No SSO cookie

Masini cu ratiune proprie

voteaza
(0/ 0)
Masini cu ratiune proprie
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Probabil ca titlul este putin fortat, dar de aproape 30 de ani, inginerii lucreaza la un vehicul dotat cu un sistem inteligent de conducere – in esenta, ei incearca sa creeze o masina autonoma. Asta a fost o fantezie pentru mai multi soferi, care sperau ca functia de auto-pilot ii va scuti de condus.

 
 

Este putin probabil sa vedem o masina cum era Kit din Knight Rider sau Christine a lui Stephen King, dar in istoria recenta, au fost facuti niste pasi uriasi spre construirea unei masini complet autonome.

Primul exemplu al unui vehicul autonom a aparut in Japonia, in 1977, printr-un mijloc de transport fabricat de Laboratorul de Inginerie Mecanica Tsukuba, care a atins o viteza de 32 km/h pe un traseu clar definit. Aceasta incercare a fost primitiva, dar destul de eficienta, insa, cu toate acestea, nu prea a atras atentia industriei auto.

In anii 1980, Mercedes-Benz a creat o autoduba-robot, care a atins viteze de peste 96 km/h pe strazile fara trafic. Acest eveniment a atras atentia Comisiei Europene, care a inceput finantarea unui proiect EUREKA, de 800 milioane de euro, proiect numit Prometeu. Tot in anii 80, in SUA a fost creat si Vehiculul Terestru Autonom, care era capabil sa se deplaseze mai mult de 600 de metri, cu o viteza de aproximativ 3 km/h, traversand medii terestre complexe.

In 1994, vehiculele-robot gemene Vita-2 si VaMP realizate de Daimler-Benz si Ernst Dickmanns au fost capabile sa se deplaseze mai mult de 1000 km pe o autostrada din Paris, cu trafic aglomerat, atingand viteze de pana la 128 km/h, cu interventie umana neglijabila. Aceste vehicule au fost capabile sa treaca pe benzi libere, sa mearga in coloana si sa efectueze depasirea altor masini complet autonom.

In anul urmator, un Mercedes-Benz autonom, seria S-Class, s-a deplasat de la Munchen la Copenhaga si inapoi, folosind tehnologii autonome. Vehiculul a atins viteze in jur de 177 km/h, fiind condus 95% din timp complet autonom. Grupul Navlab al Universitatii Carnegie Mellon a creat si el un vehicul in acest an, care a parcurs aproximativ 5000 km, cu un timp de conducere autonoma de 98,2%.

Au existat si cateva incercari guvernamentale, de vehicule capabile sa parcurga distante mari pe teren accidentat, cu obstacole obisnuite. Aceste vehicule, in curs de dezvoltare, sunt - Demo I si Demon III (armata SUA) si Demo II (DARPA – Agentia de Proiecte pentru Cercetare Avansata pentru Aparare).

Recent, in 2008, General Motors a anuntat ca vor testa masini fara pilot pana in anul 2015, ceea ce inseamna ca acestea pot fi vazute pe strazi pana in 2018, in functie de rezultatele obtinute.

De la un proiect de baza relativ reprezentat de Autoduba Mercedes-Benz, pana la un Audi Coupe care este de asteptat sa parcurga 12.800 km, masinile fara sofer au cunoscut o evolutie majora. Cu testari ulterioare, bani si increderea sa iti lasi masina sa conduca pentru tine, aceste vehicule pot deveni foarte bine o prezenta obisnuita pe sosele.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1345 :: 18.68MB