Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru outback diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
risko
Buna seara domnilor, (am citit tot si nu am remarcat vreo domnisoara/doamna)

M-am inscris si eu pe site, tocmai pentru a putea posta.
In primul rand vreau sa va salut pe toti si sa va multumesc in acelasi timp pt toate informatiile dobandite in urma citirii intregului post.

Sunt fan Subaru de cand am pus mana pe permis (10+ ani). Din pacate nu mi-am permis un subaru, fiind la a treia masina un VW sh.

Insa iata ca a rasarit soarele si pe strada mea, saptamana urmatoare incerc sa finalizez actele pentru un legacy diesel.
Am facut drive-test si cu impreza, si forester, si legacy. N-am apucat cu OTB, desi mi-ar fi placut. Oricum nu mai au la promotie, iar pretul de lista nu mi-l permit. Insa am fost absolut incantat, dus la extaz de motorul diesel pe legacy. Nu mai dorm noptile, deja o visez, am rezervat una diamond grey. whistling.gif

Vin acum cu 2 intrebari:
1. Crede-ti ca voi avea probleme cu garda la sol de doar 145mm? Mi-ar fi placut outback, dar deh...ma gandesc ca voi merge pe jos la munte unde nu pot cu legacy.
2. Diamond grey e mai apropiata de negru ca si culoare decat de un gri obisnuit? Pe site nu imi dau seama, iar pozele pe care le-am vazut nu stiu daca sunt diamond grey sau obsidian black. Am vazut ca cineva pe aici avea un diamond gray, poate reuseste sa puna o poza?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri, si nu in ultimul rand, bine v-am gasit si sper sa intru si eu in sfarsit in posesia unui subaru. rolleyes.gif

Cu stima.
M A R I A N
Bine ai venit pe forum si sper sa ti se indeplineasca visul. thumbsup.gif

Cu privire la garda la sol, nu ai de ce sa-ti faci griji. Fiecare intra pe unde poate. Legacy nu intra chiar prin toate gropile pe unde intra Forester si Outback iar Forester si Outback nu intra in gropile pe unde intra Land Cruiser si Nissan Terrano.
Legacy e o alegere mai buna decat Outback din 2 motive: stabilitate mai mare+acceleratie mai rapida.
Daca totusi vrei neaparat sa faci incursiuni in teren mai accidentat, sunt posibilitati de montare a unor scuturi metalice.
Ne auzim. arigato.gif
hdi
QUOTE (GLC120 @ Feb 8 2009, 10:56 PM) *
Scuze pentru tacerea datorata concediului.

Cat despre schimbatul la 4500rpm nu prea vad rostul, cand puterea maxima e la 3600. Cred ca daca schimbi la maxim 4000rpm - cand esti suparat - e mai bine din toate punctele de vedere (acceleratie, putere, cuplu, consum, uzura......).


Eu ziceam 4000-4500rpm. Mie mi s-a parut ca motorul trage decent pana la 4500rpm. Ca nu e economic, de acord, dar sa vezi cum se aude...si nu cred ca motorul se uzeaza daca te mai joci cu el din cand in cand, as zice chiar din contra.

Ceva povesti de concediu cu Subby?
GLC120
Mi-e jena sa va spun .... sper sa nu ma dati afara ..... Am facut foarte multi km in concediu dar nu am plecat cu OBK-ul. Am mers foarte putin cu el pana acum, voi semnala orice constat. Stai sa se faca frumos afara, nu vreau sa-l murdaresc!

Unde e frate topic-ul meu preferat, cu direrentialul spate cum a ramas?
V_I_C_T_O_R
Eu nu sunt inca convins ca triunghiuletzul verde semnaleaza turatia optima pentru schimbarea vitezei. Se aprinde la turatii mult prea joase (in jur de 2000) iar daca schimbi la turatia aceea, motorul va fi subturat, ceea ce duce automat la un consum mai mare. Am pus intrebarea la dealer, dar nu au stiut sa-mi spune ce e triunghiuletzul confused.gif

@risko: Vezi ca ti-am trimis un mesaj pe privat. Poate esti interesat.
bogdaro
QUOTE (risko @ Feb 8 2009, 11:09 PM) *
Vin acum cu 2 intrebari:
1. Crede-ti ca voi avea probleme cu garda la sol de doar 145mm? Mi-ar fi placut outback, dar deh...ma gandesc ca voi merge pe jos la munte unde nu pot cu legacy.
2. Diamond grey e mai apropiata de negru ca si culoare decat de un gri obisnuit? Pe site nu imi dau seama, iar pozele pe care le-am vazut nu stiu daca sunt diamond grey sau obsidian black. Am vazut ca cineva pe aici avea un diamond gray, poate reuseste sa puna o poza?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri, si nu in ultimul rand, bine v-am gasit si sper sa intru si eu in sfarsit in posesia unui subaru. rolleyes.gif

Cu stima.


Bine ai venit printre noi...odata intrat microbul, nu mai iese smile.gif

Ca sa-ti raspund la intrebari...garda la sol este ok in general. Trebuie sa ai grija mai mare la borduri (adica sa le cobori incet pentru ca ai sanse mari sa lovesti...eu ma patit-o) si gropile sa le iei mai usor (la gropi se simte destul de nasol daca le iei in viteza..ma gandesc ca o fi si de la amortizoare care sunt cu siguranta setate altfel decat la OBK...altfel adica mai tari). In rest, la drum lung merge de nu-ti vine sa crezi. Se aseaza foarte bine pe sosea si curbele sunt o adevarata placere in acceleratie.

In ceea ce priveste culoarea, recomandarea mea este sa nu-ti iei NEGRU. Este clar cea mai frumoasa culoare (dupa parerea mea), dar la noi ai parte de ea fix cateva ore dupa ce ai spalat-o. Mai mult decat atat, inerentele mici zgarieturi se vad de-ti vine sa-ti tai venele. Eu sunt la a doua masina neagra si am jurat ca urmatoarea va fi alta culoare (si pasta am luat-o neagra de gura sotiei; la urmatoarea nu mai cedez biggrin.gif).

