Audi RS5 si-a serbat premiera la Geneva; coupe-ul sport a primit un pachet unic de caroserie ca sa nu semene prea mult cu mai slabul S5. Arcadele rotilor sunt mai largi, masca de racire cu model de fagure, iar barele de protectie au fost modificate. Totodata, s-au decupat guri de aerisire mai mari pe fata, iar in spate stau doua tevi de emisie ovale in esapamentul integrat. Jantele si proiectoarele din spate cu LED-uri sunt unice si va face parte din pachet si spolierul din spate care se ridica la 120 de km/ora.
RS5-ul de 1725 kilograme este propulsat de binecunoscutul V8 de 4.2 litri, dar au ridicat puterea de la 420 CP la 450CP, pe care motorul o livreaza la 8250 rpm. Presiunea de cuplu maxima este 430Nm la 400 rpm. Sprintul la 100 este in 4,6 secunde cu schimbatorul cu 7 trepte cu cuplare dubla si viteza maxima este de 250 de km/ora cu limitare electrica, dar la cerere il poate ridica la 280km/ora.
Bineinteles, presiunea de cuplu ajunge pe toate cele 4 roti datorita noului diferential Torsen centrat, astfel poate atinge in spate maxim 85%, iar in fata 70%. Directia a fost asezata mai jos cu 2 centimetri fata de A5, insa pentru costuri suplimentare se pot monta discuri de frana de ceramica-carbon si jante de 20 de toli, ESP-ul se poate opri complet. Pretul de baza in Germania este 77.700 de euro.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!