Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru outback diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
vlademir
QUOTE (Hoinar @ Oct 31 2008, 01:35 AM) *
QUOTE (vlademir @ Oct 30 2008, 11:15 PM) *
...
Eu am dat 680 de lei. Plus transport, clar ca nu e nicio afacere. Doar daca vii de acasa cu uleiul.


Pe revizia de 15K?! Parca abia ai luat masina... smile.gif.

no, pe revizia de 5.000 de km. spre deosebire de toyota, la care prima revizie, de 1.000 km, e mai mult o verificare, la subaru se schimba 6 litri de ulei dupa 5.000 km. am fost sunat apoi de cei de la subaru ca sa ma intrebe daca nu sunt de acord sa fac reviziile din 10.000 in 10.000 de km, fata de 15.000 km, cat scrie in cartea de service. In afara de a spune ca asa s-au hotarat ei sa faca, nu mi-au oferit vreun alt argument. asa ca, daca sunt de acord, ma mai duc o data la 15.000 km.
eporteka
QUOTE (vlademir @ Oct 30 2008, 11:15 PM) *
QUOTE (Zetics @ Oct 30 2008, 06:14 PM) *
Adica, din cate imi zice bnr-ul, pana in 700 ron. Pentru Outback diesel?

Eu am dat 680 de lei. Plus transport, clar ca nu e nicio afacere. Doar daca vii de acasa cu uleiul.



Partea faina a fost ca m-am legat si de o mica baie la Hajduszoboslo, si o mica masa la Karicas Csarda si o umplere de frigider si cred ca am iesit bine smile.gif

Plus ca n-am platit TVA-ul pe piese, urmnda sa-l platesc in RO, dupa 30 de zile. Inca o mica economie smile.gif)
M A R I A N
Primul meu test adevarat cu Outback diesel (modelul de top) a avut loc la Iasi, prin amabilitatea dealerului si cu ajutorul esential al lui Colonelu' pe care vreau sa-l salut si sa-i multumesc inca o data (super baiat !!!)

De la inceput vreau sa spun ca nu am mai avut masini diesel insa drive-teste am mai facut cu cateva dieseluri. Momentan vreau sa fac comparatie cu una din masinile pe care le am momentan si care imi este foarte draga, Toyota Yaris TS (stiti voi, aia sport motor benzina 1.8 si 132 CP). Si, desi la prima vedere, cele 2 masini nu au nimic in comun, pentru mine sunt mai asemanatoare decat am crezut...

In momentul cand m-am urcat la volan mi-am gasit instantaneu pozitia perfecta (si Colonelu mi-a confirmat ca si el si-a gasit usor pozitia ideala in Outback in comparatie cu Avensis). Bordul este simplu, in opinia mea, comenzile usor de accesat, fara brizbrizuri inutile. Volanul pare aproape identic (inclusiv pielea) cu cel de pe TS (nu m-as mira sa fie acelasi).

Din interior, la ralanti, nu mi-am dat seama ca masina este diesel, doar la acceleratii si numai atunci cand motorul este rece. Cand motorul a ajuns la temperatura optima, puteam sa jur ca este o benzinara mai galagioasa...Oricum, in toate situatiile, TS-ul meu face mai mult zgomot.

Primul contact cu drumurile autohtone a fost de fapt un contact cu...sinele de tren ale magistralei care traverseaza Iasul. Si nu va inchipuiti ca sinele sunt "imbracate" in material din acela pentru o trecere lina si fara zdruncinaturi (cum sunt in Ardeal) ci se trece cam ca la Pipera, in sensul ca practic trebuie sa te cateri pe fiecare sina, dupa care cazi in gol 2-3 cm...Cu Outback-ul s-a simtit ca si cum as fi calcat cu TS-ul intr-o balega, fara exagerare. In acel moment, am zis "e clar, inca o masina gen barca foarte confortabila pentru rinichi dar extrem de periculoasa in curbe"... De altfel nicio groapa sau denivelare peste care am trecut nu si-a facut simtite efectele in masina.

Si am ajuns si pe curbe, luate la diferite viteze 60-120 km/h. Prima remarca a fost ca nu se inclina lateral (in curbe) si nici in fata (la franare brusca). La limita, se aude doar un usor scartait al rotilor, moment in care, paradoxal, masina revine la comportamentul neutru nu prin actionarea franei pentru a incetini masina ci prin calcarea acceleratiei...Oricum, se simte foarte clar ca fundul masinii nu este lasat sa zburde la voia intamplarii ci este impins cu putere de rotile din spate. In concluzie, la acest comportament al masinii am ramas cu gura cascata. Spre exemplu, cand am facut drive-test cu Toyota Rav 4, in curbele stranse luate in viteza a intervenit foarte promt si evident VSC-ul care mi-a franat rotile. La Outback, desi am crezut de cateva ori ca a intervenit VSC-ul, de fapt trecusem de momentul critic doar prin calcarea puternica a acceleratiei.

Masina se conduce 99% ca TS-ul meu pe benzina in sensul ca dai in ea cat se poate, retrogradezi cand vrei sa faci o depasire rapida. Eu oricum nu stiu sa conduc o masina diesel. Singura diferenta este ca, in timp ce la TS, acceleratia este instantanee in orice treapta, la diesel exista un mic lag daca ramai in aceeasi treapta si eventual trebuie sa retrogradezi intr-o treapta inferioara. Oricum, timpul 0-100 km/h am impresia ca este acelasi la ambele masini, 9,3 secunde.

Am intrat si in off-road cu ea dar sa nu va inchipuiti ca prin locuri de genul drumurilor netede forestiere ci prin santuri adevarate, de 20-50 cm...Si la sfarsit, pentru a fi tacamul complet, am coborat si am urcat un deal foarte abrupt acoperit cu noroi si iarba.

Concluzia?Nu am cuvinte...

vlademir
Super descriere!
Trebuie să recunosc că le simți mult mai bine ca mine.
În ceea ce privește concluzia, suntem la unison.
P.S. Deși, Avensisul rămâne cea mai bună, frumoasă, utilă, drăgălașă mașină.
M A R I A N
Se pare ca varianta sa iau masina din Germania nu mai este asa de avantajoasa din moment ce pretul unui Outback diesel varianta fara piele, xenoane si trapa a ajuns la Subarumotors Romania pana la ~28500 cu toate taxele, dupa ce initial se invartea pe la ~31500 euro.
Din cate inteleg, nu peste mult timp apare noul Outback care va avea rame la usi... confused.gif

Intorcandu-ma putin la masina, nu pot sa nu ma gandesc la usurinta cu care ajungeam cu mana la toate comenzile de pe bord, la scaunele superconfortabile cu incalzire (apropos, e asa de bine sa ai caldura la spate...) dar si la faptul ca este o masina atat de puternica cu un motor de doar 1998 cmc (pentru care se plateste o taxa de poluare redusa ca urmare a existentei filtrului de particule)
Ciprian86626
QUOTE (M A R I A N @ Nov 8 2008, 08:31 PM) *
Si am ajuns si pe curbe, luate la diferite viteze 60-120 km/h. Prima remarca a fost ca nu se inclina lateral (in curbe) si nici in fata (la franare brusca). La limita, se aude doar un usor scartait al rotilor, moment in care, paradoxal, masina revine la comportamentul neutru nu prin actionarea franei pentru a incetini masina ci prin calcarea acceleratiei...Oricum, se simte foarte clar ca fundul masinii nu este lasat sa zburde la voia intamplarii ci este impins cu putere de rotile din spate. In concluzie, la acest comportament al masinii am ramas cu gura cascata. Spre exemplu, cand am facut drive-test cu Toyota Rav 4, in curbele stranse luate in viteza a intervenit foarte promt si evident VSC-ul care mi-a franat rotile. La Outback, desi am crezut de cateva ori ca a intervenit VSC-ul, de fapt trecusem de momentul critic doar prin calcarea puternica a acceleratiei.

Masina se conduce 99% ca TS-ul meu pe benzina in sensul ca dai in ea cat se poate, retrogradezi cand vrei sa faci o depasire rapida. Eu oricum nu stiu sa conduc o masina diesel. Singura diferenta este ca, in timp ce la TS, acceleratia este instantanee in orice treapta, la diesel exista un mic lag daca ramai in aceeasi treapta si eventual trebuie sa retrogradezi intr-o treapta inferioara. Oricum, timpul 0-100 km/h am impresia ca este acelasi la ambele masini, 9,3 secunde.



dar cu ce alte modele subaru ai mai mers? ca sa ne dam seama ce inseamna stabilitatea de care spuneai. ca mie mi se pare de ex suspensia mult mai moale la outback decat la foresterul vechi, ceea ce m-a surpins oarecum neplacut.

in schimb motorul intr-adevar iti ofera senzatii de benzina. cred ca e cea mai buna solutie simti senzatiile turbo intr-un suv fara consum de 25%

M A R I A N
Nu as vrea sa fac comparatie intre Outback si Foresterul vechi (cu cel nou n-am facut drive test inca) pentru ca diferenta de inaltime este evidenta (1545-Outback fata de 1675/1700-Forester) si in mod sigur si centrele de greutate diferite. Vreau doar sa spun ca, asa cum am mai precizat si cu alta ocazie, am condus de cateva ori Foresterul 2.0 benzina (modelul anterior) al unui prieten pe diverse trasee (cel mai misto a fost la Cheia). Insa categoric, in opinia mea, limita lui Outback (pe curbe succesive pe drum cu gropi sau denivelat de exemplu) se atinge la o viteza mai mare decat limita lui Forester 2.0 modelul anterior (poate Foresterul turbo are alta suspensie mai sport).