In rest, numai 'succesuri'
risko
QUOTE (bogdaro @ Feb 9 2009, 11:17 AM) *
Bine ai venit printre noi...odata intrat microbul, nu mai iese smile.gif

Ca sa-ti raspund la intrebari...garda la sol este ok in general. Trebuie sa ai grija mai mare la borduri (adica sa le cobori incet pentru ca ai sanse mari sa lovesti...eu ma patit-o) si gropile sa le iei mai usor (la gropi se simte destul de nasol daca le iei in viteza..ma gandesc ca o fi si de la amortizoare care sunt cu siguranta setate altfel decat la OBK...altfel adica mai tari). In rest, la drum lung merge de nu-ti vine sa crezi. Se aseaza foarte bine pe sosea si curbele sunt o adevarata placere in acceleratie.

In ceea ce priveste culoarea, recomandarea mea este sa nu-ti iei NEGRU. Este clar cea mai frumoasa culoare (dupa parerea mea), dar la noi ai parte de ea fix cateva ore dupa ce ai spalat-o. Mai mult decat atat, inerentele mici zgarieturi se vad de-ti vine sa-ti tai venele. Eu sunt la a doua masina neagra si am jurat ca urmatoarea va fi alta culoare (si pasta am luat-o neagra de gura sotiei; la urmatoarea nu mai cedez biggrin.gif).

In rest, numai 'succesuri'


Multumesc tuturor.

Bogdane, nu e neagra, e diamond gray, sper sa nu fie chiar atat de nasol precum la culoarea neagra. Ma uitam acum la noi in parcare, e un legy 2007 negru, frumos, dar pfff, ce mare imi pare acum. E lunga. Te descurci ok cu ea in oras? Printre stradutze?
bogdaro
QUOTE (risko @ Feb 9 2009, 12:42 PM) *
Multumesc tuturor.

Bogdane, nu e neagra, e diamond gray, sper sa nu fie chiar atat de nasol precum la culoarea neagra. Ma uitam acum la noi in parcare, e un legy 2007 negru, frumos, dar pfff, ce mare imi pare acum. E lunga. Te descurci ok cu ea in oras? Printre stradutze?


Stiu ca nu e neagra...dar mi-am spus pasul asupra culorii negre biggrin.gif (cu care am ceva experienta).
Este lunga intr-adevar, dar stramta (mai stramta mai exact sa fiu). Eu am avut un Megane Bicorp inainte care era foarte lat..cred ca una din cele mai late masini de pe piata din clasele compacta si medie (205 cm fata de 175 cat are Legacy-ul)...asa ca trecerea de la bicorp pe Legy a fost una usoara dpdv strecurat in trafic. Lungimea a fost un mic impediment, dar cu niste senzori de parcare montati de la achizitie nu am avut nici o problema...atat ca nu o mai bagi in orice loc gasesti pe dreapta.

Pe de alta parte, daca ma intrebi, masina asta se simte bine la drum lung. In oras altfel stau lucrurile. Nici nu ajungi bine la 2k de ture si trebuie sa pui frana. Este grea, are inertie si cateodata am impresia ca se chinuie prin Bucuresti. In rest este super ok...sa vezi ce spectacol e la spalatorie unde toata lumea o admira si te-ntreaba de ea biggrin.gif. Plus ca baietii nu ajung sa spele asa des un Legacy, asa ca se ocupa de ea ca de un 'cap incoronat' biggrin.gif
risko
QUOTE (bogdaro @ Feb 9 2009, 01:06 PM) *
Stiu ca nu e neagra...dar mi-am spus pasul asupra culorii negre biggrin.gif (cu care am ceva experienta).
Este lunga intr-adevar, dar stramta (mai stramta mai exact sa fiu). Eu am avut un Megane Bicorp inainte care era foarte lat..cred ca una din cele mai late masini de pe piata din clasele compacta si medie (205 cm fata de 175 cat are Legacy-ul)...asa ca trecerea de la bicorp pe Legy a fost una usoara dpdv strecurat in trafic. Lungimea a fost un mic impediment, dar cu niste senzori de parcare montati de la achizitie nu am avut nici o problema...atat ca nu o mai bagi in orice loc gasesti pe dreapta.

Pe de alta parte, daca ma intrebi, masina asta se simte bine la drum lung. In oras altfel stau lucrurile. Nici nu ajungi bine la 2k de ture si trebuie sa pui frana. Este grea, are inertie si cateodata am impresia ca se chinuie prin Bucuresti. In rest este super ok...sa vezi ce spectacol e la spalatorie unde toata lumea o admira si te-ntreaba de ea biggrin.gif. Plus ca baietii nu ajung sa spele asa des un Legacy, asa ca se ocupa de ea ca de un 'cap incoronat' biggrin.gif


Cat te-au costat senzorii de parcare? Si in cat timp ti i-au montat? Sunt din aia acustici sau au si atentionare vizuala?
Scuze ca te zapacesc la cap...dar stii cum e, sunt ca un copil mic aproape sa-si ia jucaria perfecta, si la cati bani costa, te gandesti la toate.
GLC120
Bogdan, scuze, o problema de cifre. Cum sa spui ca Megane e cu 30 cm mai lat decat Legacy?

latimea este comparabila, tu ai comparat latimea totala cu oglinzi cu tot de la Megane cu latimea normala, fara oglinzi de la Subaru. Megane are 1777 mm latime.

