Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru outback diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Colonelu'
Eu am trecut cu bacul anul asta doar pe la Braila si nu am avut nici o problema cu diferentele de nivel cu Avensis-ul. Cred ca probleme de agatare sunt pe la bacul de la Galati, caci acolo au bacuri de gabarit mare.

In rest, ma tenteaza un OBK cam din aceleasi motive pe care le-a invocat Marian. Nemtii pot avea asfalt pana in mijlocul padurii sau intre ogoare, iar noi nu suntem in stare sa pastram nici macar ce avem.
M A R I A N
Colonelu', daca apare la showroom in Iasi un Outback diesel pentru drivetest, te rog da-mi si mie de stire.
vlademir
Daca stai in Galati, da o fuga pana la Bucale (3 ore, maxim, pana pe Pallady) si iti garantez, daca ma anunti cu 2 zile inainte si un drive test cu Forester diesel! (Nu sunt dealer, nu am niciun avantaj din treaba asta)
Colonelu'
QUOTE (M A R I A N @ Sep 23 2008, 06:54 PM) *
Colonelu', daca apare la showroom in Iasi un Outback diesel pentru drivetest, te rog da-mi si mie de stire.

Au deja la Iasi un OBK diesel la drivetest, deci poti veni oricand sa te plimbi. thumbsup.gif
In plus, baietii sunt super amabili si te pot duce pe unele trasee pe care nu ai avea in alta parte cum sa le parcurgi, atat On cat si Off-road. Daca vii, sa-mi dai si mie un semn, poate reusim sa ne vedem.
vlademir
OK, competitia incepe. Eu dau in plus 3 beri Azuga.
Colonelu'
QUOTE (vlademir @ Sep 23 2008, 08:20 PM) *
OK, competitia incepe. Eu dau in plus 3 beri Azuga.

Eu zic ca are mai mult de castigat daca viziteaza ambele locatii si ne cunoaste pe amandoi. thumbsup.gif
Intr-un loc poate sa sesizeze, poate, ceea ce i-a scapat in celalalt loc.


P.S. Dupa 3 beri poti sa zici ca ai mers cu OBK si pe Everest. teehee.gif
vlademir
Nimeni nu recomanda bautul la volan.
Nu m-am lamurit cu locatia domnului asa ca mi-am permis sa marsez. Orice e bun daca e smuls din ghearele Audi/BMW. Si am povești pe tema asta, garla...
Colonelu'
Nici eu nu ma gandeam de bautul la volan, ci doar impresia pe care ar putea-o lasa o cantitate mai mare de alcool in aerul expirat. rolleyes.gif

Locatia Domnului eu o stiu, pentru ca eu ma rog tot timpul la EL sa ma fereasca de belele. teehee.gif

In rest, de smuls sau de lasat in unele "gheare", eu cred ca cel mai bine e sa lasam liberul arbitru al fiecaruia dintre noi sa actioneze fara restrictii.
M A R I A N
Va multumesc amandurora! arigato.gif

In noiembrie cred ca vin si in Bucuresti si in Iasi si va dau de stire.
Poate prindem si o vreme din aia ploioasa ca sa vedem AWD-ul la treaba. biggrin.gif
Abia astept. thumbsup.gif

klm
CITAT(M A R I A N @ Sep 23 2008, 11:28 AM) *
Una peste alta, punand toate lucrurile cap la cap, cred ca am gasit masina potrivita pentru concediile mele.
Garda inalta, rotile mari si tractiunea integrala ar elimina, in mare parte, problemele cu care ma confrunt in fiecare an, de genul:
-nu pot sa intru cu masina (Corolla Sedan) pe bac
[...]
-nu pot urca masina pe borduri

-Pe bac urci si cu Tico, nu mai spun ca nici cu Golful, care se stie ca are garda la sol mai mica, te descurci lejer, ce probleme are Toyota?
-pe borduri nu ai voie sa te urci.
Deci?!
M A R I A N
Deci ... dupa ce vand Corolla iau Outback-ul... biggrin.gif
Colonelu'
QUOTE (M A R I A N @ Sep 24 2008, 10:54 AM) *
Deci ... dupa ce vand Corolla iau Outback-ul... biggrin.gif

Benzinar sau dieselar? whistling.gif
T u d o r
Mariane, nu te spurca. biggrin.gif Ia-ti benzinar... Yaris-ul ala nu te-a invatat cu "high rev"? (am pus americanismul intentionat, in lumina discutiilor de pe topicul despre "limbi") biggrin.gif
M A R I A N
Tudor, este evident ca mi-ar placea un benzinar de 3 l de la Outback dar, la cum merg eu, nu mi-as permite atata combustibil (si nici nu vreau sa merg altfel ... biggrin.gif ).

