Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Astra H
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
ubiku
QUOTE(Nonn)
QUOTE(ubiku)
Da, ar fii foarte interesant sa aflam cam ce se poate face la noi in service. Cand ajung pe acolo, o sa le pun o groaza de intrebari smile.gif

@Dragos: de unde stii ca 1500 este limita de la care motorul incepe sa fie subturat? Limita nu este turatia de relanti? De ex la a mea, sta la relanti la 900 rpm, si doar de la 1000 in jos incepe sa tremure.


De ce zici ca incepe sa tremure? Eu pot sa merg cu a 1-a fara sa apas acceleratia fara probleme.


Nu prea inteleg ce zici smile.gif La diesel stiu ca poti sa pleci cu a1a de pe loc fara sa apesi acceleratia, din cauza cuplului mare, dar stiu ca la mine daca iau piciorul de pe ambreiaj moare motorul... blink.gif

@Dragos: mersi de info smile.gif Btw: de unde stii toate astea? as vrea sa ma documentez si eu smile.gif
DragosV
ubiku - poti pleca linistit si cu a ta fara sa apesi acceleratia; trebuie doar sa eliberezi ambreiajul treptat; merge la orice masina care nu are probleme indiferent de cuplu sau putere (ex. tico); masina va da impresia ca se ineaca (rpm scade) dar ECU detecteaza asta si creste cantitatea de benzina injectata si vor creste si turatiile (200-300 rpm); cand eliberzi embreiajul de tot masina se va deplasa la relanti cu viteza mica dar rotund fara probleme;

Pai informatiile astea le tot adun ca de la 14 ani cumpar o gramada de reviste auto si de vreo 2 ani citesc cam toate forumurile importante de la noi si unele fiind foarte tehnice ajungi sa aflii chestii de genul asta.
ex. este o intreaga poveste sa conduci o masina care are tubina, sunt vreo 5-6 reguli importante de care daca tii cont cresti durata de viata a turbinei. La motoarele aspirate e cel mai simplu. Turatia peste 1500, la rece sa nu treci 3000 rpm si cam atat.
Iulian HondaFan
QUOTE(Nonn)
Ma bucur ca macar unul din noi nu are nici un fel de probleme.
E de speriat pretul ala la amortizor dar la ce stie sa faca nu ma surprinde. Sa speram ca nu se vor strica prea devreme, avand in vedere conditiile de exploatare de la noi.
Pacat ca nu exista motorul ala de 1.8 cu 140CP cand am cumparat noi masinile. Niciodata nu strica niste caluti in plus.


it's hard to catch up wih you guys. ati mai scris 11 pagini...

noul Ecotec VVT 1.8 ( nu mai stiu cum ii zice GM acu') e intr-adevar de nivel de varf si consuma si cu 10% mai putin decat cel actual (1.8l 125CP)... pana la el 1.8lVVT 130CP al Toyota era spuma in clasa...

ca sa il modifici cred ca trebuie sa schimbi multe ( in primul rand trebuie pus dispozitivul VVT si circuitul suplimentar pentru ulei + un alt ECU)inclusiv pistoanele pt. ca am impresia ca raportul de compresie este mai mare la noua versiune

acu' despre consum, daca vrei ponei in plus ( mai ales cu cuplu bun la rotatii mici) trebuie sa accepti si un consum un pic mai mare. 1.6 twinport ar fi fost mai bun daca bugetul nu permitea diesel...
Nonn
QUOTE(Iulian HondaFan)
ca sa il modifici cred ca trebuie sa schimbi multe ( in primul rand trebuie pus dispozitivul VVT si circuitul suplimentar pentru ulei + un alt ECU)inclusiv pistoanele pt. ca am impresia ca raportul de compresie este mai mare la noua versiune

acu' despre consum, daca vrei ponei in plus ( mai ales cu cuplu bun la rotatii mici) trebuie sa accepti si un consum un pic mai mare. 1.6 twinport ar fi fost mai bun daca bugetul nu permitea diesel...