Iar cu privire la suspensia moale a Outbackului diesel, am spus-o si in postul din 8.11 : balansul vertical al masinii este la fel ca al unei limuzine confortabile (deci filtreaza foarte bine gropile, sinele de tren) insa balansul lateral (pe curbe) si cel inainte (cand pui frana brusca) sunt aproape insesizabile, la fel ca la o masina sport (am facut comparatie cu Yarisul TS) Asa am simtit eu masina asta. Poate ma insel.
Ciprian86626
QUOTE (M A R I A N @ Nov 13 2008, 12:34 PM) *
Nu as vrea sa fac comparatie intre Outback si Foresterul vechi (cu cel nou n-am facut drive test inca) pentru ca diferenta de inaltime este evidenta (1545-Outback fata de 1675/1700-Forester) si in mod sigur si centrele de greutate diferite. Vreau doar sa spun ca, asa cum am mai precizat si cu alta ocazie, am condus de cateva ori Foresterul 2.0 benzina (modelul anterior) al unui prieten pe diverse trasee (cel mai misto a fost la Cheia). Insa categoric, in opinia mea, limita lui Outback (pe curbe succesive pe drum cu gropi sau denivelat de exemplu) se atinge la o viteza mai mare decat limita lui Forester 2.0 modelul anterior (poate Foresterul turbo are alta suspensie mai sport).

Iar cu privire la suspensia moale a Outbackului diesel, am spus-o si in postul din 8.11 : balansul vertical al masinii este la fel ca al unei limuzine confortabile (deci filtreaza foarte bine gropile, sinele de tren) insa balansul lateral (pe curbe) si cel inainte (cand pui frana brusca) sunt aproape insesizabile, la fel ca la o masina sport (am facut comparatie cu Yarisul TS) Asa am simtit eu masina asta. Poate ma insel.


eu nu am mers cu outbackul pe curbe. dar numai facand niste ghidusii pe drum drept (treceri bruste de pe o banda pe alta, uneori de pe banda 1 pe 3) plus pe un drum valurit as spune ca balansul e mai mare ca la foresterul vechi (pe care l-am condus 80.000 km, deci pot sa imi dau seama).

nu zic, poate se inclina dar in final rezista smile.gif
Colonelu'
In urma unor discutii avute cu mai mult timp in urma cu baietii de la showroom-ul Iasi am inteles ca toate modelele Subaru au suspensia schimbata pe confort. Despre noul Forester se stie clar ca nu mai este la fel de ferm ca cel dinainte, dar se pare ca noua setare spre confort a fost introdusa si pe Legacy/Outback.
Cred ca nu are rost sa mai discutam in contradictoriu asupra acestui aspect intrucat facem o comparatie cu un model ce nu mai este in fabricatie. Ori daca ne orientam spre un model nou, atunci trebuie sa facem comparatie intre marcile si modelele de masini care sunt la ora actuala in vanzare.
Despre tendinta spre confort s-a putut vedea si la noul Accord, care nu mai este asa de ferm pe curbe ca cel vechi.
Ciprian86626
QUOTE (Colonelu' @ Nov 13 2008, 03:18 PM) *
In urma unor discutii avute cu mai mult timp in urma cu baietii de la showroom-ul Iasi am inteles ca toate modelele Subaru au suspensia schimbata pe confort. Despre noul Forester se stie clar ca nu mai este la fel de ferm ca cel dinainte, dar se pare ca noua setare spre confort a fost introdusa si pe Legacy/Outback.
Cred ca nu are rost sa mai discutam in contradictoriu asupra acestui aspect intrucat facem o comparatie cu un model ce nu mai este in fabricatie. Ori daca ne orientam spre un model nou, atunci trebuie sa facem comparatie intre marcile si modelele de masini care sunt la ora actuala in vanzare.
Despre tendinta spre confort s-a putut vedea si la noul Accord, care nu mai este asa de ferm pe curbe ca cel vechi.


pai compar si eu cu ce am si vreau sa fie cel putin la fel nu mai moale (si la foresterul meu am confort cat incape, nici eu nu simt liniile de tren). eu nu fac teste comparative prin reviste ca sa compar modelele in fabricatie, ci ma gandesc in concret la ce masina sa imi iau. performantele sunt superioare clar la outback 2.0D fata de foresterterul meu, franele la fel, spatiul cam la fel (exc portbagajul), dar suspensia o trage clar in jos pe outback.

si in plus, e model nou (adica la diesel au schimbat si suspensiile)?
Marius30562
La diesel, suspensiile sunt mai tari fata de modelul similar pe benzina.
Cel putin la Forester-ul 2.0 D fata de Forester 2.0 benzina.

Asta nu neaparat pentru senzatii sportive ci datorita greutatii diferite a motoarelor.
vlademir
Ma adresez celor care au facut teste cu SOD (sau detin una bucata) acum de cand vremea s-a racit. Nu ati remarcat ca motorul e parca prea zgomotos cand e mai rece (scoate niste sunete de parca ar vibra vreo 2, 3 table pe langa el)? Dupa ce se merge vreo 15 minute, devine mai silentios. Nu stiu daca e normal sa faca asa sau trebuie sa ma duc in service. Problema mea e ca o data ajuns in service, e deja cald si nu se poate constata nimic.
Colonelu'
Toate motoarele sunt un pic mai zgomotoase la pornire in perioada rece pana se incalzeste putin motorul, iar la cele diesel zgomotul metalic este chiar mai pronuntat. La masina mea (Toyota Avensis 2.0D, an 2007, distributie pe lant), in acesta perioada, cand pornesc motorul prima data in zi imediat turatia sta la 1.000 de ture. Daca pornesc ventilatorul pentru a baga caldura (nu A/C) in masina, turatia se ridica la 1.100.

La motoarele diesel, datorita altor presiuni din camera de ardere cat si a celorlalte forte care apar in motor, piesele sufera alte variatii fata de cele pe benzina. Cel mai semnificativ zgomot in sezonul rece provine de la tachetii hidraulici care preiau jocul dintre supape si came. Dupa cum ii spune si numele (hidraulic), acesti tacheti se folosesc de uleiul din motor pentru a compensa jocul dintre cama de la axul cu came si supapa. Ori uleiul fiind mai vascos la pornire, iar gaura prin care intra si iese acest ulei din tachet fiind aproximativ mai mica decat 0,5mm, uleiul nu va reusi sa isi faca circuitul perfect (nu va avea aceeasi viteza de curgere ca atunci cand este cald), cama nu va fi in contact perfect cu tachetul, rezultatul fiind o anumita "bataie" peste tachet atunci cand vine timpul ca excentricul camei sa apese supapa. Dupa ce uleiul se incalzeste, iar piesele se dilata, acel zgomot dispare.
Un alt zgomot mai poate aparea si de la lantul de distributie.

Si un filmulet foarte bun:
http://www.youtube.com/watch?v=MgklyL0wkVM...feature=related
pista
QUOTE (Colonelu' @ Nov 13 2008, 01:18 PM) *
In urma unor discutii avute cu mai mult timp in urma cu baietii de la showroom-ul Iasi am inteles ca toate modelele Subaru au suspensia schimbata pe confort. Despre noul Forester se stie clar ca nu mai este la fel de ferm ca cel dinainte, dar se pare ca noua setare spre confort a fost introdusa si pe Legacy/Outback.


Pe Outback suspensia a fost schimbata mai spre confort cu modelul 2007. Schimbarile au vizat mai multe elemente ale suspensiei. Cei de la Subaru spun ca au coborit si cu 1 cm elementele de suspensie posterioare (nu garda la sol ).
Am avut ocazia sa conduc si modelul premergator cu suspensia mai ferma.
Cred ca e chestiune de gust care place mai mult. Pe sosea de calitate buna si in special in viraje modelul precedent mi s-a parut mai bun. Iar in toate celelalte cazuri modelul nou cu suspensia "mai moale" ofera mai mult confort.
Eu consider ca OBK 2.5i se inclina prea mult in curbe, in schimb isi mentine cu brio traiectoria si pe sosea cu adrenta scazuta (pedala de acceleratie ajuta mai mult in curbe decat frana !)
Marius30562
Intrebare:
Dat fiind faptul ca pana acum nu am avut masini diesel si maine (probabil) ridic Foresterul Diesel - poate cineva sa-mi recomande cu ce tip de motorina sa alimentez ?
In sensul ca, sunt interesat cu ce motorina se impaca cel mai bine OBK Diesel (avand acelasi motor cu cel de pe Forester).

La benzinarele de pana acum alimentam aproape exclusiv de la OMV (Carrera 100). Asta nu neaparat datorita calitatii carburantului (desi masinile merg excelent cu el) cat datorita cafelei si sandwich-urilor - sunt multe zile pe drum si cand fac un refill la rezervor i-mi fac si mie unul....

Va multumesc !
Marius30562
Ieri am ridicat masina:
Forester Diesel versiunea VQ (fara piele), Newport Blue, interior Platinum.
Am pus suplimentar pe ea:
- covorase din cauciuc fata-spate + platforma cauciuc portbagaj;
- plasa de amarare laterala pt. portbagaj;
- senzori de parcare spate;
- alarma;

Saptamana viitoare intentionez sa-i pun si roti de iarna cu anvelope Dunlop WinterSport 3D + jante (aici nu sunt inca hotarat daca sa fie din tabla sau din aliaj - diferenta de pret nu este foarte mare cca. 150-200 lei/buc).
A venit cu anvelope Yokohama Geolander desi eu speram sa vina cu Bridgestone (asa cum erau pe masina de drive-test si pe cea din show-room).