Cu Toyota Corolla am facut intr-un an cam 33000 km, deci un diesel (nu orice diesel, un TDI n-as lua nici mort... whistling.gif ) s-ar justifica.

In plus, am nevoie de autonomie de combustibil, masina mergand 90 % pe autostrazi in afara tarii.

Ca sa dau un exemplu, cand merg vara in Grecia in insula Thassos (traseu foarte cunoscut), in cazul Corollei (benzina 1.6 l, 124 CP) fac plinul la Giurgiu si-mi ajunge pana la Kavala (in apropierea feribotului catre insula Thassos) iar cu Yarisul TS (benzina 1.8 l, 132 CP) fac plinul la Giurgiu si deja cand trec granita bulgaro-greaca sunt pe rosu, fac apoi plinul la prima benzinarie si cand ajung in Thassos sunt iar pe rosu...

Adica, ma intelegeti, oricat ma enerveaza motorul diesel, nu se mai poate asa... biggrin.gif

Si mai este si tentatia AWD-ului lui Subaru... whistling.gif
T u d o r
Daca iti permiti pretul platit pe un Outback, nu-mi spune ca nu-ti permiti sa platesti benzina, ca nu te cred. tongue.gif Unde mai pui ca e o diferenta semnificativa intre un 2.0 diesel si 2.0 benzinar, diferenta din care iti poti plati costul mai mare datorat consumului. Macar un timp... biggrin.gif
Colonelu'
Tudor, se vede ca nu ai condus deloc nici un model de la Subaru. Eu am apucat sa ma dau cu noul Forester 2.0 benzina si mi-am dat imediat seama ca masina aia are nevoie de cuplu ca sa miste doua punti motrice.
Acum, cu noile norme de poluare, cei de la Subaru s-au apucat sa modifice motoarele in minus dpdv al cailor putere si situatia nu mai e ca inainte. Noul motor de 2.5 benzina este un SOHC si sta mai slab pe hartie decat 2.0D, iar pe OBK nu se livreaza 2.0i.
Am sa urmaresc sa ma dau si cu OBK diesel, ca sa pot face comparatia cu Avensis-ul meu.
Mircea104901
Problema diesel-benzina e legata de feeling.
Motorul de 2.0i de pe Forester (cel vechi deja) trage, dar peste 3000rpm. Daca vrei sa mergi linistit (intre 2000 si 2500 rpm), vei simti destul de des lipsa cuplului pentru manevre bruste, si va trebui sa retrogradezi chiar 2 trepte pentru a misca rapid.
In schimb, daca o turezi, iti va crea un feeling neobisnuit de masina sport. (totusi, la 9,6 sec 100km/h e mai rapid decat multe dieselare laudate; si nu prima suta e relevanta, ca pana pe la 180 accelereaza mai bine decat si mai multe dieseluri - conditia: "high rev" smile.gif) ). Toata treaba asta creste consumul destul de bine, incat, la un moment dat, te intrebi: nu mai bine imi luam 2,5XT si mergeam "linistit"? A se intelege ca "linistit" la 2,5XT inseamna "blana" la 2.0i, si, poate si consum mai mic.
Daca, in schimb, mergi mai mult in oras, cu viteze micutze, sau autostrada la greu, as recomanda dieselul. Mai ales la cuplul pe care-l are Subaru Boxer Diesel... . Daca nu suporti diesel, 2.0i isi face treaba bine, consum rezonabil, si, din cand in cand cate un 7500 rpm creeaza senzatii destul de placute teehee.gif
M A R I A N
QUOTE ( T u d o r @ Sep 24 2008, 11:50 AM) *
Daca iti permiti pretul platit pe un Outback


Sa nu crezi ca dau o caruta de bani.
Il voi lua probabil de nou (0-15 km) din Germania cu ~25000 euro cu tot cu TVA. Cam la pret de Avensis Diesel.

