Iulian1976, se pare ca tu
NU VREI sa vezi nimic altceva decat Audi si
SA INTELEGI ca altii pot face lucrurile diferit.
Pentru ca imi este greu sa scanez pagina din manualul Toyota privitor la climatizare, am sa fac efortul de a transcrie aici modul in care functioneaza sistemul AUTO de la Avensis-ul meu, care functioneaza asemanator cu Subaru:
Buton AUTOPentru functionarea in mod automat a sistemului de aer conditionat, apasati butonul AUTO. Lampa de control se va aprinde, indicad faptul ca sistemul este in mod AUTO.
In modul de functionare automata, sistemul selecteaza cea mai potrivita viteza a ventilatorului si debitul de aer, in functie de temperatura.
Puteti folosi butoanele de reglare daca doriti o alta setare.
Buton reglare viteza ventilator...
In modul de functionare automata, nu e nevoie sa reglati viteza ventilatorului, doar daca doriti o alta viteza.
Modul de lucru:
Selectez o temperatura oarecare. In momentul apasarii butonului AUTO, computerul va prelua functia dirijarii aerului in masina si, totodata, va selecta si treapta de viteza a ventilatorului care este cea mai adecvata. In momentul in care modific temperatura (cu butonul AUTO activat) atunci si viteza ventilatorului va creste sau va scadea in mod automat proportional cu temperatura aleasa.
De exemplu: afara sunt 28 grade si cand ma urc in masina doresc sa racesc habitaclul cat mai repede. Selectez temperatura de 16 grd. si apas AUTO. In acel moment se porneste AC-ul, ventilatorul porneste la turatie maxima si isi selecteaza o anumita directie de dirijare a aerului.
Dupa scurt timp doresc sa am o temperatura de 23 grd., asa ca incep sa cresc temperatura din butonul corespunzator. Deoarece sistemul este pe automat, ventilatorul isi va scadea turatia concomitent cu cresterea temperaturii.
Daca afara sunt tot 28 grd si eu am selectat din prima o temperatura interioara de 20 grd si am apasat AUTO, atunci va porni ventilatorul la viteza maxima si va scadea treptat pe parcurs pe moment ce sesizeaza senzorul ca temperatura din habitaclu se apropie de temperatura selectata de mine.
Intr-o zi mai friguroasa din primavara asta ma deplasam cu masina prin oras si la un moment dat mi-a venit sa ma joc la sistemul de climatizare. Dupa ce am pornit masina de pe loc, am selectat temperatura de 25 grd si directia de ventilatie spre parbriz si picioare. La scurt timp am inceput sa scad temperatura spre minim si am fost placut mirat sa vad ca in mod automat directia de ventilatie s-a schmbat spre plansa bordului. Crezand pe moment ca am actionat involuntar botunul de drijare a aerului, am marit la loc temperatura si am vazut ca singur si-a schimbat la loc modul de dirijare initial. Mentionez ca in tot acest timp nu era selectat modul AUTO sau AC, ci mergea doar pe sistemul de incalzire clasic.
Despre sistemul de recirculare automat pot sa iti spun ca fratele meu are asa ceva pe un banal de Fiat Stilo din 2003. Asa ca ... deci ... se poate.
QUOTE
Functia de Autocirculare= (eu o cunosc doar manual,adica este un boton ce trebuie actionat) aerul este reciclat in interiorul habitaclului.Practic el nu mai iese din habitaclu se tot invarte,clapetele exterioare fiind pe inchis nepermitand intrarea aerului contaminat (urat mirositor,fum etc) din momentu actionarii butonului respectiv.
Referitor la definitia data de tine, ea este corecta mai putin termenul subliniat cu rosu: aerul este
recirculat si nu reciclat. Sunt doi termeni diferiti, cu conotatii diferite. Din cauza ca aerul este recirculat, acesta nu se improspateaza (nu se imbogateste cu oxigen), iar acesta cauzeaza pe langa aburirea geamurilor si pericolul de ameteala la volan sau chiar lesinul, iar acesta este principalul motiv pentru care nu se recomanda folosirea indelungata a recircularii aerului.
P.S. Mirosul neplacut din dreptul Antibiotice Iasi este dat doar atunci cand transporta dejectiile de culturi de bacterii pentru antibiotice cu camionul spre groapa de gunoi, care se face odata la cateva luni.