Pretul de achizitie a fost de 24970 Euro CIP (am primit un discount de 1000 Euro la pretul CIP).
Accesoriile montate optional au fost in jur de 2500 lei.

In plus, am primit-o cu plinul facut si pachetul legislativ obligatoriu cadou din partea dealer-ului.

Nu am apucat sa o plimb decat vre-o 40 km (ce sa-i faci, mai trebuie sa si muncesc !), dar, deocamdata nu-mi pot dezlipi zambetul de pe fata !!!
Sper sa ramana acolo si peste 5 ani.
JohnSA
Pt. Marius30562 : sa fiti sanatosi si sa traiti fericiti cu noua voastra achizitie.

Pt. restul : ce ma enervati voi astia cu masinutele voastre Subaru !
vlademir
Sa o stapanesti sanatos. drive.gif
Pentru zambet, vorba bancului, ia niste lamaie.
Eu alimentez fara probleme cu euro 4 (euro 5 doar inaintea unui drum lung) de la Mol, OMV, Rompetrol, cam in ordinea asta.
M A R I A N
QUOTE (Marius30562 @ Nov 20 2008, 06:45 AM) *
Ieri am ridicat masina:
Forester Diesel versiunea VQ (fara piele), Newport Blue, interior Platinum.
Am pus suplimentar pe ea:
- covorase din cauciuc fata-spate + platforma cauciuc portbagaj;
- plasa de amarare laterala pt. portbagaj;
- senzori de parcare spate;
- alarma;

Saptamana viitoare intentionez sa-i pun si roti de iarna cu anvelope Dunlop WinterSport 3D + jante (aici nu sunt inca hotarat daca sa fie din tabla sau din aliaj - diferenta de pret nu este foarte mare cca. 150-200 lei/buc).
A venit cu anvelope Yokohama Geolander desi eu speram sa vina cu Bridgestone (asa cum erau pe masina de drive-test si pe cea din show-room).

Pretul de achizitie a fost de 24970 Euro CIP (am primit un discount de 1000 Euro la pretul CIP).
Accesoriile montate optional au fost in jur de 2500 lei.

In plus, am primit-o cu plinul facut si pachetul legislativ obligatoriu cadou din partea dealer-ului.

Nu am apucat sa o plimb decat vre-o 40 km (ce sa-i faci, mai trebuie sa si muncesc !), dar, deocamdata nu-mi pot dezlipi zambetul de pe fata !!!
Sper sa ramana acolo si peste 5 ani.


S-o stapanesti sanatos! Cred ca esti foarte invidiat! biggrin.gif

Pretul de 2500 RON pentru optionalele alea poate parea destul de mare la inceput dar daca faci un calcul... alarma=max. 800, senzori=max. 500, covorase 400 RON, platforma cauciuc=max. 300 RON, plasa laterala=max. 200 RON...se apropie de suma asta... biggrin.gif
Marius30562
Alarma + senzorii de parcare = 410 Euro (inclusiv TVA)
Covorase + platforma portbagaj + plasa laterala amarare = 1080 lei (TVA inclus).
Extindere CASCO (anvelope + jante + senzori parcare+vandalism) = 800 lei/an (TVA inclus)

In alta oridine de idei - Va multumesc pentru urari !

Durerea mea este ca, pana la sfarsitul saptamnii viitoare nu pot sa o scot la un drum mai lung (ce sa-i faci, mai trebuie si muncit, desi stiu ca munca-i pentru negri si tractoare !).
Mircea104901
Din curiozitate, alarma ai montat-o la ei, nu? Ce marca de alarma ti-au pus?
Marius30562
Alarma va fi montata la ei, dar nu de catre ei ci de catre o firma specializata din Sibiu (din cate am aflat, baietii sunt profesionisti si au scule de calitate).
Va fi, deoarece data fiind intarzierea cu care s-a livrat masina, nu a fost la momentul programat in service.

Nu stiu inca ce tip de alarma va fi (adica, mi-au spus dar nu am retinut), stiu doar ca va fi armata/dezarmata din telecomanda cheii (nu separat), ca va avea senzori interiori si de ridicare si ca nu va urla la orice rahatel.

PS: Sunt foarte multumit de senzorii de parcare.
Vad orice obstacol, cat de marunt - m-a surspins ca au semnalizat inclusiv un snop de crengute uscate (3-4 fire de vre-o 70-80 cm inaltime) aflat la un moment dat din spatele masinii !

Mircea104901
Te-am intrebat ca mie mi-au pus de la "Meta System" (ceva italiene), tot ceva de genul - ridicare geamuri, senzori in interior(toata lumea credea ca am microfoane stereo la handsfree smile.gif) ), fara telecomanda, din cheie. A costat o gramada de bani.
Rezultatul: - am dat-o jos si mi-am pus la altii un "Maat" cu pager, mai bun si mai ieftin teehee.gif
Si asa am rezolvat si problema inchiderii/deschiderii din cheie care la modelul 2007 functioneaza cand vrea ea - adica cateodata si de la 20-30m la prima apasare, si altadata (legile lui Murphy - cand ploua mai tare si trebuie sa intri in masina) stai si apesi pe buton si nu se deschide/inchide decat cand te saturi.
JohnSA
Eheheee !!
Dupa vreo 2 saptamani de oftat, zvarcolit si batut darabana in birou de nerabdare, in seara asta a aparut si Outback-ul meu.
E un 2.0 T-D echipare NS , arata demential de bine si are un marait impunator cand apesi usor acceleratia.

A, si sa nu uit : zambetul ala de ne povestea Marius30562 ca s-a lipt de fata lui ; e sigur un virus ceva ca m-a luat si pe mine de ma dor falcile.
Acum astept sa inceapa weekend-ul asta prelungit sa fac ceva kilometri sa ne acomodam reciproc.

Bafta la toti.
[size="2"][/size]
vlademir
Felicitari! Sa il stapanesti sanatos pe Maraila! Completeaza semnatura cu locul de bastina si masinile anterioare. Ce culoare are Maraila?
JohnSA
Multumesc mult pentru urari !
E Diamond Grey Metallic cu tapiterie Ivory. Jantele au venit pe modelul asta putin mai spre gri inchis , ceea ce da f bine cu vopseaua metalizata inchisa la culoare.
Au mai inclus comenzile audio pe volan iar mocheta pe jos e neagra , dand un contrast frumos in interior si , sper, fiind mai suportabile pentru mocirla noastra zilnica din capitala.

Ma duc sa invat butoane/butonase .

Bafta la toti.
cys
salutari la toata lumea,

scriu aici impresiile mele dupa ~1000km cu outback diesel:

imaginea generala e foarte buna. o masina de sosea buna, cu posibilitati offroad remarcabile pt o masina de sosea...

tinuta de drum:
pe sosea sta mai bine decat orice suv (inclusiv alea scumpe gen x5 sau ml, poate cu exceptia celor cu suspensii variabile). poate nu e la nivelul celor mai bune masini de sosea, da oricum e foarte bine. se descurca cu denivelarile si gropile mai bine decat orice masina de sosea. in offroad e peste suv-urile entry level (gen tucson), da probabil nu la nivelul suv-urilor mai offroad (forester, ml, sorento). tractiune ar avea berechet pt orice drum (practic ca la forester), dar nu are suficienta garda la sol (desi e mai mare decat la x5, de exemplu), si mai ales unghiurile de atac/degajare sunt slabutze. nota: in comparatia asta nu am inclus extremele, adica masinile sport pt sosea, si cele gen nissan patrol pt offroad.

motorul:
eu zic ca e remarcabil. e un diesel, dar un pic diferit. nu se simte saltul de putere cand compresorul incepe sa traga, pe la 1800 rpm, ca la majoritatea diesel-urilor de puteri similare sau mai mici. asta probabil pt ca are relativ multa putere si sub pragul respectiv. spun relativ multa, pt ca nu ajunge sa accelereze cum trebuie - ajunge doar sa nu se simta acel salt... probabil din cauza asta multa lume zice ca e foarte lin si ca seamana cu un motor pe benzina, si probabil din cauza asta te fura si te trezesti ca mergi la 1200 rpm. adevarul e insa ca trebuie sa-l conduci ca pe orice diesel cu turbocompresor - nu ai ce cauta sub 1800 rpm daca vrei sa se miste bine cand calci acceleratia. acceleratia e foarte buna intre 1800 si 3500 rpm. consumul de motorina (combinat, dar cam 80% in oras) cam 9.5 l/100km - absolut uluitor zic eu, avand in vedere puterea, masa masinii, si faptul ca e awd permanent. motorul e un pic galagios in comparatie cu diesel-urile moderne pe masini echivalente (mai ales la temperaturi scazute), probabil cam la nivelul unei masini de clasa compacta.

