Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Astra H
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
DragosV
Legat de proiectoare - plasticele alea care se sparg au si ele o temperatura la care sunt facute sa reziste. Daca afara sunt 40 de grade si dupa ce mergi cu masina o lasi si in soare si mai si mai vine si toata caldura de la motor care in repaus iese exact prin fata atunci poti avea si temperaturi de 60-70 de grade in zona proiectoarelor asa ce sunt variatii mari sau temperaturi mari. Nici iarna nu sunt variatii - e doar frig.

Legat de BC - cand faci plinul BC-ul (Range-ul de fapt) se reseteaza intr-un fel si iti arata o valoare oarecum prestabilita dupa care incepe sa se recalibreze cu stilul de mers. Si la mine e la fel, bag motorina si dupa ce merg vreo 100 de km in oras incepe sa scada. Oricum va zic eu ca am mers cu foarte multe masini - BC-ul de la Opel este unul dintre cele mai bune pe care le-am vazut pe vreo masina. Cand am venit de la mare am mers 200 de km la limita cu motorina calculand diferenta dintre borna si cat imi arata range-ul. Cu 200 de km pana la intrarea in bucuresti imi ararta ca fac 12 km mai mult decat era pana in oras. Aceasta valoare s-a mentinut direct proportional si am ajuns in bucuresti cu range 12 si in bezinarie cu range 8.
Am mai zis si mai sus cred - la un moment dat am resetat BC-ul in benzinarie la plin si la urmatorul plin m-am uitat pe bon si apoi pe BC. Aveam aceiasi valoare - 44.9 l si pe bon si pe BC. Deci masoara cantitatea injectata extrem de precis.
Ovidiu41654
Ciprian47179, ce poti sa ne mai spui de comportamentul masinii cu butonul sport apasat? Se infige mai puternic, ai testat in depasiri? Consumul de 9 litri e in afara orasului cu butonul apasat?
Volanul se intareste (sau are doar o cursa mai mica) la viteze mari sau la orice viteza?
CipponeG
Tocmai am sunat la service sa intreb cum e cu BC!! Am inteles ca se poate activa functie de ce info display exista pe masina. Tipul m-a intrebat daca e cu 3 linii ( Am subinteles ca ptr 3 linii nu se poate) De costat in jur de 800 de mii (vechi).
Comportamentul masinii cu Sport On (E alta masina) Motorul raspunde MUUULT mai prompt la pedala, Suspensia e mai rigida, sta mult mai bine pe drum, naspa ca pe drum mai nasol te cam zgaltaie iar Servo la fel se intareste de tragi ceva mai greu de volan. Iar de fugit, desi e doar de 1.6 fugeeeeeeeeee!!. Da! Consumul de 9 e si cu Clima si cu Sport ON!! Si pedala la fund!! Dar am fost extaziat de cum se comporta masina cu butonul apasat!!!
gabi52521
ciprian fara clima si butonul sport apasat cat iti consuma in oras? sincer din ce spui tu nu pot sa fiu decat super incantat pt alegerea care am facut-o desi nu am condus pana acum varianta de 1.6. chiar ma gandeam sa nu fie un motor lenes care sa nu ma ajute atunci cand am nevoie.daca mai ai experiente noi cu masinuta nu le tine doar pt tine biggrin.gif
CipponeG
Gabi, In oras dar cu Clima (n-am prea mers fara clima pana acum) tot in jur de 9.5 insa asa cum spuneam si intr-un mesaj anterior nu in Bucuresti. Fara clima am facut doar niste teste sa vad cam cat imi ia din putere clima si pot sa spun ca se simpte un pic (cel putin in demaraje). Si ca experientza pot sa zic ca la 200 Km/h. (Seara intre Ploiesti si Campina -Sper sa nu citeasca vreun nenea politzai mesajul biggrin.gif) masina sta super bine pe drum!! Am mai testat senzatia de 200 cu un Mondeo insa dupa 170 la Mondeo parca baga cineva mana sub masina si o ridica de la sol. La Astra n-am avut aceeasi senzatie!!
Ovidiu41654
Ciprian, deci nu poti sa pui BC la tine?
CipponeG
Ba da ca n-am display cu 3 linii! plus ca am butonul de BC dar daca apas pe el n-am decat optiunea de cronometrare a cursei si cu optiunile cu sau fara opriri! insa daca are cineva mai multe detalii as fi recunoscator
dany_ford
QUOTE(Ciprian47179)
Am mai testat senzatia de 200 cu un Mondeo insa dupa 170 la Mondeo parca baga cineva mana sub masina si o ridica de la sol. La Astra n-am avut aceeasi senzatie!!


Cu ce Mondeo??? Asta actual? Pot sa spun, ca n-am fost 1-2 ori cu 200, ci de foarte multe ori, si sigur n-am avut senzatia asta. Nici chiar la 230 km/h. Si sa nu mai vorbim, ca Mondeo, e recunoscut ca avand cel mai bun comportament rutier in clasa lui, chiar sportiv pot spune, si acu' dupa ceva ani de la aparitie. Ce sa-l compari cu o masina de clasa inferioara......cu punte spate semirigida.
CipponeG
Mondeo era un 2500 cmc Benzina Ghia!!!!+multe alte optiuni!!! Si intradevar masina sta super bine pe sosea si nu criticam comportamentul rutier! Dar intre 180 (unde ai impresia ca se infige in sosea) si 200 se simte cum masina se ridica un pic pe amortizoare! In general datorita portantei!!! Adica aerul ce intra sub masina la viteza aia ridica masina un pic de la sosea!! Asta nu inseamna ca nu se comporta bine!!! La Opel n-am sesizat aceasta diferentza! poate si datorita suspensiei intarite cu Sport ON
dany_ford
Sincer eu n-am simtit asa ceva. Si chiar nu pot sa cred cum o masina de aprox. 1500 kg, o ridica mai usor vantul decat pe una de 1200 kg. Si am condus si Astra, dar chiar nu mi-a parut a fi o "smeoaica" pe sosea.
MatriXx
QUOTE(DAN52990)
QUOTE(Ciprian47179)
Am mai testat senzatia de 200 cu un Mondeo insa dupa 170 la Mondeo parca baga cineva mana sub masina si o ridica de la sol. La Astra n-am avut aceeasi senzatie!!


