No SSO cookie

Tehnologie Michelin

voteaza
(0/ 0)
Tehnologie Michelin
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Michelin "scoate" aerul din anvelopele inovative ale viitorului

 
 
[poza1s]Cu ocazia Salonului Auto Nord American de la Detroit, din ianuarie 2005, Michelin a prezentat o traiectorie potentiala a mobilitatii, o combinatie de anvelopa si roata careia ii lipseste elementul traditional vital pentru performanta pneurilor: aerul. Compania a dezvaluit primele forme reale ale produsului sau revolutionar "TWEEL", care opereaza in totalitate fara aer. "Revolutiile majore in mobilitate pot aparea doar o data la o suta de ani", a declarat Terry Gettys, presedintele centrului de R&D Michelin din Greenville."Dar am inceput un nou secol, si Tweel si-a demonstrat potentialul de a transforma mobilitatea. Tweel ne permite sa ajungem la nivele de performanta care nu sunt astazi posibile cu tehnologia pneumatica si conventionala." [poza2s]Tweel de la Michelin este acum in productie si disponibila pentru viitoarele sisteme de miscare iBOT. Inventat de Dean Kamen, sistemul IBOT are abilitatea de a urca scari, de a naviga pe terenuri accidentate, oferind o libertate de miscare imposibila cu sistemele cu roti traditionale. In plus, Segway LLC's Concept Centaur, un prototip care aplica tehnologia de auto-balans la un sistem de roti al viitorului a fost de asemenea echipat cu Tweel pentru a-I creste potentialul performantei. In afara de aceste aplicatii din lumea reala, Michelin mai are o serie de proiecte aditionale pentru Tweel in constructii si pentru vehicule militare. Cea mai intriganta aplicatie poate fi prototipul Michelin-Tweel pentru automobile. Compania a lansat un clip cu performante promitatoare la un Audi A4 echipat cu Tweel. [poza3s]"Aplicatia Tweel, dupa cum s-a demonstrat pe Audi, e un concept, o aplicatie cu un puternic potential viitor", a spus Gettys, "Ne concentram as intram pe piata cu aplicatii de viteza mai mica si de greutate redusa Tweel. Ce am invatat din sucesele noastre va fi aplicat la Tweel atat pentru automobile, cat si mai departe." Esenta inovavtiei aduse de Tweel consta in constructia simpla si designul care il inlocuieste nevoia de aer a celui vechi in timp ce aduce performanta care o aveau inainte doar anvelopele pneumatice. Spitele flexibile sunt fixate pe roata flexibila care se deformeaza pentru a amortiza socul si pentru a da senzatia de lipsa de greutate. Fara aerul necesar pneurilor conventionale, Tweel mentine performante similare cu cele pneumatice cu o capacitate pentru greutate, comfort si posibilitatea de adaptare la traseu. [poza4s]Michelin a mai descoperit ca poate adapta performanta Tweel independent una de alta, care este o schimbare importanta fata de anvelopele traditionale. Acest lucru inseamna ca rigiditatea verticala (care afecteaza in primul rand comfortul calatoriei) si laterala (care afecteaza manipularea si colturile) pot fi optimizate impingand performanta anvelopei la aceste aoplicatii si creeind posibilitatea de noi performante care nu au fost posibile pentru anvelopele cu aer. In plus, Michelin a crescut rigiditatea sa laterala cu 5%, facandu-l mai usor de manevrat. Pentru Michelin, Tweel este o viziune pe termen lung care reprezinta urmatorul pas pe drumul inovatiilor care vor schimba industria. In urma cu 50 de ani, Michelin a inventat anvelopele radiale si nu exista nici o indoiala ca aceasta tehnologie va continua sa fie standard pentru mult timp. Michelin continua sa avanseze in performanta anvelopelor radiale vis-a-vis de [poza5s]rezistenta la rostogolire, durata de viata si "grip"(?). Pe termen scurt, lectiile invatat cercetand pentru a se ajunge la Tweel sunt apliacte pentru a imbunatati performantele conventionale ale anvelopelor. In viitor, Tweel s-ar putea sa reinventeze modul in care se misca autovehiculele. Verificarea presiunii, repararea penelor, si balansul intre tractiune si confort vor fi niste amintiri. Cel mai mare fabricant de anvelope din lume, MIchelin produce si vinde anvelope pentru toate tipurile de vehicule, incluzand avioane, automobile, echipament de ferma, camioane, motocilclete, biciclete si navete spatiale. Compania publica de asemenea ghiduri de calatorie, harti, atlase, cu Europa, Asia, Africa, America de Nord. Cu sediul in Greenville, Michelin are 23.000 de angajati si 21 de fabrici in 17 locatii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0553 :: 17.77MB