calitate si design:
calitatea finisajelor e bunicica, nu la nivelul bmw sa zicem, dar nici departe - oricum, peste medie. avantajul, se zice, e faptul ca nu se strica, dar asta doar in timp o sa aflam. design-ul interior e bineinteles chestie de gust - dar mie imi place, mai ales consola centrala. la modelele fara navigatie au reusit sa foloseasca locul respectiv rezonabil, fara sa arate ca o orbita goala dupa ce i-ai scos un ochi (cum e la koleos, de exemplu). vizibilitatea e remarcabila, cea mai buna pe care am experimentat-o vreodata. spatiul e maricel, un pic prea mult in portbagaj (care e enorm) in detrimentul cabinei. nu e inghesuiala, dar nici lafaiala. design-ul exterior e din nou chestiune de gust, l-ati cam vazut toti cel putin in poze, mie mi se pare ok fara sa fie spectaculos.

o sa mentionez aici si partile proaste observate - in general maruntisuri, dar care pot fi enervante:
- telecomanda merge prost cateodata; se intampla sa stai cu cheia langa masina si sa apesi pe buton, si nici ca-i pasa. asta nu pot sa o inteleg, si la corolla am vazut ceva asemanator - si orice alarma de doi bani are telecomanda care merge brici, chiar de la distante mari.
- intra greu in marche arriere (si in vitezele 1-2, da la astea e mai ok), cica pt ca nu-s sincronizate; de ce nu-s nu pot sa zic, doar ca e enervant. se mai zice ca e mai ok dupa mai multi km. o sa vedem.
- iluminare bord - cand e lumina puternica ziua, albul de pe afisaje nu se mai vede - mai ales daca pornesti farurile ziua, iluminarea bordului scade. intr-un final ajungi sa variezi manual iluminarea la bord in fiecare seara si dimineata. s-ar fi putut rezolva atat de usor cu un senzor...
- incalzirea in scaune - dureaza 10-15 min sa se incalzeasca. aici sunt curios daca si la alti prorietari de outback e la fel. daca da, inseamna ca incalzirea asta e absolut inutila - degeaba se incalzeste scaunul dupa ce e cald in masina, ar trebui sa fie cald in 10 secunde (cum e la x5, de exemplu)
- zgomot la denivelari - daca treci cu ceva viteza printr-o groapa mai adanca sau peste un speed bump mai pronuntat, partea din fatza trece relativ silentios, dar cand trece spatele clampane destul de tare. am mai citit pe net ca in spate se misca tare, si poate fi deranjant pt pasagerii din spate. eu inca nu am stat in spate...
- volanul prea moale - singurul comparabil pe care il stiu eu e megane. si asta poate fi o chestiune de gust, si daca te obisnuiesti cu el iti place, dar e riscant cand la viteza mare poti sa-l invarti prea usor daca te sperie ceva (un caine de exemplu)

in privinta sigurantei, cei de la euroncap nu au testat inca generatia curenta de outback, dar in state a iesit cu calificative maxime din toate testele. in plus, am citit pe undeva ca a fost votata masina cu cea mai buna vizibilitate. si tot la laude, cei de la top gear spun despre outback ca e cea mai completa masina (chiar daca la clarkson nu-i place motorul asta diesel).

tragand linie, o masina buna si foarte practica, care iti poate da senzatii sau nu, in functie de ce ai condus inainte si ce astepti de la ea. ce e sigur e ca o sa se descurce cam in orice situatie - mers la cumparaturi, urcat dealuri, viteza pe drumuri cu curbe, plictiseala pe autostrada, inotat prin noroi sau zapada. fara indoiala un compromis, dar unul foarte reusit si foarte potrivit pentru unii (de exemplu pt mine).

nota: pentru referinta, experientza mea include (doar masinile pe care le-am avut sau pe care le-am condus peste ~1000km):
benzina: a4, tico, hyundai sonata, ford mustang, nissan 350z; diesel: corolla 1.4, megane 1.5

un weekend bun sa aveti
M A R I A N
Buna descrierea cu urmatoarele amendamente:
-nu ai nevoie de unghi de atac, pentru asta ai Forester. Outback este un crossover.
-spatiul din portbagaj mi se pare ok, chiar ar fi fost bun unul mai mare (pentru nevoile mele)
-mie mi s-a parut ca incalzirea in scaune a mers destul de rapid dar e posibil sa ma insel

S-o stapanesti sanatos!
vlademir
Buna, cys, bine ai venit.
Am cateva intrebari si completari, cu multumiri pentru impresiile tale care ii vor ajuta si pe altii.
QUOTE (cys @ Nov 28 2008, 07:29 PM) *
tinuta de drum:
pe sosea sta mai bine decat orice suv (inclusiv alea scumpe gen x5 sau ml, poate cu exceptia celor cu suspensii variabile). Ai condus X5 sau e doar o parere?

eu zic ca e remarcabil. e un diesel, dar un pic diferit. nu se simte saltul de putere cand compresorul incepe sa traga, pe la 1800 rpm, dar se aude, e vorba de maraitul de care vorbea John mai sus
consumul de motorina (combinat, dar cam 80% in oras) cam 9.5 l/100km - absolut uluitor zic eu, avand in vedere puterea, masa masinii, si faptul ca e awd permanent. motorul e un pic galagios in comparatie cu diesel-urile moderne pe masini echivalente (mai ales la temperaturi scazute), probabil cam la nivelul unei masini de clasa compacta. Consumul de 9-10 si galagia pe timp rece o confirm, cu observatia ca acest consum de oras a fost facut in Bucuresti, si se poate ridica si la 11 la suta.

calitate si design:
calitatea finisajelor e bunicica, nu la nivelul bmw sa zicem, dar nici departe - oricum, peste medie. Se mai poate adauga ca nu e atat de incarcata consola ca la merz sau bmw, cu tot felu de cadrane si butonele care sa iti scoata ochii de genul "uite ce bine finisate suntem (si multe)". Iar nivelul bmw nici nu cred ca a reprezentat o tinta pentru japonezi in cazul acesta.

o sa mentionez aici si partile proaste observate - in general maruntisuri, dar care pot fi enervante:

- intra greu in marche arriere (si in vitezele 1-2, da la astea e mai ok), cica pt ca nu-s sincronizate; de ce nu-s nu pot sa zic, doar ca e enervant. se mai zice ca e mai ok dupa mai multi km. o sa vedem. se rezolva sigur, in maxim 3.000 km la mine nu s-a mai simtit nimic, vorbesc de vitezele 1-2, de intrat greu mers cu spatele nu cred ca am sa scap
- iluminare bord - cand e lumina puternica ziua, albul de pe afisaje nu se mai vede - mai ales daca pornesti farurile ziua, iluminarea bordului scade. intr-un final ajungi sa variezi manual iluminarea la bord in fiecare seara si dimineata. s-ar fi putut rezolva atat de usor cu un senzor...acesta e punctul negativ cel mai mare din punctul meu de vedere, o scapare de neiertat, extraordinar de enervanta.
- incalzirea in scaune - dureaza 10-15 min sa se incalzeasca. aici sunt curios daca si la alti prorietari de outback e la fel. daca da, inseamna ca incalzirea asta e absolut inutila - degeaba se incalzeste scaunul dupa ce e cald in masina, ar trebui sa fie cald in 10 secunde (cum e la x5, de exemplu) intr-adevar dureaza cam mult dar eu nu am termen de comparatie pentru ca nu am mai folosit o masina cu scaune incalzite sau daca am stat in dreapta, nu am stat sa cronometrez

De la un post anterior m-am ales cu o stare de nervi teribila. Mie, cand am solicitat ca optional comenzi audio pe volan, mi s-a spus ca nu exista posibilitati tehnice, dar am inteles ca acum se vand SOD-uri cu astfel de comenzi pe volan. Asta e ori bataie de joc ori incompetenta/indolenta din partea vanzatorului. Inclin spre a doua varianta.