Cu ce Mondeo??? Asta actual? Pot sa spun, ca n-am fost 1-2 ori cu 200, ci de foarte multe ori, si sigur n-am avut senzatia asta. Nici chiar la 230 km/h. Si sa nu mai vorbim, ca Mondeo, e recunoscut ca avand cel mai bun comportament rutier in clasa lui, chiar sportiv pot spune, si acu' dupa ceva ani de la aparitie. Ce sa-l compari cu o masina de clasa inferioara......cu punte spate semirigida.


Dane, nu e nevoie sa te lauzi cu viteza pe care ai prins-o tu cu masina ta wink.gif shi in plus Ford Mondeo nu e cine shtie ce mashina.... e o mashina buna, dar cam atat. In plus mashina ta are motorul de 2.2 TDCi nu 1.6

QUOTE
Sincer eu n-am simtit asa ceva. Si chiar nu pot sa cred cum o masina de aprox. 1500 kg, o ridica mai usor vantul decat pe una de 1200 kg. Si am condus si Astra, dar chiar nu mi-a parut a fi o "smeoaica" pe sosea.


Nu shtiu cu ce model de astra ai mers tu, dar GTC-ul meu are 1390 KG masa proprie shi pana la 1200 e ceva diferentza

Poate tu ai condus modelul 1.4 Twinport de 90 CP. Incearca 1.9 CDti de 150 CP cu butonul sport activat shi apoi sa ne spui cum a fost smile.gif



PS: Pt mai multe detalii legate de modelele Ford vezi aici: http://www.masini.ro/forum/viewforum.php?f=27
dany_ford
[quote="MatriXx Dane, nu e nevoie sa te lauzi cu viteza pe care ai prins-o tu cu masina ta wink.gif shi in plus Ford Mondeo nu e cine shtie ce mashina.... e o mashina buna, dar cam atat. In plus mashina ta are motorul de 2.2 TDCi nu 1.6


Nu shtiu cu ce model de astra ai mers tu, dar GTC-ul meu are 1390 KG masa proprie shi pana la 1200 e ceva diferentza



Poate tu ai condus modelul 1.4 Twinport de 90 CP. Incearca 1.9 CDti de 150 CP cu butonul sport activat shi apoi sa ne spui cum a fost smile.gif

[/quote]

1.Nu era o chestie sa ma laud, ci doar spuneam ca am mers si cu 230, si nu am avut acea senzatie. Doar atat...... Si Mondeo e o masina buna, nu numai d.p.d.v. al meu, depinde cu ce o compari, dar in clasa lui (si de pret) pot sa spun ca e cam cea mai completa masina (atat in ce priveste motorizarile: 7 benzina, 3 diesel, precum si tehnica, performante, dimensiuni, garantie).

2.O avea GTC-ul tau 1390 KG, dar eu ma refeream la un Astra 1.6, care spre comparatie e "doar" cu 9 cm (1753 / 1840 mm) mai ingust si 9 cm (4249 / 4342 mm) mai scurt ca un New Focus, masina care la un motor de 1.6 are 1263 kg, si nu prea cred ca un Astra de 1.6 o fi mai greu. So....

3. Nu... am condus Astra Enjoy 1.6 Twinport de 105 CP si Astra Sport 1.9 CDTI 120 CP, si nu mi s-a parut cine stie ce, da, venind de pe un Mondeo, si conducand cu cateva ore inainte un New Focus si cu suspensie standard si cu cea sport (e clar peste si asta o spun nu numai d.p.d.v tehnic, la Focus suspensie independenta Control Blade, cu posibilitate de virare pe curbe, de 2-3 grade cat si al dimensiunilor cu 9 cm, mai lung si mai lat).

Cu stima.
ubiku
QUOTE(Nonn)
La mine consumul sta la 13.5%. Ubiku, tu nu folosesti clima? Daca o folosesti , la ce temperatura? Sau conduci gandindu-te la consum in primul rand? Eu am aproape 6000km si vad ca nu scade inca, nu inteleg cum e diferenta asa mare. E drept ca nici nu merg la economie. Alte probleme cu masina nu sunt.
Legat de revizie, la o Vectra stiu ca a costat 5 milioane si ceva la revizia de 15000km, la noi nu cred sa fie mai scump.
De chestia asta cu proiectoarele de ceata sparte am mai citit si pe un alt forum, dar s-a intamplat iarna cand era foarte frig, nu in timpul verii. Unde gasiti voi asa variatii mari de temperatura acum?
Si o chestie pe care nu mi-o explic. Dupa ce fac plinul (cam 48-49l cand mi-a mai ramas de vreo 10km) BC-ul afiseaza "range" de vreo 560km. Asta e imposibil avand in vedere consumul mediu. Resetand kilometrajul si BC 1 am vazut ca fac de fapt ceva mai putin de 400km cu un plin, ceea ce e normal la asa consum. Deci, de ce afiseaza valoarea aia aberanta? Plus ca inseamna ca scade numarul de kilometrii afisati la "range" mai repede decat ii parcurg in realitate, nu vad sensul sa afiseze asa multi km la inceput. Si, teoretic, BC-ul afiseaza "range" in functie de consumul mediu, nu?


