Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru outback diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
vlademir
In cateva zile voi deveni proprietarul unui SOD, full option. Deschid acest topic pentru dat cu parerea despre aceasta masina, in speranta ca mai exista proprietari de astfel de scule. Nu deschid topic la "Totul despre masina mea" pentru ca doresc ca discutia sa aiba caracter general pe model iar nu particular.
Valentin35722
Felicitari! Asteptam cu interes primele impresii.
G e o r g e
felicitari, te asteptam cu impresii de la bord
vlademir
In avanpremiera, cateva informatii, unii ar spune neesentiale dar eu spun ca te ajuta sa iti transfere o stare de bine....

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_%28name%29
G e o r g e
glumesti , nu ?
vlademir
Imi aduc aminte ca pe forumul Toyota, cand am inceput sa particip, batea un vant de stepa teribil. Acum e destul de aglomerat. Prevad ca si aici se va anima atmosfera in curand asa ca am pus linkul respectiv mai mult ca sa incit vizitatorii care ajung intamplator pe aici atrasi binenteles de cuvantul diesel. Dar ma voi abtine pe viitor...
G e o r g e
gresit . exista persoane care iubesc marca asta . cum as fi eu . ce m-a deranjat este altceva , dar treaca .

PS : observa stema marcii si dispunerea constelatiei pe cer , o sa vezi similitudini
vlademir
Le-am observat, mai trebuie sa le vad si in realitate.
Se poate gasi pe internet, eu nu am gasit, ceva despre regimul de rodaj al motorului asta? Parca nu am rabdare pana pun mana pe manual.
G e o r g e
la subaru rodajul la benzina era asa (nu stiu diesel ca n-am avut de'a face cu ele pana acum la subaru):

nu se depaseste 2/3 din turatia maxima
nu se accelereaza brusc
nu se franeaza brusc
nu se merge constant !
si la 1000 mile (2000km , sau 5000 km depinde de model) se schimba uleiul si filtrul ulei.
vlademir
Bun, eu imediat cum o iau am de facut un drum la Tulcea. Cred ca voi evita autostrada, spre stupoarea celorlalti membri ai grupului smile.gif. Cre ca varianta fara autostrada are si valente offroad asa ca impusc doi iepuri o data...
Colonelu'
Vlademire, eu stau cu sufletul la gura asteptatnd sa ne spui impresii dupa ce te plimbi cu Subaru diesel, facand comparatie cu Avensis diesel, care are aceeasi capacitate cilindrica si aceleasi dimensiuni la cilindri: 86 x 86.
Tare ma bate si pe mine gandul dupa un Subaru, dar daca ar fi sa imi iau un Legy sau OBK, parca as astepta pana se schimba modelul (probabil la anul) sau cel putin pana apare cutia in 6 tr.
vlademir
Subaru are 150 de cai fata de 116 cat avea Totosu, AWD-ul si, binenteles, fo'10.000 de euro mai mult blink.gif . Din test drive pot sa iti spun doar ca nu pare mai mare decat Avensisul desi de pe hartie asa rezultă iar la spatiul interior parca e mai mica, dar poate fi doar o prima parere eronata.
Colonelu'
Am crezut ca la Avensis ai motorul de dupa face-lift, adica cel de 126 caluti, dar nu-i nimic e buna oricum o comparatie de facut.
Referitor la spatiul interior, Avensis e clar mai mare. Regleaza scaunul soferului in pozitia ta de condus si apoi urca-te in spate si ai sa vezi diferenta. Diferentele pe care cred ca o sa le sesizezi vor fi insa de natura condusului.
Dar ... cel mai bine e sa asteptam sa ne spui chiar tu ce ai sesizat in comparatie.

vlademir
Pe sâmbăta viitoare spre seara, atunci. O voi fâțâii prin oraș cât se poate.
Valentin35722
QUOTE (vlademir @ Jul 18 2008, 05:24 AM) *
Pe sâmbăta viitoare spre seara, atunci. O voi fâțâii prin oraș cât se poate.


