No SSO cookie

Istoria Triumph

voteaza
(0/ 0)
Istoria Triumph
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Siegfried Bettman, neamt nascut din parinti evrei, a ajuns in Regatul Unit in 1883 unde a inceput ca produca bicilete, intai folosind numele Triumph in 1890. A construit prima motocileta in 1902. Triumph s-a stabilit si s-a facut cunoscuta in Coventry si a avut legaturi cu Germania cu cateva fabrici din Nuremberg. Primul vehicul cu trei roti a fost produs la Coventry in 1903.

 
 

La douazeci de ani dupa inffintare, a fost construita prima masina cu patru roti si se baza pe Dawson, cu frane hidraulice pe rotile din fata.

Anii '20

Bicicleta business a fost vanduta la sfarsitul anilor '20 si in 1936 productia de motorcilete si cea de masini au fost separate. In 1929, Triumph a concurat in raliul de la Monte Carlo si la Tourist Trophy Race in Irlanda de Nord. In 1930, in raliul de la Monte Carlo, Donald Healey s-a clasat al 7-lea din 87 de concurenti. In timpul anilor '30, Triumph a particpat la multe curse de masini, insa, in ciuda acestora, compania a avut mari dificultati financiare pana in 1939, perioada in care era condusa de Thos W Ward.

Anii '30

Desi intial isi produceau propriile motoare, in 1932 au folosit Coventry-Climax, dar in 1936/1937 au revenit la acestea.

Triumph a realizat ca nu poate concura cu Austin sau Morris si s-a concentrat pe capatul de sus al pietei masinilor de familie. La mijlocul lui 1933, Colonel Holbrook a preluat compania de la Siegfried Bettman. In 1939, compania a intrat in administrare judiciara, iar in 1945 a fost preluata de Standard Motor Company.

Anii '50

Experimentele au continuat si s-a incercat revitalizarea imaginii Triumph pentru masinile sport, ceea ce in final a condus la crearea modelului TR2 in 1953. Aceasta masina a fost un succes in materie de vanzari si a mers bine si la export. Modelul TR3 a fost disponibil din 1955 si a fost urmat in ianuarie 1958 de faimosul TR3A.
In 1959, Herald a anuntat ca inlocuieste modelele 8 si 10, noul model avand un sasiu separat, care ajungea pana la 7,6 m. Tot in 1959 s-a inceput folosirea fibrei de sticla, modelul TR3S a concurat la Le Mans, insa nu a terminat cursa. Alta incercare a fost facuta in 1960, cu alte trei masini, TRS. Niciuna nu a reusit sa acopere distanta ceruta.

Anii '60

In decembrie 1960, compania a fuzionat cu Leyland Motors Ltd. In anii '60-'70 Triumph a vansut un succesor al stilului Michelotti de salon si masini sport, inclusiv modelul Dolomite Sprint, care, in 1973, avea deja cama geamana si motor cu 16 valve. Insa multe masini Triumph din aceasta perioada nu erau fiabile, chiar si modelul 2,5PI cu injectie pe benzina avea probleme si slaba calitate a modelelor sport TR7 si TR8, ceea ce a ucis marca in Statele Unite.

Anii '80

Ultimul model Triumph a fost Acclaim, lansat in 1981 si care a fost creat in parteneriat cu Honda. Numele Triumph a disparut in 1984, cand Acclaim a fost inlocuit de Rover 200, care era o versiune rebranduita a modelului Honda's Civic/Ballade.

Marca este in prezent detinuta de BMW, cumparata atunci cand a achizitionat Rover Group in 1994. Cand a vandut Rover, a pastrat marca Triumph. Phoenix Consortium, care a cumparat Rover, a incercta sa cumpere Triumph, dar BMW a refuzat.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0983 :: 22.11MB