Ma uitam la alte crossover-e si mai apropiate de Outback sunt Audi A6 Allroad si Volvo XC 70 (cross country)

E adevarat ca au alte motoare si mai multe dotari dar pornesc de la ~40000 euro CIP si efectiv, in privinta comportamentului combinat on si offroad, nu stiu cat de departe sunt de Outback...
T u d o r
Ce-i drept nu prea am condus multe modele Subaru (sau hai sa fiu sincer...n-am condus niciunul biggrin.gif ), asa ca opinia mea se referea strict la placerea lui Marian de a conduce. Un diesel iti ofera un mers linistit si confortabil la o turatie mai mult decat decenta, dar nici senzatii prea mari nu ai. Nu stiu eu cum e dieselul asta de la Subaru, dar nu poate fi mai tare cu mult fata de alte diesele din categoria lui. Iar un benzinar din aceeasi gama de putere iti ofera mai mult, asta vorbind la general. Iar pretul platit la pompa nu e imens, diferenta cred ca se duce undeva la ~2 litri in plus. Cu noile tarife la carburanti, costurile diferite la servisare... daca mai pui si diferenta de pret considerabila - ai dat-o in diverse. biggrin.gif Acum, la 33000 km parcursi pe an poate se justifica, nu stiu preturile modelelor in Germanica. A propos, Mariane, baga si tu un link la oferta asta impresionanta, ca pe la noi Obk e cam scumpicel... biggrin.gif

Nu mai e nevoie, m-am edificat. biggrin.gif Acelasi pret pentru diesel si 2.5 benzina, super oferta la 25000 euro.
Colonelu'
Hai sa clarificam odata problema motorizarilor, ca sa nu mai existe probleme de interpretari inutile:

1. Noul motor de 2.0 benzina care echipeaza Forester-ul actual, cat si Legacy la momentul de fata, difera cu mult fata de motorul ce echipa pana anul trecut vechiul Forester, cat si Legacy model 2007. Iar acest lucru nu il spun eu, care nu fac decat o comparatie de date tehnice de pe hartie, cat mai ales dintre utilizatoriii mai vechi, care au avut posibilitatea de a face comparatia intre motoare. De altfel, este diferenta neta si intre vechiul 2.5XT cu actualul 2.5XT - actualul nu mai este la fel de brutal ca cel vechi.

2. Outback nu se livreaza si nu se va livra cu motor de 2.0 benzina pentru ca se considera ca este submotorizat pentru scopurile pentru care a fost construit (din engleza: outback = tinuturi indepartate). Din acesta cauza, in momentul in care incepi sa compari OBK-ul 2.5 benzina cu 2.0 diesel incepi sa vezi ca dieselul incepe sa devina rentabil.

3. Este adevarat ca un motor benzinar iti da unele senzatii datorita zgomotului scos de turatiile inalte, dar nu cred ca te joci in fiecare zi la semafor cu baietii. De altfel, aceste jocuri nu fac altceva decat sa arunci banii pe teava de esapament.

Da, la ora actuala conduc un diesel (dupa cum se vede in semnatura) dar asta nu inseamna ca nu stiu sa apreciez un motor pe benzina. Am condus motoare de ambele tipuri si de generatie mai noua si mai veche. In unele discutii avute in particular cu un coleg de pe forum i-am destainuit ca nu imi mai ajung calutii si ca ma gandesc la o masina pe benzina. Dar ... in momentul in care faci multi km, incepi sa iti mai faci si anumite calcule de rentabilitate. Una e sa faci un drum de Iasi-Bucuresti si retur cu un plin si alta e sa il faci cu doua plinuri. Oricata placere mi-ar produce sunetul unor turatii de 6.000+, de diferenta de bani parca as vrea sa merg sa vizitez ceva prin Europa.
Eu cred ca Marian astfel de calcule isi face, iar daca gresesc imi cer scuze anticipat.
M A R I A N
Ai spus bine, Colonelu'.
Eu oricum am 2 masini:
-TS-ul care este masina de oras, pentru servici, deplasari scurte, pentru carat de la simple cumparaturi la combine frigorifice, pentru liniute si in general pentru adrenalina.
-Corolla Sedan (si in viitor sper Outback) exclusiv pentru concediu cu sotia, copilul si de multe ori cu socrii (masina incarcata mereu full)

A doua masina, cum am spus, merge 90 % pe autostrada (cu Outback-ul intentionez "sa atac" si zone mai putin umblate autohtone), incarcata full cu persoane si bagaje. Sunt drumuri lungi (Corolla a vazut Gdansk-Polonia, Atena, Madrid, Londra, Bruxelles, Amsterdam) in general la viteze de peste 150 km/h, ceea ce justifica din plin dieselul.

