Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru outback diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Marius30562
Asa face si la Forester BD.
Si are hill-holder.

Asa cum am spus, la revizia de 5000 km, am pus problema franei de mana . A fost verificata si reglata.
Conform spuselor inginerului de service, in manual era trecut faptul ca frana de mana trebuie sa tina ”maxim” cand maneta este trasa 7 dinti.
La mine mergea trasa vre-o 11.
S-a reglat si nu sunt probleme.
Am incercat sa plec o data cu ea trasa si nu am reusit !

Dar, are inca acel mic ”balans” cand opresc masina in panta.
Cred ca este un ”feature” nu un ”bug” !

Numa ca inca nu ne-am prins noi la ce-i bun ...
raducuGR
no,vad ca ati inviat pe topic am crezut ca v-ati vindut toti outbacii ca Victor...mie cel putin imi place masina, si designul mi se pare tot mai actual,si pot sa zic destul de copiat de alte marci...nu mai spun ce reclama isi face aici Saab-ul cu noul model x care are la obtiuni ceva nemaipomenit de nou:...diferential lsd pe spate...iar geamurile fara rame is pasiunea mea...vorba lu' varu grec Makis:...imi platze cum fatze ca coupe usa...
Singura porcarie e lipsa Hill holderului si frana moale de mina ,la casa de vacanta am o panta groaznica si daca ma opresc is mort...aici imi lipseste mult vechiul Forester...Comenzile pe volan le-am luat da nu le-am montat inca...

hill holder-ul la vechiul model Forester era hidraulic,adica tinea masina in panta si o ora...la cel nou am auzit ca ii ceva electronic care tine citeva secunde si nu are nici o legatura cu cel vechi...
andrei5130
asa este tine 7 secunde...
GLC120
QUOTE (hdi @ Jun 12 2009, 03:51 PM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Jun 12 2009, 04:05 PM) *
Err: corectez: incalzeste temperatura teehee.gif creste temperatura/incalzeste vremea biggrin.gif


Confirm 36182451.gif


Asa va sa zica... creste temperatura. Am incercat vineri seara sa-i arat zgomotul unui preieten si am luat 3 denivelari din alea de plastic cu viteza progresiva... nimic in afara de extinctor+trusa care sareau prin protbagaj! M-am speriat ca s-a stricat suspensia! unsure.gif

Cred ca iarna trebuie sa incalzim bucsile la plecare cum ceva foc cum se facea la pornirea camioanelor blink.gif
hdi
QUOTE (GLC120 @ Jun 14 2009, 09:54 PM) *
Asa va sa zica... creste temperatura. Am incercat vineri seara sa-i arat zgomotul unui preieten si am luat 3 denivelari din alea de plastic cu viteza progresiva... nimic in afara de extinctor+trusa care sareau prin protbagaj! M-am speriat ca s-a stricat suspensia! unsure.gif

Cred ca iarna trebuie sa incalzim bucsile la plecare cum ceva foc cum se facea la pornirea camioanelor blink.gif


Pai vezi ca nu stii... Trusa si triunghiurile incap sub placa, deasupra rotii de rezerva, iar extinctorul sta in gentuta aia tip Dacia, legat bine cu o coarda elastica...
Zgomotul suspensei fata dispare insa spatele bubuie si pe canicula. S-ar putea sa nu mai faca daca ai greutate in portbagaj. N-am avut inca ocazia sa incerc.
iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 07:41 PM) *
Am mai desoperit azi doua chestii (oare ? unsure.gif )

S-a intamplat o singura data poate fi o greseala dar:

- dupa un timp cu usa deschisa s-au stins plafonierele. are un timer?
- pe drum am intrat intr-o zona "poluata" si climatizarea a comutat singura pe recirculare. Butonul e departe de schimbator foarte putin probabil sa fii apasat din greseala. Ati auzit de asa ceva?


Cuplare automata pe recirculare ,sa fie adevarat !? de asta chiar nu am auzit unsure.gif
Zetics
Neavand OBK, nu pot spune cu certitudine cum sta treaba, dar lojic luand-o, ar fi cam asa: la mine la Forester (ala vechi) la climatronic, recircularea se face apasand pe butonul care regleaza si treapta ventilatiei. Pentru acest buton, exista si o setare de tip "automat", cand trebuie sa tin apasat vreo 2 secunde pe el, led-ul clipeste putin si in rest ramane deschis sau inchis dupa cum considera computerul. Am mers extrem de putin pe acest mod auto, asa ca n-am stat sa verific daca chiar schimba la un moment dat pe recirculare si invers, dar presupun ca ceva similar se poate intampla si la OBK, doar sunt facute tot acolo! wink.gif
andrei5130
QUOTE (hdi @ Jun 14 2009, 10:02 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Jun 14 2009, 09:54 PM) *
Asa va sa zica... creste temperatura. Am incercat vineri seara sa-i arat zgomotul unui preieten si am luat 3 denivelari din alea de plastic cu viteza progresiva... nimic in afara de extinctor+trusa care sareau prin protbagaj! M-am speriat ca s-a stricat suspensia! unsure.gif

Cred ca iarna trebuie sa incalzim bucsile la plecare cum ceva foc cum se facea la pornirea camioanelor blink.gif


Pai vezi ca nu stii... Trusa si triunghiurile incap sub placa, deasupra rotii de rezerva, iar extinctorul sta in gentuta aia tip Dacia, legat bine cu o coarda elastica...


Pai vezi ca nici tu nu stii !

triunghi + extinctor, hop cu ele sub placa langa roata de rezerva
trusa de prim ajutor, hop cu ea sub scaunul pasagerului unde ii e locul (nu e gluma, are un loc special ca sa nu se plimbe) sau sub al soferului da acolo vine subufarul asa ca mai bine nu ocupam locul sa nu il speriem ca poate nu mai vine ...
GLC120
QUOTE (andrei5130 @ Jun 15 2009, 08:14 PM) *
Pai vezi ca nici tu nu stii !

triunghi + extinctor, hop cu ele sub placa langa roata de rezerva
trusa de prim ajutor, hop cu ea sub scaunul pasagerului unde ii e locul (nu e gluma, are un loc special ca sa nu se plimbe) sau sub al soferului da acolo vine subufarul asa ca mai bine nu ocupam locul sa nu il speriem ca poate nu mai vine ...


Asa deci. Sunt chiar N variante? Sub scaun nu blocheaza ventilatia spre spate? Ca tot mi se plangea copilul de caldura din cauza bagajelor burdusite pe acolo.....

Suspensia fata nu a facut zgomot niciodata. Pe spate auzeam un zgomot metalic numai cand testam asta, denivelarile de plastic, viteza mare... zgomot la aterizare. Nu pot sa ma plang, viteza era prea mare dar am zis sa va verific unsure.gif

Acum nu mai face nici un zgomot! Singura problema reala, ramane oglinda retrovizoare. blink.gif

Totusi... in marsarier intra greu. Foarte rar din prima incercare. E vreo smecherie aici care imi scapa ?
V_I_C_T_O_R
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 14 2009, 10:47 PM) *
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 07:41 PM) *
Am mai desoperit azi doua chestii (oare ? unsure.gif )

S-a intamplat o singura data poate fi o greseala dar:

- dupa un timp cu usa deschisa s-au stins plafonierele. are un timer?
- pe drum am intrat intr-o zona "poluata" si climatizarea a comutat singura pe recirculare. Butonul e departe de schimbator foarte putin probabil sa fii apasat din greseala. Ati auzit de asa ceva?


