No SSO cookie

Istoria Oldsmobile

voteaza
(0/ 0)
Istoria Oldsmobile
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1864 se naste Ransom ("Ranny") Eli Olds, fiul lui Pliny Fisk si Sarah Olds, in Geneva, OH. Pliny este fierar si operator in magazin.

 
 

1880: Pliny, Sarah si familia se muta la Lansing, MI.

1883: Ransom Elis Olds merge sa lucreze la Topitoria Olds&Sons. Fiul din titlul companiei nu este R.E, ci fratele mai mare al acestuia, Wallace.

1885: Ransom rascumpara partea de afacere a lui Wallace, pentru 1.000 $.

1887: R.E. Olds construieste primul sau mijloc de transport fara cai. Este un vechiul cu aburi, pe 3 roti.

1883: R.E. Olds devine primul american care exporta automobile. Trimite un vehicul pe abur, cu 4 roti, unui cumparator din India. Vehiculul nu va ajunde niciodata la destinatie, deoarece nava se scufunda in timpul calatoriei.

1886: R.E. Olds primeste un brevet pentru inventia motorului cu vapori (benzina)

1987: R.E. Olds ofera public spre vanzare primul sau vehicul pe benzina. Cere pretul de 1.000$. Este fondata compania Olds Motor Vehicle 8/21/1897.

1900: Olds deschide un atelier pe Jefferson Av, nr. 1330. Numele Oldsmobile este adoptat ca rezultat al particparii lui R. E. Olds la concursul "Name a Car" (Numeste o masina) pe care il castiga datorita timpului realizat.

1901: Posta Statelor Unite cumpara Curved Dash Oldsmobiles pentru a le folosi la transport. Olds devine primul producator de automobile care cumpara componente de la furnizori din afara.

1902: Oldsmobile isi muta centrul de operatiuni din nou la Lansing, MI.

1903: Oldsmobile face turul Frantei.

1900 - 1903: Oldsmobile conduce topul producatorilor americani de automobile ca numar de vehicule produse.

1904: Este fabricat primul vehicul cu volan, iar R.E. Olds se retrage din companie.

1905: R. E. Olds infiinteaza REO Motor Vehicle Co. Intre 1905-1906 sunt vandute mai multe REO decat Oldsmobiles.

1908: Oldsmobile devine parte a General Motors Corporation.

1916: Motorul V-8 este oferit de Oldsmobile.

1940

1924: Olds introduce ca optiune rotile de otel.

1934. Oldsmobile face frane hidraulice, suspensii independente si aripi disponibile pentru prima data pe un vehicul.

1937: Olds prezinta publicului motorul cu Transmisie Automata de Siguranta (AST). Era nevoie sa apesi o pedala pentru a schimba vitezele vehiculului.

1940: Este introdusa transmisia "fara apasare" Hydra-Matic.

1949: Este lansat modelul c.i. Rocket V8. Oldsmobile conduce pachetul Indy 500 pentru prima data.

1970

1950 (26 august): moare Ransom Eli Olds.

1955: Este fabricat primul model de vehicul cu 4 usi, de catre Oldsmobile.

1959: Lee Petty si Oldsmobile castiga steagul in caroruri la raliul Dakota 500.

1966: Oldsmobile devine lider in industria auto, odata cu introducerea autovehiculului cu tractiune fata, Tornado.

1974: Apare primul airbag, intr-un vehicul Olds Toronado.

1990

1981: Sunt folosite pentru prima data aripile in fabricarea masinilor. Olds Sport Omega avea aripile din rasina combibata cu fibra de sticla. Erau vopsite cu email acrilic flexibil.

1987: A. J. Foyt stabileste recordul mondial de viteza cu 257 M.P.H. Cu un Oldsmobile Areotech.

1997: Oldsmobile isi sarbatoreste cea de-a 100 a aniversare.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0894 :: 17.79MB