No SSO cookie

Preferintele romaniilor in domeniu auto

voteaza
(0/ 0)
Preferintele romaniilor in domeniu auto
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cei mai multi români preferă culoarea gri cînd cumpără un autoturism

 
 
[poza1s]Românii preferă maşinile gri, fapt evidenţiat şi de ponderea de aproape 30% a autoturismele cu această culoare în vînzările totale de autoturisme (145.120 de unităţi) noi consemnate anul trecut pe piaţa românească, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În schimb, doar 5,4% dintre cumpărători îşi doresc o maşină verde, iar 3,5% se orientează către culoarea neagră. Celelalte opţiuni sînt albastru - 16, 2%, roşu - 14,1%, alb - 13,4% şi galben - 11,3%, în timp ce restul culorilor reprezintă doar 7,2% din totalul vînzărilor. Dincolo de caracterul subiectiv al alegerii unei anumite culori, opţiunea pentru un anumit ton cromatic este asociată cu o serie de variabile, cele mai importante fiind clasa din care face parte autoturismul, particularităţile modelului ales, respectiv vîrsta şi sexul clientului. "Doamnele îşi manifestă preferinţa pentru culori aprinse, cum este roşul, în timp ce bărbaţii, din considerente practice, preferă culorile deschise pe care praful şi zgîrieturile nu sînt atît de vizibile. De aceea, culorile cu cea mai mare priză la clienţi sînt griul, argintiul, bejul ", a declarat agenţiei MEDIAFAX Matache Rusea, directorul general al firmei Serus, unul dintre cei mai mari dealeri Renault, marca de import cu cele mai bune vînzări pe piaţa autohtonă. Paul Badea, directorul general al Badsi Nissan (cel mai mare dealer Nissan), apreciază că pentru maşinile mici, citadine, clienţii companiei preferă culorile deschise, în special argintiul şi auriul. Pentru maşinile mari, cu tracţiune integrală, se caută culori mai închise, astfel încît acestea să dea o notă mai impozantă, în acest caz fiind apreciate culorile gri închis, bleumarin şi negru. Femeile preferă maşinile mici, viu colorate, în timp ce bărbaţii, care optează de obicei pentru maşini din segmentele medii şi superioare, nu vor să iasă în evidenţă prin culoarea aleasă. "Automobilele din clasa A (super-mini) sînt achiziţionate preponderent de femei cu vîrste cuprinse între 18 şi 30 de ani, care aleg culori deschise: alb, argintiu, galben, bleu şi roşu. Autoturismele din clasa B (mini) sînt preferate preponderent de femei cu vîrsta cuprinsă între 18 şi 50 de ani, atrase de culorile deschise. Maşinile din clasele C (compactă) şi D (medie) sînt achiziţionate în proporţie de 70% de bărbaţi, care se îndreaptă de cele mai multe ori spre culori închise (gri închis, bleumarin, verde, negru). Restul sînt tonuri de argintiu şi gri", a afirmat Adrian Perişoară, price manager în cadrul Romcar, importatorul general Ford. Tinerii preferă în general automobilele din clasa compactă, iar pe măsură ce creşte vîrsta clientului se avansează spre clasele de lux.Aceleaşi principii pot fi aplicate şi în ceea ce priveşte modelele de producţie românească. În cazul autoturismelor din gama Daewoo, cu excepţia Matiz, modelele au culori neutre. Aproape jumătate (48%) din autoturismele Cielo şi Nubira vîndute anul trecut au fost gri, în cazul Tacuma procentul ajungînd la 53%. Doar un sfert dintre autoturismele Matiz au avut această culoare, procent destul de mare avînd în vedere clasa din care face parte. Roşul a fost culoarea de succes în cazul acestui model - aproape 20% din totalul vînzărilor, în contrast cu modelele Nubira (doar 1,2% au fost roşii), Cielo (3,1% roşii) şi Tacuma (6,1% de culoare roşie). O situaţie similară poate fi constatată şi la maşinile vopsite în alb - Matiz (16,3%), Nubira (3,6%), Tacuma (6,1%) şi Cielo (9,2%). Pe de altă parte, doar 14,1% din autoturismele Matiz vîndute au fost vopsite în albastru, faţă de 26,4% în cazul Cielo, respectiv 40,2% la Nubira. Culorile galben şi verde nu reprezintă într-o mare măsură clientela, procentele fiind scăzute şi apropiate pentru toate modelele. Regula este confirmată de excepţia Automobile Dacia. Potrivit reprezentanţilor societăţii de la Piteşti, preferinţele pentru anumite culori nu variază semnificativ în funcţie de sexul cumpăratorului. În cazul Solenza, 35% dintre femei preferă culoarea roşie, faţă de 30% în cazul bărbaţilor, în timp ce albul este culoarea ideală pentru 12% dintre cumpărători (pentru ambele sexe). Griul şi albastrul reprezintă opţiuni intermediare, 26% dintre femei şi 22% dintre bărbaţi visînd la o Solenza gri, în vreme ce 17% doresc o Solenza albastră, pondere