1880: Pliny, Sarah si familia se muta la Lansing, MI.
1883: Ransom Elis Olds merge sa lucreze la Topitoria Olds&Sons. Fiul din titlul companiei nu este R.E, ci fratele mai mare al acestuia, Wallace.
1885: Ransom rascumpara partea de afacere a lui Wallace, pentru 1.000 $.
1887: R.E. Olds construieste primul sau mijloc de transport fara cai. Este un vechiul cu aburi, pe 3 roti.
1883: R.E. Olds devine primul american care exporta automobile. Trimite un vehicul pe abur, cu 4 roti, unui cumparator din India. Vehiculul nu va ajunde niciodata la destinatie, deoarece nava se scufunda in timpul calatoriei.
1886: R.E. Olds primeste un brevet pentru inventia motorului cu vapori (benzina)
1987: R.E. Olds ofera public spre vanzare primul sau vehicul pe benzina. Cere pretul de 1.000$. Este fondata compania Olds Motor Vehicle 8/21/1897.
1900: Olds deschide un atelier pe Jefferson Av, nr. 1330. Numele Oldsmobile este adoptat ca rezultat al particparii lui R. E. Olds la concursul "Name a Car" (Numeste o masina) pe care il castiga datorita timpului realizat.
1901: Posta Statelor Unite cumpara Curved Dash Oldsmobiles pentru a le folosi la transport. Olds devine primul producator de automobile care cumpara componente de la furnizori din afara.
1902: Oldsmobile isi muta centrul de operatiuni din nou la Lansing, MI.
1903: Oldsmobile face turul Frantei.
1900 - 1903: Oldsmobile conduce topul producatorilor americani de automobile ca numar de vehicule produse.
1904: Este fabricat primul vehicul cu volan, iar R.E. Olds se retrage din companie.
1905: R. E. Olds infiinteaza REO Motor Vehicle Co. Intre 1905-1906 sunt vandute mai multe REO decat Oldsmobiles.
1908: Oldsmobile devine parte a General Motors Corporation.
1916: Motorul V-8 este oferit de Oldsmobile.
1940
1924: Olds introduce ca optiune rotile de otel.
1934. Oldsmobile face frane hidraulice, suspensii independente si aripi disponibile pentru prima data pe un vehicul.
1937: Olds prezinta publicului motorul cu Transmisie Automata de Siguranta (AST). Era nevoie sa apesi o pedala pentru a schimba vitezele vehiculului.
1940: Este introdusa transmisia "fara apasare" Hydra-Matic.
1949: Este lansat modelul c.i. Rocket V8. Oldsmobile conduce pachetul Indy 500 pentru prima data.
1970
1950 (26 august): moare Ransom Eli Olds.
1955: Este fabricat primul model de vehicul cu 4 usi, de catre Oldsmobile.
1959: Lee Petty si Oldsmobile castiga steagul in caroruri la raliul Dakota 500.
1966: Oldsmobile devine lider in industria auto, odata cu introducerea autovehiculului cu tractiune fata, Tornado.
1974: Apare primul airbag, intr-un vehicul Olds Toronado.
1990
1981: Sunt folosite pentru prima data aripile in fabricarea masinilor. Olds Sport Omega avea aripile din rasina combibata cu fibra de sticla. Erau vopsite cu email acrilic flexibil.
1987: A. J. Foyt stabileste recordul mondial de viteza cu 257 M.P.H. Cu un Oldsmobile Areotech.
1997: Oldsmobile isi sarbatoreste cea de-a 100 a aniversare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!