Problema este ca virgula chiar si pe autostrazile din vest, daca nu respecti viteza maxima (120 sau 130 km/h), nu te mai incadrezi in mersul majoritatii masinilor si automat va trebui sa mergi de tipul frana-blana. Exceptie fac autobahnurile germane unde aproape toata lumea merge frana-blana (pentru ca pe majoritatea nu exista limita de viteza). Va inchipuiti ca daca as merge in stilul si la vitezele astea cu un motor pe benzina cum e cel 2.5 de pe Outback, ar insemna probabil ca un plin sa ma tina vreo 300-400 km, ceea ce este inadmisibil. Probabil nici dieselul de 1998 cmc nu va consuma chiar putin dar parerea mea este ca nu e vorba doar de o diferenta de 2 l la suta in plus la benzinarul 2500 cmc, ci de la vreo 8 l in sus... wacko.gif
T u d o r
Ei 8... unsure.gif Cum sa fie 8%? Pai vrei sa-ti iei Viper? biggrin.gif

Nu mai tin minte cat am scris ca mi-a consumat masina pe un drum Rm.Valcea-Viena si retur, dar undeva pe la 6.5%. Cred ca e corect sa ne asteptam la un 7.5%, chiar 8, pentru OBK diesel. Pot sa pun pariu ca 2.5 benzinar nu sare de 10% in aceste conditii.

Dar oricum, tu stii mai bine ce vrei si Outback e o masina super, fie ea cu essence sau motorine.

Sunt asa insistent in privinta motorului pe benzina pentru ca eu am doar o masina si dieselul nu e chiar ce imi doresc. Consuma putin, trage bine...dar WTF... o viata avem si meritam ce e mai bun din ce ne permitem, nu? biggrin.gif Pentru mine acest "ce e mai bun" inseamna un minim 2.0 de pe Accordul nou, dar nici Legacy nu ar fi o alegere rea.
Colonelu'
Am sa fac mai jos comparatiile intre diversele versiuni de motorizare, dupa care tragem impreuna concluziile:


Subaru Outback

Motorizare .......................... 2.0D ....................... 2.5i
Putere ............................... 150 CP ................... 173 CP
Cuplu .............................. 350/1800 ................ 227/4000
Viteza max ...................... 200 km/h ................ 199 km/h
Acceleratie 0-100 ................ 9,2 s ...................... 9,8 s
Consum oras ...................... 7,1 % ................... 11,6 %
Consum ext ........................ 5,1 % ..................... 6,9 %
Consum mixt ...................... 5,8 % ...................... 8,6 %
Pret CIP in RO ................. 28.000 euro ............... 26.500 euro (ambele in versiunile de varf pt RO)

Avantaj pt diesel la taxa de prima inmatriculare pt ca are filtru de particule si se scade 25% din taxa.

Luand in considerare pretul CIP, consumul mixt si pretul per litru de 4,25 lei pt diesel, respectiv de 3,95 lei pt benzina, atunci diferenta de pret se va amortiza dupa cca. 60.000km.
De precizat si faptul ca unii mai fac mofturi la anumite benzine mai slabe si ca alimenteaza cu benzine mai scumpe. In acest caz, diferenta de pret se va amortiza si mai repede.
Mai trebuie luate in calcul si taxele si impozitele anuale, cat si asigurarea, care sunt mult mai scumpe pentru motoarele de 2.5 decat pt 2.0.
T u d o r
Nu mi-a venit sa cred si m-am uitat intai pe site-ul Subaru, ca am crezut ca ai citit gresit. biggrin.gif Ok.. am inteles, comparatia e edificatoare.

Si intamplator am citit si performantele OBK de 3.0. Jalnic - e singurul cuvant care-mi vine acum. Cum naiba reusesc astia sa scoata doar 10 sec pana la suta din 175 cai?
Si datele de la diesel de unde le ai, Colonelule? Ca eu nu le-am gasit la ei pe site, tot mai sper ca sunt pentru Legacy. biggrin.gif
vlademir
QUOTE (Colonelu' @ Sep 24 2008, 11:35 PM) *
Am sa fac mai jos comparatiile intre diversele versiuni de motorizare, dupa care tragem impreuna concluziile:


Subaru Outback

Motorizare .......................... 2.0D ....................... 2.5i
Putere ............................... 150 CP ................... 173 CP
Cuplu .............................. 350/1800 ................ 227/4000
Viteza max ...................... 200 km/h ................ 199 km/h
Acceleratie 0-100 ................ 9,2 s ...................... 9,8 s
Consum oras ...................... 7,1 % ................... 11,6 %
Consum ext ........................ 5,1 % ..................... 6,9 %
Consum mixt ...................... 5,8 % ...................... 8,6 %
Pret CIP in RO ................. 28.000 euro ............... 26.500 euro (ambele in versiunile de varf pt RO)

Avantaj pt diesel la taxa de prima inmatriculare pt ca are filtru de particule si se scade 25% din taxa.