Cuplare automata pe recirculare ,sa fie adevarat !? de asta chiar nu am auzit unsure.gif


Exista, am si eu la BMW tongue.gif . Am pozitia off, recirculare si auto recirculare. Acuma nu stiu daca aveam pe Obk, dar nu tin minte sa fi avut.
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Jun 15 2009, 10:17 PM) *
Totusi... in marsarier intra greu. Foarte rar din prima incercare. E vreo smecherie aici care imi scapa ?


eu daca vad ca nu intra din prima lejer in marsarier ii dai 1-a si pe urma intra fara probleme...

nu optureaza priza de aer ca este fix langa ea daca dai sacunul de la pasager in spate la maxim ai sa vezi cum se pozitioneaza...

CB preia controlul in totalitate pe modul automat, daca el considera ca trebuie sa puna pe recirculare pentru a duce temperatura din habitaclu mai repede la cea setata o va face...

pe modul automat CB preia controlul in totalitate pe modul automat, daca el considera ca trebuie sa puna pe recirculare pentru a duce temperatura din habitaclu mai repede la cea setata o va face...
iulian_1976
In ceea ce priveste ca ECU este atat de ,,destept,, si intra automat pe recirculare la Subaru ma declar sceptic rolleyes.gif
Desigur pana la proba contrarie daca este precizat in manual sau o proba cu o masina in fata ce va afuma masina.

Ma declar sceptic din cateva considerente :
-atentie rolul recircularii nu este de a aduce o anumita temperatura in habitaclu este acela de a proteja de anumite noxe ,
mirosuri provenite de afara
-functionarea prelungita a autocircularii poate aduce anumite riscuri in controlul autovehicolului ....se va produce aburirea
geamurilor rolleyes.gif
-trebuie sa fie un senzor prea inteligent sa stie cand sa demareze dar mai ales cand sa iasa din functiune
-a nu se confunda butonul Auto cu o asa-zisa autocirculare, modulul auto cel putin la Audi este o presetare din fabrica a temperaturii si este de 22,5 grade C (este considerata economica) la alte modele este Econ,orice modificare cu 0,5 grade C va intra pe manual.

Butonul de recirculare (cel putin la Audi este separat si functioneaza numai manual) manualul de intretinere precizeaza expres a nu se ultiliza pe termen lung (orice folosire in exces favorizeaza producerea de accidente)
...mai exact in traducere libera este vorba aburirea geamurilor ,aerul fiind reciclat in interior rolleyes.gif
hdi
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 18 2009, 02:50 AM) *
-trebuie sa fie un senzor prea inteligent sa stie cand sa demareze dar mai ales cand sa iasa din functiune
-a nu se confunda butonul Auto cu o asa-zisa autocirculare, modulul auto cel putin la Audi este o presetare din fabrica a temperaturii si este de 22,5 grade C (este considerata economica) la alte modele este Econ,orice modificare cu 0,5 grade C va intra pe manual.


Nu este nicio mare inginerie si desi nu stiu cum este la Audi, am vazut multe masini cu climatizare automata. Asta inseamna ca daca diferenta de temp dintre cea din interior si cea setata de utilizator este mare, ventilatorul va porni pe viteza mare si se va reduce pe masura ce temperatura se apropie de cea setata. De asemenea, climatizarea va activa automat recircularea si o va dezactiva atunci cand temp din interior se va apropia de cea setata. Mai mult, fluxul de aer va fi controlat automat: la racire in modul automat va porni cu fluxul de aer pe gurile frontale urmand sa fie distribuit automat si pe celelalte atunci cand temp. se apropie de cea setata; la incalzire pleaca automat pe ajutajele de la picioare.
Modul Auto nu are legatura cu ECO. La masinile mai vechi, modul Auto nu stie sa controleze recircularea si directia fluxului de aer; baga pe toate gurile controland automat doar viteza ventilatorului.
Trebuie sa stii ca sunt multe masini care se vand la ora acuala (Subaru nu este printre ele) care sunt dotate cu "senzor de calitate a aerului" si care cupleaza recircularea in mod automat cand se traverseaza o zona cu noxe mai puternice. Si nu este vorba despre marci premium. Sunt convins ca si la Audi fabricate mai recent exista si climatizare automata (in sensul descris mai sus) si senzor de calitate a aerului. Audi este o marca premium si ar fi de neiertat sa nu le aiba.
iulian_1976
Climatizarea automata exista si are rolul de a mentine o anumita temperatura in interior insa nu are legatura cu autocircularea asta este parerea mea desigur pana la proba contrarie. smile.gif
Mentinerea temperaturii se face doar din turatia ventilatorului si cuplarea-decuplarea compresorului.
Pe Audi klimatronic este pus (Nippo si Denso)din 1991 pe S2 si pe A4 din 1995 chiar daca au inceput mai multe derivatii bizonal etc principiul a ramas acelasi din cate cunosc.

Ca sa functioneze cum spui tu ca sa cupleze ar insemna sa aiba un senzor de densitate insa ce te faci cu mirosurile?
Ca sa decupleze ar insemna sa se stie cand se aburesc geamurile ptr a decupla.
...pana la proba contrarie asta este parerea mea.

iulian_1976
Scuze nu am putut edita thumbsup.gif
La gama Audi indiferent de generatie sunt doar elementele de mai jos:

Modul automat permite controllerului HVAC sa seteze absolut toti parametrii automat pentru a obtine temperatura setata (singura variabila din sistem)
Orice ajustare manuala a oricarui alt parametru de functionare (viteza ventilator, directionare jet aer) in afara de temperatura "scoate" controlerul de HVAC din modul automat. Atunci modulul foloseste ca variabila de intrare temperatura si parametrul ajustat.

ECON opreste functionarea compresorului restul controllerului functioneaza exact cum a fost descris mai sus fara sa permita scaderea temperaturii sub cea exterioara si fara sa poate dezumidifica aerul.

Modulul HVAC (generatie noua) tine seama de o serie lunga de conditii de functionare si mediu cand calculeaza parametrii de functionare ai ventilatorului, load-ul compresorului A/C si clapetelor de directionare a aerului.

Parametrii de intrare:

- energia radiatiei solare ce patrunde in habitaclu
- temperatura exterioara masurata
- temperatura exterioara calculata pe baza timpului de stationare, energiei solare masurate, temperaturii interioare si a celei exterioare masurate
- viteza vehiculului pentru ajustarea clapetei de admisie aer proaspat
- turatia motorului pentru calculul load-ului compresorului
- pozitia geamurilor si usilor pentru ajustarea corespunzatoare a curbei de functionare in cazul habitaclului deschis
- starea in care se afla stergatoarele pentru compensarea termica a fluxului de aer pe parbriz in cazul ploii
- temperatura agentului de racire pentru oprirea AC in cazul supraincalzirii motorului sau pentru activarea incalzitorului auxiliar in functie de conditiile termice (in special la modelele diesel)
- sarcina motorului si pozitia pedalei de acceleratie pentru degrevarea de "incarcarea" suplimentara data de compresorul AC


Pana la A4B8 acestia sunt parametri de intrare nu are nici un senzor ptr autorecirculare,exista poate pe alte marci rolleyes.gif ...desi ma indoiesc .
andrei5130
La Subareu este exact cum a descris HDI, atata timp cat este pornit aerul conditionat nu se vor aburii geamurile, proba poti sa o faci la ori ce maina, pana si la Tico, Matiz, Opel mi-se dezabureau geamurile mai repede cu AC pornit indiferent daca era pus pe recirculare sau nu, nu multa lume stie a AC are un sistem de retinere a umuditati din aer care functioneaza atata timp cat AC este pornit...
hdi
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 18 2009, 01:08 PM) *
...pana la proba contrarie asta este parerea mea.


