General Motors a cumparat in 1990 jumatate din Saab cu 600 milioane de dolari, cu optinune de cumparare de 10 ani pentru a doua jumatate. Compania americana a pus in aplicare optiunea in 2000, dupa care doar in 9 ani a inceput sa caute cumparator pentru filiala sa in pierdere. Pentru ca negocierile au esuat in serie, GM a comunicat in decembrie ca va lichida firma. Dupa aceasta decizie s-au oprit contractele furnizorii si la urma s-a oprit productia la fabrica din Trollhättan. Dupa aceasta si dupa mai multe incercari esuate si caderea intelegerii cu Koenigsegg, au reusit sa se inteleaga cu Spyker. Detaliile vanzarii Saab Automobile AB s-au finalizat in a doua jumatate a lunii februarie. Compania olandeza a platit pentru gigantul American 74 de milioane de dolari in cash, si a emis actiuni prioritare pentru acesta in valoare de 326 de milioane de dolari, iar guvernul suedez si-a asumat garantia la Banca Europeana de Investitii pentru creditul de 400 de milioane de euro acordat pentru restructurarea Saab.
Anul trecut s-au fabricat doar 40 de mii de unitati Saab, fata de 93 de mii in 2008 si 133 de mii din 2007.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!