Cred ca ai inteles gresit. Nu ne refeream la modificarea actualului motor in versiunea lui noua, era vorba de un simplu chip-tuning (chiar daca e mai putin eficient decat la un motor turbo) al carui rezultat ar fi 141CP si 199Nm fata de 170 orginali, deci ar fi cam la fel ca si motorul nou. Nici nu stiu, e posibil sa montezi ulterior VVT pe un motor? Nu e foarte complicat? Iar referitor la consum, eu as fi dispus sa suport mai mult pentru niste caluti in plus.
DragosV
Decat sa faci ce a zis Iulian acolo mai bine te lasi pagubas si iti pui cip.

nonn - daca iti pui chip consumul va scadea la acelasi stil de mers;
ubiku
QUOTE(Dragos39911)
Decat sa faci ce a zis Iulian acolo mai bine te lasi pagubas si iti pui cip.

nonn - daca iti pui chip consumul va scadea la acelasi stil de mers;


Imi explici si mie treaba asta te rog? smile.gif

Cum poate sa iti scada consumul daca scoti mai multi cai din motor? E cumva legat de faptul ca iti da cuplu mai mare la turatii mai joase?
Nonn
QUOTE(Dragos39911)
Decat sa faci ce a zis Iulian acolo mai bine te lasi pagubas si iti pui cip.

nonn - daca iti pui chip consumul va scadea la acelasi stil de mers;


Iti dai seama ca nu am de gand sa aplic solutia lui Iulian, daca imi permiteam asa ceva cumparam direct 2.0 Turbo. Chip-ul e solutia potrivita, chiar daca saltul in perfomante nu va fi asa de spectaculos. Oricum, 30Nm in plus nu sunt de refuzat. De ce zici ca va scadea consumul, si eu am auzit ceva de genul asta, dar nu cunosc explicatia.
DragosS
E relativ simplu.Cu o putere mai mare,iti trebuie mai putin timp ca sa ajungi de la viteza x la viteza y.Iar masina consuma multicel in momentul accelerarii sustinute.Deci daca dureaza mai putin sa accelerezi inseamna si o scadere a consumului.Dar asta presupune sa mergi relativ la fel si sa nu maresti media vitezei de deplasare odata cu chipul. biggrin.gif
Iulian HondaFan
chip tuning-ul nu creste puterea decat prin cresterea consumului. chipul modifica numai parametrii injectiei si, eventual, ai recircularii gazelor de ardere. nu poate schimba timingul valvelor, admisia si evacuarea sau raportul de compresie care sunt cele ce modifica parametrii arderii.

eficienta termica a motorului nu se schimba prin chip tuning decat daca ii scazi puterea/cuplul. cel mai simplu mod de modificare a eficientei termice este marirea admisiei de aer ( filtru, priza de aer, galerie de admisie mai mare) si a evacuarii ( schimbat galeria de evacuare, eliminat sau schimbat catalizatorul cu unul de flux mai mare si desigut tevaraia de evacuare).

Sa pui VVT e intr-adevar complicat pt. ca ai nevoie, afara de dispozitivul propriu-zis +/- arborele cu came cu totul, de un circuit aditional al uleiului care comanda modificarea pozitiei arborelui cu came + un nou ECU care sa coordoneze totul. cum spuneam daca noul motor are si alt raport de compresie va trebui sa inlocuiesti si pistoanele.
DragosS
Nu pot sa bag mana in foc pentru ca inca nu mi-am facut la propria masina,dar toti prietenii mei care au chip au chip mi-au zis ca nu au sesizat o crestere a consumului.Poate doar in primele cateva zile cand "testezi" noile performante ale masinii.
Iulian HondaFan
orice motor/masina are un domeniu de consum si de putere. cand conduci linistit nu folosesti poate nici un sfert din puterea maxima a motorului, deci consumul va fi mic. daca o forjezi va consuma mult. consumul asta minim e posibil sa creasca numai putin prin cresterea puterii totale a motorului.

motorul tinut in sarcina numai partial ( asta inseamna ca folosesti numai o fractie din cuplul maxim la orice turatie) va consuma, normal, mai putin. consumul creste numai daca tii motorul in sarcina ( deci accesezi cuplul maxim pe toata plaja de turatie). mai ales la aceeasi cilindree consumul in regim linistit nu ar trebui sa fie mult diferit.