Iulian, la Subaru OBD MY'08 climatizarea functioneaza in mod automat exact asa cum ti-am spus eu. La fel functioneaza si la Mazda3 CD110 MY'08.
Eu nu ti-am descris o parere de-a mea ci modul in care functioneaza climatizarea in masina cu care ma plimb. De-adevaratelea. Am verificat personal. Te asigur ca sunt mult mai multe exemple in afara celor 2 de mai sus.
Pentru modelele dotate cu senzor de calitate a aerului cauta si tu dar parca tin minte ca Fiat avea asa ceva.
iulian_1976
Hai sa nu amestecam perele cu merele eu discut de climatronic si de functia autocirculare strict. rolleyes.gif
Auto-recircularea este in fapt o recilare a aerului in interior si in mod normal mai devreme sau mai tarziu se vor aburi geamurile.

La modulul Havac de la Audi am documentatie stiu ce senzori sunt,ce servomotoare sunt,ce culpaza cum si cand din pacate pe Subaru nu stiu ce model de Havac este .Poate un specialist sa ne lumineze sau alti posesori de masini.
Zetics
Pararea mea e ca la Audi si Subaru sunt destul de diferite sistemele. La Forester, vezi poza, se pot pune pe automa: pozitia pe unde sa sufle, viteza ventilatorului, clapeta recirculare si a/c-ul in sine.

Click to view attachment

Sa explic partea bolduita. Daca apas scurt butonul respectiv, cel mai din stanga in poza, porneste a/c-ul in mod manual, adica baga rece pana nu mai poate, iar butonul de temperatura regleaza daca vine sau nu si caldura de la motor! Pentru a porni climatronicul, trebuie sa tin putin apasat pe buton, clipeste ledul de vreo 2 ori si atunci incearca el sa regleze temperatura in functie de cat libertatea i-am lasat, adica daca ventilatia si directia sunt pe auto sufla pe unde vrea el si de obicei foarte tare. Daca nu sunt pe auto, regleaza doar ce are pe modul auto, de exemplu pot sa il pun sa sufle doar catre geam si sa las ventilatia pe auto.

Nu folosesc aproape deloc climatronicul, pentru ca pe modul auto imi sufla drept in fata ceea ce ma enerveaza. Asa ca merg pe modul manual, folosind aceleasi setari pe care le folosesc si la Accent, care nu are climatronic ci doar a/c manual.
andrei5130
defineste ce intelegi tu prin autocirculare ca sa nu mai vorbim impreuna si sa ne intelegem separat, se pare ca vorbim despre lucruri diferite in viziunea ta

ce ar trebui sa faca aceasta functie si cand...
iulian_1976
Zetics ce ai precizat tu nu schimba datele problemei smile.gif


-,,Daca apas scurt butonul respectiv, cel mai din stanga in poza, porneste a/c-ul in mod manual, adica baga rece pana nu mai poate, iar butonul de temperatura regleaza daca vine sau nu si caldura de la motor,,!

=asta este aer conditionat simplu.(compresorul intra in functiune si baga rece)

-,,Pentru a porni climatronicul, trebuie sa tin putin apasat pe buton, clipeste ledul de vreo 2 ori si atunci incearca el sa regleze temperatura in functie de cat libertatea i-am lasat, adica daca ventilatia si directia sunt pe auto sufla pe unde vrea el si de obicei foarte tare,,.

=asta este modulul automat.Insa mare atentie am precizat mai sus depinde de cati parametri de intrare are ,mai exact din cati senzori este compus climatronicul care conditioneaza functia Auto.
Cand o sa stim la Subaru ce senzori conditioneaza functia Auto si ce rol are fiecare , o sa stim si daca exista un senzor potential care sa cupleze automat autocircularea.

Pentru a elucida misterul experimentul cel mai simplu este sa pui o masina in fata ce scoate noxe, apoi cuplati clima pe Auto apoi sa vedem daca climatronicul va intra automat pe recirculare smile.gif
Daca o sa simtiti mirosul de afara va rezulta ca nu cupleaza automat recircularea(ar trebui si butonul de recirculare sa se aprinda automat)
In mod normal daca o sa apasati pe butonul de autocirculare (are o pictograma ca o masinuta) ar trebui sa nu mai simtiti mirosul neplacut de afara.

In plus trebuie sa fac o precizare ptr ca am observat confuzia:

Functia Auto=o functie presetata din fabrica,cum,cat,in ce fel sufla climatronicul este prestabilit , functie de numarul senzorilor ce conditioneaza lucrul acesta (la unele marci sunt mai multi la altele mai putini) smile.gif
Functia de Autocirculare= (eu o cunosc doar manual,adica este un boton ce trebuie actionat) aerul este reciclat in interiorul habitaclului.Practic el nu mai iese din habitaclu se tot invarte,clapetele exterioare fiind pe inchis nepermitand
intrarea aerului contaminat(urat mirositor,fum etc) din momentu actionarii butonului respectiv.




hdi
Iulian,
Subaru nu are senzor de calitate a aerului. Da? Asta nu inseamna ca alte masini nu au. Uite aici exemplul colegilor de la VW: http://www.volkswagen.ro/despre_volkswagen...hnic/luftg.html. Dar repet: Subaru nu are asa ceva. Mai zic inca o data? Sper ca nu e cazul.
Climatizarea automata de la Subaru Outback MY'08 presupune si controlul recircularii. Asa e facuta ea. Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea) si se pune pe treaba. Cand temperatura ajunge aproape de 20C (sa zicem 25C cu titlu de exemplu) sistemul va comanda decuplarea recircularii si va permite intrarea aerului proaspat in habitaclu. In timpul asta tu nu te atingi de butoane. Da?
La Audi al tau e asa cum zici tu iar la masinile astea despre care discutam aici este asa cum iti explic eu sau Zetics. Mergi pe incredere ca sunt masinile noastre; nu vorbim din carti.
Ne putem linisti acum cu merele si cu perele si sa discutam, eventual, despre Outback Diesel?
iulian_1976
QUOTE (andrei5130 @ Jun 18 2009, 04:57 PM) *
defineste ce intelegi tu prin autocirculare ca sa nu mai vorbim impreuna si sa ne intelegem separat, se pare ca vorbim despre lucruri diferite in viziunea ta ce ar trebui sa faca aceasta functie si cand...


rolleyes.gif nu este vorba ce inteleg eu prin autocirculare rolul ei este definit clar si strict de specialistii de la Ingolstadt si nu numai de ei ca sa nu fiu subiectiv rolleyes.gif
Cititi ce este subliniat cu verde este un manual de la Audi A4.
iulian_1976
QUOTE (hdi @ Jun 18 2009, 05:20 PM) *
Iulian,
Subaru nu are senzor de calitate a aerului. Da? Asta nu inseamna ca alte masini nu au.