???
vlademir
Scuze, am ramas fara net acasa, la munca sunt cocosat pentru ca vreau sa plec in Hateg si tre sa termin treaba...
Pe scurt, dar voi reveni.
Bile albe: demaraj teribil mai ales la viteze mari, o stabiitate mai mare in curbe, mai silentios in habitaclu (desi nu credeam ca se poate peste Avensis), un mic zgomot de masina de curse la inceputul demarajului (un brrrr) care iti da sentiment ca esti Mika Hakinnen, denivelarile le filtreaza mai bine (prietenii din masina imi spuneau ca de acum voi intreba mirat: sunt strazi proaste in Romania?), un bord un pic mai elegant.
Bile negre: si-au bagat picioarele in optionalele pentru Romania, desi ai buton de auxiliar/ipod de ex, nu ai si priza respectiva, nu are senzor de ploaie, oglinzile par a fi un pic cam mici, poate nu m-am obisnuit eu. Nu intra in marsarier deseori, tre sa bagi a-ntaia un pic si abia apoi, intr-a-ntaia se intra cu mic clac oarecum deranjant pentru ca iti da senzatia ca fortezi cutia si acelasi clac (va place de termenii mei tehnici?) se simte/aude si la intrarea intr-a doua. Cand e soare puternic, afisajul alb pe negru de la cas si aer cond tinde sa nu se mai observe.
Dupa ce revin din Hateg, 20 de km de teren accidentat, mai povestim.
Pentru ca m-au intrebat mai multi, raspund si aici: nu-mi plac jeepurile! Daca pot face pe teren accidentat cu Subie ceea ce fac cu un jeep, il prefer pe Subie care nu agreseaza ca dimensiuni in oras.
bogdaro
Salutare...ma bag si eu in vorba aici. Am achizitionat de circa o luna un Subaru Legacy Diesel. Masina este deosebita intr-adevar.
Sa vedeti numai cate capete se intorc pe strada biggrin.gif. Priza de aer de pe capota e principala responsabila biggrin.gif

Despre cum merge nu am inca ce sa reprosez. Senzatia initiala este ca se conduce ca o benzina. Cutia de viteze ar fi principala responsabila pentru asta. Treptele sunt etajate lung (din acest motiv nici nu are 6 trepte - nu-i trebuie). Ca sa va dau un exemplu, la 80 km/h masina are in treapta a 3-a circa 2500 rot/min. Si spectacolul de aici incepe...motorul trage de la 2500 de zici ca a innebunit...parca e alta masina. Interiorul este deosebit si bine finisat. Intr-adevar daca este soare puternic, afisajul de la CD si comp de bord nu prea se mai vad...dar noaptea arata spectaculos pe combinatia de rosu cu alb.

Exista bineinteles si un lucru deosebit de enervant care sper sa dispara cu timpul...cutia se incapataneaza sa intre in marsarier. Aproape de fiecare data trebuie mai intai bagata in prima treapta si apoi in marsarier; chiar si asa cand intra in viteza, face cu un clanc de toata frumusetea. Am sunat la Subaru si mi s-a spus ca e din cauza tractiunii integrale si a faptului ca masina e noua. Vom vedea cum se va comporta mai tarziu.

Alta problemuta cam de toata jena avand in vedere ca masina a fost 28k este ca volanul nu este fixat tocmai drept. Cu alte cuvinte cand masina merge perfect drept el este putin rotit spre stanga...la revizie o sa le zic baietilor despre lucrul asta.

Ca sa sintetizez:

Numeroase bile albe pentru:
- antifonarea interiorului (e liniste in masina chiar daca e diesel si esti la 3k de ture)
- geamurile fara ramuri - e imposibil sa nu le iubesti
- cuplul de la 2500 in sus
- awd-ul...desi nu am avut ocazia sa-l testez
- grila de pe capota