problema e ca daca ai mai mult cuplu il vei si folosi mai mult ( mie unul mi-e greu sa ma abtin de la demaraje vioaie).
DragosS
Da,dar in Bucuresti nu sunt drumurile de acolo! biggrin.gif Si mie imi plac demarajele mai in forta dar nu poti sa le folosesti chiar la fiecare semofor.Plus ca in stilul asta chiar Tico ajunge sa consume enorm.
Nonn
In concluzie consumul va creste fiindca eu personal nu m-as putea abtine sa nu valorific cuplul marit. No problem! biggrin.gif O solutie completa ar cuprinde si schimbarea filtrului si a evacuarii, fara sa includem chestiile mai complicate (cred ca marirea galeriei de admisie intra in categoria asta). Corect? Acum, numai de-as gasi banii necesari! :pray:
Oare cat costa sa montezi un compresor? Si care ar fi castigul de putere? Iulian, te pricepi si la asa ceva? Macar teoretic daca poti sa ne explici. :wave:
Iulian HondaFan
de fapt o galerie de admisie variabila e mai usor de adaptat decat un sistem VVT si cu rezultate similare.

cel mai simplu este o galerie de admisie mai mare care ar imbunatati respiratia motorului la turatii mari dar ai ceva scadere de cuplu la turatii mici.

galeriile variabile au un circuit de rezistenta mare ( de regula niste tevi mai lungi si subtiri) pentru turatii mici ( amestecul carburant e mai omogen cu o admisie restrictiva) si un alt circuit cu tevi scurte si groase pentru turatii mari. niste valve electrice ar face schimbul la o anumita turatie de la admisie restrictiva la cea de turatie mari mai putin restrictiva.

compresorul e mai delicat. compresor inseamna si intercooler ( aerul trebuie racit inainte de intra in galeria de admisie pt.ca se incalzeste trecand prin turbina), alta galerie de admisie, circuit de depresurizare ( o valva care sa lase aerul sa scape odata ce atinge presiunea optima) si merge numai pana la un punct fara scaderea raportului de compresie . daca ai prea multa presiune de boost produci autoaprindere si distrugi motorul plus ca o sa tremure si o sa sune ca dracu'.

de fapt cred ca folosind blocul motor al vostru si niste pistoane mai scurte ai creste si cilindreea la 1.9-2l. 2.0T al GM are alezajul si cursa de 86mm fiecare, al vostru are alezajul 80.5 si cursa 88.5mm. deci folosind componente GM care sunt in mod sigur disponibile puteti face din 1.8-urile voastre aproape OPC-uri.

ABC-ul la tuningul motorului e:
1) filtru,
2) priza de aer,
3) chip,
4) evacuare,
5) galerie de admisie variabila
6) VVT/VTEC ori turbo ori ambele.

primii 3-4 pasi pot duce usor la 140-150CP. ultimii 2 probabil ca salta puterea la 200-250.

peste 150CP vei avea torque steer, transmisia s-ar putea sa fie suprasolicitata si oricum o sa aiba probleme sa puna pe asfalt toata puterea asa ca trebuie schimbat si diferentialul cu unul autoblocabil.


Hondele VTEC sunt asa de populare pt. tuneri in America pt. ca permit adaptarea unor turbine care practic dubleaza puterea acestor motoare ( unii au ajuns la 400CP de la un motor de 2litri). acu' cat tine un motor de asta e alta poveste ca si faptul ca fiind tot FWD nu se merita.
Nonn
Multam fain! Esti o adevarata enciclopedie ambulanta! Sper sa nu dispari si sa ne vaduvesti de cunostintele tale! biggrin.gif Cum de te-ai facut medic si nu ai ales o cariera in surubaritul masinilor?
DragosV
Consumul va SCADEA CLAR la ACELASI STIL DE MERS. Avand o putere mai mare motorul va cere mai putin la acelasi regim de mers. Deci - pastrand acelasi stil de condus, este posibila o reducere a consumului de carburant de pana la 10%.

