BMW s-a hotarat sa scuture puternic ierarhiile in clasa compact, odata cu lansarea noului model BMW Seria 1. Cu o caroserie hatchback, specifica segmentului, ultima aparitie a constructorului german este asteptata �n toamna acestui an.Av�nd �n echipare patru motoare, trei tipuri de cutie de viteze si tractiune spate, BMW Seria 1 este o combinatie ce nu va gasi cur�nd competitori �n clasa sa. Prima dintre motorizari este un 1,6 litri benzina, cu un cuplu de 150 Nm la 4.300rpm si va echipa modelul entry-level BMW 116i. Cei 115 CP ai motorului vor permite atingerea a 100 km/ora �n 10.8 secunde si o viteza maxima de 202 km/ora.
BMW 120i dispune de un motor ultraperformant 2.0 litri VALVETRONIC �n patru cilindri ce produce 150 CP si 200 Nm (la 3.600rpm). Usor si agil, 120i acopera 0-100km/ora �n 8,7 secunde si atinge um maximum de 218 km/ora. �n gama diesel, BMW 1 Series completeaza gama cu doua noi tipuri de motoare common rail. Versiunea de 2.0 litri de 122 CP a modelului BMW 118d permite performante egale cu cele ale motorului 1.6 benzina, �nsa ultraperformantul 120d, cu motor de 163 CP turbo, permite rezultate mai bune dec�t ale variantei similare pe benzina - 7,9 secunde la acceleratia p�na la 100km/ora si o viteza de 221 km/ora. Puterea este distribuita rotilor printr-o transmisie manuala cu 6 trepte, pentru modelele 118d, 120d si 120i, �n vreme ce varianta de baza 116i dispune de de o cutie manuala �n 5 rapoarte. Variantele automatice �n 6 trepte sunt optionale pentru 120i si 120d. Cu toate ca este doar o noua masina �n segmentul premium compact, BMW Seria 1 �ncearca sa aduca toate atuurile fratilor mai mari pentru a se impune din start. Designul este traditional marcii, cu linii agresive si cu o grila fata ce-i tradeaza de la distanta originea.Partea din spate este �ncadrata de lampile fixate pe stalpul C al caroseriei. �n plus distributia egala a greutatii, motorul fata si transmisia pe rotile din spate �l fac unic �n aceasta clasa. Lungimea este doar 4,23 metri, �nsa distanta �ntre roti este peste medie.Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!