Da, merg cu clima pornita pe la 22-23 de grade tot timpul (cred ca o singura data am scos clima - la o liniuta biggrin.gif) si merg de obicei la consum. Cum saptamana asta a fost cam de doi lei si azi am fost foarte nervos, numai 14-15% am vazut. Deci depinde clar de stilul de condus. La ce ma refer cand am zis ca vad consumul cum scade este valoarea consumului instant in jurul careia se invarte motorul la mers constant: de ex. la 2000 de ture cu cruise activat, si scaderea mediei minime in oras pe la 9.2%.
"Problemele" astea cu BC-ul le-am observat si eu, tot ce stiu e ca se chinuie sa se adapteze stilului tau de mers curent, de aceea ce arata e pur informativ. Mi se intampla de multe ori sa o calc blana, si sa observ cum a cazut acul de benzina vizibil, deci consum foarte mare, dar media pe acel drum sa nu se modifice semnificativ.
De asemenea ar mai fii ceva ciudat: stiu ca rezervorul are 52l, si azi acul a ajuns exact la mijloc. M-am uitat pe BC2 care contorizeaza plinul de la inceput pana la urmatorul, si am vazut ca aveam doar 22l consumati. Asa ca... de ce la jumate nu-mi arata 26l? Posibile explicatii ar fii ca prima jumate nu este egala cu a doua, sau ca exista o rezerva de 5-10l care nu se contorizeaza pe indicatorul de benzina, pentru siguranta...
Nonn
Eu pun de obicei la 21 de grade, maxim 22, iar daca sunt peste 30 de grade afara atunci pun chiar la 20. Eu sunt innebunit vara dupa racoare (anotimpul meu preferat este iarna, banuiesc ca si datorita frigului pe care-l suport mult mai usor) si cred ca si climatizarea fiind mai solicitata am consum mai mare.
Referitor la chestia cu indicatorul de benzina, eu stiu ca rezervorul are 55l, deci cei 22l consumati se potrivesc cu jumatatea aratata e indicator.
Ovidiu41654
M-am urcat, dar era ora inchiderii la dealer si nu am reusit sa o si conduc intr-un Caravan 1.7 CDTI 100CP, am observat ca si la caravan vizibilitatea in spate e cam slaba. Cel pe care l-am vazut avea bordul (cu ceasurile) desprins, cazuse caci masina fusese la drive teste si la Maerele Test. Totusi, chiar asa repede sa se desprinda si ei sa nu o repare? Vreau sa conduc un Caravan pe benzina 1.6 sau 1.8 dar nu gasesc la dealeri, nu stiu ce sa fac. O sa merg deocamdata cu diesel sa vad cum e, poate ma bag sa cumpar chiar diesel. Astept si preturile pe 2006. Mai e o problema ca a aparut o tentatie catre New Focus Sedan, 1.6 115CP, care arata bine ca design, dar la interior e cam rau, nu se compara cu Opel. Motorizarea e faina, transmisie, tren rulare, cel putin asa se zice. Si Ford vad ca au inceput sa faca reduceri si se apropie si momentul in care o sa dea 4 ani garantie.
DragosV
OT

DAN52990 - Astra si Focusul nu prea se pot compara. Fordul a stricat rau de tot Focusul. Motorul TDCI de 136 are cel mai mare lag posibil vazut de mine la o masina diesel - trebuie sa le multumeasca celor din PSA. Cifrele tehnice sunt ireale (ca si in cazul masinii tale care in nici un test nu s-a apropiat de ce e scris in fisa tehnica - fara suparare) si nu pot fi realizate. Focus-ul vine cu tamburi spate chiar si la versiunea cea mai puternica de 2.0 benzina si 145 de cai. Zici de punte semi-rigida dar IDS+ iti foloseste mult mai mult decat asta. La motoare iar nu se poate face comparatie - astra castiga clar la putere, rafinament, tehnologie plus ca are o gama mult mai larga de puteri ce acopera orice plaja pana la 240 de cai. Iar interioarele iar nu suporta comparatie - la focus ar fi trebuit sa mai scrie made in china si gata.
Legat de ce zicea matrix - Astra are amortizoare foarte rigide iar daca masina vine cu IDS+ atnci sunt chiar exagerat de rigide iar cand apesi pe Sport masina aproape ca nu mai are roll leteral deloc - ca figura de stil e ca un kart. Deci e posibil sa fie adevarata senzatia de plutire la viteze mai mari pantru ca Fordurile in general se cam lafaie pe amortizoare.
Nu vrea sa te simti ofensat dar sunt adevaruri si trebuie sa te uiti si la alte masini decat Ford.

END OT

Ovidiu41654 - legat de Focus sedan dupa parerea mea are un design foarte sters si trece ca o masina oarecare pe strada, nu are nici un element care sa iti atraga privirea - deja zice lumea ca sunt anti-ford dar asa s-a nimerit smile.gif
Ovidiu41654
Dar si la Opel daca raman cu ceasurile in mana :doh: ? Uite si la Opel nu imi place cum sunt sudate balamalele usilor din spate. Atasez poze.
La activarea Sport, chiar de pe loc masina demareaza mai bine? Se simte?
Voi folositi in oras butonul Sport?
Ovidiu41654
Pozele sunt de la niste drive teste din Germania, de la Auto Zeitung. Si tot in poza se vede un spatiu, sub butoanele de la climatizare care nu apare in configuratiile din Romania si pe care l-as cam vrea. Inca o poza...
Nonn
Ovidiu, spatiul ala de sub climatizare este ocupat la noi de scrumiera. In Germania, daca esti nefumator, ai posibilitatea de a renunta la ea si vei avea in schimb un spatiu de depozitare. Cel putin asa stiu eu. Daca te uiti pe mobile.de, vei vedea ca la unele masini scrie "Nichtraucherpaket" sau doar simplu "Nichtraucher", adica nu doar ca masina nu a apartinut unui fumator (adica nu s-a imbibat mirosul de tigara in tapiterie) dar si ca masina nu are scrumiera. Nu iti fa griji, ceasurile de bord (sau alte butoane) nu au cum sa-ti ramana in mana, ce ai vazut tu la masina aia de teste este doar respectul tipic romanului pentru ceva ce nu este al lui si de care, logic, isi va bate joc. :minigun: :bandit:

Am reusit azi imposibilul! Am scos un consum mediu pe vreo 40km in oras de 10.8%! blink.gif Cu clima! Bineinteles ca am condus foarte calm, fara acceleratii inutile, pastrat viteze regulamentare (nu ca le-as depasi vreodata :angel: ), am folosit tempomatul pe unde s-a putut chiar si pe distante relativ scurte, dar fara frana de motor (cel putin nu mai mult decat de obicei). Ma intreb daca prezenta mamei mele in masina a avut vreun rol in obtinerea acestei performante? biggrin.gif

Am avut ocazia sa fiu si martor la un accident nasol, noaptea, din fericire fara urmari grave. Un microbuz Iveco (cred) a spulberat un motociclist care nu ii acordase prioritate. Nu ca soferul microbuzului ar fi fost complet lipsit de vina, intrand in intersectie cu cel putin 70km/h. Macar motociclistul a scapat miraculos, ridicandu-se imediat de pe jos de parca nimic nu se intamplase! :pray:
Nonn
Ah, am uitat sa-ti zic! Da, cu Sport activat vei pleca mai bine de pe loc, motorul se tureaza mult mai repede. Diferenta este clar sesizabila. Nici acum n-am uitat cum a fost cand l-am folosit si eu prima oara! Senzatiile sunt ceva cu totul deosebit comparativ cu modul normal de functionare. De folosit in oras, eu il folosesc mai putin din cauza circulatiei si a drumurilor proaste, dar in afara nu merg fara el. In oras il folosesc mai mult noaptea cand drumurile sunt libere si pot sa ma manifest fara retineri! biggrin.gif
Ovidiu41654
In oras cu Sport creste si consumul implicit si in aglomeratie intr-adevar nu are sens. Oricum la motorul tau e suficient cred si demarajul normal.
Constantin50337
Am fost ieri la DiBas sa ma interesez de preturile pe 2006 . Normal ca nu au venit si acelasi raspuns de 1 luna :"asteptam dupa o zi pe alta". Exista un model in showroom aproape de configratia care o vreau eu dar culoarea nu prea ma incanta - bleu + ca are aer manual. Oricum chiar daca o achizitionezi pe cea din showroom nu ti-o poate da pana nu vine alta sa o expuna , deci tot astepti destul.

Am intrebat de BC si mi s-a spus ca da, se poate activa din service (800.000 lei costa) dar doar daca ai AC automatic (deci nu se poate daca ai display pe 3 linii).Asa ca o sa comand aer automatic(ECC) si o sa-mi activez apoi BC in service. Orice alta optiune care nu este comandata se plateste apoi aproape triplu sa ti-o puna. De exemplu bandourile laterale (care la masina din showroom nu erau prevazute) costa in optionale 16 euro iar daca vrei sa le pui dupa te costa in service in jur de 2 mil.

Din ce mi s-a spus este de asteptat o crestere a preturilor CIP cam cu 2-3% pt fiecare model + ca la Enjoy mai mult deoarece va veni cu AC in standard.

Acum daca stie sa ma sfatuiasca cineva : legat de radio .Am vazut in optinalele lor ca un radio cu mp3 costa cam 392 euro CIP (467 DDp)- la bani astia imi cumpar vreo 3 (de aici) dar nu stiu cum sa fac cu gaura aia mare care ramane ca nu gasesc ceva atat de lat? Are cineva idee daca e recomandat sa-ti pui singur radio si cu ce se poate inlocui gaura ramasa ? Sau sa dau banii si pe ala?
Cam asta ar mai fi dilema mea in rest m-am cam hotarat si astept sa vina preturile.
Nonn
Tu ce nivel de dotare vrei sa-ti iei? Am vazut ca doar la Essentia (cel mai slab) costa 392 Euro, restul au deja RadioCD30 cu 6 boxe standard si daca vrei si MP3 cu 7 boxe, aia te costa 56 Euro. E un chilipir dupa parerea mea. Poti sa-ti pui si alte scule daca vrei (cred ca are format standard DIN, nu sunt sigur), dar nu se vor potrivi cu bordul deloc si in plus vei ramane cu o gaura, dupa cum bine ai spus si tu. Ai putea umple si gaura aia eventual cu un CD-changer dar tot naspa va arata.
Culoarea aia Breeze Blue e urata rau, ia-ti orice numai nu aia. Am vazut prin oras una asa si nu se i potriveste deloc.
Constantin50337
Essentia 1,4 (am vazut pt celalalte cat costa radioul). N-am treaba cu viteza si din astea blush.gif .Imi place cum arata masina si de aia o si iau (de fapt nici nu am condus de cand am luat permisul). Am avut de ales intre Seat Ibiza si asta. In momentul asta la mine este important designul si oarecum consumul. Bani am cam 13.500 euro (poate mai gasesc ceva, dar nu mult biggrin.gif ).
Deci vreau Essentia 1,4 , neagra , cu AC (ECC), geamuri-electrice fata /spate ; in rest poate mici chestii (bandouri laterale, covorase..si sa vad ce mai obtin de la cunostinta smile.gif) )
Inca sunt in sedinta cu radioul .... :bash: . Oricum de hotarat sunt hotarat sa o iau acum depinde si de noile preturi.
Mersi oricum
ps : da , e ingrozitoare culoarea bleu pentru modelul asta (asa mi se pare si mie).
Nonn
13500 DDP? In cazul asta esti cam stramtorat. Daca prin ECC intelegi climatizare automata, numai asta iti creste pretul du 1000 Euro ca sa nu mai vorbim de restul ce mai vrei sa pui. De ce nu detaliezi si tu un pic sa stim si noi ce vrei? Poate iti mai dam ceva idei sa profiti la maxim de cunostinta aia. biggrin.gif
ubiku
QUOTE(Nonn)
Tu ce nivel de dotare vrei sa-ti iei? Am vazut ca doar la Essentia (cel mai slab) costa 392 Euro, restul au deja RadioCD30 cu 6 boxe standard si daca vrei si MP3 cu 7 boxe, aia te costa 56 Euro. E un chilipir dupa parerea mea. Poti sa-ti pui si alte scule daca vrei (cred ca are format standard DIN, nu sunt sigur), dar nu se vor potrivi cu bordul deloc si in plus vei ramane cu o gaura, dupa cum bine ai spus si tu. Ai putea umple si gaura aia eventual cu un CD-changer dar tot naspa va arata.
Culoarea aia Breeze Blue e urata rau, ia-ti orice numai nu aia. Am vazut prin oras una asa si nu se i potriveste deloc.