apropiată de cea întîlnită în rîndul bărbaţilor (18%). În schimb, dacă 13% dintre bărbaţi vor o maşină galbenă (probabil pentru activitatea de taximetrie), această opţiune nu intră în calculele femeilor. În linii mari, tendinţele consemnate în cazul Solenza se păstrează şi la modelul Logan. Astfel, 38% dintre femei şi 35% dintre bărbaţi nu iau în consideraţie o altă culoare în afară de roşu pentru maşina lor, în timp ce doar 13% dintre femei (14% dintre bărbaţi) cred că un Logan poate fi albastru. În schimb, ceva mai mulţi clienţi comparativ cu modelul Solenza apreciază o maşină gri - 33% dintre femei (34% dintre bărbaţi). Opţiunea pentru culoarea verde nu este validă decît pentru 10% dintre femei, procentul fiind uşor mai mare în cazul bărbaţilor. Pe lîngă aspectele de ordin practic (evidente în cazul unui automobil) şi cele care ţin de anumite convenţii sociale, preferinţele pentru anumite culori sînt în relaţie directă cu particularităţile psihologoce ale indivizilor. Potrivit studiilor de specialitate,din punct de vedere psihologic, culoarea roşie - stimulator general - provoacă, excită, irită, incită la acţiune fiind un stimulator intelectual care facilitează asociaţiile mentale de idei, fiind specifică tipologiilor active, excentrice, autonome, competitive, dominante, cu o doză mare de erotism. În ceea ce priveşte modificările de natură fiziologică, culoarea roşie accelerează pulsaţiile inimii şi menţine presiunea sangvină. Roşul este relaţionat cu maşinile din clasa mică tocmai pentru a le întări imaginea, care nu este susţinută foarte puternic de caracteristicile de natură tehnică. Albastrul este, în schimb, o culoare rece, care induce inhibiţia afectivă, favorizînd concentrarea şi liniştea interioară, expunerea în exces conducînd la depresie. Principalele efecte de natură fiziologică sînt scăderea presiunii sangvine, a tonusului muscular şi a frecvenţei puslului. Asocierea cu maşinile puternice este urmarea lipsei nevoii de evidenţiere prin culoare a caracteristicilor tehnice sugerate deja destul de bine de design-ul modelelor respective. Culoarea gri devine valoroasă doar în combinaţie cu alte culori cărora le atenuează efectele. Avînd un grad de luminozitate şi puritate scăzut, griul are un nivel scăzut de expresivitate, combinaţiile cele mai favorizante fiind gri-verzui, gri-albăstrui şi gri-galben. Galbenul stimulează nervul optic şi sistemul cardiovascular şi sugerează ideea de intimitate, căldură, satisfacţie, dinamism (cînd nu este asociată cu activitatea de taximetrie), întreţine starea de vigilenţă şi capacitatea de concentrare a atenţiei, exprimă spontaneitate şi este caracetristică pentru tipul proiectiv, investigativ. Privită mult timp, această culoare dă senzaţia de oboseală, dar în tonuri palide este suportabilă. Principalele efecte ale culorii verde sînt scăderea presiunii sangvine şi dilatarea vaselor capilare, asigurînd o stare de linişte, bună-dispoziţie, relaxare, contemplare, abundenţă de asociaţii mentale de idei favorizînd abstinenţa şi autoevaluarea. Caracterizează tipul pasiv, defensiv, reţinut. Principala reţinere cu privire la alegerea acestei culori pentru un autoturism ar putea fi chiar lipsa sugestiei dinamismului asociat în general cu un autovehicul. Culoarea albă sugerează expansivitatea, răceala, puritatea fiind obositoare datorită capacităţii de reflexie totală a luminii. Semnificaţia psihologică este pacea, virtutea, inocenţa, sobrietatea, fiind recomandată pentru suprafeţe şi volume mici. Negrul, pe de altă parte, indică repaosul, reducerea activităţii metabolice, inducînd depresia introversia, dar şi senzaţia de greutate, de plenitudine, senzaţii exploatate de constructori în cazul modelelor din clasele superioare. Este pus cel mai bine în valoare asociat cu culoarea roşie. Preferinţa pentru anumite culori este condiţionată şi din punct de vedere social, culoarea roşie fiind cea mai apreciată la nivel mondial, avînd în vedere că apare pe cea mai mare parte a drapelelor statelor lumii. Cea de-a doua culoare în ordinea frecvenţei este albul, asociat atît cu o anumită ariditate a spaţiului geografic, cît şi cu anumite reflexe culturale (Japonia, Coreea). Avînd în vedere acest lucru, este evident, de exemplu, că din cauza temperaturilor ridicate în ţările cu un climat deşertic vor fi preferate maşinile vopsite în alb, în timp ce culoarea verde va fi privită cu reţinere în ţările cu religie islamică, fiind considerată sacră.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0531 :: 17.78MB