Legacy/Outback nu exceleaza nici la latime, nici la ecartament/ampatament dar compenseaza cu varf si indesat prin centrul de greutate/motor/tractiune integrala/symmetrical AWD.
bogdaro
QUOTE (GLC120 @ Feb 9 2009, 01:24 PM) *
Bogdan, scuze, o problema de cifre. Cum sa spui ca Megane e cu 30 cm mai lat decat Legacy?

latimea este comparabila, tu ai comparat latimea totala cu oglinzi cu tot de la Megane cu latimea normala, fara oglinzi de la Subaru. Megane are 1777 mm latime.

Legacy/Outback nu exceleaza nici la latime, nici la ecartament/ampatament dar compenseaza cu varf si indesat prin centrul de greutate/motor/tractiune integrala/symmetrical AWD.


Cred ca ai dreptate...cu oglinzi cu tot. Mi se pare ca am citit-o de pe fisa tehnica de la Renault, nu din talon. Acolo este trecuta 2039, iar pe talon este 1777. Fata de 1730 Legacy. Diferenta ar fi deci de aproape 5 cm (ceea ce nu pare mult). Totusi, Legacy-ul imi pare vizibil mai putin lat. Si o cel mai bine o simt la parcare. Unde parcam Megane-ul si de-abia deschideam usile, acum parchez lejer Legacy-ul si usile se deschi ok ca sa pot intra/iesi fara probleme.

raducuGR
BUNA...
A al meu e gri...l-am comandat negru dar m-i l-a luat altcineva si pina la urma am ajuns la gri.Oricum culoarea a antijeg (am avut Forester negru si la 2 minute dupa spalat era iar murdar...)La inceput nu-mi placea culoarea dar toata lumea zice ca-i faina...se poarta mult la Bmw 320 pe aici...
AHA: o problema pentru cei ce nu stiu...vopseaua la Subaru e cam naspa in sensul ca lacul e foarte sensibil...nu cuma sa-l dati la spalat automat cu (cum se cheama in Ro ) perie ?...si atentie chiar si la buretii cu care o spalati sa fie moi.
Garda la sol mica e faina la sosele bune dar pe mine m-ar deranja aici in Grecia nu la borduri ci la (iar nu stiu cum se cheama )un fel de santuri care sint la intilnirea dintre doua drumuri ...toate masinile mai sport dau cu bara de pamant...
bogdaro
QUOTE (raducuGR @ Feb 9 2009, 01:39 PM) *
AHA: o problema pentru cei ce nu stiu...vopseaua la Subaru e cam naspa in sensul ca lacul e foarte sensibil...nu cuma sa-l dati la spalat automat cu (cum se cheama in Ro ) perie ?...si atentie chiar si la buretii cu care o spalati sa fie moi.


Da, aici ai mare dreptate. Vopseaua se ia (cel putin de pe spoilere) si daca dai cu unghia. Am incercat. Atentie mare.
GLC120
Megane este latita artificial. 1777 avea si laguna 2, desi era din alta clasa. probabil a contat la stelele NCAP.

Totusi cei 5 cm conteaza, mai ales in locuri stramte de parcare, garaj....

OBK e mai lat datorita bandourilor laterale. 1770mm. Fiind si mai inalt, arata mai impunator si se pastreaza proportiile.
bogdaro
QUOTE (GLC120 @ Feb 9 2009, 01:42 PM) *
Megane este latita artificial. 1777 avea si laguna 2, desi era din alta clasa. probabil a contat la stelele NCAP.

Totusi cei 5 cm conteaza, mai ales in locuri stramte de parcare, garaj....

OBK e mai lat datorita bandourilor laterale. 1770mm. Fiind si mai inalt, arata mai impunator si se pastreaza proportiile.


Are niste spatii de depozitare generoase in portiere spre deosebire de Legacy unde nu intra mai nimic biggrin.gif
Nu laud Megane-ul acum, dar am condus putine masini FWD care stau asa bine in curbe (latimea cred ca este responsabila in principal).
raducuGR
Eee,nici chiar cu unghia Bogdane...Inca ceva periculos:cacatii de porumbei...vai de capu meu...gaura fac in vopsea...cum vedeti vreunul nu-l lasati spalati cu apa calda si omoriti porumbelu'.(oare se caca mai coroziv porumbeii in Grecia ca-i groaznic efectul)
Na ca mi-am adus aminte de alta patanie:la primul spalat mi-o spalat-o un pakistanez musulman si mi-o zgiriat rau ecranul camputerului de bord...cred ca o sters bordu' cu cirpa cu ce o curatat rotile...de atunci de cite ori vad un pakistanez pe strada il calc cu masina...mi-am adus aminte de fiu-mio la 6 ani la prima vizita in Bucuresti:tata da multi pakistanezi sint in Romania...(cre ca va dati seama cine erau pakistanezii...)
Colonelu'
QUOTE (raducuGR @ Feb 9 2009, 04:45 PM) *
Eee,nici chiar cu unghia Bogdane...Inca ceva periculos:cacatii de porumbei...vai de capu meu...gaura fac in vopsea...cum vedeti vreunul nu-l lasati spalati cu apa calda si omoriti porumbelu'.(oare se caca mai coroziv porumbeii in Grecia ca-i groaznic efectul)
Na ca mi-am adus aminte de alta patanie:la primul spalat mi-o spalat-o un pakistanez musulman si mi-o zgiriat rau ecranul camputerului de bord...cred ca o sters bordu' cu cirpa cu ce o curatat rotile...de atunci de cite ori vad un pakistanez pe strada il calc cu masina...mi-am adus aminte de fiu-mio la 6 ani la prima vizita in Bucuresti:tata da multi pakistanezi sint in Romania...(cre ca va dati seama cine erau pakistanezii...)