Ar mai fii ceva... Daca nu ai sistemul audio original, nu-ti mai functioneaza display-ul principal, si nici BC.
Constantin50337
pretul Cip la Essentia este(era cel putin) de 11.100 . Ecc s-ar amortiza prin discountul ala de 1250 . Ar mai fi vopseaua vreo 290 si sper ca pt geamuri electrice (spate) sa ne cunoastem smile.gif .Raman cu radioul blush.gif care din ce inteleg de la ubiku e cam obligatoriu .O sa intreb si .. o sa-l iau ce sa fac :ban:
Multumesc oricum
ubiku
Jurnal de bord (continuare)

Am mai facut cateva drumuri in afara cu masina. (~500km). Consum 8%, la mers cu 90-120, dar cu destul de multe depasiri. Mers numai cu modul SPORT pornit biggrin.gif, cu exceptia locurilor cu denivelari mici si multe, caz in care simti ca ti se rupe masina in doua si trebuie sa scoti modul sport sad.gif

Probleme ar fii doua:
1. fustrare profunda cauzata de mersul noaptea... este imposibil sa mergi primul pe un drum neiluminat. Chiar daca peste 120km/h parca parca ti se ridica farurile putin, sa mergi cu 100km/h si sa-ti bata farurile 20m in fata e ceva absolut stupid. A trebuit sa dau constant flash-uri cu faza lunga, ca sa pot depista biciclistii si pietonii, care unul n-am vazut sa aiba ceva reflectorizant pe el :bash: Sunt reglate mult prea jos, si cum imi mai fac jumate de zi de pierdut, ma duc in service sa le rezolv.
Si sa nu mai zic de toate nenorocirile de masini (matizurile si daciile sunt primele care-mi vin in minte) care au farurile reglate sa bata spre luna, de am mers bucati de drum, ori cu retrovizoarea inegrita (semn ca imi batea unul cu farurile exact in ea), ori nevazand mai nimic in fata din cauza celor de pe contrasens.

2. zgomotul motorului la peste 4000rpm, care desi e sportiv, acopera si muzica, si-ti mai si baga pasangerii in priza biggrin.gif Nu prea poti sa faci o depasire fara ca toata lumea din masina sa stie smile.gif

Cat despre consumul extraurban dat in cartea tehnica, daca pe cel din oras am reusit sa-l ating, si chiar sa merg sub, pe cel din afara de 6.5% mi se pare cam imposibil. Ar trebui sa mergi pe un drum liber (ex: autostrada), cu a5a, pe la 2000-3000 rpm cu cruise activat si sa o lalai asa tot drumul.

Am facut si testul pompei, inainte sa plec la drum, aveam jumatate de rezervor consumat (24.4l consumati zicea BC), si am facut plinul. Am bagat pana la primul click al pompei 24.9l. Deci ori te fura la pompa cu 0.5l (posibil ramasi pe furtun), ori BC nu a contorizat corect.

Si ca sa nu fiu prea carcotas, sa va zic si ce mi-a placut: tinuta de drum. Am mers pe un drum neiluminat, cu serpentine, si in general curbe foarte stranse, eventual in spirala, si sentimentul este demential! In primul rand la viteze mai decente, farurile isi fac superb treaba, si curba este tot timpul iluminata, iar masina parca sta lipita de pamant. Limita aderentei incepe pe la 60-70km/h in curbe mai mari de 70-80 de grade, cand puntea spate incepe sa piarda usor usor pamantul, dar pana acolo unde dai de volan acolo se duce (am mers pe drum uscat asfaltat). Pe la 100km/h deja daca ataci o curba mai mare de 60 de grade, trebuie sa ai ceva loc de manevra pentru ca toata masina incepe sa intre usor in slide lateral, dar nici vorba, sau foarte putin roll lateral. De asemenea, am fost nevoit sa pun o frana brusca pe la 100km/h cand masina era in curba, si desi masina s-a scuturat serios, si a trebuit sa o corectez putin din volan, a ramas pe traiectorie. Deci thumbs up pentru IDS+ si modul sport!