Bile negre:
- marsarierul cutiei de viteze...sad.gif(
- jantele alea de 17 nu prea se potrivesc la drumurile noastre...ele arata senzational dar vai de spatele meu la denivelari si gropi biggrin.gif
- volanul putin stramb
- consumul de 11 e cam departe de cel de 7 anuntat de producator...dar masina e noua asa ca mai astept aici



vlademir
Dupa 3700 km facuti intr-o luna, pot spune ca a disparut problema cu zgomotul la intrarea intr-a ntaia si a doua. S-au remediat problemele din mers, de fapt s-au rodat. Trapa face toti banii, mai ales la munte. Pe drumuri desfundate esti in largul tau, te cocoti oriunde, parchezi unde vrei. Un drum forestier pe care il strabateam in 2 ore acum l-am facut in 40 de minute. Pielea de pe scaune nu se incalzeste la soare atat de tare cat ma asteptam iar tinuta de drum este exemplara. Motorul e puternic, cu masina incarcata la refuz cu bagaje si 5 oameni tragea ca un taur si alerga de parca eram doar eu. Pilotul automat e foarte util, consumul mediu scade imediat. Consumul mediu a pornit de la 7,8 si a ajuns la 6,8 iar in Bucurestiul de azi dimineata in care am facut 6 km intr-o ora a avut un consum de 12, rezonabil zic eu la o aglomeratie nemaintalnita pana acum.
Sta foarte, foarte bine in curbe si nu am remarcat doar eu, ci si pasagerii-soferi din dreapta si soferii din spatele meu. Pe drum accidentat balansul e mai puternic pentru cei din spate, in fata nu se simte aproape nimic. Oricum singura grija este sa nu dai cu capul de plafon.
Accelerarile, la orice viteza, te baga in scaun, simti efectiv cum pleaca de sub tine.
Intre 1800 si 2000 de turatii doar face acel brrruuuum de raliu care iti da o senzatie de bine si de putere la indemana.
Prin tara nu prea stie lumea de Subaru, in afara de cativa mecanici si fanatici ai masinilor, unul dintre acestia nici nu mi-a mai cerut voie, i-a dat cheie si a tulit-o intr-un test drive de unde a venit marcat. A comparat-o la tinuta de drum si motor cu CLK-ul. Ma rog, eu nu am condus CLK.
Va mai tin la curent.
vlademir
Doua poze cu incarcatura suportata si cu o secventa de drum spre Poiana Pelegii.
Mircea104901
De problema cu marsarierul nu vei scapa, si asta pt ca cei de la Subaru nu nu au pus pinion de sincronizare pentru marsarier. Trebuie sa recunosc ca si acum ma enerveaza marsarierul.

O mica specificare vis-a-vis de diferentialul lsd spate existent pe Forester(penultimul model), si, cred, si pe Outback: se pare ca este Torsen si nu cu cuplaj visco. Ma mir ca cei de la Subaru nu spun nimic despre asta, in timp ce altii fac mare caz ca au si ei unul pe masina si se numeste quattro teehee.gif
Am dedus ca este Torsen pt ca am intrebat mecanicul la revizie ce diferential am pe spate. Si s-a dus si s-a uitat in manualul de reparatii si mi-a zis ca nu e ca la Impreza cu lichid visco, nici deschis ca la modelele vechi, ci e unul cu roti dintate mai mari cu niste melci peste, si alte rotite, deci, cu alte cuvinte Torsen.
Mi-a zis ca pana acum nu a desfacut nici unul , ca nu au fost probleme.
Zetics
Sorry pentru off-topic, vreau doar o lamurire: Foresterul vechi are LSD(sau torsen, whatever) pe spate??? Eu stiam ca doar central, si atat! Sau difera in functie de echipare / motorizare? (Eu modelul cel mai eftinache, 2.0 benzina).


Cu marsarierul si mie imi face uneori probleme, dar practic toate masinile pe care le-am avut pana acum faceau cam la fel, asa ca nu ma mai deranjeaza. Daca nu intra, dau drumul putin la ambreiaj si incerc din nou.
Mircea104901
QUOTE (Zetics @ Aug 29 2008, 04:59 AM) *
Sorry pentru off-topic, vreau doar o lamurire: Foresterul vechi are LSD(sau torsen, whatever) pe spate??? Eu stiam ca doar central, si atat! Sau difera in functie de echipare / motorizare? (Eu modelul cel mai eftinache, 2.0 benzina).