Ca o mica observatie de final: incet, incet, ne facem mai multi, cu toata criza asta.
JohnSA
De la drive-test am ramas si eu cu cateva concluzii . Mai intai trebuie sa explic ca am facut vreo 4-5 reprize de a 3-4 zile fiecare de drive-test cu Outback diesel, Forester diesel si Forester 2.0 benzina, scopul fiind acel de a simti masina in diferite ipostaze de utilizare comune mie, incepand de la stat-ca-prostul-la-intersectiile-modernizate din Bucuresti , prin incalceala de stradute, pe autostrada, pe serpentine , la condus continuu 2-3 ore, etc.
Consumul , pe Outback diesel a fost de 8.3 l/100km , in conditiile de exploatare sportiva, viteza pe autostrada, urcat zona muntoasa pe sosea (repede si in forta) circulat prin oras cu climatronicul pornit si luand in seama faptul ca nu am mai condus modelele acestea. Probabil ca , in timp, la toti o sa ne scada consumul , dar sa fim sanatosi sa ajungem la 10.000 Km si vedem atunci.
Foresterul diesel a luat undeva la 11/100 , dar nu avea dacat vreo 2000 km parca pe odometru. La cel pe benzina consumul a iesit pe la 15.5/100 , sunt sigur ca in mare datorita subturarii. Eu vin de pe un diesel si mi-a fost destul de ciudat sa turez masina peste 4000 ture, desi , din ce am inteles de pe forumuri de la posesori , de la 4000 ture in sus incepe distractia si viata.
Iluminatul la bord a fost un punct observat ( eu merg tot timpul cu farurile aprinse ) dar la show-room mi-au aratat cum , la capatul cursei butonului de reglat iluminatul , exista un punct mort ( face click ) in care se dezactiveaza functia de variatie a intensitatii , ramand pe maxim. Acum lumina e multumitoare, adica in mers pe soare puternic si cu ochelarii pe nas, vad ecranele toate.
Dinamica in mers este deosebita , combinatia dintre puterea motorului si rapoartele de transmisie fiind impresionant de bine calculate . Atat Foresterul cat si Outbackul stralucesc prin a "elibera" putere atunci cand ai nevoie si calci pe acceleratie. La depasirea unui autobuz prin pasul Oituz, de la 50km/h am ajuns la 120km/h inainte de a trece de autobuz de i-am speriat si i-am facut sa se dea jos pe amandoi politistii de pe masina cu radar. Au fost foarte curiosi sa vada ce anume face asa pe sosea, asa ca ne-am imprietenit, am vizionat impreuna inregistrarea video si am comentat tinuta de drum deosebita.
Pe drum nu mai comentam cum stau ambele modele, Foresterul putin mai rigid pe spate sau , mai bine spus, Outback-ul setat mai spre confort la suspensia spate. Acest lucru este de unii iubit , in timp ce altii il simt ca pe un "tangaj al cozii" in denivelari pronuntate. Tare as dori sa testez un Outback cu o bara antiruliu modificata pe spate , un Rallitek ceva , cum am vazut teste pe la altii. Nu stiu daca aceasta modificare nu aduce alte incoveniente fata de ceea ce au proiectat cei de la Fuji.
Diferenta la mers intins 2-3 ore a fost unul din factorii care m-au facut sa aleg Outback. De fapt eu plecasem de acasa cu gandul ca iau un Forester dar , nefiind inca disponibil modelul diesel , am zis sa incerc Outback-ul diesel mai intai si mai vedem cand apare cum e cu Forester. Dupa 2 ore si jumate de stat la volanul Outback-ului, m-am dat jos inexplicabil de euforic si relaxat (nu am consumat nimic). Chiar nu am fost in stare sa ma exprim cand m-a intrebat gazda la destinatie "Cum e la drum?". Nu puteam explica senzatiile, mai ales ca nu-mi propusesem sa fiu atent la Outback , ci doar la motorul diesel. Foresterul mi s-a parut putin mai inconfortabil la acest capitol, dupa cca 2 ore aparand cateva senzatii in muschii picioarelor, dar asta luati-o ca o chestie relativa fiecaruia.
Al doilea factor decisiv in alegere a fost "simtul" gabaritului si manevrabilitatii in condusul citadin. Adica eu simt mai bine Outback-ul si trec mai sigur printre masini , prin stradute, la incadrat pe cele 5 benzi de masini dimineata inghesuite pe trei benzi marcate, etc. Un plus la Forester este o viteza a 3-a deosebit de lunga, adaptata perfect mersului prin oras si care "trage" pe o plaja impresionanta de la 20km in sus. Zici ca e cutie automata, asa de eleastica este aceasta treapta pe cutia de la Forester.
La interior totul cam pare gandit practic si cu mult bun simt, fara butoane inutile si beculete clipitoare. Din categoria "traite/vazute la altii" si pe care parca le-as fi dorit : ambele (daca nu toate) geamuri fata automate, sistemul audio mergand si fara cheia in contact, sub-wooferul de sub scaun in standard ( la Forester soundul este mai "profund" decat pe Outback ) , o bancheta spate mai "profilata/adancita" sa nu cada copilul cand doarme si pun frana si cam atat. In principiu, cu exceptia celor de dotari, restul sunt chestii ce pot fi modificate prin soft.
Oricum, plusurile, simplitatea, discretia si bunul simt care transpira din toate dotarile si toate facilitatile prezente te cuceresc pe masura ce exploatezi masinile astea.
Cam astea ar fi asa, la prima intalnire, parerea lasata de Outback si Forester.
In rest, sfatul unui utilizator pe un forum e de baza : daca sunteti indecisi , urcati-va in ambele modele si alegeti pe cea in care va simtiti mai bine.

Bafta la toti
M A R I A N
QUOTE (vlademir @ Nov 28 2008, 04:38 PM) *
De la un post anterior m-am ales cu o stare de nervi teribila. Mie, cand am solicitat ca optional comenzi audio pe volan, mi s-a spus ca nu exista posibilitati tehnice, dar am inteles ca acum se vand SOD-uri cu astfel de comenzi pe volan. Asta e ori bataie de joc ori incompetenta/indolenta din partea vanzatorului. Inclin spre a doua varianta.

Ca o mica observatie de final: incet, incet, ne facem mai multi, cu toata criza asta.


Ca sa nu mai zic ca la unii dealeri germani, masina noua (0-15 km), varianta fara Navi si piele, a ajuns ~22000 euro cu TVA inclus...
forleg
salut!

spuneti-mi si mie va rog, de ce nu va plac cutiile automate?!? ca sa va puteti plange, ca tr a 3 a e cam lunga, ca muschii picioarelor se cam simt dupa n ore de condus, ca ambreiajul parca e cam tare, etc? in loc sa va simplificati viata la volan, la intretinere , chiar sa cresteti siguranta personala? chiar credeti ca cei ce conduc automate sunt lenesi sau fraieri? am mai scris si alaturi la legacy, ca este mult mai avantajos. conduci in oras, te inebuneste schimbatul treptelor, apasarea pedalelor, iar la drum intins nu prea folosesti levierul sa zicem. de ce e mai buna manuala? doar pt un asa zis consum mai mic ori mers mai sportiv? sunt conceptii cam depasite, cred.
mult noroc

vlademir
Cand am intrat eu in showroomuri, prin vara, nu existau cutii automate pe diesel, nici la Toyota, nici la Subaru. Asa ca nu prea am avut optiuni. Or fi bune, nu zic nu.

Cat despre pretul scazut la Outback, de acum, nu ma enerveaza pentru ca reversul medaliei este ca nu te mai poti apropia de firma de leasing sa iti finanteze achizitia, asa ca e tot pe acolo, imediat cum se rezolva criza asta bancara de incredere, va creste si pretul la masini.
forleg
QUOTE (vlademir @ Nov 29 2008, 04:51 PM) *
Cand am intrat eu in showroomuri, prin vara, nu existau cutii automate pe diesel, nici la Toyota, nici la Subaru. Asa ca nu prea am avut optiuni. Or fi bune, nu zic nu.

Cat despre pretul scazut la Outback, de acum, nu ma enerveaza pentru ca reversul medaliei este ca nu te mai poti apropia de firma de leasing sa iti finanteze achizitia, asa ca e tot pe acolo, imediat cum se rezolva criza asta bancara de incredere, va creste si pretul la masini.



asa e, cine se califica pt imprumut acum, chiar daca ia masina mai jos, tot mult plateste in final, fiind conditiile mai grele. cam tot aia.
pacat doar ca, ref. la cutii automate, lumea nu este mai indrazneata, dupa cateva zile de condus aut. , nu te-ai mai intoarce la facaletz.
Colonelu'
QUOTE (forleg @ Nov 29 2008, 02:01 PM) *
salut!

spuneti-mi si mie va rog, de ce nu va plac cutiile automate?!? ca sa va puteti plange, ca tr a 3 a e cam lunga, ca muschii picioarelor se cam simt dupa n ore de condus, ca ambreiajul parca e cam tare, etc? in loc sa va simplificati viata la volan, la intretinere , chiar sa cresteti siguranta personala? chiar credeti ca cei ce conduc automate sunt lenesi sau fraieri? am mai scris si alaturi la legacy, ca este mult mai avantajos. conduci in oras, te inebuneste schimbatul treptelor, apasarea pedalelor, iar la drum intins nu prea folosesti levierul sa zicem. de ce e mai buna manuala? doar pt un asa zis consum mai mic ori mers mai sportiv? sunt conceptii cam depasite, cred.
mult noroc

Am impresia ca ai scris doar ca sa acumulezi posturi. Daca ai fi avut curiozitatea sa cauti specificatiile pentru modelele diesel de la Subaru ai fi vazut ca acestea nu sunt oferite in prezent cu cutii automate. De unde ai tras concluzia ca cei care si-au cumparat unul din modelele diesel Subaru nu si-ar fi dorit sa aiba cutie manuala? Nu crezi ca inainte de a scrie o concluzie personala este mai bine sa te interesezi mai mult despre acel subiect?
Cat despre consumul mai mic sau mersul mai sportiv la manuala fata de automata problema este relativa deoarece tine foarte mult de implementarea facuta de fabricant in ambele cazuri. In principiu manuala este peste automata la cele doua capitole mentionate, dar exista si exceptii, cum ar fi automata DSG care este mai sportiva. Daca vrei o comparatie corecta atunci o faci intre cele doua cutii oferite de acelasi producator de masini, pe acelasi model si acelasi motor.