PS: (pentru cei mai noi) vorbesc de farurile bixenon autoadaptive (AFL)

/Jurnal de bord
Nonn
Din pacate vad ca am banuit corect. Eu nu am avut ocazia sa merg noaptea in afara orasului dar din ce am vazut in oras mi-am cam dat seama ca bat prea jos. Chiar ai observat ca se inalta usor peste 120km/h sau ti s-a parut? Stiu ca teoretic asa trebuie dar eu inca nu am putut sa testez. Categoric ma voi duce si eu la service sa le regleze altfel fiindca peste vreo 2 saptamani am de facut un drum de cateva sute de km noaptea, dupa miezul noptii, si nu stiu ce circulatie va fi atunci ca sa ma mai ghidez dupa alte masini, plus ca eu cam depasesc tot. blush.gif
Referitor la zgomot, am observat si eu ca peste o anumita viteza creste destul de puternic. Mie personal imi place cum suna, in special cand il turez, asa ca nu ma prea intereseaza ce zic pasagerii. devil.gif Iar volumul muzicii creste direct proportional cu viteza, daca nu ti se pare suficient se poate seta compensarea la alt nivel. Dar banuiesc ca stii asta.
Din cate stiu eu rezervorul are 55l, nu 50, si de obicei dupa primul click al pompei mai poti sa bagi linistit benzina dar nu la fel de repede ca se blocheaza iar. Eu oricum nu am reusit sa bag mai mult de 49l si un pic chiar si cand mai aveam range de doar citiva km.
ubiku
QUOTE(Nonn)
Din pacate vad ca am banuit corect. Eu nu am avut ocazia sa merg noaptea in afara orasului dar din ce am vazut in oras mi-am cam dat seama ca bat prea jos. Chiar ai observat ca se inalta usor peste 120km/h sau ti s-a parut? Stiu ca teoretic asa trebuie dar eu inca nu am putut sa testez. Categoric ma voi duce si eu la service sa le regleze altfel fiindca peste vreo 2 saptamani am de facut un drum de cateva sute de km noaptea, dupa miezul noptii, si nu stiu ce circulatie va fi atunci ca sa ma mai ghidez dupa alte masini, plus ca eu cam depasesc tot. blush.gif
Referitor la zgomot, am observat si eu ca peste o anumita viteza creste destul de puternic. Mie personal imi place cum suna, in special cand il turez, asa ca nu ma prea intereseaza ce zic pasagerii. devil.gif Iar volumul muzicii creste direct proportional cu viteza, daca nu ti se pare suficient se poate seta compensarea la alt nivel. Dar banuiesc ca stii asta.
Din cate stiu eu rezervorul are 55l, nu 50, si de obicei dupa primul click al pompei mai poti sa bagi linistit benzina dar nu la fel de repede ca se blocheaza iar. Eu oricum nu am reusit sa bag mai mult de 49l si un pic chiar si cand mai aveam range de doar citiva km.


De ridicat se ridica sigur, pentru ca am mers pe autostrada cu 160+ noaptea, si poti sa vezi cum se intinde raza luminoasa si isi schimba forma; dar la viteza aia fustrarea creste proportional...
Nonn
Aberatiile cu BC-ul continua! Am facut plinul si in urma consumului de cca. 11.5% mi-a afisat un "range" de 604km (fata de 560 la 13.5%)! Mai conteaza ca rezervorul are doar 55l?! Ei bine, dupa 35km facuti in oras, cu un consum mediu de 14%(!), ia ghiciti cat afiseaza! 605km!!! blink.gif In scadere de la 608!!! Incercati sa explicati asta daca puteti! biggrin.gif Fiindca eu nu pot. :scratchchin:
Am mai remarcat ceva care ma deranjeaza. Uneori stergatoarele din fata nu aluneca perfect pe parbriz si scot zgomotul ala enervant de frecare la fiecare topaitura. De sters, sterg foarte bine si trebuie sa te uiti destul de atent ca sa-ti dai seama ca nu aluneca chiar perfect, numai zgomotul le tradeaza. La voi cum este? Nu se intampla intotdeauna, dar in aceste ultime 3 zile ploioase am remarcat ca mai mult topaiau decat alunecau.
DragosV
Eu zic sa lasi BC-ul in pace ca te enervezi degeaba smile.gif . Iti dai seama ca el face doar o estimare si ca este imposibil sa iti arate exact consumul. Dupa ce faci plinul el se reseteaza si apoi incepe o recalibrare. De abia dupa cativa zeci de km incepe sa arate mai aproape de adevar. Si dupa cum am mai spus BC-ul de la Opel este printre cele mai bune intalnite.

QUOTE
Am facut si testul pompei, inainte sa plec la drum, aveam jumatate de rezervor consumat (24.4l consumati zicea BC), si am facut plinul. Am bagat pana la primul click al pompei 24.9l.


La mine am facut o singura data si a fost 44.9 si pe bon si pe BC.

Legat de stergatoare la mine merg bine mereu si nu topaie (cunosc fenomenul).