daca ai din 2007 sau 2008, sigur are diferential LSD si pe spate. Asta e un lucru foarte important, si, practic asta il diferentiaza fata de toate celelalte suv-uri din categorie, care se folosesc de electronica sa emuleze comportamentul LSD-ului. De-aia e Foresterul mult superior celorlalti competitori pe zapada, teren noroios, etc.
Electronica franeaza diferentiat fiecare roata in momentul pierderii aderentei, pana cand se incalzesc discurile prea tare. In acel moment, electronica "ia o pauza" pentru a se raci discurile, si masinile raman impotmolite. Foresterul merge mai departe. Asa s-a intamplat atunci cand Touareg-ul a ramas in zapada si Forester-ul a continuat drumul in testul celor de la Antena 1 de la Poiana Brasov parca. Bine, cei de la VW au spus ca Touareg-ul nu a avut cauciucuri de zapada whistling.gif teehee.gif
Mircea104901
Off-roaderele serioase au LSD pe spate cu optiune de blocaj. Ideal pt off-road e sa ai blocabile pe ambele punti plus centralul (ca la G-Klasse).
Majoritatea suv-urilor de pe piata au un singur diferential pentru transferul intre punti, eventual si blocabil - cel central. Pe fata si spate sunt deschise, sarcina distribuirii intre stanga si dreapta pe fiecare punte revenind electronicii prin ABS. Din cauza asta nu sunt agreate(sa nu zic suportate) de pasionatii de offroad. Electronica nu va suplini niciodata in conditii grele un diferential mecanic.
Zetics
Sunt incantat atunci! thumbsup.gif

Deci daca am inteles bine: in situatia in care am ambele roti din fata si o roata din spate pe gheata cea mai a dracului din lume, dar ultima roata pe uscat, eu ar trebui sa pot misca masina?
vlademir
Intentionezi sa verifici autostrazile din Alaska?
Colonelu'
QUOTE (Zetics @ Aug 29 2008, 05:17 PM) *
Sunt incantat atunci! thumbsup.gif

Deci daca am inteles bine: in situatia in care am ambele roti din fata si o roata din spate pe gheata cea mai a dracului din lume, dar ultima roata pe uscat, eu ar trebui sa pot misca masina?

Vezi ca am deschis un topic unde am postat niste link-uri de pe youtube unde iti arata cum Subaru se poate deplasa mai departe atunci cand are tractiune doar pe o singura roata.
Zetics
Nu gasesc acele linkuri, dar daca este vorba de filmuletele Subaru vs others...sau ceva de genul asta, le-am vazut. Atat doar, ca eu credeam ca acel Forester are electronicaraie pe el, gen ESP, ceea ce eu n-am.
Colonelu'
Uite aici filmul de care ziceam:

http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE...feature=related
vlademir
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 29 2008, 02:44 PM) *
Off-roaderele serioase au LSD pe spate cu optiune de blocaj. Ideal pt off-road e sa ai blocabile pe ambele punti plus centralul (ca la G-Klasse).
Majoritatea suv-urilor de pe piata au un singur diferential pentru transferul intre punti, eventual si blocabil - cel central. Pe fata si spate sunt deschise, sarcina distribuirii intre stanga si dreapta pe fiecare punte revenind electronicii prin ABS. Din cauza asta nu sunt agreate(sa nu zic suportate) de pasionatii de offroad. Electronica nu va suplini niciodata in conditii grele un diferential mecanic.

IN fisa de prezentare scrie la tip tractiune integrala - LSD Diferential central cu vasco-cuplaj (alunecare limitata).
Watcher
CATEVA PRECIZARI pentru corectitudine:

Off roaderele serioase nu au LSDuri.Deloc.
Au diferentiale blocabile 100% manual.

Unele offroadere adevarate (patrol, land cruiser, wrangler - mai vechi dar tot 'adevarate') nici nu au diferential central, ci doar cutie de transfer.
Este vorba despre toate offroaderele care au maneta aceea mica cu 2H, 4H, 4L.

Cele 3 blocante de la Gklasse (si poti sa iti pui singur pe orice masina) sigur ca sunt misto, dar nu e totul atat de roz, adica se merge cu toate blocate numai la deal si in linie dreapta. Exista multe probleme care pot aparea daca nu respecti aceasta regula: de la banala rasucire cand cobori (!) ca vine spatele inaintea ta pana la ruperea planetarelor.

ABSul nu functioneaza la offroaderele serioase fara diferential central!

