No SSO cookie

Istoria Peugeot

voteaza
(0/ 0)
Istoria Peugeot
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Familia Peugeot, care controla inca producatorul de motoare francez independent, si-a inceput activitatea ca fierarie, producand rasnite de cafea, umbrele si rame de umbrele sau biciclete - cursierele Peugeot sunt inca renumite in toata lumea – inainte de a incepe productia de maisini in 1876. In 1889, Peugeot producea vehicule pe aburi cu trei roti. Aveau o forma tubulara si un boiler, dar acestea au fost abandonate in favoarea unui motor Daimler V-twin, care avea inslatate cadre de-a lungul fiecarei parti.

 
 

In 1981 Peugeot era condusa de Beaulieu-Valentigney la Paris, apoi la Brest, prima calatorie de acest fel efectuata cu o masina alimenatata cu petrol. Acesta a fost inceputul succesului companiei, care de la cinci vehicule vandute in1891, a ajuns la 72 in 1985 si la 300 in 1899.

Marea Britanie a vazut primul Peugeot in 1895, apoi Sir David Salomons a importat un model de 4cp. Alt nume cunoscut in cercurile de pasionati ai motoarelor - Hon. C.S. Rolls al Rolls-Royce, vindea o alta marca franceza faimoasa, Panhard, dar a primit si Peugeot in aceasta perioada. In 1985, Andr* Michelin si-a prezentat modelul Peugeot de 2.7 litri, echipat cu o inventie revolutioara: cauciucurile pneumatice.

In 1897 a fost formata o noua companie, SA des Automobiles Peugeot, si fabrica motoare de masini la Audincourt, preluand de la The Sons of Brothers Peugeot. Masinile au devenit mai mari si au fost echipate cu motoare mai puternice. In 1898, compania introducea motorul de 3.3 litri si, in 1900, un monstru de 30 bhp si 5.8 litri. Era, de asemenea, o masina de 3 cp, care cantarea 350 kg.

Injectia electrica a fost introdusa tot in aceasta perioada. In 1902 a fost deschisa o fabrica in Lille, iar Peugeot a lansat cateva inovatii de succes, inlcuzand radiatoarele fagure de miere si ramele din otel presat. Siddeley a inceput productia de Peugeot in Anglia. In 1903, Robert Peugeot a inceput sa produca motociclete in vechea fabrica Beaulieu-Valentigney, adaugand masini la linia din 1906, sub numele de Lion-Peugeot.

Anii 1910

Pana in 1912, Peugeot particpase din nou la cursele de masini, concernul francez castigand prima cursa de motoare din lume, si avea noi modele in productie, de 10cp, proiectate de legendarul Ettore Bugatti. Multe dintre creatiile sale – incluzand si cateva Peugeot, pot fi vazute la Muzeul National de Automobile Francez, din sud-estul orasului Mulhouse, aproape de granita cu Germania si Elvetia. Merita o vizita daca va aflati in acea parte a lumii.

Anii 1920

Dupa Primul Razboi Mondial, Peugeot a dezvoltat o serie cu motoare de 3 cilindri si pana in 1923 experimentase cu 2 motoare diesel. In 1922 fusese introdus si motorul de 6 litri cu 6 cilindri, carburatorul twin si fusese proiectata si masina de 10 CP.

Quadrilette 668cc a fost lansata cam in aceeasi perioada, cu un motor de 719 cc in 1926 si frane de disc pe fata, pana atunci erau disponibile numai franele de disc pentru rotile din spate, in 1929. In 1927, un motor de 950 cc a fost oferit ca optiune. Tot in 1927, Peugeot si-a extins fabricile si in alte regiuni ale Frantei, cand a preluat De Dion Bouton si Bellanger FrËres, ultima localizata in pitorescul Neuilly-sur Seine.

Mai multe modele noi au fost introduse in 1928, inlcuzand cel de 2 litri si 6 cilindri Type 183. O productie limitata de masini sport 201X a fost lansata folosind motorul supraincarcat Bugatti.

Anii 1940

In 1935, Peugeot a produs ultimul motor cu 6 cilindri, care a fost folosit pana la introducerea lui V6 604. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, Peugeot producea masini electrice, cunoscute ca VLV. Atingand 50km/h, VLV avea un design original cu 2 locuri, un cabriolet.

Dupa razboi, Peugeot era unul dintre primii producatori europeni care si-a restabilit liniile de productie si in 1946 compania a vandut mai mult de 14.000 de unitati din modelul 202 si a introdus 203 un an mai tarziu.

In 1955 a fost lansat familiarul 403 cu schimbator de viteze cu roti sincronizate  si motor de 1.5 litri. In 1962, peste 1.000.000 de unitati 403 fusesera construite, iar in 1960 si-a facut aparitia Pininfarina - 404.

Acest model a fost un succes total al companiei, atat in ceea ce priveste vanzarile, cat si circuitul de Formula 1, cel mai vestit fiind Raliul Safari din Africa de Est.

In 1966 s-a renuntat la modelul 403, iar 504 a fost lansat in 1969. O masina robusta, 504 era echipata cu un motor de 4 cilindri, tractiune spate si cuplu de transmimsie tub, arborele cardanic fiind impins in spate pentru a face loc ambreiajului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1321 :: 22.16MB