Xenon-ul mi-a omorat si mie multi nervi pe la alte masini si este o chestie generala la tot ce are xenon. Sunt si niste norme in sensul asta - la cum trebuie reglate sa bata. Eu am stiut de asta si a fost un minus cand am pus in balanta xenonul la comanda, plus ca halogenul lumineaza excelent.
Nonn
Nu ma enerveaza, doar ca nu inteleg ce mare lucru sa iti arate din prima valoarea aia corect. Ce naiba, doar are un senzor care ii spune cata benzina este in rezervor, stie care e consumul mediu pe ultima suta de km, e un calcul simplu! Si chiar daca nu poate sa faca decat o estimare grosolana a consumului mediu, tot ar trebui sa-si dea seama ca la un consum de peste 10%, la un rezervor de 55l, nu poti sa ai autonomie mai mare de maxim 550km! biggrin.gif Incerc doar sa inteleg care este formula dupa care calculeaza ceea ce afiseaza. La service nu m-au putut lamuri.
MatriXx
Si eu am avut ceva probleme cu BC. O data dupa ce am facut plinul computerul imi arata : "Range: 48KM" blush.gif . Alta data dupa ce am bagat ceva motorina aveam un range de 505KM, iar dupa vreo 2-3 plimbari prin Bucuresti Range-ul a ajuns la 508KM blink.gif. Totul e cam ciudat, dar eu nu prea ma iau dupa computer decat atunci cand Range-ul scade sub 50KM biggrin.gif

Consumul meu nu a scazut sub 10l in oras, chiar shi cu aerul conditionat oprit smile.gif
DragosS
10% in oras este enorm!Eu nu am consum mai mare de 8,3-8,4.Si asta cand conduc sportiv!Si este si ceva mai grea masina!Dar poate se mai lasa motorul.Cati km ai?
MatriXx
Pana acum am facut putin peste 2000 de KM. Referitor la stilul de condus, eu cred ca merg destul de sportiv mai tot timpul blush.gif de aceea scot asemenea consumuri. Azi am ceva treaba prin oras si o sa incerc sa merg mai linistit, sa vad ce consum scot wink.gif
DragosV
Si mie mi se pare 10% un consum destul de mare in oras. Probabil se va mai lasa motorul. La mine consumul nu sare de 8.5 chiar daca uneori merg cu AC on si uneori am si consum de 7.x. Am tot zis sa fac un test si o sa-l fac - dupa ce bag motorina sa resetez BC-ul si sa fac 100 km mers sportiv mai accentuat, practic cat de sportiv se poate in oras sa vad ce consum iese.

Dragos - welcome back!
DragosS
Bine v-am gasit!Poate mai facem si noi o intalnire mai ales ca avea acum si un GTC. biggrin.gif

P.S. Eu as mai merge la carturi.Ce zici Dragos?
Corneliu52717
Buna seara,

Luni imi ridic masina(Opel Astra H 1,6 elegance IDS+, pachet de iarna II) de la dealer, alaturindu-ma cu bucurie voua membrilor de forum opel; este de fapt forumul ce m-a determinat sa aleg spre un final : OPEL dupa numeroase peregrinari (franceze, altele germane, italienele); dupa cum spuneam luni ridic masina, este ceva la ce trebuie sa fiu atent in tot acest proces de predare primire? ceva special in afara de zgirieturi, manuale, etc

Multumesc,

Corneliu
MatriXx
Azi am facut un drum de 20 KM prin oras si am urmatoarele date:
Distanta parcursa : 20 KM
Viteza medie: 18 KM/h
Consum: 2.1l
Consum mediu: 10.5l /100km

Deocamdata nu ma deranjaza consumul smile.gif O cauza a acestui consum poate sa fie si puterea motorului care este de doar 120 CP blink.gif
MatriXx
QUOTE(Corneliu52717)
Buna seara,

Luni imi ridic masina(Opel Astra H 1,6 elegance IDS+, pachet de iarna II) de la dealer, alaturindu-ma cu bucurie voua membrilor de forum opel; este de fapt forumul ce m-a determinat sa aleg spre un final : OPEL dupa numeroase peregrinari (franceze, altele germane, italienele); dupa cum spuneam luni ridic masina, este ceva la ce trebuie sa fiu atent in tot acest proces de predare primire? ceva special in afara de zgirieturi, manuale, etc

Multumesc,

Corneliu


Felicitari Corneliu si sa o stapanesti sanatos beer.gif

Cand ridici masina nu ar fi ceva anume la care sa te uiti decat distanta pe care o mai ai de parcurs, nu de alta dar sa nu ramai fara benzina. Eu am avut motorina doar pt 14 KM cand am luat masina smile.gif


PS: Inca un posesor de Astra, acum chiar putem sa facem o intalnire; o sa fim mai multzi wink.gif
Corneliu52717
Mi-ar parea bine sa ne intilnim, sa ne cunoastem; avem masini bune cu un design frumos; desi activ nu prea am fost pe forum l-am citit in amanunt inainte de a decide spre aceasta masina; cum a sa o iau am sa incerc sa postez un jurnal de bord

Corneliu
Nonn
QUOTE(MatriXx)
Cand ridici masina nu ar fi ceva anume la care sa te uiti decat distanta pe care o mai ai de parcurs, nu de alta dar sa nu ramai fara benzina. Eu am avut motorina doar pt 14 KM cand am luat masina


14km? Vrei sa-ti spun pentru cat am avut eu? 0.7KM! biggrin.gif Bineinteles ca exista o pompa LukOil la 300m, de aia si-au permis sa suga tot din rezervor.