Corecta observatia ca electronica sux comparata cu mecanica, dar chestiile care fac un offroader adevarat sunt mult mai multe decat al 2lea blocant.
Reductorul e foarte important, barile rigide, cursa suspensiei, garda la sol.


Colonelu'
Vlademir, daca ar fi sa compari Avensis-ul diesel cu OBK diesel, care ar fi diferentele pe care le-ai simtit si care te-ar face sa inclini balanta in favoarea uneia dintre ele?

Multumesc.
Mircea104901
QUOTE (Watcher @ Sep 2 2008, 11:08 AM) *
CATEVA PRECIZARI pentru corectitudine:

Off roaderele serioase nu au LSDuri.Deloc.
Au diferentiale blocabile 100% manual.

Unele offroadere adevarate (patrol, land cruiser, wrangler - mai vechi dar tot 'adevarate') nici nu au diferential central, ci doar cutie de transfer.
Este vorba despre toate offroaderele care au maneta aceea mica cu 2H, 4H, 4L.


Hmmm. Torsenul ce fel de diferential e? Probabil ca unele offroad-ere au diferentiale deschise cu optiune de blocaj, dar asta numai din motive de costuri. Nu cred ca vreun offroad-erist nu si-ar dori sa aiba macar un torsen blocabil. Poate doar rock-climber-ii, unde se blocheaza toata transmisia. Off-road inseamna si un camp mlastinos, in care nu te scufunzi de tot cu masina, ci numai 5-10 cm. Pe un astfel de camp, nu cred ca este vreo masina mai capabila (stock) si mai controlabila decat Forester-ul. Si asta datorita transmisiei. Pentru diferite tipuri de teren, exista diferite tipuri de transmisii. si garzi la sol. si cauciucuri. si suspensii. ninja.gif teehee.gif
vlademir
In primul rand, siguranta in curbe. Diferenta e mare (din motive evidente). Ar mai fi si alte consideratii dar tin de caii putere, mai multi la OBK, eu mergand doar cu 116 cai de la Avensis.
In al doilea rand, comporttamentul pe drum forestier mancat de ploi este clar superior ( de fapt, nu exista comparatie). Cum eu umblu destul de des unde mi se nazare, fara a tine cont de starea drumurilor neaparat, acest fapt m-a facut sa aleg OBK-ul.
Apoi, trapa. E ceva mai special pentru mine, poate altii ar spune ca e ori copilarie ori fitza. Prima varianta ar fi mai buna, am ramas un copil mare.

Si, in ultimul rand, consumul. Apropiat de Avensis dar 4X4, ceea ce e o realizare.
Sper sa iti fi raspuns complet si la ce ai intrebat, imi cer scuze daca asteptai mai multe "senzatii" tehnice, sunt umanist de formatie.
M A R I A N
Eu nu stiam ca are o capacitate atat de mare de incarcare a portbagajului, pe site scrie ceva de 460 l.

Ai spus ca ati mers 5 persoane in masina. Cei care stateau in spate sunt persoane inalte? Cea din mijloc statea comod? Ai mai mult loc in spate decat in Avensis?

Au eliminat cei de la Subaru tunelul median la fel cum au facut cei de la Toyota cu Yaris/Auris/Corolla Sedan?

Oricum, o masina superba, superincapatoare din cate se vede. Probabil o vom lua in considerare daca vom avea al doilea copil.
Colonelu'
Nu am apucat inca sa fac drive test cu noul diesel Subaru, dar am tot trecut pe la showroom-ul din Iasi si m-am suit macar in masini, si in fata si in spate, ca sa vad cum se sta.
Ca sa raspund macar dupa cate am sesizat, ar fi de spus urmatoarele:
- tunelul median pentru Legacy si OBK nu are cum sa dispara din cauza tractiunii si pe spate
- bancheta din spate are o pozitie cam joasa ceea ce face ca un ocupant de la 1.70m in sus sa inceapa sa sufere la drum lung la genunchi, tot odata fiind si o problema cu bagatul picioarelor sub scaunul din fata pentru ca inaltimea este foarte mica; la capitoul bancheta spate mi s-a parut mult mai buna ca inaltime cea din noua Impreza.
- Pentru cei cu copii, mai interesante sunt Legy break sau OBK (practic e aceeasi caroserie) pentru ca au posibilitatea de incarcare pana la tavan; capacitatea portbagajului pt versiunile tip break se dau pana la nivelul geamului sau a acelei cortine care mascheaza bunurile din portbagaj.
Concluzia finala ar fi ca pentru ocupantii din spate cel mai mare spatiu se regaseste in Avensis.
Hoinar
QUOTE (Colonelu' @ Sep 4 2008, 11:29 PM) *
...
- Pentru cei cu copii, mai interesante sunt Legy break sau OBK (practic e aceeasi caroserie) pentru ca au posibilitatea de incarcare pana la tavan; capacitatea portbagajului pt versiunile tip break se dau pana la nivelul geamului sau a acelei cortine care mascheaza bunurile din portbagaj.
...


