No SSO cookie

Istoria Ford – Falcon XR

voteaza
(0/ 0)
Istoria Ford – Falcon XR
Utile · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Urmatorul model nou Ford a fost lansat in septembrie 1966. Sitlul era bazat pe modelul american Ford Falcon din 1966 si a fost promovat ca "Mustang facut de Falcon”. A fost primul Falcon australian oferit ca varianta cu motor V8, 150kW si unitate Windsor de 4.7 litri.

 
 

XR a marcat in istorie primul model care a putut fi fabricat in toate nivelurile de echipare de masina australiana cu motor V8, acest tip de motor fiind pana atunci rezervat numai anumitor variante superioare de pe piata. Motorul de 2.4 litri cu 6 cilindri a fost eliminat pentru seria XR, lasand locul unui motor de 2.8 litri si 6 cilindri ca motor de baza pentru Falcon. Un motor de 3.3 litri si 6 cilindri era de asemenea valabil.

Seria XR a fost oferita initial in 9 variante diferite: Falcon, Falcon 500 si Fairmont Sedan, Falcon, Falcon 500 si Fairmont Wagon, Falcon si Falcon 500 Utilities si Falcon Monovolum.

Noile modele vagon aveau aceelasi ampatament de 2.900 mm ca si sedanurile XR, dar erau deosebite de modelele Falcon americane, care aveau 2.900 mm. Falcon 500 a inlocuit modelul Falcon XP Deluxe, iar modelul cu doua usi si capota metalica nu a mai fost oferit in seria XR.

Modelul a primit premirul Wheels Car of the Year in 1966, Ford si-a trecut astfel in portofoliu doua victorii curate in cadrul acestei competitii.

Programul de marketing s-a axat apoi pe relatia dintre Falcon si apetenta pentru sport a Mustangului, iar aceasta a dus la lansarea modelului Falcon GT, o varianta a XR din 1967, care avea 168 kW si o unitate Windsor V8 de 4.7 litri. Falcon GT a insemnat apusul epocii modelului de masina muscle Aussie. Toate modelele XR GT originale erau vopsite in culoarea “GT Glod” (GT auriu), exceptie facand opt vehicule care au fost vopsite “Gallaher Silver” (Gallaher argintiu) si alte cinci care au fost vopsite “ Russet Bronze, Sultan Maroon, Polar White, Avis White and Ivy Green” (rosu cafeniu, maro sultan, alb polar, alb Avis si verde-iedera).

Modelele non-gold GT, care aveau aceleasi specificatii ca cele Gold, sunt printre primele masini muscle australiene. De asemenea, printre primele modele GT Falcon a fost un model Hurst puternic, cu o cutie de viteze in 4 trepte, cu volan adanc tip sport, capace pentru roti integral acoperite cu crom si dungi transversale GT de-a lungul lateralelor si anvelopelor din spate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

e veche

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0857 :: 17.78MB