Daca iti pui cip creste consumul doar daca o forjezi sa vezi ce poate.
Iulian HondaFan
nu face sens. daca mergi similar energia consumata de masina este similara. ca sa consumi mai putin in acest caz ar trebui ca modificarea facuta sa imbunateasca eficienta termica in motor. ceea ce chipul nu poate face decat in conjunctie cu ceva care sa schimbe datele arderii: admisie, distributie, evacuare, raport de compresie (daca va aduceti aminte fizica de a 10-a acolo randamentul pt. ciclul ideal Carnot = 1/raportul de compresie).

un 10% reducere la consum se obtine f. greu la nivelul motorului. singurul mod facil de a obtine asta e sa faci masina mai usoara si mai aerodinamica.

practic energia pt. o masina vine din benzina prin ardere. cea mai mare parte se pierde prin caldura (gazele de ardere, radiator, frane). energia mecanica si ea se pierde inertial inclusiv motor ( actionarea distributiei, pompa de ulei, de apa, alternator, compresor AC) si apoi transmisie.
Iulian HondaFan
o prezentare pe scurt a problemei:

http://www.auto-ware.com/combust_bytes/eng_sci.htm
DragosS
Citez de un alt forum:

In urma modificarii chipului, consumul mediu de combustibil se pastreaza, ba chiar poate scade cu 0,5-1,5l/100km. Intrebarea fireasca este cum maresti puterea, si consumul se pastreaza sau chiar scade !?! Simplu... presupunem doua vehicule V1 si V2 identice ca model si performante (teoretic). Vehiculul V2 are montat un CHIP, iar vehiculul V1 nu. Presupunem ca vehicul se deplaseaza cu o anumita viteza constanta si brusc decide sa accelereze de la punctul A la punctul B. Timpul necesar parcurgerii distantei AB este T1 in cazul motorului original nemodificat care are puterea P1. In cazul motorului modificat, de putere P2, cu P2>P1, timpul T2 necesar accelerarii intre aceleasi puncte A si B este mai scurt. Deci T2<T1. Cantitatea de combustibil injectata in primul caz este mai mica Q1xT1 dar injectia dureaza un timp mai lung. In al doilea caz cantitatea injectata este usor sporita Q2xT2 dar injectia dureaza un timp mai scurt. Consumurile de carburant in cele 2 cazuri sunt comparabile. In cazul cand autoturismul se deplaseaza in regim constant (viteza relativ constanta) sarcina motorului este identica in ambele cazuri, deci consumul este acelasi.
Iulian HondaFan
rationamentul de mai sus nu cred ca e corect. ma refer la prima parte.

masina care accelereaza mai incet va consuma mai putin. si numai la bun simt/experienta personala toata lumea e de acord cu enuntul: conduci linistit = consumi mai putin.

fizic vorbind ca sa accelerezi mai rapid unul din 2 corpuri cu aceeasi masa trebuie sa aplici o forta mai mare ( a=F/m, a=acceleratia, F=forta, M=masa). deci F2>F1. ambele forte se aplica pe aceeasi distanta. cum L=F x d (L=lucrul mecanic, d=distanta AB) rezulta ca L2>L1. lucrul mecanic este o forma de energie. deci energia consumata ca sa accelerezi mai repede este mai mare. fiind acelasi motor, fara alte modificari care sa ii creasca eficienta termica si in rest acelasi vehicul cu aceeasi transmisie, consumul va fi mai mare. de fapt autorul rationamentului recunoaste ca injectia de combustibil trebuie sa fie mai mare, dar speculeaza ca timpul fiind mai mic energia consumata ar fi mai mica. ceea ce e clar fals. din motivele expuse mai sus e imposibil ca energia consumata (=consumul de combustibil) sa fie mai mica per total, chiar daca timpul in care se consuma aceasta energie este mai mic.

consumul la viteza constanta este in mare acelasi daca e vorba de acelasi motor ( unul cu chip si altul fara) pe aceeasi masina. daca insa unul este un V6 de 3.0l si altul un 4 cil de 2.0L motorul mai mic va consuma un pic mai putin la viteze mai mici si doar la viteze mai mari exista sansa ca V6-le sa consume similar sau mai putin chiar.

asta se intampla pt. ca fiecare motor are eficiente termice diferite la turatii diferite si sarcini diferite. in sarcina maxima ( acceleratie cu pedala la podea sau la viteza la care rezistenta la inaintare este egala cu puterea motorului la turatia respectiva) optimul de consum este la turatia de cuplu maxim. motorul mai mic va fi mai eficient decat cel mai mare pe un vehicul mai usor sau ( daca e vorba de un vehicul de masa egala) la viteze mai mici. cel mare va fi mai eficient pe un vehicul mai greu sau la viteze mai mari.
DragosV
Iulian daca facem teorie ne doare capul pe toti. Iti spun eu ca am multi prieteni care cu cip scot consumuri care erau imposibile inainte de cip. Nu mai conteaza explicatie, conteaza rezultatul. In Romania cip-tuningul a prins foarte bine si multa lume are pe masina. Toti au consumuri mai mici.
Iulian HondaFan
chip tuning pentru consum se poate dar atunci mai pierzi din putere/cuplu. sa castigi si una si alta imi vine greu sa cred.