Deci nu are rolleyes.gif

QUOTE (hdi @ Jun 18 2009, 05:20 PM) *
Uite aici exemplul colegilor de la VW: http://www.volkswagen.ro/despre_volkswagen...hnic/luftg.html. Dar repet: Subaru nu are asa ceva. Mai zic inca o data? Sper ca nu e cazul.


Senzorul pentru calitatea aerului reprezintă la Volkswagen o componentă a sistemului „Climatronic” la modelele Golf, Jetta, Touran, Passat, Touareg și Phaeton. Sarcina acestuia este reprezentată de determinarea nivelului de noxe din aerul exterior, sub forma unor gaze oxidabile sau reductibil. Gazele oxidabile sunt de exemplu monoxidul de carbon (CO), hidrocarburile (vaporii de benzen sau benzină) sau alte componente ale carburantului care nu ard complet. Gazele reductibile sunt oxizii de azot (NOx). În cazul în care calitatea aerului exterior scade sub un anumit nivel, de exemplu în blocajele rutiere sau la rularea printr-un tunel, sistemul de comandă activează recircularea aerului pentru Climatronic, evitând afectarea calității aerului din habitaclu prin aerul exterior de calitate inferioară.

...deci daca o sa trec pe langa Antibiotice Iasi sau o ferma de porci nu are un efect thumbsup.gif
Ca sa fie ca mine:)
Interesant totusi la fratii de la Vw au pus asa ceva.



QUOTE (hdi @ Jun 18 2009, 05:20 PM) *
Climatizarea automata de la Subaru Outback MY'08 presupune si controlul recircularii. Asa e facuta ea. Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea) si se pune pe treaba. Cand temperatura ajunge aproape de 20C (sa zicem 25C cu titlu de exemplu) sistemul va comanda decuplarea recircularii si va permite intrarea aerului proaspat in habitaclu. In timpul asta tu nu te atingi de butoane. Da?
La Audi al tau e asa cum zici tu iar la masinile astea despre care discutam aici este asa cum iti explic eu sau Zetics. Mergi pe incredere ca sunt masinile noastre; nu vorbim din carti.Ne putem linisti acum cu merele si cu perele si sa discutam, eventual, despre Outback Diesel?



Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea)
...aici este eroarea voastra rolleyes.gif
Cand o sa vad asta scris intr-un manual Subaru o sa fiu de acord thumbsup.gif

Tocmai sistemul de recirculare intra in functie prin inchiderea clapetei ce directioneaza aerul de afara spre inauntru..
Functia de Autocirculare= (eu o cunosc doar manual,adica este un boton ce trebuie actionat) aerul este reciclat in interiorul habitaclului.Practic el nu mai iese din habitaclu se tot invarte,clapetele exterioare fiind pe inchis nepermitand
intrarea aerului contaminat(urat mirositor,fum etc) din momentu actionarii butonului respectiv.
Cred ca am fost clar ...revenim la Subaru OBK Diesel.
hdi
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 18 2009, 06:45 PM) *
QUOTE (hdi @ Jun 18 2009, 05:20 PM) *
Iulian,
Subaru nu are senzor de calitate a aerului. Da? Asta nu inseamna ca alte masini nu au.

Deci nu are rolleyes.gif


Exact asta am spus inca de la inceput.

QUOTE (iulian_1976 @ Jun 18 2009, 06:45 PM) *
...deci daca o sa trec pe langa Antibiotice Iasi sau o ferma de porci nu are un efect thumbsup.gif
Ca sa fie ca mine:)
Interesant totusi la fratii de la Vw au pus asa ceva.


Cand am zis de noxe mi-am inchipui ca stii ce sunt alea. Data viitoare o sa ma refer la miros de porci si gaze de esapament; ca sa fie mai clar.

QUOTE (iulian_1976 @ Jun 18 2009, 06:45 PM) *
Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea)
...aici este eroarea voastra rolleyes.gif
Cand o sa vad asta scris intr-un manual Subaru o sa fiu de acord thumbsup.gif


Nici mai mult, nici mai putin....

@Iulian,
Uite cum facem: totul este asa cum zici tu. OK? Totul. thumbsup.gif
Putem sa ne intoarcem la Subaru Outback Diesel, te rog? Suntem pe langa subiect si in plus e pacat ca atata informatie utila pentru fanii Audi sa se piarda pe aria Subaru.
iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 07:41 PM) *
Am mai desoperit azi doua chestii (oare ? unsure.gif )

S-a intamplat o singura data poate fi o greseala dar:

- dupa un timp cu usa deschisa s-au stins plafonierele. are un timer?
- pe drum am intrat intr-o zona "poluata" si climatizarea a comutat singura pe recirculare. Butonul e departe de schimbator foarte putin probabil sa fii apasat din greseala. Ati auzit de asa ceva?


QUOTE (andrei5130 @ Jun 15 2009, 07:28 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Jun 15 2009, 10:17 PM) *
Totusi... in marsarier intra greu. Foarte rar din prima incercare. E vreo smecherie aici care imi scapa ?


eu daca vad ca nu intra din prima lejer in marsarier ii dai 1-a si pe urma intra fara probleme...

nu optureaza priza de aer ca este fix langa ea daca dai sacunul de la pasager in spate la maxim ai sa vezi cum se pozitioneaza...

CB preia controlul in totalitate pe modul automat, daca el considera ca trebuie sa puna pe recirculare pentru a duce temperatura din habitaclu mai repede la cea setata o va face...

pe modul automat CB preia controlul in totalitate pe modul automat, daca el considera ca trebuie sa puna pe recirculare pentru a duce temperatura din habitaclu mai repede la cea setata o va face...


De aici a inceput o polemica sper eu benefica.Este legat de Subaru OBK diesel fara a ofensa pe nimeni. whistling.gif
Insa eu v-am prezentat cu dovezi din manualul de utilizare ce si cum.

Climatronicul de pe VAG este foarte bine detaliat pe forumurile de specialitate si cunoscut fanilor VAG cu instructiuni din manualele de depanare incepand de la producatorii lor pana la meniuri ascunse.
Modul de functionare nu mai este un mister asa cum pare la Subaru. teehee.gif
GLC120
Se pare ca fara intentie am pornit (again unsure.gif) o polemica de 3 pagini. Cred ca este suficient.

In plus va promit ca voi verifica cu proxima ocazie. Asa cum masina mea are comenzi audio pe volan si scaun electric la sofer nu exclud sa aiba si un sistem de analiza a calitatii aerului, care sa opreasca intrarea aerului din exterior.

Poate fi o greseala dar eu cand am constatat asta nu aveam A/C-ul pornit. Misterele Subaru episodul 87!
hdi
Scaun electric la sofer avem si noi meyyy.....iar comenzi audio asteptam sa ne creasca! rolleyes.gif
Colonelu'
Iulian1976, se pare ca tu NU VREI sa vezi nimic altceva decat Audi si SA INTELEGI ca altii pot face lucrurile diferit.

