No SSO cookie

Istoria Alpine – primii ani

voteaza
(0/ 0)
Istoria Alpine – primii ani
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Jean Redele, fonadatorul Alpine, a fost initial proprietarul unui garaj din Dieppe, care a inceput sa aiba succes odata cu una dintre putinele masini franceze produse imediat dupa cel de-al doilea Razboi Mondial.

 
 

Folosind un motor 4CV de Renault, el a castigat premiile de baza pentru clasa respectiva de masini, incluzand Mille Miglia si Cupa Alpilor. Dupa aceasta experienta, el a facut multe modificari, inlcuzand noua cutie de viteze cu 5 trepte, care a inlocuit-o pe cea de 3. Pentru a construi o masina mai usoara, el a asamblat mai multe versiuni cu caroserie de aluminium: a mers cu acestea la Le Mans si Serbing si chiar a avut ceva succes in anii ’50.

Incurajat de dezvoltarea acestor masini si datorita cererii mari din partea clientilor, el a fondat Societatea Anonima de Automobile Alpine, in 1954. Firma a fost numita Alpine dupa prima Cupa a Alpilor pe care a castigat-o, insa in acea perioada Le Manche era cea mai faimoasa. Alpine nu a realizat ca in Anglia, pana in anul precedent, Sunbeam introdusese modelele coupe sport derivate din Sunbeam Talbot si numite Sunbeam Alpine. Aceasta problema de nume avea sa creeze multe neajunsuri companiei in intreaga sa istorie.

In 1955 el a lucrat cu fratii Chappe pentru a fi printre pionierii constructiei auto cu fibra de sticla si a produs un coupe mic, bazat pe un complex 4CV si numit A106. A folosit un sasiu al unui Renault original 4CV. Modelul A106 a avut parte de cateva succese in anii ’50 si lui i s-a alaturat un cabriolet elegant. Designul pentru acesta din urma a fost realizat de italianul Michelotti. Sub corpul din fibra de sticla era un sasiu compact, bazat pe o forma centrala tubulara, care urma sa fie caracteristica tuturor modelelor Alpine viitoare.

Anii 1960

Deja angrenajele masinilor Alpine incepeau sa isi arate varsta. Alpine deja lucra aproape de Renault si cand a fost introdus Renault R8 in 1962, Alpine a reproiectat sasiul acestuia si a facut un numar mic de schimbari de caroseirie pentru a permite folosirea ansamblurilor R8.

Aceasta noua masina a fost A110 Berlinette Tour de France, numita astfel dupa un succes al A108 la evenimentul omonim din 1962. Debutand cu un motor de 956 cc si 51 bhp, acelasi sasiu si caroserie, doar cu putine schimbari de-a lungul anilor, in 1974, micuta masina avea motor de 1800 cc si dezvolta 180bhp, cu o greutate foarte competitiva: 620 kg, ceea ce insemna o performanta notabila pentru acea vreme.

Alpine a avut un succes destul de mare in cursele de masini si pana in 1968 I se alocase intregul buget Renault. Colaborarea stransa i-a permis companiei sa vanda si sa se mentina in Franta prin dealerii Renault. Adevaratul succes a inceput in 1968, odata cu castigarea Cupei Alpilor din alte evenimente internationale. Pana in acest moment, competitia masinilor era centrata in jurul motoarelor de 1440 cc derivate din Renault R8 Gordini. Succesele in competitii au devenit numeroase, ajutate din momentul in care Alpine a devenit prima companie care exploata partile competitiei prin reguli omologate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1283 :: 18.68MB