Astazi am facut drivetest-ul cu Outback diesel. Imediat cum m-au vazut baietii, mi-au si intins cheia de la masina, iar unul dintre ei s-a ridicat imediat sa mearga cu mine. L-am intrebat pe baiatul care a mers cu mine daca au vreun traseu anume pe care mi-l recomanda, iar el mi-a spus ca pot sa merg pe unde vreau. In discutiile avute pe traseu am aflat printre altele ca baiatul a facut printre altele si scoala de pilotaj.
Si acum impresii. Inca de la inceput vreau sa precizez faptul ca unele afirmatii pe care le voi face sunt posibil subiective si in comparatie cu actualul Avensis 2.0D 126CP pe care il posed.
Masina fiind dotata cu tapiterie de piele, are reglaje electrice la scaune, fapt care m-a ajutat sa imi ajustez perfect pozitia de conducere. Oglinzile exterioare dau impresia ca sunt mari si ajuta foarte mult la aprecierea distantelor in spate. Desi cotiera este dispusa putin mai in spate, nu mi-a dat senzatia ca as vrea sa ma rezem in ea si nici nu am simtit ca parca m-as certa pentru ea cu pasagerul din dreapta, asa cum patesc cateodata in Avensis.
Ambreiajul este destul de tare in comparatie cu Avensis, iar la deplasari prin orase aglomerate ar putea da senzatii de disconfort. Treapta 1 este una mai lunga. Cutia are angrenaje foarte stranse si este nevoie de putina forta in a deplasa levierul, altfel acesta intra foarte exact in viteza.
Masina are o suspensie cu o comportare aparent ciudata. Iti da impresia de confort, absorbind denivelarile foarte bine, dar in acelasi timp si ferma. Un fel de "iacht" de viteza, daca imi este permisa exprimarea. Din aceasta cauza nu realizezi cat de repede ajungi la viteze mari.
La relanti, motorul nici nu se aude si nici nu are tremuraturile specifice dieselurilor. Totusi, cei de la Subaru au avut grija sa iti arate ca au pedigree de sportivi, iar cand turezi mai tare (4-5.000 de ture) se aude acel sunet gros specific unor motoare mai mari. Acceleratiile sunt relativ liniare, simtind ca motorul are vlaga si trage, dar fara sa simt brutalitatea bagarii in scaun. Aici cred ca este specificul japonez, intrucat si la Toyota este greu sesizabil acest lucru.
Pentru ca mi-am ales singur traseul, am avut parte cam de tot felul de drumuri. Am avut parte si de sosele mai damburoase, cu fisuri accentuate, dar si de sosea dreapta, atat drum drept, cat si sinuos, atat deal, cat si loc drept, astfel incat la final pot sa ma declar satisfacut de traseul parcurs. Am putut sa o accelerez cat "a vrut muschii mei" si chiar am si fost indemnat sa o fac, astfel incat sa pot sesizez diferenta intre o tractiune pe o punte fata de una AWD mai ales pe portiunea sinuoasa.
Frana este bine dozata si nu iti da senzatii de "cadere in nas" a botului masinii. Am avut parte si de un pic de senzatii tari, cand am iesit cu viteza dintr-o curba, iar la vreo 200 m era o caruta care din banda mea a facut la stanga. Franarea in acest caz a fost destul de buna si fara probleme.
Concluzie: o masina foarte buna si onesta in banii ceruti. Daca ar fi sa imi iau acum alta masina as lua un Outback diesel in proportie de 90%. De 10% ma gandesc daca sa imi iau Legacy diesel.
P.S. Ca sa vedeti ca am avut un traseu foarte variat, la intoarcere, ca sa evitam coada la un semafor am luat-o prin spatele unor blocuri. Numai ca surpriza: erau niste muncitori care au sapat un sant in latul drumului pentru a traversa o conducta, astfel ca a trebuit sa ma urc cu rotile de pe o parte pe trotuar. Urcarea si coborarea s-a facut fara nici un efort si fara frica.
P.P.S. Baietii din Iasi sunt super amabili si ii recomand cu caldura si altora.
Sper ca am fost util cu ce am povestit mai sus, iar daca aveti intrebari suplimentare raspund cu placere.