Pentru ca imi este greu sa scanez pagina din manualul Toyota privitor la climatizare, am sa fac efortul de a transcrie aici modul in care functioneaza sistemul AUTO de la Avensis-ul meu, care functioneaza asemanator cu Subaru:

Buton AUTO
Pentru functionarea in mod automat a sistemului de aer conditionat, apasati butonul AUTO. Lampa de control se va aprinde, indicad faptul ca sistemul este in mod AUTO.
In modul de functionare automata, sistemul selecteaza cea mai potrivita viteza a ventilatorului si debitul de aer, in functie de temperatura.
Puteti folosi butoanele de reglare daca doriti o alta setare.

Buton reglare viteza ventilator
...
In modul de functionare automata, nu e nevoie sa reglati viteza ventilatorului, doar daca doriti o alta viteza.

Modul de lucru:
Selectez o temperatura oarecare. In momentul apasarii butonului AUTO, computerul va prelua functia dirijarii aerului in masina si, totodata, va selecta si treapta de viteza a ventilatorului care este cea mai adecvata. In momentul in care modific temperatura (cu butonul AUTO activat) atunci si viteza ventilatorului va creste sau va scadea in mod automat proportional cu temperatura aleasa.

De exemplu: afara sunt 28 grade si cand ma urc in masina doresc sa racesc habitaclul cat mai repede. Selectez temperatura de 16 grd. si apas AUTO. In acel moment se porneste AC-ul, ventilatorul porneste la turatie maxima si isi selecteaza o anumita directie de dirijare a aerului.
Dupa scurt timp doresc sa am o temperatura de 23 grd., asa ca incep sa cresc temperatura din butonul corespunzator. Deoarece sistemul este pe automat, ventilatorul isi va scadea turatia concomitent cu cresterea temperaturii.
Daca afara sunt tot 28 grd si eu am selectat din prima o temperatura interioara de 20 grd si am apasat AUTO, atunci va porni ventilatorul la viteza maxima si va scadea treptat pe parcurs pe moment ce sesizeaza senzorul ca temperatura din habitaclu se apropie de temperatura selectata de mine.

Intr-o zi mai friguroasa din primavara asta ma deplasam cu masina prin oras si la un moment dat mi-a venit sa ma joc la sistemul de climatizare. Dupa ce am pornit masina de pe loc, am selectat temperatura de 25 grd si directia de ventilatie spre parbriz si picioare. La scurt timp am inceput sa scad temperatura spre minim si am fost placut mirat sa vad ca in mod automat directia de ventilatie s-a schmbat spre plansa bordului. Crezand pe moment ca am actionat involuntar botunul de drijare a aerului, am marit la loc temperatura si am vazut ca singur si-a schimbat la loc modul de dirijare initial. Mentionez ca in tot acest timp nu era selectat modul AUTO sau AC, ci mergea doar pe sistemul de incalzire clasic.

Despre sistemul de recirculare automat pot sa iti spun ca fratele meu are asa ceva pe un banal de Fiat Stilo din 2003. Asa ca ... deci ... se poate.

QUOTE
Functia de Autocirculare= (eu o cunosc doar manual,adica este un boton ce trebuie actionat) aerul este reciclat in interiorul habitaclului.Practic el nu mai iese din habitaclu se tot invarte,clapetele exterioare fiind pe inchis nepermitand intrarea aerului contaminat (urat mirositor,fum etc) din momentu actionarii butonului respectiv.

Referitor la definitia data de tine, ea este corecta mai putin termenul subliniat cu rosu: aerul este recirculat si nu reciclat. Sunt doi termeni diferiti, cu conotatii diferite. Din cauza ca aerul este recirculat, acesta nu se improspateaza (nu se imbogateste cu oxigen), iar acesta cauzeaza pe langa aburirea geamurilor si pericolul de ameteala la volan sau chiar lesinul, iar acesta este principalul motiv pentru care nu se recomanda folosirea indelungata a recircularii aerului.


P.S. Mirosul neplacut din dreptul Antibiotice Iasi este dat doar atunci cand transporta dejectiile de culturi de bacterii pentru antibiotice cu camionul spre groapa de gunoi, care se face odata la cateva luni.
iulian_1976
,,Referitor la definitia data de tine, ea este corecta mai putin termenul subliniat cu rosu: aerul este recirculat si nu reciclat. Sunt doi termeni diferiti, cu conotatii diferite. Din cauza ca aerul este recirculat, acesta nu se improspateaza (nu se imbogateste cu oxigen), iar acesta cauzeaza pe langa aburirea geamurilor si pericolul de ameteala la volan sau chiar lesinul, iar acesta este principalul motiv pentru care nu se recomanda folosirea indelungata a recircularii aerului.,,

In sfarsit un om care a inteles mesajul biggrin.gif
Colonele tot ce ai scris legat de Toyota este valabil 100% si pe Audi. smile.gif
Uimirea mea a fost aici si nu numai hdi@ a repetat-o citez :

,,Climatizarea automata de la Subaru Outback MY'08 presupune si controlul recircularii. Asa e facuta ea. Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea) si se pune pe treaba. Cand temperatura ajunge aproape de 20C (sa zicem 25C cu titlu de exemplu) sistemul va comanda decuplarea recircularii si va permite intrarea aerului proaspat in habitaclu. In timpul asta tu nu te atingi de butoane. Da?,,

Adica recircularea aduce temperatura de la 55 C la 22C ,iar cand se apropie de ,,sa zicem de 25C ,, sistemul va comanda ,,decuplarea recircularii,, .
Nu pot decat sa zambesc rolleyes.gif pe sub mustata in fine fiecare poate sa-si inchipuie orice.
Imi asum lacuna ca nu stiam ca exista un senzor de calitate la unele motorizari ce poate cupla automat recircularea ca este manual sau automat nu uitati, rolul recircularii ramane acelasi si nu are legatura cu cresteri sau scaderi de temperatura.


Ceea ce am vrut sa transmit nu are legatura cu Audi ,desi ei sunt pionierii klimatronicului are legatura
cu logica . Am incercat sa explic cum functioneaza in realitate lucrul acela si nu cum poate ne imaginam noi cum functioneaza.
hdi
Draga Iulian,
Eu te-as lasa sa sa te indoiesti de ceea ce se spune aici oricat doresti insa a inceput sa ma deranjeze ca poluezi in mod intentionat un subiect fara nicio legatura cu klimatronicul sau cu Audi.
Te invit respectuos sa participi la discutii on-topic sau, daca ai alte framantari, sa deschizi threaduri noi, pe ariile potrivite. Vei avea astfel ocazia sa auzi si parerile altora.