Faza cu porumbeii imi aduce aminte de un topic de pe un alt forum unde se plangea unul de niste pasari care aveau "boala" doar pentru masina lui si care ii umpleau masina de gainat de seara pana dimineata. Adevarul e ca acel gainat poate fi chiar acid, in functie de ce mananca pasarile - vezi cazul statului Chile care exporta gainat de la pasarile marine si care e folosit ca ingrasamant natural. La tine poate ca porumbeii mananca mai mult peste si atunci gainatul e plin de fosfati si azotati. teehee.gif
Cat despre "pakistanezii" nostri, fiul tau nu a fost prea departe de adevar, intrucat la origine tiganii provin din zona Indiei.
V_I_C_T_O_R
Rezolvarea este simpla pentru posesorii Subaru Diesel sau STI:

http://www.youtube.com/watch?v=kk0ieEGMcFo

GLC120
Ati vazut preturile de pe site-ul Subaru? In continuare reducere de 6500 anuntata, dar apoi niste preturi mai mari decat in 2008!

Seriozitate maxima si mult simt comercial. Daca gasiti pe cineva care cumpara OBK acum la preturile de acolo sa ne spuneti si noua. Omul va merita un premiu de popularitate.

In plus mai apare complet aiurea un pret de 21000 fara TVA la versiunea Diesel ZS. 21000 fara TVA si 34000 cu TVA !?
bogdaro
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 9 2009, 06:19 PM) *
Rezolvarea este simpla pentru posesorii Subaru Diesel sau STI:

http://www.youtube.com/watch?v=kk0ieEGMcFo


Geniala intr-adevar laugh.gif
gont
@risko

Salut,
Am vorbit cu dealer-ul de la Iasi si mai au un Outback diesel, 23 si ceva cu TVA inclus.
Nu are trapa, piele si xenon.

Daca te intereseaza da un telefon la ei sau da-mi un PM si vb eu cu ei.
hdi
QUOTE (hdi @ Feb 8 2009, 01:24 PM) *
Cu schimbatul vitezelor ma risc eu cu un sfat: sa nu ai sub 1800-2000rpm nici dupa ce ai schimbat viteza. Asta inseamna sa schimbi pe la 3000rpm in mod obisnuit, la 3500rpm cat esti mai vesel si la 4000-4500 rpm cand vrei sa conduci mai agresiv. Exceptie face tr. 1 pe care o lasi mai usor.


Am facut un test pt. determinarea turatiilor la care se schimba viteza la Boxer diesel+5MT.
Practic am observat cate rpm se pierd la schimbarea vitezelor; astfel:
Tr1-Tr2-> se pierd 1200rpm
Tr2-Tr3-> se pierd 1000rpm
Tr3-Tr4-> se pierd 800rpm
Tr4-Tr5-> se pierd 500rpm

Plecand de la premiza ca nu trbuie sa mergi sub 1800rpm=>ca turatiile min. de schimbare ale vitezelor sunt:
Tr1-Tr2-> 3000rpm (aici se poate schiba si mai jos, tr. 1 fiind atipica si nesemnificativa pt. stabilirea unei reguli)
Tr2-Tr3-> min 2800rpm
Tr3-Tr4->
min 2600rpm
Tr4-Tr5->
min 2300rpm

Trebuie sa va spun ca valorile de mai sus nu sunt doar calculate ci si testate practic si este absolut OK.
Sper ca memoria nu mi-a jucat feste in ceea ce priveste valorile de mai sus.
GLC120
Nu diferenta este constanta ci raportul intre turatia initiala si finala.

La schimbarea din a 4-a in a 5-a la viteza constanta vei avea 0.634/0.785 (raporturile din cutie) deci 80% din turatia initiala. De la 4000rpm va scade la 3200 dar de la 2000 va scade la 1600.

Inca nu pot trage concluzii precise cu triunghiuletul verde, ziua nici nu il remarci foarte usor. Ar trebui un drum lung by night.
eporteka
Ceea ce am observat la Subaru diesel, fata de Passat Diesel ca motorul moare mult mai usor, la turatii mici. In sensul ca in 5 ani de Passat nu mi- s-a calat motorul mai niciodata, pe cand la Subaru foarte des mi se intampla sa calez motorul la turatii mici (100) si undeva pe langa. In schimb e cool pe la 1800-2000 de ture.
V_I_C_T_O_R
De obicei dieselul de pe loc il omori greu sau chiar deloc, dar la Subaru intradevar, putina neatentie si l-ai pierdut.
hdi
QUOTE (GLC120 @ Feb 12 2009, 10:32 AM) *
Nu diferenta este constanta ci raportul intre turatia initiala si finala.
La schimbarea din a 4-a in a 5-a la viteza constanta vei avea 0.634/0.785 (raporturile din cutie) deci 80% din turatia initiala. De la 4000rpm va scade la 3200 dar de la 2000 va scade la 1600.



Asa deci.....si asta daca schimbarea s-ar face instantaneu iar randamentul mecanismului ar fi de 100%, nu?
Oricum, voi mai verifica inca o data cu prima ocazie, insa tin minte ca de la a 4-a la a 5-a pierdeam fix 500rpm schimband la 3000rpm.
M A R I A N
QUOTE (eporteka @ Feb 12 2009, 04:36 AM) *
Ceea ce am observat la Subaru diesel, fata de Passat Diesel ca motorul moare mult mai usor, la turatii mici. In sensul ca in 5 ani de Passat nu mi- s-a calat motorul mai niciodata, pe cand la Subaru foarte des mi se intampla sa calez motorul la turatii mici (100) si undeva pe langa. In schimb e cool pe la 1800-2000 de ture.


Poate e si o masura de protectie in sensul ca ni se impune sa le turam ca sa nu se infunde filtrele de particule... biggrin.gif
GLC120
QUOTE (hdi @ Feb 12 2009, 10:55 AM) *
Asa deci.....si asta daca schimbarea s-ar face instantaneu iar randamentul mecanismului ar fi de 100%, nu?
Oricum, voi mai verifica inca o data cu prima ocazie, insa tin minte ca de la a 4-a la a 5-a pierdeam fix 500rpm schimband la 3000rpm.


Cu randamentul nu are legatura. Cat despre viteza constanta nu e chiar asa ciudat. Daca incepem sa facem literatura si sa presupunem ca in timp ce schimbi treptele, masina castiga sau pierde in viteza .... eu nu ma bag.