Luand in considerare pretul CIP, consumul mixt si pretul per litru de 4,25 lei pt diesel, respectiv de 3,95 lei pt benzina, atunci diferenta de pret se va amortiza dupa cca. 60.000km.
De precizat si faptul ca unii mai fac mofturi la anumite benzine mai slabe si ca alimenteaza cu benzine mai scumpe. In acest caz, diferenta de pret se va amortiza si mai repede.
Mai trebuie luate in calcul si taxele si impozitele anuale, cat si asigurarea, care sunt mult mai scumpe pentru motoarele de 2.5 decat pt 2.0.

La consum poti sa adaugi linistit inca 2%, care vine de la aer cond, viteza si incarcare. Consumul la benzina devine atunci un pic indecent.
Dieselul e creat foarte intepat, dupa ce ai sa faci un drive test ai sa imi dai dreptate. Oricum la anul, Subaru Impreza va concura in raliuri cu motorul diesel.
Taxa de poluare la SOD-ul de 33.000 euro (nu stiu unde a vazut MARIAN masina asta la 25000 euro) este de 1800 lei, la un euro egal 3,6, parca.
klm
Si ajungem la situatia intalnita doar la masinile japoneze: cu cat acelasi model de masina are mai multi CP cu atat este mai lenta blink.gif , cum vine asta?
Marius30562
Uite aici datele de la Outback Diesel
http://www.subarumotors.ro/diesel/datashee...l_datasheet.pdf

Pe site-ul din Romania, datele astea nu sunt puse la OBK ci la Diesel.

Pt. Forester Diesel, datele sunt puse la Forester ....
T u d o r
Cu un search pe Mobile rezolvi problema pretului de 25000. Si eu m-am mirat, dar poate trebuie sa adaugi TVA la el si atunci vii aproape de pretul din Romanica. Nu stiu germana, poate cineva care intelege ce scrie acolo sa ne edifice.
Colonelu'
Desi am scris mai sus se pare ca nu s-a inteles si cum repetitia e mama invataturii am sa mai spun odata:

<<OUTBACK a fost creat cu scopul posibilitatii evadarii in natura, masina putatnd fi folosita cu succes pe terenuri neasfaltate.>>

Observatie: Cand am spus "succes" nu m-am referit ca poate concura cu G-Klasse, Landcruiser, Patrol &Co.

Datorita acestui fapt, masina are altfel setate motoarele si diferentialele fata de Legacy. Uitati-va pe datele de la Legy 3.0i si sa vedem daca nu v-ar place timpul scos la 0-100 pe manual.

Dintr-o discutie cu baiatul de la showroom-ul Iasi am aflat ca la OBK 3.0 automat ar avea un buton tip sport, care atunci cand esti intr-o depasire si il actionezi, masina te va baga cu brutalitate in scaun.
T u d o r
S-a inteles ce ai zis, era vorba doar de diferenta dintre benzina de 175 cai si dieselul de 150... puse pe aceeasi masina. Mi se pare patetic motorul pe benzina, pe considerentele pe care le-ai expus tu mai inainte. Inclusiv pretul si taxele. smile.gif
Colonelu'
Tudore, nu pentru tine era precizarea de mai sus.

Pe de alta parte, o alta afirmatie pe care am facut-o mai sus, si pe care am sa o reformulez, ar explica diferentele dinamice intre cele doua motoare: tractiunea AWD permanenta are nevoie de cuplu mai mare pentru a te bucura de performante mai bune. Acest cuplu mai mare poate fi obtinut cu ajutorul turbinei in cazul motorului pe benzina - vezi diferentele intre 2.5i clasic si cel turbo pe www.subaru.com .