in general producatorii aleg programele care ofera consum mai bun, solicitare mai redusa a motorului si emisii scazute in dauna performantei. cerintele de emisis pot duce la compromiterea atat aperfornmantelor cat si a consumului, deci aici se poate ciupi ceva.

chipurile after-market normal se axeaza pe performanta si vor face in principal cresterea injectiei si schimbarea timingului scanteii de la bujie. cel putin la tipul de motor de care vorbim (DOHC aspirat).

daca ar fi vorba de VVT/VTEC ai putea concepe o schimbarea a timingului valvelor, dar si acolo producatorii testeaza si tuneaza functionarea VVT/VTEC astfel incat sa obtina eficienta cea mai buna, deci ar fi greu sa obtii cresterea atat a performantelor cat si a eficientei termice.

la turbo prin chip-tuning se face in speciala cresterea eficientei volumetrice dar automat mai mult aer inseamna si mai multa benzina daca vrei mai multa putere...

http://europeancarweb.com/tech/0507ec_chip/

ai niste link-uri?
DragosS
Iulian,rationamentul este corect.Se considera ca o masina are cip si una nu.Ambele merg la momentul T1 cu 50km/h.Ambele vor sa accelereze pana la viteza de 100km/h cat mai repede.Sa zicem cu acceleratia la podea.Oricum nu conteaza modul in care accelereaza atata timp cat este similar.Ideea este ca masina cu chip ajunge la 100km/h mult mai repede.

Consumul la viteza constanta este mai mare la un 3.0 V6 decat un 2.0,dar in cazul unui chip diferenta nu este asa mare.Capacitatea motorului ramane aceeasi.

Eu nu zic neaparat ca dupa chip consumul va scadea,desi se poate.De fapt eu cred ca acest consum tine foarte mult de stilul de mers al soferului in general.Zic doar ca dupa chip consumul cred ca se va situa intr-o marja de +/- 5% fata de consumul initial.
Iulian HondaFan
de acord cu marja de 5% dar e mai degraba +, decat minus.

daca citesti linkul din postul meu precedent... vezi in pagina2 graficul pt. M5-ul ala. acolo vezi ca la A/F ratio ( raportul aer combustibil) baietii merg clar pe un raport mai mic ( asta inseamna deci mai mult combustibil injectat in cilindru la toate turatiile, i.e. consum mai mare).
Iulian HondaFan
si asta e f. bun:

http://www.tuning.wanadoo.co.uk/index.htm
DragosS
Uite ce am gasit eu ca se modifica:

- marirea presiunii de supraalimentare (PEAK OVERBOOST) cu circa 200-400 mbar

- concomitent cu sporirea cantitatii injectate cu circa 8-10mg/H pe curba de acceleratie

- avansarea momentului inceputului injectiei, data fiind cantitatea sporita injectata

Oricum chipul este mult mai eficient la motoarele supraalimentate.La cele aspirate castigul este mai mic.
Constantin50337
salut,
daca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi ,ca vad ca aici poti afla mai multe lucruri decat la reprezentante. Incep prin a spune ca nu am nici cea mai mica experienta ca sofer (carnet de 3 luni) , nu sunt pasionat de viteza (pt mine mai important acum este design-ul si consumul ).
Dilema mea este ca veau sa-mi cumpar o masina si oscilez intre Seat Ibiza (1,4 benzina, AC, geamuri electrice f/s,vopsea,ABS) CIP 10800 ; Seat Cordoba (1,4 benzina , aceleasi dotari) CIP 11200 si Opel Astra (1.4L 16V 90CP ESSENTIA + AC + metalizat) CIP 12.000.
La Opel Di-bas am vazut un discount de 1.190 la DDP . Pretul Cip acolo este de 11.090 euro (la modelul 1.4L 16V 90CP ESSENTIA). Poate sa ma lamureasca cineva daca acet pret include deja discountul sau acest discount se aplica la pretul DDP (adica ar ajunge 13.308 DDP - 1.190 discount = 12.118 DDP ???). Daca este asa eu asi inclina spre Opel Astra.Daca ma poate ajutra cineva in aceasta problema si in cea privind unul din modelele pe care le recomandati. Precizez ca vreau sa-l iau in leasing avand un avans de 4300 euro.Astept cu nerabdare raspunsurile. Multumesc anticipat.
DragosV
Pai reducerea este de 600 de euro iar restul pana la 1.190 o obtii daca (virgula) comanzi unele pachete de optiuni (ceea ce includ este mai scump luat separat decat la pachet si ei considera asta reducere). Insa peste ceea ce ofera ei ca discount oficial la opel se mai poate negocia si se poate obtine un pret mai bun obtinand discount mai mare.

