Kappa, cu cilindru detasabil, a fost noul model post belic al Lancia, cu V12 si motor monobloc ohc, prezentat in 1919. Acesta insa nu a fost produs. Kappa fost urmat de DiKappa si de TriKappa V8 ohc, dar acestea au fost numai preludiul la clasicul Lambda, care si-a facut debutul in 1922. Aceasta avea un motor V-4 de 2124cc si o constructie integrala corp-sasiu. In 1926, Lambda Serie 7 avea un motor de 2370 cc, marit la 2570cc in seria 8 din 1928-1929.
La sfarsitul lui 1929, Lancia a introdus conventionalul DiLambda, cu V8 si 3960cc, iar in 1931 a inlocuit Lambda cu Artnea V-4 si 1925cc, apoi Astura 2605cc, V-8 (modelele ulterioare aveau 2972cc). Constructia unitara a aparut din nou odata cu Augusta 1196cc si care l-a condus pe Vincenzo la crearea ultimei masini clasice, Aprilia, prezentata chiar inainte de moartea sa, in 1937. Un alt proiect mai mic, Ardea 1091cc, a aparut putin mai tarziu.
Anii '50
Aprila a fost construita pana in 1950, cand modelul proiectat de Jano, Aurelia, a fost anuntat, initial cu un motor V-6 de 1754cc, apoi marit la 1991cc, 2261cc si 2451cc. Aurelia GT a fost si baza pentru modelele sport D23 si D24, cu 2693cc si 2983cc dDohc. In 1953 Gianni Lancia a proiectat modelul Appia V-4, 1091cc, dar cativa ani mai tarziu dificultatile financiare l-au fortat sa vanda compania catre Fiat.
Flaminia, alimentata de un motor de 2458cc Aurelia GT, a fost succesoarea Aureliei in 1956, dar o adevarata senzatie a fost Flavia, din 1961, proiectata de Professor Fossia, avea un mtor flat4 de 1498cc, marit la 1798cc trei ani mai tarziu. Fulvia, un alt model fwd, a urmat modelului Appia ca cel mai mic vehicul Lancia din 1964, la sfarsitul acestei decade era disponibil cu motor de 1216cc si 1298cc.
Anii '70
Beta, primul model anuntat in 1972, a fost disponibil in 1979 cu motor de 4 cilindri ohc si 1297cc, 1585cc si 1995cc. A fost vandut alaturi de Gamma 1999cc si 2484cc, care avea un motor de flat 4dohc.
Modelul sport Stratos, cu productie limitata, avea un motor dohc V-6 de 190cp, iar in 1979 a castigat cursa de la Monte Carlo pentru a cincea oara.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!