No SSO cookie

Istoria Ford – Falcon XR

voteaza
(0/ 0)
Istoria Ford – Falcon XR
Utile · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Urmatorul model nou Ford a fost lansat in septembrie 1966. Sitlul era bazat pe modelul american Ford Falcon din 1966 si a fost promovat ca "Mustang facut de Falcon”. A fost primul Falcon australian oferit ca varianta cu motor V8, 150kW si unitate Windsor de 4.7 litri.

 
 

XR a marcat in istorie primul model care a putut fi fabricat in toate nivelurile de echipare de masina australiana cu motor V8, acest tip de motor fiind pana atunci rezervat numai anumitor variante superioare de pe piata. Motorul de 2.4 litri cu 6 cilindri a fost eliminat pentru seria XR, lasand locul unui motor de 2.8 litri si 6 cilindri ca motor de baza pentru Falcon. Un motor de 3.3 litri si 6 cilindri era de asemenea valabil.

Seria XR a fost oferita initial in 9 variante diferite: Falcon, Falcon 500 si Fairmont Sedan, Falcon, Falcon 500 si Fairmont Wagon, Falcon si Falcon 500 Utilities si Falcon Monovolum.

Noile modele vagon aveau aceelasi ampatament de 2.900 mm ca si sedanurile XR, dar erau deosebite de modelele Falcon americane, care aveau 2.900 mm. Falcon 500 a inlocuit modelul Falcon XP Deluxe, iar modelul cu doua usi si capota metalica nu a mai fost oferit in seria XR.

Modelul a primit premirul Wheels Car of the Year in 1966, Ford si-a trecut astfel in portofoliu doua victorii curate in cadrul acestei competitii.

Programul de marketing s-a axat apoi pe relatia dintre Falcon si apetenta pentru sport a Mustangului, iar aceasta a dus la lansarea modelului Falcon GT, o varianta a XR din 1967, care avea 168 kW si o unitate Windsor V8 de 4.7 litri. Falcon GT a insemnat apusul epocii modelului de masina muscle Aussie. Toate modelele XR GT originale erau vopsite in culoarea “GT Glod” (GT auriu), exceptie facand opt vehicule care au fost vopsite “Gallaher Silver” (Gallaher argintiu) si alte cinci care au fost vopsite “ Russet Bronze, Sultan Maroon, Polar White, Avis White and Ivy Green” (rosu cafeniu, maro sultan, alb polar, alb Avis si verde-iedera).

Modelele non-gold GT, care aveau aceleasi specificatii ca cele Gold, sunt printre primele masini muscle australiene. De asemenea, printre primele modele GT Falcon a fost un model Hurst puternic, cu o cutie de viteze in 4 trepte, cu volan adanc tip sport, capace pentru roti integral acoperite cu crom si dungi transversale GT de-a lungul lateralelor si anvelopelor din spate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

e veche

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0911 :: 17.87MB