Altfel raportul vine strict din datele tehnice ale cutiei, la aceeasi viteza in a 5-a ai 80.7% din turatia in trepta 4-a. Sunt interesante si celelalte rapoarte: 1-2 scade la 50%, 2-3 scade la 63%, 3-4 scade la 72%.

In manual sunt date si vitezele pentru "cel mai bun raport intre consumul redus si randamentul autovehiculului". Probabil ca vor genera multe comentarii dar acestea sunt 24, 40, 65 si 73km/h !! Probabil vor sa vanda multe filtre de particule....
hdi
QUOTE (GLC120 @ Feb 12 2009, 02:24 PM) *
Cu randamentul nu are legatura. Cat despre viteza constanta nu e chiar asa ciudat. Daca incepem sa facem literatura si sa presupunem ca in timp ce schimbi treptele, masina castiga sau pierde in viteza .... eu nu ma bag.

Altfel raportul vine strict din datele tehnice ale cutiei, la aceeasi viteza in a 5-a ai 80.7% din turatia in trepta 4-a. Sunt interesante si celelalte rapoarte: 1-2 scade la 50%, 2-3 scade la 63%, 3-4 scade la 72%.

In manual sunt date si vitezele pentru "cel mai bun raport intre consumul redus si randamentul autovehiculului". Probabil ca vor genera multe comentarii dar acestea sunt 24, 40, 65 si 73km/h !! Probabil vor sa vanda multe filtre de particule....


Eu nu ma pricep asa de bine dar la schimbat "economic" nu ma combin. Oricum, miroase cam tare a benzina pasajul asta. Nu as paria ca este valabil si la diesel, la fel cum nu as paria ca dieselul si benzina au aceeasi cutie cu 5 trepte.

In privinta rapoartelor de schimb, examenul teoretic a fost sustinut. Mai ramane cel practic ...
BEBY
QUOTE (Hoinar @ Sep 25 2008, 08:48 AM) *
QUOTE (Colonelu' @ Sep 25 2008, 09:22 AM) *
...
Dintr-o discutie cu baiatul de la showroom-ul Iasi am aflat ca la OBK 3.0 automat ar avea un buton tip sport, care atunci cand esti intr-o depasire si il actionezi, masina te va baga cu brutalitate in scaun.


whistling.gif asta-i vraja gen NFS. O fi avand mod sport la cutie, sau ca la Fiat/Alfa (la modelele sport) un buton pt marit putin cuplul. Pare prea SF sa aiba un buton magic, pe care il apesi cand esti in depasire...si apoi decolezi smile.gif.

ps: si nu te banuiesc pe tine ca n-ai inteles ce-a zis omul biggrin.gif.


salutare,
ca sa fie inteles de toata lumea:
Subaru Outback 3.0 are in dotare sistemul SI-DRIVE
acesta permite alegerea a 3 moduri de condus si anume:
01.modul inteligent- ofera o deplasare lina,comfort si un consum de combustibil ideal in oras si la drumuri lungi.
02.modul sport -ofera un raspuns liniar in oras si pe autostrada,cat si o putere satisfacatoare a motorului,disponibila ori de cate ori este necesar.
03.modul sport sharp-a fost creat pt a permite utilizarea tuturor celor 245 Cp.datorita raspunsului instantaneu la apasarea pedalui de acceleratie,puteti profita la maximum de reale abilitati sportive.
totodata 3.0 este echipat si cu AVCS, adica : sistemul de control activ al valvelor,care optimizeaza sincronizarea supapelor in functie de viteza autovehicolului.

cu alte cuvinte...sa inteleaga toti cei care isi dau cu parerea..inainte de a afirma ceva contrar despre ceva ce nu stiti,nu ati probat ,sau nu ati studiat
imi cer scuze daca sunt un pic cam dur.......
personal am condus si Outback 3.0 si Legacy 3.0
pentru sportivitate as alege totusi STi-ul...toata lumea stie de ce...

daca cineva vrea sa afle anumite date tehnice sau orice altceva legat de Subaru..imi puteti scrie..
daca voi fi apt sa va raspund va voi raspunde..daca nu voi lasa pe altii care stiu...
zi frumoasa la toata lumea
BEBY
QUOTE (M A R I A N @ Feb 12 2009, 10:20 AM) *
QUOTE (eporteka @ Feb 12 2009, 04:36 AM) *
Ceea ce am observat la Subaru diesel, fata de Passat Diesel ca motorul moare mult mai usor, la turatii mici. In sensul ca in 5 ani de Passat nu mi- s-a calat motorul mai niciodata, pe cand la Subaru foarte des mi se intampla sa calez motorul la turatii mici (100) si undeva pe langa. In schimb e cool pe la 1800-2000 de ture.


Poate e si o masura de protectie in sensul ca ni se impune sa le turam ca sa nu se infunde filtrele de particule... biggrin.gif

mariane ..passatul era 4motion?????
sau tragea fata?
sunt curios vis-a-vis de surpriza cu opritul motorului...
eu personal m-am obisnuit cu outback-ul TD..acum nu mai am probleme ..dar recunosc ca mi-a fost usor cam greu la inceput pana am iesit din "ideea de modul sport" cu care eram invatat la benzinare..

pana la urma ca sa intelegem Motorul boxer diesel..de pe Subaru..nu trebuie sa ne mai gandim la variantele benzina cum si ce fac...
e cu totul altceva..SI E PLACUT ...mama lui de japonez mic care l-a facut...bravo lor..au muncit oleaca dar le-a iesit...
eu personal astept varianta mai mare..umbla niste zvonuri..daca se concretizeaza..o sa fie o revolutie mai mare decat 2.0 boxar diesel...
sa auzim de bine
eporteka
QUOTE (BEBY @ Feb 13 2009, 03:06 PM) *
mariane ..passatul era 4motion?????


