Linia Rover a prins viata in 1904 si a inceput cu masini cu pret mediu. Inainte de asta, a fost un producator de biciclete si motociclete. Productia a ramas mica in anii de dinainte de razboi, si chiar in anul cel mai bun, 1939, a produs doar 11.000 de vehicule. Dupa razboi, a fost introdus primul 4X4 Land Rover. Aceasta s-a intamplat in 1948. In 10 ani de productie, peste 250.000 de modele Land Rover au fost asamblate, iar acest model a devenit cel mai important pentru grup.
1910 – Un alt contribuabil al grupului a fost Morris, care a produs prima sa masina in 1913. La fel ca si Austin, modele Morris erau ieftine si simple, cel mai memorabil model post-belic a fost Minor, care a fost cea mai bine vanduta masina britanica de atunci. MG este prescurtarea de la Morris Garage, care era un producator de masini sport, care a inceput intr-un garaj, in 1925. Producea masini low-cost si masini sport usoare. Modelele ca TC, Midget, MGA si MGB au uimit lumea de la mijlocul anilor '40 si pana la inceputul anilor '70 si au ajutat Mareea Britanie sa isi asigure un loc de top pe piata masinilor sport din lume.
Austin a colaborat cu specialistul Healey pentru a dezvolta o linie de masini sport cu numele de Austin-Healey, dintre care cele mai renumite au fost Austin-Healey 100 si 3000.
1950 – Acum a intervenit un amalgam de fuziuni. In 1952, Austin s-a contopit cu Morris si a format BMC (British Motor Corporation), care a devenit usor cel mai mare producator englez. In 1959 a introdus unul dintre modelele cele mai faimoase – Mini – care avea atat emblema Austin, cat si pe cea a lui Morris. Pana azi au fost produse 5,3 milioane de Mini. In anii care au urmat, expertul in curse John Cooper l-a modificat si a rezultat Mini Cooper, care a castigat Raliul de la Monte Carlo din 1964. Intre timp, masini de la filialele Austin-Healey si MG (candva rivale) erau produse in aceeasi fabrica. Pentru a evita competitia interna, Autsin-Healey a fost dotata cu un motor mai puternic si a fost astfel ridicata la un nivel superior al pietei. MG a ramas sa produca roadstere, de la MGA la MGC.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 14 October 2010 09:08
Aş vrea să am toate maşinile "antice" în colecţie...sunt foarte interesante...Mulţumesc pentr postarea articolelor acestor bijuterii!
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!