Eu zic sa te duci la dealer si sa la zici "am pretul de 11200 CIP la seat cordoba cu ce optiuni vreau eu, stiu ca Astra merita mai mult si eu as vrea mai mult asa ca vreau sa stiu care este pretul cel mai bun pe care puteti sa mi-l oferiti pentru dotarea asta ca sa pot inclina spre Astra". Cred ca ai prins ideea. Astfel poti obtine un pret mai bun decat cel oficial.

P.S. Daca te intereseaza eu iti pot da un numar de telefon de la cineva de la di-bas caruia sa ii spui ca vii din partea mea si poate iesi bine! Daca esti interesat da-mi un PM!
Constantin50337
mersi mult. Ti-am scris pe pm . Daca mai are cineva vreun sfat il ascult cu mare atentie . Multumesc.
DragosS
Cu toate ca am avut Ibiza, iti recoman cu caldura Opel Astra.Este cu totul alta masina.Ca sa nu mai zic de faptul ca face parte dintr-o clasa superioara Ibizei.Astra este din aceeasi clasa cu Leon.Dar acesta este o masina la sfarsit de cariera,pe cand Astra este o masina noua.
DanC
QUOTE(Constantin50337)
mersi mult. Ti-am scris pe pm . Daca mai are cineva vreun sfat il ascult cu mare atentie . Multumesc.


Eu mi-am comandat Astra acum vre-o 3 saptamani. Atunci (si cred ca sii acum) Opel avea discount de 1.000 EUR CIP (la unii dealeri ex. Di-Bas au promovat 1.190 DDP caree e acelasi lucru dar pare probabil mai mult :smile.gif. In afara de asta am mai primit un 5% discount (asta era politica delerului din Bacau nu stiu daca o fi fost si prin alte parti) si peste toate astea am mai scos eu vreo 130 de EUR la CIP (ca sa se rotunjeasca suma). Ideea este ca poti trage de ei sa obtii pret mult sub cele de lista. Cat priveste ce masina sa alegi (desi inca nu mi-a venit masina) eu zic ca e cea mai buna alegere pe care o poti face, eu m-am chinuit 3 luni sa iau o decizie si zic ca am facut-o bine, singura alternativa ar mai fi fost poate o Mazda 3 daar nu ma tineau banii ...
Constantin50337
Am vb la DiBas si mi s-a spus ca incepand de azi a venit noua promotie cu discount de 1250 euro la DDP . Problema este insa alta acum.Nu se mai poate comanda si nici nu ar mai fi in stoc din cele pe 2005(modelul pe care-l doresc eu).Tocmai le venisera specificatiile pentru 2006 cu noile pachete si preturi .Mi-au spus sa revin peste o saptamna , doua cand vor putea comunica noile preturi pt 2006.Mi-au facut o calculatie pt preturile din 2005 dar care nu reprezinta nimica pt ca nu se mai poate comanda.O sa astept sa vad care sunt noile preturi.
Ovidiu41654
Eu am sunat ieri la DiBas si mi-au spus sa revin la inceputul lui august pentru a face o configuratie si a vedea preturile. Mi-au spus ca pot fi ceva modificari la pachetele optionale si la preturi, deci vom vedea atunci. Inca nu m-am hotarat intre Astra cu 5 usi si Astra Caravan si de asemena ma mai gandesc la motorizare. Vreau sa vad intre benzina 1.6 105 CP cutie manuala (am cam renuntat la ideea de easytronic) si diesel 1.7 CDTi 100 CP, cum se conduc fiecare. Eu am condus si un diesel SDI si un benzinar dar cam rupt. Imi place la dieselul pe care l-am condus modul in care se comporta pedalele, cum cupleaza ambreiajul, chiar daca se infige putin mai greu dar la condus e super. La benzinar, mi-a trebuit un timp de acomodare trecand de la diesel, cu pedalele si modul de cuplaj ambreiaj-acceleratie.
Voi ce ziceti?
ubiku
Bucuresti este acum plin de Opel Astra si cred ca 80% sau mai mult sunt 1.7CDTI. Asta cu toate ca in teste motorul este tavalit bine. Daca as avea de ales acum intre cele doua motoare as luat CDTI-ul, pentru ca la putere tot aia e, nici unul nu o sa fie sportiv, dar macar 1.7-le o sa pape mai putin la pompa...

