Un sistem de viteze in 3 trepte a inlocuit vechiul sistem in 2 trepte si un nou sistem de frane a fost introdus ca optiune, dar standard pentru modelele Fairmont si Hardtop.
Acest model a fost ultimul din seria Falcon care avea insertii lemnoase pe partile laterale, similare cu modelele americane stil vagon. Fairmont si-a facut debutul, jumatate prin intermediul modelului de curse, ca model de top al seriei Falcon XP. A fost oferit atat in varianta sedan, cat si in varianta vagon, inlocuind sedanul Futura si vagonul Squire. Spre deosebire de alte exemple, XP Fairmont avea atat emblema Falcon, cat si pe cea Fairmont. Mai mult, cateva modele din seria XP au fost modificate de Bill Warner, care a instalat un motor V8, 260ci/289ci, si un sistem de viteze manual in 3 sau 4 trepte.
Aceste masini sunt considerate precursoarele modelului Falcon GT, care a debutat ca urmatorul model al Ford, cunoscut ca XP Falcon Sprint.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!