D-lor moderatori,
Va rog sa fiti atenti la acest user care nu este la prima tentativa de a audiza aria Subaru si sa opriti polemicile off-topic de genul celor inventate aici, cu atat mai mult cu cat observ ca sunt intentionat tendentioase si se transforma incet-incet in jigniri sau atacuri la persoana carora nu cred ca este cazul sa le dam curs pe aria Subaru.
Multumesc.
andrei5130
Draga Iulian incerc din rasputeri sa nu te contrazic in speranta ca te vei plictisii si vei abandona subiectul, dar dupa cum ai sa vezi nu imi iese foarte bine asa ca am sa incerc sa iti explic si eu cum functioneaza sistemul de "clima " de la al meu OBKd:


...sistemul fiind cuplat pe automat (la subaru nu are functia eco!!!) ia singurel toate deciziile, afara este foarte cald (sau foarte rece), diferenta dintre temperatura setata de mine si cea din habitaclu este foarte mare, CB va actiona astfel :

- daca afara este foarte cald in masina deasemenea este ff cald si eu vreau sa fac rece: va cupla ac, va marii turatia ventilatorului, va alege calea de iesire a aerului dupa ventilator si va inchide clapa care permite intrarea aerului de afara pentru a putea duce mai repede aerul din masina la temperatura aleasa de mine, in momentul in care CB considera ca acea temperatura a fost atinsa deschide clapeta care permite intrarea aerului de afara daca el considera ca temperatura aerului care intra in masina din exterior este prea mare si il incalzeste prea tare pe cel din masina automat va actiona in consecinta dupa cum urmeaza: poate reinchide clapa pentru a bloca accesul aerului din exterior si sa il RECIRCULE pe cel din interior sau poate mari viteza ventilatorului in functie de ce anume considera el ca e mai bine, aici aper minunatii tai senzori, pe mine unu nu ma intereseaza daca are sau nu senzor de calitatea aerului, daca ma deranjaza mirosul care intra in masina imi pun filtru cu carbuni activi sau mut singurel pe RECIRCULARE.

- daca afara este frig si eu vreau sa fac cald in masina va proceda astfel: va cupla AC, va scadea turatia ventilatorului pana la minim daca motorul este inca rece, pe masura ce motorul se incalzeste va creste turatia ventilatoruli si va alege in consecinta pe unde sa lase aerul sa iasa in habitaclu, de data asta nu se va mai atinge de clapeta care se ocupa de RECIRCULAREA aerului dat fiind ca nu depune un efort prea mare la incalzit aerul ca in cazul racirii, de data asta se joaca numai cu turatia ventilatorului, cu gurile de iesire a aerului si cu amestecu de aer cald, mai putin cald, rece dupa cum considera el ca trebuie pentru a mentine o temperatura cat mai constanta si cat mai aproape de cea aleasa de mine.

-mai sunt si cazurile in care afara e cald si eu vreau cald in masina, afara este rece si eu vreau rece in masina cand CB nu interfereaza cu alegerea mea (adica nu intervine peste decizia mea, ca asa crede el ca e mai bine) totul depinde de alegerea efectuata in legatura cu temperatura pe care o doresti in masina,

...in modul AUTO(MAT) la subaru poti regla numai temperatura si CB se ocupa de restul ajustarilor!

cu asta sper sa te fi lamurit cum functioneaza clima de la subaru....


P.S. daca incepem sa vorbim despre clima cu 2 zone lucrurile se complica putin dar nu foarte mult si daca vrei sa continuam discutia despre clima te rog deschide un topic separat sau mai bine lasa ca il deschid eu ca nu e greu...



P.P.S. rog un moderator sa mute discutia despre climatronic-ul de la audi si clima de la subaru in topicul pe care am sa il deschid!
iulian_1976
Eu te-as ruga de asemenea cand spui ceva despre Subaru sa vii documentat,chiar daca esti posesor de Subaru OBK
Diesel nu inseamna ca stii tot ce se intampla sub plasticaraia aceea.
Subsemnatul nu a incercat decat sa clarifice un fenomen general care se aplica Subaruu,BMW,Toyota etc oricare marca si care a fost descris in mod eronat.
Cu respect tie si tuturor ce vor citi paginile anterioare.
andrei5130
CONTINUAREA AICI
raducuGR
ba...sa va spun cum mere clima la roveru meu...??....heheh
GLC120
Trusa, triunghi, extinctor, incap unde zice Andrei. Am incercat sa pun si trusa la roata de rezerva, dar nu se mai inchde bine capacul. Sub scaunul pasagerului blocheaza una din gurile de aerisire dar nu e bai.

BTW, am dezvirginat trusa sanitara, dupa primul incident. Un copil (nu de-al meu) threw out pe bancheta din spate.
Si nici macar nu testam oglinda retrovizoare ci doar consumul de 4,5 adica era drum drept si mergeam constant cu 90-100.

Parintii lui, m-au intrebat cu tristete: "Aaaa, tu nu ai piele ??" Uite la asta nu ma gandisem, ca pielea e mai buna in caz de avarie! Oricum am folosit, tot ce aveam la indemana in cursul pauzei de 30 de minute: apa, servetele parfumate, alcool din trusa sanitara, niste parfum.... A fost Ok pana la urma, am mai spalat-o de doua ori cand ne-am intors.... asta sa fie cea mai mare problema a SOD ! rolleyes.gif
Cristian2009
QUOTE (vlademir @ Jun 12 2009, 11:48 AM) *
Dupa 30.000 km, declar cu mana pe inima ca sunt multumit de autovehiculul din dotare. Are cateva chestiuni care te mai enerveaza dar nu sunt de esenta. De exemplu, daca e soare afara nu mai vezi nimic in afisajele din dreapta, radio si climatizare. Lipsa comenzilor audio pe volan e iarasi o chestie care ma enerveaza si dupa 30.000km, semn ca obisnuinta de la Avensis isi gaseste greu dezvatul. Climatizarea bate prea tare pe brate pentru gustul meu dar raceste mai rapid decat Avensisul. Frana de mana nu prea tine decat daca e trasa pana la refuz. Si anvelopele din dotare nu sunt de mare angajament dar acest lucru s-a discutat si rasdiscutat pe aici.
Calitatile remarcate se refera in primul rand la motor, care este fenomenal de ascultator si prompt. Trage oricand si oriunde, nu te lasa niciodata, daca iti place sa pilotezi ai exact masina necesara sa faci prostii. Apoi, consumul, chiar in conditii de exploatare mai dura, nu a sarit de un mixt 7%, absolut ok pentru un AWD cu care tocmai ai urcat dealuri pline de noroi sau ai stat o oră în trafic bara la bara in minunatul oras al lui Oprescu (opri-i-asi curentul cand il opereaza pe creier). Suspensiile sunt foarte bune pentru ceea ce te poate indemna garda marita la sol sa faci, respectiv sa te dai pe toate damburile. Si nu in ultimul rand, pot trece la calitati raritatea marcii si faptul ca antreneaza discutii numai cu persoanele cat de cat in tema, de ti-e mai mare dragul sa te dai mare cu stelutele tale.
Astept intrebari punctuale ca mi-a secat imaginatia.