Btw, am facut azi niste teste "dinamice" biggrin.gif cu AC oprit, si chiar se simte sporul de putere. Scartz-ul din a-2a este mult mai pronuntat! Marfaaa!

In alta ordine de idei, prietenul cu Focus si-a facut un dyno test ieri si i-au iesit 108 cai (avea stock 101), castigul venind din evacuarea full sport. Sincer nu mi se pare ca merita pretul (~24mil full Borla), dar in fine. O sa-si puna saptamana care urmeaza si un "UniChip", adica box tuning, si sa vedem ce iese. O sa postez cum mai aflu ceva. Un dyno test costa 25E daca va grabiti putin.
DragosS
Unde ai gasit dyno cu 25E?

Cat despre masina prietenului tau mi se pare destul de mult cat a dat el.Banuiesc ca sunetul este superb totusi nu?Daca isi pune power-box va mai castiga cam 10 cai,dar dezavantajul la power-box este ca nu obtii o valoare fixa.

Va pregatesc si eu o mica surpriza in maxim 2 saptamani.Dragos39911 cred ca banuieste ce! blush.gif
Andrei Suzuki
Ceva legat cumva de Aspad cumva? biggrin.gif blush.gif Just askin'...
ubiku
QUOTE(DragosS)
Unde ai gasit dyno cu 25E?


http://www.mastertuner.ro/
Ovidiu41654
De ce e tavalit 1.7 CDTi? Cine face motorul asta pentru Opel? De asemenea benzinarul de 1.6 105 CP cine in produce?
DPDV al condusului as fi vrut sa stiu care e mai confortabil, diesle sau benzina?
ubiku
QUOTE(Ovidiu41654)
De ce e tavalit 1.7 CDTi? Cine face motorul asta pentru Opel? De asemenea benzinarul de 1.6 105 CP cine in produce?
DPDV al condusului as fi vrut sa stiu care e mai confortabil, diesle sau benzina?


In review-urile pe care le-am citit Astra pierde multe puncte din cauza motorului (1.7CDTI vs diesel-urile concurentei). Cuvintele care l-am vazut folosite de mai multe ori sunt "nerafinat" si "lenes". Totusi poate sa fie bullshit si ceea ce conteaza in final este parerea ta la test drive pentru ca in articole se pot scrie multe si marunte.

Despre origine iti zic din auzite: CDTI este luat de la Alfa Romeo, common rail de generatie noua; este un salt destul de maricel fara de DTI-urile vechi de la Opel. Benzinarul este de origine Opel, si este o modificare a motoarelor vechi Ecotech (au adaugat smecheria aia cu recircularea gazelor de evacuare care cica scade consumul -> twinport).

Mai confortabila mi s-ar parea versiune de 1.6 + easytronic, dar daca te-ai razgandit...
DragosS
1,7CDTI nu este luat de la Alfa.Numai 1,9CDTI este luat de la italieni.Motorul de 1,7 este un motor ceva mai vechi,conceput de Isuzu in parteneriat cu Opel.

