No SSO cookie

Tu decizi: dormi sau conduci

voteaza
(0/ 0)
Tu decizi: dormi sau conduci
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Prima fraza a stirilor despre accidente uneori incepe asa: "Probabil a adormit la volan…” Accidentele mortale sau cauzatoare de rani grave pot fi prevenite cu cateva metode de revetalizare cu un obiect de cativa banuti, dar tot ma multi fabricanti incorporeaza in masina aparatura care impiedica adormitul.

 
 

Subansambelele unei masini sunt capabile sa functioneze individual, tot mai multe dezvoltari electronice servesc siguranta, dar in fond tot soferul trebuie sa accelereze, franeze, sa ia curbele cu masina si el stie sa se opreasca cu el. Statisticile arata ca majoritatea accidentelor sunt cauzate de viteza neadaptata, dar de multe ori cauzeaza accidente si oboseala, care apartine categoriei “Alte cauze”. Calatoria lunga cu viteza echilibrata, nemiscarea relativa si zgomotul monoton sunt elemente care favorizeaza somnul. Cu siguranta, multi dintre noi am inceput sa cascam, sa clipim din ochi si sa dam din cap in timpul unei prezentari/discursuri plictisitoare si ne-am trezit ca am pierdut cateva secunde. Acest lucru se poate intampla si in timpul sofatului.

Sofatul in oras mentine atentia si a unui conducator foarte obosit, dar cateva secvente drepte cu viteza echilibrata timp de cateva minute de la al carui monotonie poti adormi imediat, sunt suficiente pentru un accident-cel mai periculos din acest punct de vedere este mersul lung pe autostrada. Cea mai buna metoda pentru revitalizare este odihna, dar nu toata lumea pote sa-si permita asta din cauza orarului sau din cauza altor factori. Explicatie exista totdeauna si avem tendinta sa uitam ca nimic nu e mai important decat sa ajungem la tinta intregi.

Sa nu  ne chinuim

Este o metoda de tortura comuna inca din antichitate, cand nu lasat sa doarma persoana respectiva, pana si motaiala de cateva secunde este impiedicate. Din cauza asata organismul renunta usor, personalitatea cedeaza si cam trei zile din astea cauzeaza moarte.

Daca in ciuda oboselii, trebuie sa facem drum lung cu masina, putem sa ne pregatim in mai multe feluri pentru evitarea adormirii. Dupa o noapte petrecuta la volan, cel mai periculos este punctul mort al diminetii devreme. Pentru ca aici nu e vorba de circulatia citadina mai activa si din cauza vitezei si pericolul este mai mare, trebuie sa inventam ocupatii productive. Sa vedem cateva metode generale impotriva somnului.

Cine este consummator, poate sa bea cafea, bauturi energizante, desi timpul de actiune a acestora nu se poate calcula. Se poate rontai ceva pe drum, iar fumatorii pot aprinde tigara dupa tigara. Consumarea multor bauturi provoaca mai multe opriri, care ajuta in a  ramane treaz. In frig e mai greu sa adormi, decat in interiorul masinii cu temperatura comoda, deci oprind incalzirea si deschizand geamul din cand in cand merita lasat inauntru vantul produs de miscarea masinii. Se poate asculta muzica dinamica cu volum ridicat. Daca conducem cu familia sau alta companie, unul dintre calatori ar putea sa ne tina de vorba. Este bine totusi sa faceti cateva opriri pentru a va odihni, pentru ca 20 -30 de minute sunt suficiente pentru supravietuirea urmatoarelor ore. Daca nu este timp pentru asta, este eficienta oprirea frecventa si cateva exercitii fizice usoare.

Pentru ca majoritatea accidentelor care rezulta parasiri de drum se intampla din cauza adormitului la volan, si de cele mai multe ori cu urmari grave, tot mai multi fabricanti incearca sa-si extinda arzenalul de securitate a masinii cu aparatura care sa impiedice soferii sa adoarma la volan.

Saab inca din 2007 si-a testat in autocarele proprii sistemul numit Driver Attention Warning System, care dupa exprimarea lor “reactioneaza la ceea ce face soferul, nu le ceea ce ar trebui sa faca”. Da semnale inca de atunci de cand observa semne de oboseala la sofer, nu este activata de miscarile anormale a volanului cauzate de somn.

Mercedes-Benz a ales drumul mijlociu. Attention Assist din seriile S si E urmareste ce face soferul cu volanul si decide dupa 70 de parametri diferite daca din miscarile necoraspunzatoare a volanului se poate conclude adormire, si in aceste cazuri semnaleaza cu sunet si cu inscriptie.

Lexus este foarte sever in aceasta tema: nu il intereseaza daca soferul doarme sau nu, dar daca camera de pe volan semnaleaza ca soferul nu se uita inainte, semnaleaza fara mila. Sistemul Advanced Pre-Collision System (APCS) inca si franeaza, daca impreuna cu privitul lateral o camera externa mai vede si alte obiecte in drumul masinii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0885 :: 17.79MB