QUOTE
... Inclusiv pretul si taxele.
teehee.gif Parca totul ar fi "fair" in aceasta viata?!?
vlademir
Recunosc ca discutiile pe caracteristici tehnice aprofundate ma depasesc oarecum.
Eu stiam de AWD-ul de pe Subaru de mult dar mi-am luat Avensis pentru ca Subaru era fructul interzis... existau motorizari doar pe benzina. Eu fac cam 80.000km pe an si a fost suficient sa imprumut pentru un drum Bucuresti -Suceava un benzinar ca sa raman fidel forever dieselului. Cu un plin la diesel mergi dus-intors si iti mai si ramane in rezervor, pe cand la benzina, opririle sunt mai dese si in final, mai scumpe.
Cat priveste forta, viteza si celelalte lucruri legate de performante de care discutati, parerea mea strict personala (si bazata pe experiente proprii) este ca din momentul in care stii sa conduci un diesel, un motor pe benzina ajunge sa te enerveze.
Binenteles ca lansarea dieselului de la Subaru m-a determinat sa vand Totosu si sa ma bag la niste cheltuieli de imi iese acum parul prin caciula. Dar eu cred ca merita. Diferenta de pret dintre SOD si Audi allroad e de fix 20.000 euro, adica 5.000 euro de cerculet. Adica, no, thanks!
Colonelu'
http://www.subaru.com/shop/model_considera...explore_outback

Brosura din State:
http://content.subaru.com/sub/media/pdf/br...008_outback.pdf

Dupa cum se poate vedea din datele tehnice, 2.5i este oferit in varianta SOHC, iar 2.5iXT este DOHC.
klm
CITAT(vlademir @ Sep 25 2008, 10:19 AM) *
a fost suficient sa imprumut pentru un drum Bucuresti -Suceava un benzinar ca sa raman fidel forever dieselului. Cu un plin la diesel mergi dus-intors si iti mai si ramane in rezervor, pe cand la benzina, opririle sunt mai dese si in final, mai scumpe.

Oare, cat de mare e rezervorul de faci chiar atatia km fara sa alimentezi?
CITAT(vlademir @ Sep 25 2008, 10:19 AM) *
Cat priveste forta, viteza si celelalte lucruri legate de performante de care discutati, parerea mea strict personala (si bazata pe experiente proprii) este ca din momentul in care stii sa conduci un diesel, un motor pe benzina ajunge sa te enerveze.

Si reciproca e valabila wink.gif.
Hoinar
QUOTE (Colonelu' @ Sep 25 2008, 09:22 AM) *
...
Dintr-o discutie cu baiatul de la showroom-ul Iasi am aflat ca la OBK 3.0 automat ar avea un buton tip sport, care atunci cand esti intr-o depasire si il actionezi, masina te va baga cu brutalitate in scaun.


whistling.gif asta-i vraja gen NFS. O fi avand mod sport la cutie, sau ca la Fiat/Alfa (la modelele sport) un buton pt marit putin cuplul. Pare prea SF sa aiba un buton magic, pe care il apesi cand esti in depasire...si apoi decolezi smile.gif.

ps: si nu te banuiesc pe tine ca n-ai inteles ce-a zis omul biggrin.gif.
Colonelu'
QUOTE (Hoinar @ Sep 25 2008, 10:48 AM) *
QUOTE (Colonelu' @ Sep 25 2008, 09:22 AM) *
...
Dintr-o discutie cu baiatul de la showroom-ul Iasi am aflat ca la OBK 3.0 automat ar avea un buton tip sport, care atunci cand esti intr-o depasire si il actionezi, masina te va baga cu brutalitate in scaun.


whistling.gif asta-i vraja gen NFS. O fi avand mod sport la cutie, sau ca la Fiat/Alfa (la modelele sport) un buton pt marit putin cuplul. Pare prea SF sa aiba un buton magic, pe care il apesi cand esti in depasire...si apoi decolezi smile.gif.

ps: si nu te banuiesc pe tine ca n-ai inteles ce-a zis omul biggrin.gif.

Daca ala a mintit, atunci si eu am mintit, iar in acest caz este Mea Culpa. Deoarece dealerul din Iasi este mai sarac, nu isi permite sa aduca la drivetest modelul de 3.0 si, deci, nu am cum sa probez veridicitatea spuselor. Probabil ... probabil ca acel buton introduce alte harti in calculator pentru gestiunea motorului, ca un fel de over-boost.
BTW, butoane de acest tip exista si la alte masini, despre care stiu sigur, si care le schimba caracterul dinamic.


... Si am uitat sa spun cat de mult imi place noua grila radiator pentru OBK adoptata acum in State (vezi link-ul cu brosura). Cred ca mai trec vreo cateva luni pana sa apara si in Europa, la fel cum a fost si schimbarea pentru Tribeca.
vlademir
QUOTE (klm @ Sep 25 2008, 10:46 AM) *
QUOTE (vlademir @ Sep 25 2008, 10:19 AM) *
a fost suficient sa imprumut pentru un drum Bucuresti -Suceava un benzinar ca sa raman fidel forever dieselului. Cu un plin la diesel mergi dus-intors si iti mai si ramane in rezervor, pe cand la benzina, opririle sunt mai dese si in final, mai scumpe.