@Andrei:Nu este legat de ASPAD dar are legatura cu acelasi subiect! biggrin.gif
Andrei Suzuki
Ma gandeam eu.Nu de alta,dar ceea ce vrei tu sa faci e cel mai rentabil la diesel-e.
Multa bafta!
DragosS
Mersi!O sa va spun cum se comporta dupa!
Ovidiu41654
Posesori de Astra H 1.6 16V 105 CP, daca exista, pot spune ce consumuri au obtinut in oras si in afara?
DragosV
- 1.7 CDTI e facut de Isuzu si e tot de generatie noua; doar 1.9 CDTI e luat de la FIAT; 1.6 e facut de opel si acuma e dat si la Alfa Romeo in aceiasi varianta;
- DragosS si eu ma gandesc dar vreau sa mai stau un pic; ininte vreau sa fac niste teste cu voinea cu beltronic-ul sa vad exact cum influenteaza sport-ul;
- am mai zis la AC pierzi putere clar; cu cat ai mai putina putere cu atat pierzi mai multa;
- dintre 1.6 si 1.7 CDTI as merge pe CDTI pentru consum si reprize o idee mai bune;

Legat de masina mea totul este super OK; consumul in 5700 de km este de 7.5; afara mereu sub 6 iar in oras cel mai nou consum care m-a uimit si pe mine a fost in 350 km 7.1%;
DragosS
Cam asa am si eu consumul mediu in 8600km:7,6l/100km.In oras am scos consumuri intre 7,2 si 8,3-8,4.Depinde cel mai mult de trafic.
DanC
QUOTE(Ovidiu41654)
Posesori de Astra H 1.6 16V 105 CP, daca exista, pot spune ce consumuri au obtinut in oras si in afara?


asta m-ar interesa pe mine, pt. ca imediat dupa ce vine masina plec pe afara intr-un voiaj de vre-o 3.500 km wink.gif
io50855
Cateva nelamuriri :
A avut cineva ocazia sa testeze quickheat-ul? Cat e de eficient?
Ce presupune pachetul de drumuri grele de la Astra?

Si cateva observatii : am avut la drivetestul opel un 1.7cdti 100cp elegance. Am fost placut impresionat de cum tragea motorul si oripilat de zgomot , de vibratii si de consum (9l/100 in conditiile in care nu prea am tras de ea) Cred ca o alegere mai buna ar fi in cazul asta noul 1.3 cdti care are si cutie cu 6 trepte standard, distributie pe lant maintenance-free si performate aproape de motorul de 1.6 pe benzina.
MatriXx
Dupa o lunga perioada de timp am revenit si eu cu primele poze:



Perioada de asteptare a fost mult mai lunga decat cea initiala (aprox. 3 sapt), dar in final masina a sosit joia trecuta (7.07.05).

In week-end am facut un drum pana la Rm Valcea sa-i fac rodajul smile.gif

Pe Bucuresti-Piteshti dus-intors vit. medie 160 KM/h la 2900 rpm, consum 7.8-8.0 cu clima la 21-22 grade C.

Consum mediu pe 650 KM (80% extraurban) 8.0.

Masina se comporta excelent, in depasiri trage f bine, iar Cruise-control-ul mi-a fost de mare ajutor pe autostrada wink.gif

O sa mai revin cu impresii pe parcurs
DragosV
Foarte frumoasa masina - s-o stapanesti santos!

Consumul o sa mai scada ca asa am avut si eu la inceput si acuma am in jur de 7.5 in oras nu afara. Cruise controlul mi s-a parut si mie excelent.
Ai performante aproape similare cu 1.8 pe benzina.

Legat de quick heat - fiindca si pritenul meu cel mai bun are astra (fara quick heat) si eu am cu, pot zice ca e diferenta mare de timp intre noi pana baga aer cald. Eu l-am pus in calcul de cum l-am vazut, ca iarna mor de frig 10 min in masina.
Si tot prietenul meu are 1.7 CDTI de 100 si are consum in oras in jur de 7 cu plus sau minus. Poate nu ai fost obisnuit cu masina si de aia ai scos 9. Cand am mers si eu cu cele de test drive am scos 10 la cea de 80 de cai dar am si tras de ea.
Andrei Suzuki
@Matrixx: Cred ca m-am indragostit,cred ca da,da,da... biggrin.gif
Man,super masina.Mi se pare mai misto decat varianta cu 5 usi (fara suparare Dragos,Nonn si Ubiku smile.gif ).
2 intrebari am: -cum stai in spate?Adica ai loc..sau e inghesuit?
-sistemul audio cum ti se pare?

Hai sa-ti traiasca masina!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.