Noul Touareg, echipat cu peste 2.300 de componente reproiectate, arata diferit fata de predecesorul sau. Partea din fata a fost amplu modificata, se remarca o noua grila de radiator, faruri avad o forma mai expresiva si multe alte detalii modernizate. Dincolo de acestea, notam un substantial aport de noi si, in unele cazuri, unice elemente tehnice. Touareg va fi, de asemenea, primul Volkswagen care propune o motorizare V8 cu benzina alimentata prin injectie directa (V8 FSI, 257 kW/350 CP).
ABSplus. Acest dispozitiv, elaborat si patentat
de Volkswagen, reprezinta o noutate mondiala. Acest echipament face
parte din dotarea standard si rolul sau este de a scurta distantele de
oprire ale lui Touareg cu pana la 20% pe suprafete cu aderenta precara,
cum ar fi macadamul sau nisipul. In plus, sunt imbunatatite
stabilitatea pe traiectorie si raspunsul la bracarea volanului.
Dispozitivul ABSplus, functionand coordonat cu dispozitivul de control
al tractiunii, reprezinta cheia unor performante de oprire
incomparabile. Astfel, o parte din materialul friabil de pe drum este
impins fortat in fata rotilor prin scurte blocaje temporare ale
acestora si, formandu-se un fel de sabot natural in fata rotii,
franarea devine mai eficienta. In acelasi timp, ABS-ul evita ruperea
completa a aderentei, astfel incat directia poate fi folosita pentru
eventuale manevre de evitare.
Front Scan. Radical novator, ca si ABSplus, este sistemul Adaptive
Cruise Control (ACC), care dispune de o noua functie de incetinire pana
la oprire. In aceasta configuratie, sistemul poarta denumirea de Front
Scan. Controlul distantei fata de automobilul care ruleaza in fata se
face prin intremediul unui radar, iar sistemul franeaza sau accelereaza
automat, mentinand o distanta constanta, definita in functiile de
viteza si de conditiile de trafic. Sistemul incetineste masina sau o
poate chiar opri in situatii de urgenta. De asemenea, noua este
programarea distantelor de oprire in functie de viteza, integrata in
functiile sistemului ACC. Anticipand situatii potential periculoase,
ACC “armeaza” sistemul de franare, ca masura preventiva.
Side Scan. Acesta este un alt sistem de siguranta care intra in dotarea
noii generatii Touareg, introdus in premiera la automobilele
Volkswagen. Functia sa este de asistare a manevrelor la schimbarea
benzii de mers. Sistemul monitorizeaza zonele din lateral si spate, iar
un martor luminos situat in oglinzile retrovizoare il previne pe
conducator de un eventual risc de coliziune in timpul trecerii de pe o
banda de mers pe alta.
Inovatii ESP. Noi functii au fost adaugate si sistemului electronic de
asistare a stabilitatii ESP. In detaliu, este vorba despre un
dispozitiv hidraulic (in loc de vechiul model pneumatic) de asistare a
franarii de urgenta, care este mai fiabil si mai eficient. Datorita
acestuia, presiunea necesara unei actionari spontane a franelor este
acumulata in momentul eliberarii pedalei de franare, la o manevra
precedenta. Apoi, notam sistemul ARP (Active Rollover Protection), care
imbunatateste stabilitatea, franarile pe ploaie (reducand efectul
acvaplanarii), eficienta incetinirii in regim de franare intens (prin
marirea presiunii din sistemul de franare) atunci cand incepe sa se
manifeste fenomenul de fading, si controleaza electronic, in masura
posibilitatilor reale, efectul de subvirare (imbunatateste precizia
inscrierii in viraj).
Tehnica dinamica, pentru un raspuns dinamic. Touareg face fata zonelor
dificile si foarte dificile de teren accidentat, oferind, in acelasi
timp, confortul si sportivitatea specifice automobilelor de strada. La
modelele precedente, latura sportiva putea fi accentuata prin echiparea
cu suspensia sport, valabila pentru modelele fara suspensie pneumatica.
Acum si modelele cu suspensie pneumatica beneficiaza de un comportament
sportiv. Pachetul de dotari “Tehnica dinamica, pentru un raspuns
dinamic” cuprinde arcuri mai ferme, care vin sa completeze raspunsul
suspensiei pneumatice reglate manual in pozitia “Sport”. Celelalte
elemente din pachet care contribuie la comportamentul sportiv sunt
barele stabilizatoare ranforsate, amortizoarele a caror reglare variaza
in functie de bracarile volanului, elementele pneumatice modificate ale
suspensiei si noul software al sistemului. Confortul de mers ramane la
fel de bun ca atunci cand suspensia este reglata in pozitia “normal”.
Rollover Sensor. In domeniul sigurantei pasive, este folosit un nou
senzor pentru sesizarea unghiului de inclinare laterala a masinii si a
vitezei cu care se modifica acest unghi. Acesta detecteza cu acuratete
momentul in care vehiculul ajunge in situatia de a se rasturna.
