No SSO cookie

Cum am devenit absolvent de curs de conducere defensiva

voteaza
(0/ 0)
Cum am devenit absolvent de curs de conducere defensiva
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Sase ore lungi, precum sase ore de post, insa mult mai interesante, la Napoca Rally Academy.

 
 

Recunosc, initial am fost destul de circumspect cand am primit invitatia de a participa la un curs de conducere defensiva, sau defensive driving cum ii spune mai pe americaneste. Sa ma duc, sa nu ma duc? De ce as face-o? Sa aflam impreuna de ce a meritat sau de ce nu.

Sistematizat, orice sofer cu oparecare experienta are argumente pro si contra, cand vine vorba despre participarea la un asemenea curs. Intervin elemente care tin de ego, de personalitate, de autosuficienta, de experienta la volan si alte cate si mai cate, cam de la caz la caz, diferite. Sa le aprcurgem.

Argumente contra:
-conduc de atatia ani, ce pot sa ma mai invete astia?
-am permis dinainte de a se naste profesorii aia.
-n-am avut niciun incident major in toti anii mei de soferie.
-traiesc din asta, n-am ce sa mai invat, sunt sofer profesionist si profesez (asta cred ca e cea maai periculoasa abordare)
-n-am nevoie sa fiu defensiv, vreau sa invat sa fac drifturi si sa pilotez ca la raliu pentru ca soseaua e o jungla si eu regele ei, (la fel de periculoasa ca cealalta notata in paranteza).
-oricum ce te invata la un curs nu se transp[une mai niciodata in practica.
Si probabil ca ar mai fi, am trecut in revista cateva argumente contra generale, care probabil trec prin capul oricarui barbat cu permis de conducere dobandit de cel putin 2-3 ani. Bine, la capitolul contra as pune si pozitionarea nefericita a scolii de pilotaj, a poligonului si ora total imposibila de icnepere a cursului -9:00.

Argumente pro, conform celor invatate la curs sau chestii pe care le-am corectat dupa ce le-am constientizat in urma cursului:
-habar nu ai sa stai corect la volan
-habar nu ai care-i pozitia corecta a mainilor pe volan
-habar nu ai de ce trebuie sa stai intr-o anumita pozitie si sa ai volanul la o anumita departare de tine
-habar nu ai ce sansa marita de supravietuire ai daca folosesti centura de siguranta
-airbag-ul nu suplineste centura
-scaunul de copil nu este un scut protector pentru cel mic si nici nu este obligatori intamplator
-habar nu ai sa stapanesti masina in caz de derapaj
-ce inseamna cauciucurile nepotrivite
-cum sa-ti planifici un drum lung
-care este timpul de reactie al unui om odihnit versus cel al unui om obosit
-atentia distributiva nu suplineste lipsa orientarii in cele trei oglinzi
-reactia celuilalt nu este intotdeauna identica sau in concordanta cu a ta, dimpotriva
-nu te apuca sa completezi un chestionar de circulatie daca ego-ul tau stii ca nu poate suferi

Cursul, al carui maestru de ceremonii a fost Bogdan Marisca, un alt nume pe care l-am privit initial circumspect, s-a dovedit benefic si interesant. Si Bogdan, un tip care imi parea infatuat si cu aere gratuite, s-a dovedit a fi un om responsabil, extrem de strict, care la final de curs mi-a creat puternica impresie ca ar putea oricand pregati viitori campion de raliu. Un perfectionist si un chitibusar, mereu cu argumentele la el si mereu gata sa te ajute, enervant in felul in care admite ca perfectul este atunci cand totul este impecabil si impecabil nu exista.
Un om care daca maine s-ar apuca sa instruiasca piloti de raliuri sau alte competitii auto, sunt convins ca absolentii sai ar deveni in 2-3 ani viitori campioni cel putin nationali.

La bunul mers al cursului au contribuit si Danny Ungur, Sebastian si Sergiu Itu (o frumoasa traditie in sportul
auto,tata-fiu), precum si alti membri Napoca Rally Academy, pe care cu scuzele de rigoare nu-i nominalizez, pentru ca dintr-o eroare umana nu le-am retinut numele iar din eroarea PiaRului nu mi s-au comunicat ulterior.
Cursul s-a adrsat unei game largi de participanti, invitati de Napoca Rally Academy, printre ei numarandu-se mai vechera noastra cunostinta Cabral Ibacka, oameni de presa, din sport si fashion.

Concluzie de final: au fost cel mai bine si util consumate 6 ore din viata mea, pe acest an ciudat, 2013.  


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2865 :: 22.14MB