Draga Vlademir,
iti multumesc tie ca ai deschis acest topic si celorlalti participanti pentru unele dintre mesajele lor, deoarece, fiind proprietar de SOD din februarie, mi-am gasit multe informatii folositoare aici. Am facut 5.500 km pana acum si, daca este cineva interesat de opinia mea, voi scrie cu placere.
Pana atunci iti raspund tie la mesajul de mai sus, deoarece se intampla ca masina de la care am trecut la Outback sa fie tot un Avensis. Mi-am cumparat (din Anglia) comenzile audio si le-am montat la reprezentanta din Bucuresti. Apoi mi-am dat seama ca am facut eroarea de a crede ca aceste comenzi vor avea exact aceleasi functii ca cele de pe volanul Avensisului. Nu este asa si sunt cam dezamagit pentru ca la Subaru lipsesc doua functii pe care le gasesc importante: pornirea si oprirea sistemului audio si schimbarea postului de radio cu unul dintre cele memorate. La Avensis daca apasai scurt unul din butoanele de cautare, schimba postul radio cu urmatorul din lista celor memorate, iar daca apasai lung acelasi buton incepea sa caute o alta frecventa si se oprea la urmatorul post de radio din frecventa respectiva. La Subaru singura posibilitate este sa declansezi cautarea in sens crescator sau descrescator al frecventei. Cum cele mai frecvente comenzi pe care eu le utilizez, pornirea/oprirea sistemului si navigarea printre posturile radio deja memorate, reclama fiecare apasarea butoanelor din bord, as zice ca nu prea a meritat toata incurcatura, mai ales ca n-a fost chiar ieftin.
GLC120
Welcome Cristian! Asteptam mai multe detalii despre tine si despre masina.

Ai facut revizia la 5000Km ? Unde? Ai schimbat uleiul.... ?
vlademir
QUOTE (Cristian2009 @ Jun 29 2009, 02:18 PM) *
QUOTE (vlademir @ Jun 12 2009, 11:48 AM) *
Dupa 30.000 km, declar cu mana pe inima ca sunt multumit de autovehiculul din dotare. Are cateva chestiuni care te mai enerveaza dar nu sunt de esenta. De exemplu, daca e soare afara nu mai vezi nimic in afisajele din dreapta, radio si climatizare. Lipsa comenzilor audio pe volan e iarasi o chestie care ma enerveaza si dupa 30.000km, semn ca obisnuinta de la Avensis isi gaseste greu dezvatul. Climatizarea bate prea tare pe brate pentru gustul meu dar raceste mai rapid decat Avensisul. Frana de mana nu prea tine decat daca e trasa pana la refuz. Si anvelopele din dotare nu sunt de mare angajament dar acest lucru s-a discutat si rasdiscutat pe aici.
Calitatile remarcate se refera in primul rand la motor, care este fenomenal de ascultator si prompt. Trage oricand si oriunde, nu te lasa niciodata, daca iti place sa pilotezi ai exact masina necesara sa faci prostii. Apoi, consumul, chiar in conditii de exploatare mai dura, nu a sarit de un mixt 7%, absolut ok pentru un AWD cu care tocmai ai urcat dealuri pline de noroi sau ai stat o oră în trafic bara la bara in minunatul oras al lui Oprescu (opri-i-asi curentul cand il opereaza pe creier). Suspensiile sunt foarte bune pentru ceea ce te poate indemna garda marita la sol sa faci, respectiv sa te dai pe toate damburile. Si nu in ultimul rand, pot trece la calitati raritatea marcii si faptul ca antreneaza discutii numai cu persoanele cat de cat in tema, de ti-e mai mare dragul sa te dai mare cu stelutele tale.
Astept intrebari punctuale ca mi-a secat imaginatia.


Draga Vlademir,
iti multumesc tie ca ai deschis acest topic si celorlalti participanti pentru unele dintre mesajele lor, deoarece, fiind proprietar de SOD din februarie, mi-am gasit multe informatii folositoare aici. Am facut 5.500 km pana acum si, daca este cineva interesat de opinia mea, voi scrie cu placere.
Pana atunci iti raspund tie la mesajul de mai sus, deoarece se intampla ca masina de la care am trecut la Outback sa fie tot un Avensis. Mi-am cumparat (din Anglia) comenzile audio si le-am montat la reprezentanta din Bucuresti. Apoi mi-am dat seama ca am facut eroarea de a crede ca aceste comenzi vor avea exact aceleasi functii ca cele de pe volanul Avensisului. Nu este asa si sunt cam dezamagit pentru ca la Subaru lipsesc doua functii pe care le gasesc importante: pornirea si oprirea sistemului audio si schimbarea postului de radio cu unul dintre cele memorate. La Avensis daca apasai scurt unul din butoanele de cautare, schimba postul radio cu urmatorul din lista celor memorate, iar daca apasai lung acelasi buton incepea sa caute o alta frecventa si se oprea la urmatorul post de radio din frecventa respectiva. La Subaru singura posibilitate este sa declansezi cautarea in sens crescator sau descrescator al frecventei. Cum cele mai frecvente comenzi pe care eu le utilizez, pornirea/oprirea sistemului si navigarea printre posturile radio deja memorate, reclama fiecare apasarea butoanelor din bord, as zice ca nu prea a meritat toata incurcatura, mai ales ca n-a fost chiar ieftin.

Si iata cum am economisit 1200 de lei. Era cineva care auzise ca se monteaza la Brasov, sunt curios daca au aceleasi (dis)functionalitati.
Cristian2009
QUOTE (GLC120 @ Jun 29 2009, 02:38 PM) *
Welcome Cristian! Asteptam mai multe detalii despre tine si despre masina.

Ai facut revizia la 5000Km ? Unde? Ai schimbat uleiul.... ?


GLC120, multumesc.
Masina este cumparata de la Subaru Motors din Bucuresti si e varianta cu piele si xenon. Am adaugat comenzile audio, senzori de parcare spate, alarma, folie pe trapa si toate geamurile, mai putin parbriz, hands-free si plase (4, cate una pe fiecare latura a portbagajului) pentru bagaje. Sunt foarte multumit de hands-free, plasele de bagaje si folie, multumit de senzorii de parcare si alarma, dar, dupa cum spuneam, cam dezamagit de comenzile audio.
Urmeaza sa merg poimaine (miercuri) la prima revizie. Domnul care mi-a facut programarea telefonic mi-a spus ca va dura cam o ora si va costa cca 800 RON.
Cristian2009
QUOTE (vlademir @ Jun 29 2009, 03:07 PM) *
QUOTE (Cristian2009 @ Jun 29 2009, 02:18 PM) *
QUOTE (vlademir @ Jun 12 2009, 11:48 AM) *
Dupa 30.000 km, declar cu mana pe inima ca sunt multumit de autovehiculul din dotare. Are cateva chestiuni care te mai enerveaza dar nu sunt de esenta. De exemplu, daca e soare afara nu mai vezi nimic in afisajele din dreapta, radio si climatizare. Lipsa comenzilor audio pe volan e iarasi o chestie care ma enerveaza si dupa 30.000km, semn ca obisnuinta de la Avensis isi gaseste greu dezvatul. Climatizarea bate prea tare pe brate pentru gustul meu dar raceste mai rapid decat Avensisul. Frana de mana nu prea tine decat daca e trasa pana la refuz. Si anvelopele din dotare nu sunt de mare angajament dar acest lucru s-a discutat si rasdiscutat pe aici.
Calitatile remarcate se refera in primul rand la motor, care este fenomenal de ascultator si prompt. Trage oricand si oriunde, nu te lasa niciodata, daca iti place sa pilotezi ai exact masina necesara sa faci prostii. Apoi, consumul, chiar in conditii de exploatare mai dura, nu a sarit de un mixt 7%, absolut ok pentru un AWD cu care tocmai ai urcat dealuri pline de noroi sau ai stat o oră în trafic bara la bara in minunatul oras al lui Oprescu (opri-i-asi curentul cand il opereaza pe creier). Suspensiile sunt foarte bune pentru ceea ce te poate indemna garda marita la sol sa faci, respectiv sa te dai pe toate damburile. Si nu in ultimul rand, pot trece la calitati raritatea marcii si faptul ca antreneaza discutii numai cu persoanele cat de cat in tema, de ti-e mai mare dragul sa te dai mare cu stelutele tale.
Astept intrebari punctuale ca mi-a secat imaginatia.