Passatul era variant 4Motion cu pachet de drumuri grele suplimentar, 135 CP, fara tunning la motor.

Eusebiu
pista
CITAT(BEBY @ Feb 13 2009, 12:53 PM) *
Subaru Outback 3.0 are in dotare sistemul SI-DRIVE
acesta permite alegerea a 3 moduri de condus si anume:
01.modul inteligent- ofera o deplasare lina,comfort si un consum de combustibil ideal in oras si la drumuri lungi.
02.modul sport -ofera un raspuns liniar in oras si pe autostrada,cat si o putere satisfacatoare a motorului,disponibila ori de cate ori este necesar.
03.modul sport sharp-a fost creat pt a permite utilizarea tuturor celor 245 Cp.datorita raspunsului instantaneu la apasarea pedalui de acceleratie,puteti profita la maximum de reale abilitati sportive.


Scrie te rog si valorile de putere/cuplu corespunzatoare pentru fiecare pozitie, inclusiv diferentele de consum la acelasi stil de condus.

hdi
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 9 2009, 10:58 AM) *
Eu nu sunt inca convins ca triunghiuletzul verde semnaleaza turatia optima pentru schimbarea vitezei. Se aprinde la turatii mult prea joase (in jur de 2000) iar daca schimbi la turatia aceea, motorul va fi subturat, ceea ce duce automat la un consum mai mare. Am pus intrebarea la dealer, dar nu au stiut sa-mi spune ce e triunghiuletzul confused.gif


Triunghiuletul verde este indicatorul de schimbare a vitezei in mod optim pentru economia de combustibil.
Stiu de aici (ultima fraza de la pag 2):
http://www.fhi.co.jp/english/news/press/2006/06_04_14e.pdf

si de aici (penultima fraza):
http://www.jarviscars.com.au/new_cars/suba...drive/index.php

Doua surse eu zic ca sunt suficiente
Asa ca d-lor cu triunghiulet ( rolleyes.gif ), va rog sa postati si pt. noi plaja de turatii vs treapta de viteza la care se manifesta

Daca valorile astea nu au nicio logica vis-a-vis de motorul diesel, atunci inseamna ca a ramas pe bord de la motoarele pe benzina (2000rpm seamana a benzina). Oricum, zic eu, va fi util pentru cei care au benzina fara triunghiulet.
BEBY
QUOTE (pista @ Feb 13 2009, 01:20 PM) *
QUOTE (BEBY @ Feb 13 2009, 12:53 PM) *
Subaru Outback 3.0 are in dotare sistemul SI-DRIVE
acesta permite alegerea a 3 moduri de condus si anume:
01.modul inteligent- ofera o deplasare lina,comfort si un consum de combustibil ideal in oras si la drumuri lungi.
02.modul sport -ofera un raspuns liniar in oras si pe autostrada,cat si o putere satisfacatoare a motorului,disponibila ori de cate ori este necesar.
03.modul sport sharp-a fost creat pt a permite utilizarea tuturor celor 245 Cp.datorita raspunsului instantaneu la apasarea pedalui de acceleratie,puteti profita la maximum de reale abilitati sportive.


Scrie te rog si valorile de putere/cuplu corespunzatoare pentru fiecare pozitie, inclusiv diferentele de consum la acelasi stil de condus.



daca cineva iti va da aceste date...sunt 100% sigur ca nu sunt chiar reale...
aceste date nu se dau...altfel concurenta nu ar mai munci sa dezvolte motoarele..
ca nu raman totusi dator la tine..iti pot spune din ceea ce am observat eu la comportamentul masinii, dupa stilul meu de condus,urmatoarele:
in primul rand sunt 3 variante date de acest sistem care se combina cu cele 3 variante de la cutie(modul drive,sport si manual)
lasam la oparte aceste moduri si folosim masina in modul drive la cutie.
din ce am observat eu ,subliniez e ceea ce am observat eu,masina trage undeva in jur de 3200 rot dupa care schimba,la calcarea lina a acceleratiei
daca o comut in sport se duce pana in jur de 4500/4700 rot, in sarp sport schimba 6000 rot la apasare lina iar daca bruschez acceleratia schimba in zona rosie...toate astea se schimba radical in momentul in care comut SI in modul sport..practic schimba la turatii mai mari ...
la partea de consum nu am reusit sa scot valorile date de producator cu toata bunavointa mea.....cea mai mica medie la mine a fost 14 la suta...
nu am fost chiar cuminte dar nici rau cu masina..smile.gif)
pot spune ca am avut un oarecare sentiment de frica la inceput,datorat lungimii si garzii la sol....dupa ce am prin curaj mi-am dat seama ca e SUBARU frate...
daca as putea sa o mai conduc vreodata, sanse mai am, chiar am sa incerc sa-mi notez datele cumva si am sa le pun pe net...
chiar m-ai bagat in sedinta cu rugamintea ta...am tema pt acasa:))




GLC120
QUOTE (hdi @ Feb 13 2009, 05:22 PM) *
Daca valorile astea nu au nicio logica vis-a-vis de motorul diesel, atunci inseamna ca a ramas pe bord de la motoarele pe benzina (2000rpm seamana a benzina). Oricum, zic eu, va fi util pentru cei care au benzina fara triunghiulet.


hdi te rog sa explici. Cum adica 2000rpm seamana a benzina? La Diesel cum ar trebui sa fie, sa se aprinda la 1600rpm ?
hdi
QUOTE (GLC120 @ Feb 13 2009, 07:31 PM) *
hdi te rog sa explici. Cum adica 2000rpm seamana a benzina? La Diesel cum ar trebui sa fie, sa se aprinda la 1600rpm ?