Eu nu ma prind exact de avantajul portbagajului...orice hatchback/break are exact acelasi avantaj...gura de incarcare mare si posibilitatea de a incarca pana sus...
sau e ceva ce n-am inteles eu bine?

ps: legat de spatiul din interior... sunt tare curios cum va fi noul avensis, pentru ca asta de acum e extraordinar de practic si spatios (comparat cu celelalte sedanuri din clasa medie, poate doar noul Mondeo sa-l intreaca...da' ala e cu adevarat monstruos de mare).

ps2: care e diferenta intre OBK si Legacy break?
vlademir
Diferenta este data de garda la sol, mai mare la OBK.
Cei trei pasageri din spate cu siguranta nu au stat mai comod decat ar fi stat in Avensis. Daca sunt doar doi si au pana in 1,80 atunci poti zice ca e spatiu, dar eu personal, care am 1,85, nu stau foarte comod in spate. E clar mai ingusta decat Avensisul si nu stiu de ce, din cauza tunelului median ori din cfauza portierelor.
Colonelu'
QUOTE (Hoinar @ Sep 4 2008, 10:37 PM) *
QUOTE (Colonelu' @ Sep 4 2008, 11:29 PM) *
...
- Pentru cei cu copii, mai interesante sunt Legy break sau OBK (practic e aceeasi caroserie) pentru ca au posibilitatea de incarcare pana la tavan; capacitatea portbagajului pt versiunile tip break se dau pana la nivelul geamului sau a acelei cortine care mascheaza bunurile din portbagaj.
...


Eu nu ma prind exact de avantajul portbagajului...orice hatchback/break are exact acelasi avantaj...gura de incarcare mare si posibilitatea de a incarca pana sus...
sau e ceva ce n-am inteles eu bine?

Am precizat exact ce anume este avantajos la modelele break pentru a face diferenta fata de Legacy berlina. In rest, se vede dupa cum ai pus intrebarea ca nu ai copii sau nu ai avut de a face cu cresterea lor teehee.gif altfel nu ai mai fi pus acea intrebare. O sa afli mai multe in acest sens dupa ce o sa devii tatic. rolleyes.gif
vlademir
Consum: Orice as face, nu scade sub 9,8 la suta de km in Bucuresti. Mers doar la orele de maxima audienta.
scuba
Pentru o masina de dimensiunile ei, cu 150CP si AWD, eu zic ca nu e rau deloc smile.gif .
Cum ti se pare ca sta pe drum la viteze mai mari (peste 130 km/h) ?
Colonelu'
QUOTE (vlademir @ Sep 10 2008, 08:35 PM) *
Consum: Orice as face, nu scade sub 9,8 la suta de km in Bucuresti. Mers doar la orele de maxima audienta.

Pai daca reusesti sa mergi, atunci e bine, pentru ca eu am auzit ca mai mult se sta decat se merge. teehee.gif
vlademir
QUOTE (scuba @ Sep 21 2008, 02:11 PM) *
Pentru o masina de dimensiunile ei, cu 150CP si AWD, eu zic ca nu e rau deloc smile.gif .
Cum ti se pare ca sta pe drum la viteze mai mari (peste 130 km/h) ?

Am mers pe autostrada cu inca 4 persoane si bagaje full, nu are probleme de putere si nici nu iti da senzatia ca ar trebui sa iti calculezi mai bine iesirea la depasire. Pe sosea sta foarte bine, nu se balanseaza si nici nu o ia vantul.
eporteka
Salutari!