Informatiile de la senzor, impreuna cu parametrii dinamici detectati de
catre toti senzorii de acceleratie montati pe modelele Volkswagen in
unitatea de control a airbag-urilor, sunt interpretate de un computer.
Daca este sesizata situatia de rasturnare iminenta, airbag-urile
laterale, cele pentru cap si cele pentru torace sunt activate automat,
pentru a fi prevenit riscul de ranire.
Sistem hi-fi Dynaudio. Touareg se conformeaza pretentiilor de varf si
in privinta entertainment-ului la bord. Touareg este primul SUV din
lume care poate fi echipat cu o combina audio de la specialistul danez
Dynaudio. Principalele avantaje: sunet de inalta fidelitate, fara
distorsiuni, zece difuzoare, amplificator cu zece canale si o putere
totala de 620 Watt.
Display multifunctional. Un nou sistem de redare a informatiilor pe
display-ul multifunctional de la bord ofera acum prezentari detaliate
si multicolore. Indicatiile dispozitivului Front Scan pot fi prezentate
pe display-ul multifunctional.
V8 FSI. Noul Touareg propune inca o inovatie tehnologica, importanta
pentru satisfactia conducerii: primul motor cu opt cilindri si injectie
directa de benzina oferit de Volkswagen. Noul V8 FSI aflat sub capota
lui Touareg furnizeaza 257 kW/350 CP si momentul sau maxim atinge 440
Nm. Celelalte doua motorizari pe benzina dezvolta 206 kW/280 CP (V6
FSI) si 331 kW/450 CP (W12). Alaturi de acestea, sunt oferite trei
motorizari turbodiesel cu injectie directa, toate prevazute cu filtre
de particule (DPF) in dotarea standard. Motoarele TDI furnizeaza 128
kW/174 CP (TDI), 165 kW/225 CP (V6 TDI) si 230 kW/313 CP (V10 TDI).
Designul partii frontale. Partea din fata a Touareg-ului a fost complet
reproiectata. Cu exceptia capotei motorului, nici o componenta nu a
scapat neatinsa. Noul Touareg este identificabil imediat ca facand
parte din cea mai recenta generatie a familiei de modele Volkswagen
datorita designului grilei radiator cromata cu o suprafata metalica
mare. Cu toate ca, la fiecare model, grila are o personalitate proprie,
aspectul sau poate fi recunoscut ca o tusa stilistica unificatoare a
marcii. Cel de-al doilea detaliu distinctiv al noii generatii Touareg
tine de forma organica a farurilor. Optional, sunt oferite faruri cu
xenon. Similar cu cazul celor mai recente modele Volkswagen, cum ar fi
Eos, zona inferioara a farului prezinta o forma rotunjita. La o singura
privire asupra farurilor si a mastii frontale, devine clar ca intregul
spoiler din fata a fost reproiectat. Accent elegant: un element cromat
strabate prizele de aer aflate in partea inferioara a barei de
protectie fata(standard pentru V10, W12). Iluminare, pe vreme proasta:
proiectoarele de ceata sunt integrate in zona inferioara a barei de
protectie fata si sunt bine protejate. Aerodinamica: oglinzile
retrovizoare exterioare au fost, de asemenea, reproiectate, pentru a fi
imbunatatit coeficientul aerodinamic.
Designul partii posterioare. S-au facut modificari si asupra partii din
spate. Un nou eleron amplasat pe hayon are rolul de a imbunatati
caracteristicile aerodinamice ale masinii. Au fost modificate tehnic si
stopurile. Stilistii au schimbat si partea inferioara a scutului, cu
tevile de esapament, pentru obtinerea unei mai evidente impresii de
dinamism.
Designul sectiunii laterale. Silueta masinii este personalizata de
noile jante din aliaj usor si de forma carcaselor oglinzilor
retrovizoare. Acestea arata clar ca este vorba despre noua generatie
Touareg. Sunt propuse si nuante de vopsea noi: “Atacama Grey Metallic”,
“Mountain Grey Metallic”, “Arctic Blue-Silver Metallic”, “Silver Leaf
Metallic”, “Sierra Red Pearl Effect” si “Galapagos Anthracite Metallic”.
Habitaclu. In privinta amplasarii scaunelor, sunt propuse un sistem de
baza si unul “confort”. Sistemul “confort” a fost modificat special
pentru noul Touareg. Scaunele finisate fie cu piele “Cricket” fie cu
piele design “Nappa” nu numai ca se disting prin noile materiale, dar
au si design nou. Ambele se detaseaza clar fata de sistemul de scaune
de baza, preluat de la modelele predecesoare. Cele mai importante
modificari ale scaunelor s-au adus la spatar. Acesta cantareste cu 8 kg
mai putin si, atunci cand scaunele sunt rabatate, rezulta o suprafata
complet plana, la nivelul podelei portbagajului.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!