina un punct, un singur punct, un amarat de punct in 30 de curse. Sau ca pilotii uneia dintre echipe( este vorba de Hispania, sa nu fim subtili) sa nu incheie in mod constant la trei sau patru tururi distanta de castigatorul cursei si la cel putin un tur distanta de toti adversarii lor.

Iar daca este clar pentru toata lumea ca Hispania, Virgin si Lotus nu concureaza in aceeasi liga nu cu Ferrari sau cu Red Bull, dar nici macar cu Toro Rosso sau cu Williams, atunci ne punem intrebarea. Ce cauta Hispania, Virgin si Lotus in Formula 1 si cu ce ajuta aceste echipe competitia?

Sincer va spun, la prima intrebare nu am raspuns. As tinde sa spun ca sunt in cautare de bani, dar atunci cand te uiti la costurile de care este nevoie pentru a participa nu la 20 de curse, ci la o singura cursa din F1, ajung sa cred ca de fapt cele trei echipe sunt pe minus de cand au intrat in Marele Circ.

In ceea ce priveste a doua intrebare, raspunsul este simplu. Cu nimic. Nu dau sansa unor piloti tineri, talentati sau valorosi sa alerge in Formula 1. Jarno Trulli are 37 de ani, Vitantonio Liuzzi a avut sansele lui sa-si demonstreze valoarea, Heikki Kovalainen la fel, despre Narain Karthikeyan mai bine nu comentam ca ne ia cu ameteli, Jerome D'Ambrosio a fost al 12-lea in GP 2 anul trecut...

Fac bine competitiei, sporesc concurenta? Ba bine ca nu. Ba mai degraba le strica, avand in vedere ca pilotii care se lupta la primele pozitii sunt nevoiti sa-i depaseasca pe baietii astia de patru sau de cinci ori intr-o cursa. Mai degraba pun in pericol integritatea unor oameni care alearga cu 300 km/h si trebuie sa fie atenti sa nu se loveasca de masini care ar pierde si ''liniute'' de cartier in Voluntari...

Rabdare, ne-au indemnat la unison Carabante, Tony Fernandes si Richard Branson, adica ''mogulii'' din spatele celor trei echipe. Pai rabdare, monser, dar pana cand? Rabdare sa se intample ce? Sa se culce vreun an de zile inginerii de la Ferrari si Red Bull ca sa puteti sa reduceti voi deficitul pana la ei? Sa se impuna regulile stupide cu motoarele electrice de dimensiuni de Tico ca sa mearga toata lumea in ritmul vostru?

Nu, raspunsul nu este rabdare si raspunsul nu este toleranta. Globalizarea si acordarea de sanse si celor mici poate merge in fotbalul lui Blatter si Platini, dar in sportul in care niste baieti isi risca vietile la 300 km/h, iar niste ingineri si mecanici imping limitele si le depasesc in fiecare zi a fiecarei saptamani a fiecarei luni nu merge. Iar solutia la problema Hispania, Virgin si Lotus este una singura.

Multumim de vizita, ne-a parut bine, ati fost simpatici, am avut de ce si de cine rade. Dar stiti cum se spune, omul vine, dar omul mai si pleaca. Iar acum este vremea sa plecati si sa va indreptati privirile inapoi spre vanzarea masinilor de serie, spre GP 2 sau spre alte lucruri la care poate va pricepeti mai bine...

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.8259 :: 17.87MB