Sunt si eu posesorul unui Outback Diesel 2.0D Comfort/Navigation, luat de la un Showroom din Germania.
In primul rand, fata de 4motionul meu Passat - 2003, care era dotat f. bine, Subaru este o clasa mult superioara.
Consum la mers nervos greu ajung peste 8 l/100, fata de Passat care la 160 se vedea cum se goleste rezervorul.
La stabilitate numai vorbesc.
Cred ca am facut o alegere buna.
Pe drumuri nemodernizate, se simte excelent (Agnita-Apoldu de Jos), doar pasagerii din spate trebuie sa se tina bine.
Din pacate Navigatorul nu incepe numai din Austria incolo. Stie cineva de harti RO, HU, SK si BG? Sunt tari pe unde circul multe, si ar fi caraghios sa imi pun in parbriz Mio.
Gasesc undeva un manual in Romana sau Engleza? E destul de greu pentru mine sa-l citesc pe cel in germana, deoarece nu stiu o boaba

Multumesc!

Eusebiu
G e o r g e
1. navigatia pentru europa de est pas
2. doar daca exista vreun binevoitor printre noi sau cei de la reprezentanta din ro se gandesc sa-ti vanda manualele
Colonelu'
@ eporteka,

Cat ai dat pe masina in Germania? Ai platit si TVA sau ai luat-o pe firma fara sa platesti TVA?
Sunt curios sa vad diferenta de pret fata de de cele de pe site-ul oficial din Germania.



Multumesc
M A R I A N
Aceeasi intrebare o am si eu.
In plus, am vazut ca exista la nemti masini noi (0-15 km) care au stat in diferite showroom-uri cateva luni si la care se ofera reducere destul de mare (uneori si de 8000 euro cu tot cu TVA). Si in Romania se practica, eu am cumparat Yarisul TS in aceleasi conditii cu o reducere de ~2000 euro.

Si apropos de versiuni, am vazut ca pentru Romania sunt 2 versiuni la Outback diesel, una fara piele, xenon+spalator faruri si trapa iar cealalta include si aceste optiuni.
Pentru Germania, am impresia ca varianta full este cu navigatie, DVD si bluetooth.

La preturi, pentru romani cele 2 variante costa 31416 DDP si respectiv 33320 DDP, deci cu tot cu TVA iar la nemti preturile sunt intre 33230 DDP si 40000 DDP.

PS Daca iei masina din Germania pe persoana fizica, exista 2 variante:
- platesti masina acolo la pretul cu tot cu TVA (TVA-ul nemtilor e tot de 19% ca la noi), urmand ca neamtul "sa-ti trimita" ulterior suma reprezentand TVA-ul lor (pe care ei si-o recupereaza)
- daca te intelegi cu neamtul, platesti acolo doar pretul CIP, urmand ca, odata ajuns in Romania, sa-i trimiti neamtului documentele ca sa justifice si el la randul lui de ce ti-a vandut masina fara TVA. In acest caz, se plateste TVA-ul de 19% in Romania. Eu nu sunt lamurit cu taxa vamala de 10% (pentru ca e masina fabricata in afara UE) unde si cum se poate plati.

In concluzie, ori ca se plateste TVA-ul la nemti, ori ca se plateste in Romania, eu cred ca tot aia e.
vlademir
In franta e 37300 si are in plus navigatie si sistem start/stop, care la noi nu sunt disponibile nici la optionale. Sunt curios daca au senzor de ploaie si oglinda heliomata, la noi, ca optionale te duc inspre 2.000 lei.
Colonelu'
Pe persoana fizica, ori ca platesti TVA in Germania ori il platesti in Romania nu e nici o diferenta.

In cazul firmelor e altceva. Daca le ceri in alte state EU sa platesti fara TVA si o inregistrezi in aceste conditii in contabilitate, trebuie sa o pastrezi, parca, minim 5 ani in societate ca sa nu platesti TVA. Daca vrei sa o vinzi mai repede de 5 ani, va trebui sa platesti TVA la stat conform facturii de achizitie. Avantajul in acest caz e ca la plata cash (cel putin in Germania) ti se va face un discount destul de substantial, iar tu, ca societate, vei scoate mai putini bani din firma.