Oare, cat de mare e rezervorul de faci chiar atatia km fara sa alimentezi?
QUOTE (vlademir @ Sep 25 2008, 10:19 AM) *
Cat priveste forta, viteza si celelalte lucruri legate de performante de care discutati, parerea mea strict personala (si bazata pe experiente proprii) este ca din momentul in care stii sa conduci un diesel, un motor pe benzina ajunge sa te enerveze.

Si reciproca e valabila wink.gif.

420 km la 5,1%= 21.42 litri X 2 =44 litri. Pana la 60 de litri, mai raman 16, cu care mergi in Bucuresti vreo 150 km la o medie de 9,5 sau mai mult.
Cat despre reciproca, sunt absolut convins, altfel nu ar exista fanatici si de o parte si de alta.
M A R I A N
http://www.neuwagen-nord.de/

Dati pe lupa aia si cautati masina dorita.

Eu la astia am gasit masina cu 25890 euro cu tot cu TVA, adica nu se mai plateste absolut nimic, decat in Romania doar taxa de I inmatriculare.
Mircea104901
Din cate am auzit si eu, se pare ca cei de la Subaru vor sa creeze o versiune "XT" pentru diesel, adica un fel de "maximum performance", cine stie, poate vreun 2,5D XT whistling.gif
Oricum, 2,0D boxer face toti banii din cate se vede pana acum. Oricum, my next car va fi ori diesel ori XT - daca se va mai continua productia smile.gif)
klm
CITAT(vlademir @ Sep 25 2008, 11:08 AM) *
420 km la 5,1%= 21.42 litri X 2 =44 litri. Pana la 60 de litri, mai raman 16, cu care mergi in Bucuresti vreo 150 km la o medie de 9,5 sau mai mult.
Cat despre reciproca, sunt absolut convins, altfel nu ar exista fanatici si de o parte si de alta.

Facand comparatia strict pentru Outback:
420km la 6.7%=28.14lX2=56.28l. Pana la 60l mai raman 3l ca sa ajungi la prima benzinarie smile.gif.
Dar presupun ca nu ai luat masina asta ca sa ai un consum mic pe distanta B-SV smile.gif.
vlademir
Nu ia 6,7% la drum lung, ia sub 6%, nu stiu e calcul ai facut.
Intr-adevar a fost luata mai mut pentru drumurile forestiere care par a se inmulti in Romanica de cand cu constructiile. Calculul ref la consum l-am facut strict pentru a arata de ce prefer diesel.
vlademir
QUOTE (M A R I A N @ Sep 25 2008, 11:34 AM) *
http://www.neuwagen-nord.de/

Dati pe lupa aia si cautati masina dorita.

Eu la astia am gasit masina cu 25890 euro cu tot cu TVA, adica nu se mai plateste absolut nimic, decat in Romania doar taxa de I inmatriculare.

Ce injuraturi sunt permise pe acest forum? verymad.gif
Faceam o economie de cel putin 3.000 euro. verymad.gif
Nu pot sa cred, intr-un catalog auto francez de luna asta, pretul era de 37.300 euro, ceva nu e in regula.
ktullu
QUOTE (vlademir @ Sep 25 2008, 12:28 PM) *
QUOTE (M A R I A N @ Sep 25 2008, 11:34 AM) *
http://www.neuwagen-nord.de/

Dati pe lupa aia si cautati masina dorita.

Eu la astia am gasit masina cu 25890 euro cu tot cu TVA, adica nu se mai plateste absolut nimic, decat in Romania doar taxa de I inmatriculare.

Ce injuraturi sunt permise pe acest forum? verymad.gif
Faceam o economie de cel putin 3.000 euro. verymad.gif
Nu pot sa cred, intr-un catalog auto francez de luna asta, pretul era de 37.300 euro, ceva nu e in regula.



In Franta preturile sunt mai mari comparativ cu cele de la noi (nu stiu poate sunt mai dotate) oricum am fost pe acolo si inclusiv citroen e mai scump ca la noi, poate au alte taxe, nu stiu dar e adevarat.
klm
CITAT(vlademir @ Sep 25 2008, 11:12 AM) *
Nu ia 6,7% la drum lung, ia sub 6%, nu stiu e calcul ai facut.

