No SSO cookie

Intelegerea "Sistemului de Evaluare a Calitatii Anvelopelor”

voteaza
(0/ 0)
Intelegerea
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

"Sistemul de Evaluare a Calitatii Anvelopelor” a fost adoptat de catre Administratia Nationala pentru Siguranta pe Autostrazi din cadrul Departamentului de Trasporturi din SUA pentru a oferi un mijloc mai de incredere pentru a evalua calitatea per ansamblu a anvelopelor. Totusi, exista doua probleme in cadrul acestui sistem. Acestea sunt: faptul ca firmele producatoare de anvelope sunt responsabile pentru propriile teste, si ca anvelopele lor sunt comparate cu anvelope de control alese de ei. Anvelopele sunt evaluate dupa trei criterii: temperature, anduranta, tractiunea.

 
 
Temperatura. Aceasta portiune din cadrul “Sistemului de Evaluare a Calitatii Anvelopelor” masoara cat de bine se comporta anvelopele la caldura; cat de bine imprastie caldura generata de sistemul de franare si de frictiunea de rotatie; si cat de bine rezista la caldura generata de uzura prelungita. Acest test se realizeaza ruland o anvelopa umflata corespunzator, sub greutate, pe o banda rulanta de diametru mare in cadrul unui laborator. Toate rotile vandute in SUA trebuie sa treaca acest test cu o nota de cel putin 8, ceea ce inseamna sunt in stare sa ruleze in conditii normale la o viteza de 135 de kilometri/ora. Mai jos sunt trecute notele si temperaturile corespunzatoare:
  • 10-Peste 185 de km/h
  • 9-Intre 160 si 180 de km/h
  • 8-Intre 135 si 160 de km/h

Caracteristicile de tractiune. Conform acestei metode de comparare, se bazeaza pe coeficientul de frictiune al anvelopei in timp ce este rulata pe o suprafata umeda. Suprafetele testate sunt asfalt umed si ciment umed. Rotile sunt urcate pe un trailer de testare si rulate la 65 km/h pe suprafata de test, unde franele sunt aplicate instantaneu, blocandu-le. Cantitatea de derapaj este masurata de aparatul de test si se ofera o nota. Cu cat este mai mica distanta pe care derapeaza roata, cu atat e mai mare nota. Notele incep de la 8 pana la 10+ pentru anvelopele de mare performanta pentru strada si curse.

Caracteristicile de anduranta. Aceasta esti zona de masuratori in care s-au generat cele mai multe controverse. Dupa cum s-a mai spus, nu exista anvelopa standard de utilizare in cadrul acestei comparatii. Anvelopele de comparatie sau de control se numesc Anvelope de Monitorizare, in cadrul acestui test. Normele in vigoare specifica faptul ca anvelopele testate sunt rulate pe o pista speciala din vestul statului Texas, care este o bucla de 640 de kilometri. Aceste anvelope sunt puse pe camioane si rulate pe o distanta de 11.500 de kilometri pentru a fi verificate. Se poate seta presiunea aerului pe timpul testarii acestor anvelope, precum si alinierile din timpul testelor. Rotile vor fi schimbate intre ele la fiecare 1300 de kilometri. La capatul celor 11.500 de kilometri, anvelopele testate sunt comparate cu “anvelopele de control” si sunt notate folosind un sistem de procentaje. Astfel, daca o anvelopa este notata cu 500, se asteapta de la ea sa reziste de 5 ori mai mult decat anvelopa de testare.

“Sistemul de Evaluare a Calitatii Anvelopelor” a creat mari controverse in industria anvelopelor inca de la inceputurile sale, in urma cu ceva timp. Totusi, e foarte util ca si ghid general pentru a-ti face o idee despre cat de bine functioneaza o anumita anvelopa.  

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1306 :: 22MB