Eu zic ca din contra, mai sus de 2000rpm.
Stiu ca benzina se tureaza mai mult insa aici este vorba de altceva: de optim-economic.
Daca la un diesel schimbi vitezele la 2000rpm, dupa schimbare vei avea, sa zicem, 1000-1200rpm. Un diesel la 1000rpm te scuipa in ochi si nu vrea sa faca nimic (decat poate daca are un bi-turbo dar nici macar asa nu cred), asta fara sa contabilizam consecintele asupra DPF dar mai ales turbinei.
La benzina (din cate tin eu minte de acum ceva ani cand conducem asa ceva) se pot schimba cu succes vitezele la 2000-2200rpm.
Buna sau nu, asta este logica mea.
GLC120
Buna sau nu, logica e originala ... mai ales aici unde vorbim de Subaru.

Adica la o benzina unde cuplul e mai mic si are maximul pe la 4000 schimbi mai jos decat la Diesel unde cuplul maxim e la 1800 ?! Ce zic prietenii nostri cu Subaru benzina de ideea asta ?
pista
CITAT(BEBY @ Feb 13 2009, 03:50 PM) *
CITAT(pista @ Feb 13 2009, 01:20 PM) *
CITAT(BEBY @ Feb 13 2009, 12:53 PM) *
Subaru Outback 3.0 are in dotare sistemul SI-DRIVE
acesta permite alegerea a 3 moduri de condus si anume:
01.modul inteligent- ofera o deplasare lina,comfort si un consum de combustibil ideal in oras si la drumuri lungi.
02.modul sport -ofera un raspuns liniar in oras si pe autostrada,cat si o putere satisfacatoare a motorului,disponibila ori de cate ori este necesar.
03.modul sport sharp-a fost creat pt a permite utilizarea tuturor celor 245 Cp.datorita raspunsului instantaneu la apasarea pedalui de acceleratie,puteti profita la maximum de reale abilitati sportive.


Scrie te rog si valorile de putere/cuplu corespunzatoare pentru fiecare pozitie, inclusiv diferentele de consum la acelasi stil de condus.


daca cineva iti va da aceste date...sunt 100% sigur ca nu sunt chiar reale...
aceste date nu se dau...altfel concurenta nu ar mai munci sa dezvolte motoarele..
.............................................................................
chiar m-ai bagat in sedinta cu rugamintea ta...am tema pt acasa:))



BEBY intrebarile mele nu sunt intamplatoare. Primele doua randuri citate din raspunsul tau hmm...hmm...
Vroiam sa vad cat de bine pregatit esti.
In modul I ai 195CP si 220Nm, in ai S 245CP si 295Nm obtinute liniar iar in SS obtii performantele maxime mult mai devreme decat in S. Consumul in I este mai mic cu cca. 10% .
Visul meu este sa iau un OBK 2,5XT cu SI-Drive din SUA.
Ca sa nu poluam topicul outback diesel propun sa continuam aceasta tema in alta parte, poate la OUTBACK 3,0 AT.
M A R I A N
QUOTE (BEBY @ Feb 13 2009, 10:06 AM) *
QUOTE (M A R I A N @ Feb 12 2009, 10:20 AM) *
QUOTE (eporteka @ Feb 12 2009, 04:36 AM) *
Ceea ce am observat la Subaru diesel, fata de Passat Diesel ca motorul moare mult mai usor, la turatii mici. In sensul ca in 5 ani de Passat nu mi- s-a calat motorul mai niciodata, pe cand la Subaru foarte des mi se intampla sa calez motorul la turatii mici (100) si undeva pe langa. In schimb e cool pe la 1800-2000 de ture.


Poate e si o masura de protectie in sensul ca ni se impune sa le turam ca sa nu se infunde filtrele de particule... biggrin.gif

mariane ..passatul era 4motion?????
sau tragea fata?


Marian n-a avut si n-a condus in viata lui vreun Passat. sick.gif De altfel nici un Vw.
Mesajul era a lui Eporteka. biggrin.gif
V_I_C_T_O_R
QUOTE (GLC120 @ Feb 13 2009, 05:46 PM) *
Buna sau nu, logica e originala ... mai ales aici unde vorbim de Subaru.

Adica la o benzina unde cuplul e mai mic si are maximul pe la 4000 schimbi mai jos decat la Diesel unde cuplul maxim e la 1800 ?! Ce zic prietenii nostri cu Subaru benzina de ideea asta ?


Eu pot sa confirm. Inainte de SOD am avut Impreza 2.0R 160cp. Intradevar vitezele le puteam schimba cu succes mult mai jos decat pot sa schimb la diesel fara sa simt motorul subturat. Reticenta mea la triunghiulet venea exact de la faptul ca de exemplu in viteza a 4-a mi se aprinde in jurul a 2000 rpm, iar daca schimb motorul merge clar subturat si prost. Cu Impreza mergeam cu a 5-a cu 60 fara probleme

Concluzia mea este ca dieselu de Subaru tre sa-l conduci mai benzinareste decat un benzinar de Subaru. Este un motor atipic celor diesel dupa parerea mea.
BEBY
BEBY intrebarile mele nu sunt intamplatoare. Primele doua randuri citate din raspunsul tau hmm...hmm...
Vroiam sa vad cat de bine pregatit esti.
In modul I ai 195CP si 220Nm, in ai S 245CP si 295Nm obtinute liniar iar in SS obtii performantele maxime mult mai devreme decat in S. Consumul in I este mai mic cu cca. 10% .
Visul meu este sa iau un OBK 2,5XT cu SI-Drive din SUA.
Ca sa nu poluam topicul outback diesel propun sa continuam aceasta tema in alta parte, poate la OUTBACK 3,0 AT.
[/quote]

recunosc si o mai spun inca odata ..in momentul in care nu am datele necesare nu ma aruc in cap cum fac unii si scriu niste date de care nu cunt sigur ca sunt reale..
am incercat sa ma informez pt cultura mea generala(macar) care sunt valorile..acum ca le-ai scris tu,nu imi ramane decat sa verific daca sunt conforme cu realitatea..nu zic doamne fereste ca nu e asa,dar pur si simplu vreau si eu sa invat ceva bun..ma bucur ca este cineva capabil pe acest forum sa dea o informatie buna...si ca o scuza,nu sunt foarte avansat in domeniul mecanicii,stiu cu ce se "mananca " dar mai am de invatat...de ex acum sunt la capitolul "turbina".rolul ei,cum lucreaza,etc...dar mai am mult pana sa prind toate astea..
hdi
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 14 2009, 12:54 AM) *
QUOTE (GLC120 @ Feb 13 2009, 05:46 PM) *
Buna sau nu, logica e originala ... mai ales aici unde vorbim de Subaru.