Corneliu, felicitari pentru masina! Sper sa vedem si ceva poze cu ea cat mai curand. In principiu, poti sa fi atent la tot, dar nu prea vad cu ce ar putea sa te fraiereasca. Vezi numai ca va trebui sa-ti cumperi separat trusa de prim ajutor, triunghiurile reflectorizante si setul de becuri. Conform legii esti obligat sa le cari dupa tine, eu insa am renuntat la ele in afara trusei, pe celelalte nu prea am unde sa le pun fara sa zornaie. Tu, cum ai Caravan, poate ai tava aia sub covorasul din portbagaj, acolo poti sa-ti pui triunghiurile. Plus ca ai tot felul de plase de fixat bagajele foarte utile care la noi nu sunt disponibile din pacate. Sa folosesti masina sanatos si vezi sa o tratezi cu blandete prima mie de km! Dupa aia, activeaza IDS+ si distreaza-te! biggrin.gif

Ce misto de voi ca sunteti toti din Bucuresti! Daca va adunati cu totii se fac cred vreo 5-6 masini. Eu nu am cu cine sa ma intalnesc pe aici! down.gif
CipponeG
Salutare,
Am auzit ca UnionMotors va renunta la Opel si Chevrolet si va fi dealer Honda!! Din punctul meu de vedere e un pic cam ciudat mai ales ca Opel si Chevrolet chiar au inceput sa creasca la vanzari!! Cam Ciudat!!
DragosS
Pai din vara nu au mai primit licenta de la Opel Romania.Si asa in ultimele luni nu au mai vandut nici o masina ca nu aveau voie.Decat ce aveau pe stoc.
G e o r g e
un nou dealer opel este radacini, au showroom pe dbul timisoara.
Corneliu52717
Salutare tuturor,

de trusa de prim ajutor si triunghi stiam, dar de becuri nu; ce fel de becuri?

Corneliu
Nonn
Becuri de pozitie, semnalizare etc. Conform legii daca se arde vreunul in timp ce mergi cu masina esti obligat sa-l schimbi imediat, de aia trebuie sa ai si set de becuri. Aveam asa ceva si la Dacie. Oricum, nu e mare lucru, se schimba relativ usor mai ales daca ai manualul masinii la tine. Vei vedea, e o cutie galbena de plastic cu capac transparent, sigilata cu ceva abtibild in germana. Sunt si niste sigurante in ea daca nu ma insel.
Mircea49004
Salutare!
Dupa lungi dezbateri, vacante si concedii, contracte anulate cu Toyota si dezamagiri de la dealeri Skoda, de curand am facut si eu comanda pentru un nou Astra. Ciudat este urmatorul fapt: cand am sunat la dealer in Buc mi s-a spus ca nu pot comanda pentru ca nu se stie noul pret (- tot nu stiu ce anume se modifica la un model care are doar 1 an?), dar in Sibiu au acceptat sa facem comanda (am facut contract pe pretul negociat) garantand ca pretul va oscila maxim cu +/- 300 euro si ca la sfaristul lui Seprtembrie ajunge deja masina (sper sa fie asa)
Din motive economice am ales Diesel si doar motorul de 80 CP ni l-am permis. Mai este pe aici cineva cu acest motor? NEcomparandu-l cu cele de 120 si 150, intreb si eu relativ la masinile si nevoile intalnite zi de zi este un motor tare lenes?
Exista posibilitatea sa-i fac Chip Tunning fara sa pierd garantia?Este adevarat ca la aceeasi cilindree puterea motoarelor e programata strict din calculator si nimic altceva?. Am auzit ca totusi dauneaza motorului, ce stiti despre asta? Nu o sa fac mai mult de 15000 de km/an, dar o vreau pt vreo6-8 ani. Va multumesc de ajutor si sper sa pastram legatura aici!
Ramaneti cu bine!
Nonn
In primul rand, felicitari pentru masina si bine ai venit!
Teoretic nu poti sa faci comanda deoarece dealer-ii inca nu au primit preturile valabile pentru 2006. Daca ai reusit sa faci la Sibiu comanda, inseamna ca ai facut-o cu preturile si la dotarile de anul asta. Din pacate, la sfarsitul fiecarui an se fac niste mici ajustari la dotarile standard si la pret. De exemplu, la trecerea 2004-2005 preturile au ramas aceleasi dar au scos niste maruntisuri de la dotarile standard in valoare de vreo 180 Euro (asta la nivelul Elegance). Eu sper sa nu apara probleme cu masina ta, in sensul ca sa fie fabricata ca model 2006, cu dotarile corespunzatoare acelui an, posibil diferite fata de anul acesta. Va iesi altfel decat scrie in contract. Daca se modifica doar pretul va fi OK. Daca nu, s-ar putea sa te trezesti cu ceva dotari in minus (sau in plus, depinde cum le ajusteaza acum). Totusi, daca ziceau ca iti vine deja in septembrie, probabil ca va fi facuta conform acestui an si atunci totul va fi bine. Eu zic sa treci pe la ei si sa te lamuresti exact.
Parerea mea e ca nu trebuia sa-ti iei neaparat diesel avand in vedere ca mergi mai putin de 15.000km pe an. Nu se prea justifica pretul suplimentar la asa putini km. Dar banuiesc ca ai facut tu ceva calcule si se amortizeaza in cei 6-7 ani cat vrei sa o tii. Uitandu-ma pe lista de preturi, vad ca pana si motorul de 1.6 benzina cu 105CP e mai ieftin cu vreo 700 Euro si e mult mai rapid. E drept ca si consumul e mai mare. Dar daca pe asta l-ai luat, nu mai conteaza. Nu stiu cat e de performant asta de 80CP, dar cel putin dieselul de 100CP nu e considerat prea grozav de revistele care le-am citit, avand performante slabe si fiind zomotos comparativ cu concurenta. Totusi, ca sa tragi de el toata ziua prin oras ar trebui sa fie suficient si va avea si un consum redus.
Daca faci chip-tuning pierzi garantia cel putin pe partea de injectie, daca nu cumva complet. Voi stii mai exact dupa ce voi trece pe la reprezentanta ca l-am rugat pe un mecanic de acolo sa se intereseze exact cum este. De stricat motorul, nu-ti fa griji ca nu-l strica (numai sa ramai in limite decente).
Ce nivel de dotare ti-ai luat? Ce dotari optionale? Si ce culoare? Ne poti spune si pretul CIP final?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.