No SSO cookie

RALLY CAR: Skoda Motorsport

voteaza
(0/ 0)
RALLY CAR: Skoda Motorsport
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Skoda Motorsport a prezentat la Geneva noua Fabia WRC

 
 
Continuând tradiţia în domeniul motorsport, producătorul ceh Skoda a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva noua Skoda Fabia WRC, model derivat din Fabia RS, prezentat de asemenea în premieră la Geneva, informează un comunicat al companiei, remis, miercuri, site-ului www.masini.ro.
[poza1s]Noua maşină de raliuri se află deja în perioada de dezvoltare şi testare, astfel că, în funcţie de rezultatele acestora, Skoda Motorsport anticipează debutul mondial al modelului în ultima parte a sezonului 2003.
Beneficiind de întreaga experienţă acumulată de Skoda în cele patru sezoane de implicare la cel mai înalt nivel, Fabia WRC pare să deţină toate atuurile necesare pentru a deveni un candidat în bătălia pentru podium.
“Skoda Fabia WRC reprezintă cel mai sofisticat model dintr-o lungă serie care a contribuit la crearea unei imagini de tradiţie în sportul cu motor. În acelaşi timp, noua maşină va întări imaginea noastră în ceea ce priveşte fiabilitatea, anduranţa şi competenţa tehnică”, a declarat preşedintele Skoda Auto, Vratislav Kulhánek.
[poza2d]Deşi la prima vedere pare asemănătoare cu Fabia RS, modelul WRC a suferit numeroase modificări, astfel încât să poată exploata toate facilităţile oferite de regulamentul Federaţiei Internaţionale de Automobilism.
Acest lucru se datorează instalării structurilor roll-bar, dar şi ranforsărilor şi întăririi şasiului.
Caroseria a fost modificată astfel încât să poată găzdui transmisia integrală, noua suspensie şi rezervorul de 90l.
Pasajul roţilor reprezintă un alt element care a suferit schimbări, acestea fiind impuse de ecartamentul mărit şi pneurile mai late.
[poza3s]Fabia RS, care va fi comercializată cu începere din vara lui 2003, este propulsată de un motor diesel 1,9 TDI PD, capabil să furnizeze 130CP. Fabia WRC va beneficia de ultima evoluţie a motorului turbo cu patru cilindri şi capacitatea de 2 litri, acesta dovedindu-şi fiabilitatea pe modelul Octavia WRC.
Ultima generaţie a acestui propulsor va furniza circa 300CP (221kW), un echivalent care se regăseşte în cazul tuturor motoarelor utilizate de ceilalţi constructori prezenţi în campionat, toate având pe galeria de admisie un restrictor de 34mm impus de regulament.
[poza4d]Pentru a produce un maxim de putere, într-un timp cât mai scurt şi cu o flexibilitate corespunzătoare, motorul Fabiei WRC este controlat în totalitate printr-un sistem de management electronic.
Faţă de unităţile standard, acesta ia în calcul un număr mult mai mare de parametri şi beneficiază de funcţii suplimentare, impuse de cerinţele specifice pentru o maşină de raliuri. Sistemul de management comunică cu o unitate separată, care gestionează sistemul de transmisie pe toate cele patru roţi.
La această ultimă unitate este conectat un subsistem pentru controlul diferenţialului inter-axial, a diferenţialului din faţă (ambele integrate în cutia de viteze) şi a diferenţialului spate.
[poza5s]O altă unitate electronică conectată la sistemul de management, controlează funcţionarea transmisiei semi-automate cu şase trepte de mers înainte. Schimbarea treptelor este făcută prin intermediul unor butoane amplasate pe volan sau manual, cu ajutorul pârghiei tradiţionale.
În timp ce Skoda Octavia WRC va fi utilizată în continuare pe scena Campionatului Mondial de Raliuri, noua Fabia WRC va intra într-o fază de dezvoltare ce prevede o serie de teste intensive.
Fabia WRC reprezintă o nouă etapă pentru Skoda Auto în reafirmarea sa pe planul sportului automobilistic, obiectivul principal fiind bătălia pentru podiumul Campionatului Mondial de Raliuri, după care ar trebui să vină şi primele victorii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0536 :: 17.77MB