Calculul meu este pentru varianta pe benzina, am uitat sa specific.
M A R I A N
QUOTE (vlademir @ Sep 25 2008, 05:28 AM) *
Ce injuraturi sunt permise pe acest forum? verymad.gif
Faceam o economie de cel putin 3.000 euro. verymad.gif
Nu pot sa cred, intr-un catalog auto francez de luna asta, pretul era de 37.300 euro, ceva nu e in regula.


Outback-urile la 25890 euro de pe site-ul ala corespund versiunii de 31000 DDP din Romania. Am impresia ca versiunea germana are in plus doar xenon+spalator de faruri.

Eu nu ma mai mir atat de tare de aceste reduceri.
Chiar si in Romania (la Toyota), la anumite intervale de timp, exista la vanzare loturi de masini care au stat cateva luni in showroom-uri (sau chiar in vama), nimeni nu le-a cumparat si atunci sunt vandute cu reduceri cuprinse intre cateva sute si cateva mii de euro. Vorbesc deci de masini absolut noi, nerulate. Asa am achizitionat, eu si Constantin, TS-urile.

S-ar putea ca si Subaru Motors Romania sa practice asa ceva dar cred ca ar fi bataie mare pe astfel de masini... whistling.gif
Valentin35722
QUOTE (Colonelu' @ Sep 25 2008, 02:22 AM) *
...OBK 3.0 automat ar avea un buton tip sport...


Este, am si eu la F2.5XT. Are 2 pozitii:
-power - pedala de acceleratie devine mult mai sensibila, retrogradeaza mai repede si daca insisti "la blana", nu schimba pana la 7000 ture (6500 cu butonul dezactivat). Se simte clar ca lucreaza altfel motorul, e bun la depasiri pe drum drept. La depasiri pe serpentine prefer modul manual, ca poti sa tii motorul turat unde vrei tu (5-6000 ture) inainte de depasire.
-hold - pentru plecari de pe loc pe aderenta foarte scazuta (noroi, gheata...) - pleaca in treapta a2a.
Colonelu'
Azi am fost pe la Subaru Iasi cu gandul sa fac un drivetest, dar baietii m-au rugat amabil sa vin saptamana viitoare, ca sa isi poata termina cateva treburi birocratice de sfarsit de luna. Pentru ca ma inteleg foarte bine cu ei am acceptat amanarea stiind ca voi beneficia la drive de un bonus.

Fiind la final de program, am mai stat un pic la povesti cu baietii de la showroom si mi-au spus cum au facut o mica intrecere intre Legacy 2.0i 165CP si Legacy 2.0D si au ramas surprinsi cum motorul diesel il bate de la distanta pe cel pe benzina. In schimb, daca ambele masini merg in paralel la 160, de la 170 in sus motorul pe benzina ii ia fata celui pe diesel.

M A R I A N
Hm...e adevarat ca dieselul are cuplu mai mare dar benzinarele (de turatie, cum sunt japonezele) le poti duce usor pana la 6500-7000 rpm, in timp ce dieselul face doar zgomot dupa 3500-4000 rpm (cand atinge puterea maxima).

Eu am facut cateva liniute cu TS-ul si am observat ca, plecand de la ~60 km/h in viteza a 2-a (niciodata nu am facut intrecere plecand de pe loc pentru a nu-mi buli ambreiajul) cu ~3000-3500 rpm, nu am pierdut niciodata. Ca parteneri de liniute am avut diverse dieseluri, in general, cele de 2l si 140 CP (Golf, Passsat, Mondeo).

Cred ca pentru a face fata unui diesel sau pentru a-l intrece (in cazul expus de Colonelu' 165 CP benzina vs 150 CP diesel) benzinarul nu trebuie sa cada sub nici o forma sub 4000 rpm. Cu alte cuvinte, intr-un benzinar japonez trebuie "sa dai" fara mila si de abia atunci te va rasplati...

Oricum, nu stiu de ce, dar nu ma vad facand liniute cu Outback-ul diesel...

vlademir
QUOTE (M A R I A N @ Sep 26 2008, 11:40 PM) *
Oricum, nu stiu de ce, dar nu ma vad facand liniute cu Outback-ul diesel...

Imi doresc sa reusesti sa iti iei un SOD. Oricum e o masina mai asezata, poate suporta si o liniuta (dar eu nu sunt expert in asa ceva), in orice caz e nervoasa rau. Iar maraitul dintre 1800-2000 turatii e fain de tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.