Draga Vlademir,
iti multumesc tie ca ai deschis acest topic si celorlalti participanti pentru unele dintre mesajele lor, deoarece, fiind proprietar de SOD din februarie, mi-am gasit multe informatii folositoare aici. Am facut 5.500 km pana acum si, daca este cineva interesat de opinia mea, voi scrie cu placere.
Pana atunci iti raspund tie la mesajul de mai sus, deoarece se intampla ca masina de la care am trecut la Outback sa fie tot un Avensis. Mi-am cumparat (din Anglia) comenzile audio si le-am montat la reprezentanta din Bucuresti. Apoi mi-am dat seama ca am facut eroarea de a crede ca aceste comenzi vor avea exact aceleasi functii ca cele de pe volanul Avensisului. Nu este asa si sunt cam dezamagit pentru ca la Subaru lipsesc doua functii pe care le gasesc importante: pornirea si oprirea sistemului audio si schimbarea postului de radio cu unul dintre cele memorate. La Avensis daca apasai scurt unul din butoanele de cautare, schimba postul radio cu urmatorul din lista celor memorate, iar daca apasai lung acelasi buton incepea sa caute o alta frecventa si se oprea la urmatorul post de radio din frecventa respectiva. La Subaru singura posibilitate este sa declansezi cautarea in sens crescator sau descrescator al frecventei. Cum cele mai frecvente comenzi pe care eu le utilizez, pornirea/oprirea sistemului si navigarea printre posturile radio deja memorate, reclama fiecare apasarea butoanelor din bord, as zice ca nu prea a meritat toata incurcatura, mai ales ca n-a fost chiar ieftin.

Si iata cum am economisit 1200 de lei. Era cineva care auzise ca se monteaza la Brasov, sunt curios daca au aceleasi (dis)functionalitati.


Comenzile audio m-au costat cca 600 RON (la cursul RON/GBP de acum aproape 3 luni) la care s-a adaugat montajul la Subaru Motors, 171 RON. Ar fi de retinut ca 'switch satellite' (asa apar pe factura) vin doar pereche, stanga + dreapta (audio + cruise control).




GLC120
QUOTE (Cristian2009 @ Jun 29 2009, 02:58 PM) *
GLC120, multumesc.
Masina este cumparata de la Subaru Motors din Bucuresti si e varianta cu piele si xenon. Am adaugat comenzile audio, senzori de parcare spate, alarma, folie pe trapa si toate geamurile, mai putin parbriz, hands-free si plase (4, cate una pe fiecare latura a portbagajului) pentru bagaje. Sunt foarte multumit de hands-free, plasele de bagaje si folie, multumit de senzorii de parcare si alarma, dar, dupa cum spuneam, cam dezamagit de comenzile audio.
Urmeaza sa merg poimaine (miercuri) la prima revizie. Domnul care mi-a facut programarea telefonic mi-a spus ca va dura cam o ora si va costa cca 800 RON.


Nu ai pentru ce, sper sa mai afli lucruri noi si utile pe aici. E.g. revizia de 5000km este de fapt o inspectie pe care o fac toti producatorii pe la 1500...2000 km doar ca sa verifice ca totul e OK. Chestia cu " la toate masinile Subaru se schimba uleiul la 5000 km" e o vrajeala.

Eu nu am facut-o inca dar o voi face gratis, voi fi langa masina tot timpul si nu voi schimba nici ulei nici altceva, CONFORM instructiunilor din manual.

Pana acum cred ca ai bagat in masina de 10-20 de ori mai mult decat mine (in afara de chestiunile obligatorii, RCA si rovigneta), poate reusim sa te mai temperam.... rolleyes.gif

raducuGR
2.0i TD 6MT NS 29 000 34 510
Exista in Romania outback cu cutie in 6 trepte ca inebunesc...??? de pe site-ul tubman cluj.
GLC120
Nu exista asa ceva, stai linistit. Probabil e o greseala, sau... vor sa se dea rotunzi. "2.0i TD 6MT" blink.gif Mai original de atat nu se poate!
andrei5130
QUOTE (Cristian2009 @ Jun 29 2009, 04:08 PM) *
Comenzile audio m-au costat cca 600 RON (la cursul RON/GBP de acum aproape 3 luni) la care s-a adaugat montajul la Subaru Motors, 171 RON. Ar fi de retinut ca 'switch satellite' (asa apar pe factura) vin doar pereche, stanga + dreapta (audio + cruise control).

mie cei de la smt mi-au zis ca minunatele comenzi costa aprx 1200 ron (cu tva inclus) si montatul inca 200 ron, cum ai reusit sa ii pacalesti?


raducuGR
QUOTE (andrei5130 @ Jul 2 2009, 11:15 AM) *
QUOTE (Cristian2009 @ Jun 29 2009, 04:08 PM) *
Comenzile audio m-au costat cca 600 RON (la cursul RON/GBP de acum aproape 3 luni) la care s-a adaugat montajul la Subaru Motors, 171 RON. Ar fi de retinut ca 'switch satellite' (asa apar pe factura) vin doar pereche, stanga + dreapta (audio + cruise control).

mie cei de la smt mi-au zis ca minunatele comenzi costa aprx 1200 ron (cu tva inclus) si montatul inca 200 ron, cum ai reusit sa ii pacalesti?




incercati sa le luati din state eu le-am platit vreo 100 de dolari....nu prea stiu cit e 1200 ron dar cred ca e exagerat ...si in Grecia is scumpe ca dracu da credeam ca numai grecii is smecheri...subaruparts nu trimit comenzi in Ro dar vi le pot lua vreun prieten din state si sa le trimita...din grecia mi-am luat priza de AUX IN si am platit-o 87 de euro si pe cuvint ca o puteam lua cu 3 euro de la magazin de electronice....
andrei5130
pai in 1200 ron = aprx 280 eur


cei de la smt le aduc din Grecia avand in vedere ca au acelasi proprietar...
vlademir
QUOTE (raducuGR @ Jul 2 2009, 11:32 AM) *
incercati sa le luati din state eu le-am platit vreo 100 de dolari....nu prea stiu cit e 1200 ron dar cred ca e exagerat ...si in Grecia is scumpe ca dracu da credeam ca numai grecii is smecheri...subaruparts nu trimit comenzi in Ro dar vi le pot lua vreun prieten din state si sa le trimita...din grecia mi-am luat priza de AUX IN si am platit-o 87 de euro si pe cuvint ca o puteam lua cu 3 euro de la magazin de electronice....

Si cum ai montat priza de aux in?
pista
Combustibilul cu un continut de 7% biodiesel se poate utiliza fara restrictii la BD - declara FHI.
http://www.subaru.de/aktuell/news/news/art....html?tx_ttnews[backPid]=73&cHash=e75a4bd6f1
raducuGR
na, hdi sa nu zici ca subaru nu-i marca premium...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.