Adica la o benzina unde cuplul e mai mic si are maximul pe la 4000 schimbi mai jos decat la Diesel unde cuplul maxim e la 1800 ?! Ce zic prietenii nostri cu Subaru benzina de ideea asta ?


Eu pot sa confirm. Inainte de SOD am avut Impreza 2.0R 160cp. Intradevar vitezele le puteam schimba cu succes mult mai jos decat pot sa schimb la diesel fara sa simt motorul subturat. Reticenta mea la triunghiulet venea exact de la faptul ca de exemplu in viteza a 4-a mi se aprinde in jurul a 2000 rpm, iar daca schimb motorul merge clar subturat si prost. Cu Impreza mergeam cu a 5-a cu 60 fara probleme

Concluzia mea este ca dieselu de Subaru tre sa-l conduci mai benzinareste decat un benzinar de Subaru. Este un motor atipic celor diesel dupa parerea mea.


Asa imi aduceam si eu aminte... confused.gif . E posibil deci ca indicatorul sa fie pt. benzina si lasat pe diesel dintr-o mica eroare?
andrei5130
De ce nu luati in calcul ca poate fi momentul in care se atinge CUPLUL MAXIM ?
hdi
QUOTE (andrei5130 @ Feb 14 2009, 06:57 PM) *
De ce nu luati in calcul ca poate fi momentul in care se atinge CUPLUL MAXIM ?


Pai tocmai ca s-a luat in calcul. GLC a facut conexiunea intre aprinderea martorului la putin peste 2000rpm si val. de 1800rpm care corespunde cuplului maxim.
Numai ca avem o problema. Daca schimbi la 2000 vei avea prea putine ture dupa schimbare. Daca era benzina te scoteai cumva dar dieselul nu-ti trece cu vederea asa ceva.
D-aia se zice ca "teoria ca teoria, practica ne omoara!" thumbsup.gif


PS: maine verific practic inca o data pierderile de ture la schimbarea treptelor. Am o banuiala ca si de aici o sa iasa cam sifonata teoria... whistling.gif Incercati si voi.
M A R I A N
Eu am avut Toyota Corolla pe benzina cu indicator de schimbare optima a vitezelor.
Nu am respectat insa niciodata indicatiile (cu exceptia momentelor cand mergeam la vale... biggrin.gif) pentru ca nu-mi convenea ca turatiile scadeau prea mult.
Eu zic ca putem sa trecem aceasta optiune la capitolul "Inutile"
GLC120
Tare SI Drive-ul asta... practic ai trei masini intr-una singura.

On-topic trinughiuletul verde se aprinde rapid de doua ori la turatii in jur de 2000rpm UNEORI chiar sub 2000. Nu cred ca e in functie de treapta de viteza ci mai curand de variatia vitezei respectiv de cat de tare este apasata pedala de acceleratie.

Referitor la motor/cutie mi se par impecabile. Nici o problema la turatii mici sau vreo "agatare". Singurul lucru confirmat este marsarierul, cam trebuie sa cuplezi 1-a rapid si apoi marsarierul. Daca te urci in masina si vrei direct marsarier mai greu... Deci daca trebuie sa plecati repede in caz de urgenta.... parcati cu spatele !

Mai descopar dotari noi (descrise in carte) despre care dealer-ul mi-a spus categoric ca nu exista. Ieri am gasit: gurile de ventilatie pentru bancheta de sub scaune, si grila de incalzire/racire a cotiere......


hdi
QUOTE (GLC120 @ Feb 15 2009, 12:28 PM) *
Mai descopar dotari noi (descrise in carte) despre care dealer-ul mi-a spus categoric ca nu exista. Ieri am gasit: gurile de ventilatie pentru bancheta de sub scaune, si grila de incalzire/racire a cotiere......


Grila aia am descoperit-o si eu insa nu vine nimic pe ea......la tine vine aer?
M-am chinuit si eu sa gasesc gurile de ventilatie pt. spate insa nu am nimic acolo.
Stii ceva? Ma enervezi!
GLC120
Cred ca din aceasta cauza ma contrazici si cu turatiile si cu triunghiuletul...... rolleyes.gif

Grila din cotiera se misca stanga-dreapta. Verifica poti sa o inchizi/deschizi miscand-o 1cm. Nu e debit mare volumul este infim.

Gurile se vad daca dai scaunele la maxim in fata. Sunt doua sub fiecare scaun fata. Nu-mi venea sa cred ca nu exista... orice masina are asa ceva.
hdi
QUOTE (hdi @ Feb 14 2009, 07:16 PM) *
PS: maine verific practic inca o data pierderile de ture la schimbarea treptelor. Am o banuiala ca si de aici o sa iasa cam sifonata teoria... whistling.gif Incercati si voi.


Am verificat:

1) Schimbat trepte la 2000rpm; turatiile dupa schimbare sunt:
1->2 1200rpm
2->3 1300rpm
3->4 1500rpm
4->5 1600rpm

2) Schimbat trepte la 3000rpm; turatiile dupa schimbare sunt:
1->2 1800rpm
2->3 2000rpm
3->4 2200rpm
4->5 2500rpm

Nu stiu daca confirma teoria ca duminica nu calculez... teehee.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.