Mult noroc si cauta sa te informezi temeinic inainte de a scrie pentru ca poti sa jignesti colegii care nu ti-au facut nimic.
forleg
QUOTE (Colonelu' @ Nov 29 2008, 06:37 PM) *
QUOTE (forleg @ Nov 29 2008, 02:01 PM) *
salut!

spuneti-mi si mie va rog, de ce nu va plac cutiile automate?!? ca sa va puteti plange, ca tr a 3 a e cam lunga, ca muschii picioarelor se cam simt dupa n ore de condus, ca ambreiajul parca e cam tare, etc? in loc sa va simplificati viata la volan, la intretinere , chiar sa cresteti siguranta personala? chiar credeti ca cei ce conduc automate sunt lenesi sau fraieri? am mai scris si alaturi la legacy, ca este mult mai avantajos. conduci in oras, te inebuneste schimbatul treptelor, apasarea pedalelor, iar la drum intins nu prea folosesti levierul sa zicem. de ce e mai buna manuala? doar pt un asa zis consum mai mic ori mers mai sportiv? sunt conceptii cam depasite, cred.
mult noroc

Am impresia ca ai scris doar ca sa acumulezi posturi. Daca ai fi avut curiozitatea sa cauti specificatiile pentru modelele diesel de la Subaru ai fi vazut ca acestea nu sunt oferite in prezent cu cutii automate. De unde ai tras concluzia ca cei care si-au cumparat unul din modelele diesel Subaru nu si-ar fi dorit sa aiba cutie manuala? Nu crezi ca inainte de a scrie o concluzie personala este mai bine sa te interesezi mai mult despre acel subiect?
Cat despre consumul mai mic sau mersul mai sportiv la manuala fata de automata problema este relativa deoarece tine foarte mult de implementarea facuta de fabricant in ambele cazuri. In principiu manuala este peste automata la cele doua capitole mentionate, dar exista si exceptii, cum ar fi automata DSG care este mai sportiva. Daca vrei o comparatie corecta atunci o faci intre cele doua cutii oferite de acelasi producator de masini, pe acelasi model si acelasi motor.

Mult noroc si cauta sa te informezi temeinic inainte de a scrie pentru ca poti sa jignesti colegii care nu ti-au facut nimic.




intai de toate SCUZE, n-am nici cea mai mica intentie de a jigni pe cineva. e corecta remarca de mai sus. si nici posturi nu doresc.
dar a spus cineva cu diesel ca ar fi dorit cu cutie automata? asa cum am spus mai sus, poate merita sa iei o masina cu alt motor insa cu cutie automata. imi amintesc cum mult timp in urma, pe cand nici nu se pomenea diesel pe subaru, era considerata o blasfemie motorina pe spiritul sportiv al marcii. sigur, timpurile se schimba, din pacate mai mult in europa. se stie, acest motor se adreseaza acestei zone in mod special., restul lumii cam tot pe benzina a ramas.
se poate aprecia acum, e adevarat motoarele subaru diesel sunt inca la inceput, costurile de intretinere ? in general sunt mai mari, adaugandu-se si pretul mai mare al comb, pana la urma care este avantajul f mare al motorului diesel? nu vorbim despre cuplu, altceva. mutumiri


vlademir
Da, vremurile se schimba, acum exista motorina pe Subaru si cu siguranta in mai putin de 2 ani de zile vor fi si cutii automate. Mazda sau Honda deja au introdus cutii automate iar ca o culme a ceea ce odata era considerat imposibil, Impreza preparata pentru curse e posibil sa aiba de anul viitor si un motor diesel, daca nu are deja.
Colonelu'
forleg,
Daca ai fi citit cu atentie tot ce s-a scris de la inceputul acestui topic si pana acum, cat si pe celelalte topicuri de pe aria Subaru ai fi inteles unele aspecte. Pentru a nu lungi discutia in mod inutil am sa iti fac un mic rezumat si apoi putem discuta pe marginea lui ca sa vedem daca putem gasi solutii acceptabile.

Solutia constructiva de AWD de la Subaru este foarte buna, dar are nevoie de cuplu pentru a misca masina cu agilitatea dorita de pe masinile clasice. In acest sens, cel mai bine e sa ai un motor turbo. Din pacate, in Europa nu se livreaza pe Legacy sau Outback motoare turbo pe benzina. Atunci, singurul motor acceptabil ar fi 3.0i care din pacate este gurmand cat si platesti taxe mari la el. In State poti cumpara si motoare de 2.5i turbo si atunci era o varianta de luat in calcul.
Si dintr-o data au scos motorul diesel boxer care ofera masinii tot ce iti doresti din doar 2.000 cmc. Singura problema: nu este oferit decat in varianta cu cutie manuala. La cateva pagini mai in urma eu am facut o comparatie de specificatii pt OBK intre motorul 2.5i si 2.0d, iar concluzia tuturor a fost ca nu are rost sa iei motorul pe benzina.
Personal am condus noul Forester 2.0i si nu am fost deloc impresionat si crede-ma, dar stiu sa duc o masina in acel regim de turatii unde sa scot untul din ea. Am facut apoi un drive si cu motorul diesel, de data asta pe OBK, iar situatia a fost cu totul alta.

Ca sa revenim la miezul problemei ridicate de tine: citeste cu atentie specificatiile Subaru, mergi si fa drive-teste cu modelele lor si apoi spune-ne care ar fi alegerea ta.
forleg
QUOTE (vlademir @ Nov 29 2008, 07:19 PM) *
Da, vremurile se schimba, acum exista motorina pe Subaru si cu siguranta in mai putin de 2 ani de zile vor fi si cutii automate. Mazda sau Honda deja au introdus cutii automate iar ca o culme a ceea ce odata era considerat imposibil, Impreza preparata pentru curse e posibil sa aiba de anul viitor si un motor diesel, daca nu are deja.



ba chiar mai mult, cum spunea cineva, ar putea apare subaru doar cu tractiune fata sau spate, pt a fi mai ieftine, mai in randul lumii, etc.. adica adio filozofia subaru de 35 ani AWD. e doar capcana europeana in care am cazut din ce in ce mai multi, motoare diesel pe masini nemtesti, in mod special. trebuie sa cumparam scump, sa intretinem scump, comparati cu alte zone. nici nu stiu, sa ma bucur, sa ma sperii, era consumismului e cam pe duca. se apropie vremea cand trebuie sa devenim mai stransi. atunci cum facem, luam masini mai ieftine care consuma benzina(mai ieftina acum) sau mai scumpe care consuma motorina? oricum producatorii de masini se joaca cu noi cum vor, scot chipurile, diesele mai ieftine decat benzinare(nu prea ai cum, tehnologic se realizeaza mai scump un motor diesel). dar tot ei, producatorii, castiga mai mult pe termen lung(durata de viata a masinii) de la masini cu motoare diesel. apoi vin hibridele, electricele...scuzati deviatia
spiritul sportiv al marcii subaru se cam duce, masina e toata mai grea(motorul, puntea fata mai zdravana). viitorul stelutelor e cam trist, din multe puncte de vedere. solutii ceva? sanatate
JohnSA
Eu am asteptat sa vina Subaru pe motorizare diesel. Ma uit la marca asta de ceva ani buni si nu suportam doua idei despre masinile Subaru : consumul pe benzina si autonomia .
Motivele sunt personale si tin atat de comfortul drumurilor lungi de 2-3000 km cat si de apropierea mea de partea ecologista a societatii. Drept sa-ti spun eu consider ca Subaru a facut un pas inainte cu motorizarea diesel , nu un compromis.
Iar despre cutia automata, eu am condus si automate si m-am intors la manuala. Asa simt eu condusul, nu e vorba ca am pitici si critic pe cei ce iubesc cutia pe automata. Pur si simplu ma face sa ma simt putin "inutil" in masina , ca atunci cand merg cu soferul prin oras. Ori mie imi place sa particip din plin la condus.
forleg

colonelului, cu simpatie.

am urmat sfatul domniei tale si am recitit. tot, de la 1 la 10. probabil ca in perioada asta a anului, mintea-mi proceseaza mai greu, pt ca tot nu m-am lamurit. incet-incet.
nu am vazut comparatie facuta intre motor de 2.5 l aspirat, cutie AT si cel de 2 l diesel, evident doar cu cutie manuala. asta pt a raspunde nedumeririi ca de ce nu inteleg din acea comparatie de date de mai inainte, avantaje si dezavantaje.
am condus pana acum, forester model 2007 2.o l manual si 2.5 L aspirat AT; Impreza 2.o L AT; Legacy 2.o L AT, Legacy 2.5 L AT si Outback 2.5 L AT. dupa cum se vede nici un diesel. de ce? pt ca nu are AT.
acum colonelu, vezi de ce am pus problema astfel mai inainte. nimeni nu imi amintesc sa fi facut comparatie intre cutii diferite, motoare diferite, dar aceeasi masina. pt ca toata lumea s-a gandit doar la manuala. chiar tu astepti sa apara cutia cu 6 trepte. pt ce? de cate ori, in traficul de oriunde, vei folosi a 6 a? va fi chiar asa o placere imensa? accept ca fiecare se simte bine intr-un anume stil de conducere si ca atare, nu trebuie sa ne contrazicem la gusturi.
este clar ca mot de 2.5 L benzina nu este bine pus in evidenta pe outback. iar aici adaug, datorita cutiei manuale. va rog faceti drive-test cu AT, scoateti tot ce puteti din motor, in ambele moduri ale cutiei si credeti-ma ca o sa va schimbati parerea.
din masinile de mai sus conduse, de retinut; Foresterul manual de 2.0 l, slabut intr-adevar: cel de 2.5 aspirat AT- grozav. mai devreme ai comentat, corect, ca setarea relatiei cutie-motor se face dupa tot felul de diagrame, in functie de parametri, senzori etc. este, cred eu una din cele mai reusite combinatii. cauta, condu-o si mai discutam. daca nu gasesti, in ianuarie vin in tara si iti ofer masina mea in test. o sa vrei s-o cumperi!!! voi fi un pic off si voi adauga ca este superior oricarui outback, legacy fie el diesel sau benz pana in 2.5 L. aspirat.
sunt multe de spus.
de ce nu se aduc in Europa anumite modele, anumite motoare? cine raspunde??
de ce nu se aduc, si nu se convinge lumea prin teste cu ele? pt ca nu se vrea.
cand am vrut sa cumpar forester de 2.5 asp, cei de la SMT au zis ca nu are rost sa cer ca nu se aduce. de ce? pt ca nu cere piata. noroc ca la concurenta a cerut piata. cand le-am zis din nou celor de la SMT, mi-au replicat ca n-o sa am garantie. i-am intrebat ce discount fac ei la masinile lor, daca nu vreau garantia? o iau fara. aaaa, nu se poate.