La ora actuala, unele societati de leasing, ofera posibilitatea achizitiei unei masini din spatiu EU la fel cum ai lua-o din tara. Avantajul e ca poti lua o masina mai dotata fata de ce se importa la noi; poti negocia un discount mult mai bun (pentru dealer e ca si cum ar fi plata cash, pt ca el primeste banii integral de la firma de leasing).
M A R I A N
Azi am putut studia masina mai bine, e adevarat era un 2.5 pe benzina.

Din exterior, cu exceptia partii din fata, pana in dreptul parbrizului, masina pare foarte masiva si da impresia ca e pregatita pentru fapte mari pe drumurile forestiere. Anvelopele sunt masive 215/55, jantele sunt de 17 iar garda la sol pare uriasa, la prima vedere identica cu cea a Foresterului, in fapt cu vreo cativa mm mai mica.
Oricum, desi e un crossover, nu pare indreptata spre suv, ci mai mult spre break.
Exteriorul lasa impresia ca poti cara perfect toata casa, deci un automobil perfect pentru concedii prelungite cu toata familia.

La interior, din punctul meu de vedere, lucrurile sunt destul de clare.
Soferul si pasagerul din fata au loc enorm sa se desfasoare, din toate punctele de vedere. Comenzile sunt foarte usor de accesat si totul pare foarte inchegat ca sa reziste in timp la socuri, zdruncinaturi etc.

In spate, in conditiile in care scaunele din fata sunt aranjate pentru dimensiunile mele, 1.85 m si 90 kg, lucrurile stau, din punctul meu de vedere, la limita ok-ului pentru 2 persoane de talia mea +1 copil de ~ 10 ani. Pe bancheta, in locul din dreapta, eu stau foarte bine, nu sunt probleme nici pentru cap, nici pentru genunchi. Pe locul din stanga am parca mai putin spatiu la cap si la genunchi, dar totusi nu ating nici tavanul, nici scaunul din fata. La mijloc e problema cea mai mare pentru ca nu incape decat un copil, din cauza tunelului median destul de inalt. Intr-adevar, in Avensis in spate se sta mult mai bine. In Corolla Sedan, daca as seta scaunul soferului pentru mine, n-as mai putea sta pe bancheta din spate. In Outback, as incapea. In Corolla insa, datorita anularii tunelului median, in conditiile unei podele practic plate, pe locul din mijloc poate sta fara probleme o persoana adulta de 1.85.

Portbagajul, desi pe hartie are numai vreo 460 l, este in opinia mea enorm. Se poate incarca practic pana in tavan si atunci, capacitatea de 460 l parca se dubleaza. Este practic un portbagaj pentru 2 familii sanatoase de romani... biggrin.gif

Roata de rezerva este de aliaj, de dimensiuni normale.

Una peste alta, punand toate lucrurile cap la cap, cred ca am gasit masina potrivita pentru concediile mele.
Garda inalta, rotile mari si tractiunea integrala ar elimina, in mare parte, problemele cu care ma confrunt in fiecare an, de genul:
-nu pot sa intru cu masina (Corolla Sedan) pe bac
-nu vreau sa risc sa merg la munte iarna
-nu pot urca masina pe borduri
-nu pot ajunge in diferite locuri, in special din zona montana, din cauza drumului
-trec cu infinite emotii prin gropi mai sanatoase, noroaie, balti adanci pe carosabil etc.

Daca mai imi vin idei, le mai expun ulterior.
vlademir

Si eu am 1,85 si 95 de kile, pot spune ca stai bine in fata. Pe drumurile de munte nu a fost nicio problema si m-am simtit mai sigur decat cu avensisul d.p.d.v. al agatarii masinii de diverse pietre sau a lovirii cu toba de sosea. Un avantaj este dat si de faptul ca oricat de incarcata ar fi, garda la sol ramane constanta (poate 5 sau 6 mm sa coboare). Iar la munte iarna, parerea mea ca 70% din riscuri sunt anulate de anvelopele de iarna, daca exista.
Felicitari, si astept sa ne vedem pe sosele! (Eu am facut un pariu cu sotia in sensul ca ii dau 10 lei la fiecare SOD vazut in Romania, asa ca sper sa nu ne intalnim prea des smile.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.