cineva de mai sus, replica, vizavi de benz-motorina, ca daca ai bani de subaru nu te mai uiti la o mie doua de euro economie. poate e corect, desi citind mai sus, economiile de tot felul, din diferenta de pret, de consum, de taxe etc, au primat. la toate acestea adaugandu-se insa si...schimbare trepte, marche-arriere dificil, motor zgomotos si alte neajunsuri.
concluzie? in dorinta de a avea diesel nu s-a mai tinut cont de altele. continui curand

forleg
continuare, daca mai aveti rabdare. incerc sa clarific 2-3 aspecte vazute mai sus la colegi.
cineva nu putea sa explice acea senzatie din curba, modul in care masina isi pastraza directia nefiind sub sau supra viratoare. acel domn venea dupa o masina obisnuita.
acest AWD nu te ajuta doar daca ramai cu roti suspendate nu stiu prin ce coclauri. in principal, la conducere pe drumuri obisnuite, in curbe de ex, in functie de unghiul de rotatie al volanului, aderenta rotilor la drum , rotatie, etc.,se transmite putere mai multa la rotile din ext curbei, astfel incat masina este impinsa in interior eliminandu-se devierea obisnuita. la fel, daca o parte laterala a drumului este alunecoasa, apa, gheata si masina tinde sa piarda aderenta, instantaneu rotile din partea cealalta preiau controlul astfel incat se evita derapajele.se cheama - CENTRE DIFFERENTIAL-TYPE AWD WITH A VISCOUS LSD, pt cutii manuale. in timp ce pentru cutii automate exista ACTIVE TORQUE SPLIT AWD. sigur ca multi dintre dv deja stiu asta. ce vreau eu sa intreb, au motoarele diesel-benzina, acelasi raspuns cand in diferite situatii se cere, sa zicem, mai multa sau mai putina agilitate?
un alt raspuns este in legatura cu acel buton montat pe varianta 3.0 L. spunea vali-cta ca este si pe foresterul turbo( P power- accelerare/ h-hold, noroi, zapada). da, insa variantele de 3.0 L actuale, au un alt buton mai complex, numit SI-DRIVE(SUBARU INTELLIGENT). Are 3 pozitii, intelligent-conducere economica, silentioasa; Sport- pt un stil mai agresiv si Sport Sharp- traduceti dv- when you need an instant burst of acceleration. Tot mot de 3.o L, are si un control al tractiunii, superior celorlalte, VARIABLE TORQUE DISTRIBUTION AWD plus VEHICLE DINAMICS CONTROL SYSTEM. si o cutie AT cu 5 trepte.
iertati-mi abaterea oarecum de la discutie. nu vreau decat sa precizez ca in general cutiile automate asigura o mai buna si mai multa siguranta. de aceea sper sa li se acorde din ce in ce mai multa atentie. si revenind la comparatii intre diesel 2.0 L si 2.5i aspirat, cel din urma are 23 CP in plus, chiar daca la 4400 RPM. orice spor de putere este un avantaj in plus la siguranta activa. de care avem nevoie inaintea celei pasive. dar despre asta altadata, pt ca avem de invatat cu totii o gramada. pt ca atunci

CAND CREZI CA AI TERMINAT DE INVATAT, ESTI TERMINAT.

mult noroc
Marius30562
Vehicle Dinamics Control System este si pe Forester-ul dotat cu transmisie manuala.

Cat despre comportamentul AWD in curbe, pot sa-l confirm !
Tocmai ce am scos Foresterul la un drum ma lung.
Dupa ce am reusit sa-mi reprim instinctul de a frana la intrarea in curbe am descoperit modul in care masina pastreaza exact traiectoria indicata fara tendinte de sub sau supra virare.
Senzatia este .... ceva de nedescris !

Desi este un topic dedicat OBK Diesel, iar eu am Forester Diesel, vin cu cateva impresii.
In primul rand, tin sa mentionez ca, pana acum, nu-mi puneam problema unei motorizari diesel, fiind un fan al benzinarelor.
Sunt si acum.
DAR, acest diesel este ... ALTCEVA.
Se comporta, altfel, se conduce altfel se simte altfel.

Rezerva de putere este exceptionala, practic la orice turatie. Am urcat in tr. a V-a, fara sa simt lipsa de putere sau vre-o ezitare pante pe care, cu benzinara, nu le abordam decat in tr. a III-a.
Si, desi nu sunt persoana care sa urmareasca frecvent consumul de carburant, nu am putut sa nu remarc faptul ca, desi masina este inca in rodaj (abia are 700 km, dupa drumul asta), consumul a fost mai mult decat decent - 6,6 l/100 km.
Consumul mediu - de cand am luat masina - cu aproape 50% din drumuri in oras, cu motorul rece (curse scurte, de max. 3-4 km) - este de 7,4 l/100 km.

Singurul neajuns al acestei masini este cutia de viteze - agata putin in tr. I si II. Daca era mai .. smooth era masina perfecta !
Colonelu'
forleg, sper ca discutia dintre noi doi nu a fost perceputa la nivel personal, cel putin la mine nu a fost. Aici discutam principii si cautam sa intelegem cum sa ne usuram viata (fie ea pe cutie manuala sau automata beer.gif ). Acum ca ai citit tot ce s-a scris pana in acest moment cred ca m-ai inteles de ce ti-am spus ca ai intervenit in discutie intr-un mod foarte direct, cu legaturi vagi la subiect.

Felicitari pentru masinile pe care le detii. Pentru unii e greu sa isi ia si un singur Subaru, dar la tine vad ca e parc auto Subaru. La Iasi e mai greu sa faci si drive-teste, ca nu prea aduc masini, asa ca m-am multumit cu ce au avut. Sper ca ai sesizat si tu pe masinile pe care le ai ca motorizarea de 2.0 e una destul de slaba. Daca s-ar fi livrat in varianta turbo era altceva. Motorul de 2.5i aspirat normal incepe sa miste masina mai vioi, dar e varianta SOHC; poate DOHC aspirat ar fi fost si mai sprinten, dar acesta e oferit doar in varianta turbo care din pacate nu vor sa o importe in EU.

Acum o sa incerc o comparatie de performante pt Legacy intre 2.5i aspirat si cutie AT vs. 2.0d MT:

Model ................... Legacy 2.5i 4AT ............ Legacy 2.0d 5MT
Capacitate .................. 2457 cmc .................. 1998 cmc
Putere (CP) .............. 173 / 6.000 ............... 150 / 3.600
Cuplu (Nm) .............. 227 / 4.400 ............... 350 / 1.800-2.400
V max (km/h) .............. 217 ............................ 208
0-100 km/h ................. 10,8s .......................... 8,7s
Consum oras ................ 12% .......................... 7%
Consum afara ............... 6,5% ........................ 4,8%

Uitandu-ne pe datele de mai sus vedem ca acea putere mai mare la benzina e nesemnificativa atata timp cat e obtinuta la 6.000 rot/min. In traficul curent nu vei sta la 6.000 decat rareori. Apoi, daca ne uitam la cuplu vedem ca acesta este obtinut de la o turatie mica. Chiar si timpul 0-100 este mai bun la diesel.
Nu neg si nu am negat niciodata comoditatea cutiei automate chiar daca nu am condus niciodata o masina cu cutie automata. Depinde doar de ce vrei si la ce te astepti de la masina. Am inca varsta la care nu ma deranjeaza sa mestec la facalet. O cutie automata mai are un avantaj de care multi nu stiu: protejeaza motorul prin evitarea sub- sau supra-turarii, prelungindu-i viata.
Depinde acum si la ce drumuri este folosita masina. Personal, folosesc masina cu preponderenta la drumuri lungi, unde motorul diesel este mai in avantaj.

Nu stiu cum se comporta cutiile semi-automate actuale in conditii de iarna. Eu ma folosesc foarte mult de frana de motor, atat pe drum uscat, cat mai ales pe drumuri ude sau cu zapada. Au fost cateva cazuri unde in timpul franarii am retrogradat succesiv pentru a scade distanta de franare.

Mai trebuie luate in calcul si toate cheltuielile legate de masina: costuri intretinere, taxe si impozite, carburantul. Aici fiecare trebuie sa-si faca calculul cat mai bine, pentru ca de la dorinta si pana la putinta este drum lung. Poate ca unul din motivele actualei crize este si faptul ca multi au facut credite greu suportabile chiar si pentru veniturile dinaintea crizei. Am vazut cazuri de Porsche Cayenne sau Hummer cu instalatie de gaz, ceea ce cred ca este o blasfemie.
Valentin35722
QUOTE (Colonelu' @ Dec 1 2008, 08:24 AM) *
...Nu stiu cum se comporta cutiile semi-automate actuale in conditii de iarna. Eu ma folosesc foarte mult de frana de motor, atat pe drum uscat, cat mai ales pe drumuri ude sau cu zapada. Au fost cateva cazuri unde in timpul franarii am retrogradat succesiv pentru a scade distanta de franare...


La AT ii tragi un dos de palma "facaletului" si intrii in "regim manual". Si schimbi in sus sau in jos "cand vrea muschii tai". Asta pentru frana de motor...
Zetics
Mare incontrare pe manuala vs automata... teehee.gif

Personal, desi n-am condus automata ci doar am fost pasager in unele, prefer manuala din motive subiective. Stiu ca in veci n-a sa schimb eu optim ca o automata, mai ales astea de ultima generatie, dar fiind posesorul unui Forester modelul vechi cu motorul cel mai vlaguit, prefer sa ma bucur de unicul avantaj pe care il are: ture in nesimtire! thumbsup.gif thumbsup.gif Este o placere deosebita pentru mine sa ma duc frecvent in 7500 de ture, iar in depasiri stramte stau in 4000-5000 de ture in spatele "obstacolului" si apoi tasnesc pana la red line. Si cand dulapiorul se duce cu a 3-a la 160 poti sa mai fii suparat pe el ca are doar 186 Nm? Sunt genul de persoana care prefera raspunsurile rapide, nu suport nici un fel de lag whistling.gif Ca fapt divers, din acelasi motiv imi setez si tastatura pe orice calculator pe care pun mana sa aiba ambele delay-uri minime woot.gif
cys
parerile mele in disputa asta cu cutia manuala vs automata, desi e cam off-topic in thread-ul asta:

eu am condus ambele, mai mult manuale (pentru ca le prefer) dar cateva mii bune de km si automate. cum ziceam, le prefer pe cele manuale. diferentele importante pentru mine:

1. pt mine, cutia automata iti o parte sentimentul de control. nu esti sigur niciodata cand o sa schimbe. dar, pe masura ce te obisnuiesti cu ea, poti ajunge sa o cunosti suficient ca pentru unii sa nu mai fie deranjant.

2. toate cutiilor automate incercate de mine au lag. apesi pe pedala, si sta un pic sa se gandeasca inainte sa schimbe. in comparatie cu cele manuale, asta e naspa in situatii de genul celor descrise de zetics, cand stai in spatele unei masini asteptand sa apara momentul pt o depasire - la cele manuale poti sa schimbi si sa stai la aceeasi viteaza, la cele automate mai greu. acuma, daca cutia automata suporta si mod manual/secvential, se poate schimba inainte - dar foarte putini utilizatori chiar stiu sa foloseasca modul respectiv, chiar daca-l au. e un pic mai usor daca ai padele la volan, dar in general utilizatorii de cutie automata asteapta totul sa se faca automat, si nu-si bat capul cu asta. DAR, e de mentionat aici ca si cele manuale pot sa aiba lag, dat de sofer. adica daca soferul nu tine motorul suficient de turat ca sa poata accelera (1800rpm la diesel, vreo 3000 la benzina), degeaba apasa pedala, ca nu se intampla mai nimic o vreme. si daca se hotaraste atunci sa schimbe, tot lag se cheama.

3. chestia cu schimbatul manual/secvential la cutiile automate e cu cantec. din nou, toate pe care le-am incercat au lag, si se simte diferenta mare fata de cele mecanice. adica, chiar daca ai levier si misti de el, nu se transmite miscarea mecanica in cutie, care sa duca direct la schimbarea de viteza. mai degraba functioneaza ca niste butoane: apesi, si dupa ce proceseaza el o vreme, schimba viteza. e enervant mai ales daca esti obisnuit cu una manuala, cand stii exact cand cutia a terminat schimbarea vitezei - mai exact, cand ai terminat de miscam mana. mai mult, stiti prea bine ca in general incepti sa misti picioarele (apesi acc, lasi ambreajul) chiar inainte sa fi terminat mana de schimbat viteza - ei, asta nu exista la automate. sau cel putin ca cele pe care le-am incercat eu, poate or fi altele mai bune.

4. cutia automata e infinit mai comfortabila in traficul intens, cand se merge in coloana, tot cate 10m odata, si la plecarile din rampa. cred ca nu are nimeni ceva de comentat aici. mai ales daca ai de urcat un deal in genul asta, e naspa tare cu cutie manuala. (apropo de asta, stiti mirosul de ambreaj al outback-ului? e tare urat, mult mai urat ca la masinile normale - parca e mirosul normal de ambreaj ars, dar amestecat cu miros de mortaciune. eu in weekend-ul asta l-am simtit prima data, am fost la ski si am parcat masina usor chinuit pt un drum de munte ingust si in panta, si m-am speriat de miros. am crezut ca e o mortaciune pe acolo, dar dupaia l-am simtit si aseara dupa ce am urcat in coloana cateva sute de metri de drum in panta din oras.)


pe de alta parte, cred ca sunt mituri astea:

1. cutiile automate au acceleratie mai slaba - asta o fi daca le compari cu acceleratia manuala optima, da sunt putini cei care stiu sa accelereze optim o masina cu cutie manuala. la cele automate e mai simplu sa accelerezi optim, iti infingi piciorul si gata.

2. cutiile automate consuma mai mult - pe de o parte, exista acuma cutii pt care producatorii dau consum mai mic decat cel manual. pe de alta parte, se aplica ce am zis mai sus: si consumul e masurat in conditii optime, si sunt putini soferi care pot schimba vitezele mai optim (scuzati gradul de comparatie inexistent) decat o cutie automata.


ca o concluzie, eu prefer manuala pt controlul superior pe il ofera, in detrimentul comfortului. poate odata cu varsta o sa ajung la automata, am deja prieteni care au facut pasul asta...
cys
QUOTE (M A R I A N @ Nov 28 2008, 08:57 PM) *
.........

-mie mi s-a parut ca incalzirea in scaune a mers destul de rapid dar e posibil sa ma insel
.........


QUOTE (vlademir @ Nov 28 2008, 10:38 PM) *
- incalzirea in scaune - dureaza 10-15 min sa se incalzeasca. aici sunt curios daca si la alti prorietari de outback e la fel. daca da, inseamna ca incalzirea asta e absolut inutila - degeaba se incalzeste scaunul dupa ce e cald in masina, ar trebui sa fie cald in 10 secunde (cum e la x5, de exemplu)
intr-adevar dureaza cam mult dar eu nu am termen de comparatie pentru ca nu am mai folosit o masina cu scaune incalzite sau daca am stat in dreapta, nu am stat sa cronometrez


e important sa testezi incalzirea in scaune intr-o zi friguroasa. adica, daca afara sunt 10-15 grade, degeaba se incalzeste rapid. incalzirea asta e utila cand afara sunt sub 0 grade, si tocmai atunci merge tare incet. cum ziceam, concluzia mea e ca e aproape inutila.
cys
QUOTE (vlademir @ Nov 28 2008, 10:38 PM) *
De la un post anterior m-am ales cu o stare de nervi teribila. Mie, cand am solicitat ca optional comenzi audio pe volan, mi s-a spus ca nu exista posibilitati tehnice, dar am inteles ca acum se vand SOD-uri cu astfel de comenzi pe volan. Asta e ori bataie de joc ori incompetenta/indolenta din partea vanzatorului. Inclin spre a doua varianta.


Cand am comandat eu masina (in Oct), mi-au zis si mie ca nu se poate sa aiba comenzi audio pe volan, doar cruise control. Dar, cand am primit-o, avea si comenzile audio... zic ei ca nu stiau ca o sa fie asa, e prima masina pe care o primesc asa (lucky me), si ca ar fi din cauza e modelul pt 2009 (n-au stiut sa-mi zica ce alte diferente sunt). Acuma, cand am comandat/rezervat masina, ea era deja pe vapor pe undeva prin Grecia, deci probabil e fabricata prin vara.
cys
QUOTE (JohnSA @ Nov 29 2008, 11:30 AM) *
Iluminatul la bord a fost un punct observat ( eu merg tot timpul cu farurile aprinse ) dar la show-room mi-au aratat cum , la capatul cursei butonului de reglat iluminatul , exista un punct mort ( face click ) in care se dezactiveaza functia de variatie a intensitatii , ramand pe maxim. Acum lumina e multumitoare, adica in mers pe soare puternic si cu ochelarii pe nas, vad ecranele toate.


problema e ca daca il dai la maxim (punctul ala mort), ceea ce face toata lumea dealtfel, lumina e prea intensa noaptea. si asa ajungi sa variezi manual in fiecare zi intensitatea de doua ori - dimineata sa o pui pe maxim, si seara sa o reduci. absolut inacceptabil - in anul 2008 cei de la subaru mai folosesc aprinderea farurilor ca un indiciu ca e noapte, in loc sa puna un banal senzor de lumina. si asta cand toata europa conduce de ani buni cu farurile aprinse tot timpul, iar unii producatori (am auzit de cei de la saab, or fi si altii) produc de mai bine de zece ani masini care isi aprind faza scurta automat cand pornesti motorul. nu pot sa nu ma gandesc ca tata avea un opel kadett din 85 care stia sa-si aprinda luminile din bord automat cand se facea intuneric...

QUOTE (JohnSA @ Nov 29 2008, 11:30 AM) *
Oricum, plusurile, simplitatea, discretia si bunul simt care transpira din toate dotarile si toate facilitatile prezente te cuceresc pe masura ce exploatezi masinile astea.


bine spus. si as adauga aici impresia care o face celor din jur smile.gif nici o masina apropiata la pret si la caracteristici (nu sunt multe care sa indeplineasca _ambele_ caracteristici, relativ aproape sunt octavia scout, passat 4motion si suv-urile mici gen qashqai, outlander, koleos) nu se apropie macar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.